Skocz do zawartości

Problem z samochodem, spadek mocy, wielki dym z rury! 525D


winiacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem. Pytanie moje co to jest?

Wczoraj nagle straciłem moc i zaczęło mi ostro dymić z rury, ledwie dojechałem do warsztatu. Nie otrzymałem jeszcze diagnozy co to może być a bardzo mi na tym zależy. Czy to będzie problem z turbiną czy z silnikiem?

Wcześniej gwizdała mi trochę turbina, ale po wizycie w warsztacie powiedziano mi że komputer nie pokazuje błędów turbiny. Warto dodać nie nie byłem na komputerze w BMW tylko w zwykłym warsztacie ponieważ najbliższy serwis mam 150km.

Proszę o pomoc! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dolot powietrza, może pękł tylko wąż, albo spadł i dostaje gdzieś lewego powietrza

 

 

dokładnie tak jak pisze bosy77 sprawdź dolot

 

http://bmwfans.info/original/E39/tou/525d-M57/ECE/L/M/2002/01/mg-11/ill-11_2334/

 

(jeśli masz nieszczelności na dolocie to komp powinien pokazać błąd niedoładowania)

 

druga sprawa jakim kolorem spalin kopci auto mocno czarnym czy raczej biało-niebieskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź dolot powietrza, może pękł tylko wąż, albo spadł i dostaje gdzieś lewego powietrza

 

Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Czy jakieś objawy z tych co opisałem wcześniejsze są?? Wydaje mi się że to nie to bo tak jak pisałem słyszałem wcześniej gwizdy z turbo.

 

Do sebek2407:

Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

 

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

 

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Oboje macie rację :)

 

Jak by turbina przestała się po prostu kręcić - dym byłby czarny, ale jeśli turbina jet na tyle zużyta, że puściło uszczelnienie na stronie ogniowej to olej spala się w wydechu - i dym będzie niebiesko biały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Jesteś pewien że w dieslu przy padniętej turbinie leci biały dym :?:

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Turbina moze pasc definitywnie na dwa sposoby lub wiecej .

 

1- jezeli padnie lozysko kulkowe oski lopatek to pusci olej i bedzie dymek ostry bialy wpadajacy w niebieski

 

2- jezeli zerwalo lopatki turbiny a lozyskowanie jest szczelne to DDE bedzie nadrabial straty mieszanka i bedzie kopcil na czarno z braku doladowania

 

3- moze byc usterka ktora bedzie miala zarowno uszkodzony wirnik jak i lozysko osi wtedy beda wystepowaly obydwa zjawiska jednak z przewaga czarnego dymu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Jesteś pewien że w dieslu przy padniętej turbinie leci biały dym :?:

 

Problem został rozwiązany. Turbina była całkowicie rozwalona od środka. Potwierdza się że przy uszkodzonej turbinie leci biały dym.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

bosy77 ale chrzanisz.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj przypuszczeń, posłuchaj eksperta.

Zobaczysz, że ci pomogą!!! :cool2:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5735&postdays=0&postorder=asc&start=135

 

luknij na ostatni post scarb88 i dzwoń :mrgreen:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

bosy77 ale chrzanisz.

 

Kolego rozwiń temat jak masz coś do powiedzenia, bo na takie odpowiedzi nie ma tu miejsca.

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

Tak jak Elvishh turbina może paść na kilka sposobów.

U mnie jak padła głowica leciał biało- niebieski dym.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

 

no nie wiem. bo ja sie akurat na tym znam. :D

 

Ale znasz się po przeczytaniu z całego tematu??

Dlaczego wcześniej nic nie napisałeś??

 

Teraz i ja juz wiem, że może byc różnie. :)

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

 

no nie wiem. bo ja sie akurat na tym znam. :D

 

Ale znasz się po przeczytaniu z całego tematu??

Dlaczego wcześniej nic nie napisałeś??

 

Teraz i ja juz wiem, że może byc różnie. :)

 

Pozdro

problem jest w tym ze nie czytałem wszystkiego. przepraszam.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

problem jest w tym ze nie czytałem wszystkiego. przepraszam.

 

Opisz co źle napisałem, to na przyszłość będę wiedział żeby nie pisać głupot.

No chyba że Twoja obecność na forum to tylko wyśmiewanie innych.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj znam tych gości co poleca Scarb88:

Nie słuchaj przypuszczeń, posłuchaj eksperta.

Zobaczysz, że ci pomogą!!!

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5735&postdays=0&postorder=asc&start=135

 

luknij na ostatni post scarb88 i dzwoń

zobaczysz nie pożałujesz. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.