Skocz do zawartości

Problem z samochodem, spadek mocy, wielki dym z rury! 525D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem. Pytanie moje co to jest?

Wczoraj nagle straciłem moc i zaczęło mi ostro dymić z rury, ledwie dojechałem do warsztatu. Nie otrzymałem jeszcze diagnozy co to może być a bardzo mi na tym zależy. Czy to będzie problem z turbiną czy z silnikiem?

Wcześniej gwizdała mi trochę turbina, ale po wizycie w warsztacie powiedziano mi że komputer nie pokazuje błędów turbiny. Warto dodać nie nie byłem na komputerze w BMW tylko w zwykłym warsztacie ponieważ najbliższy serwis mam 150km.

Proszę o pomoc! :(

Opublikowano
ja miałem nagły duży spadek mocy i straszne dymienie (za dym policjant napewno by nie dopuścił do dalszej jazdy) - i niestety była to turbina. koszt nowej turbiny to około 3000PLN + olej+filtr powietrza + robocizna
  • Członkowie klubu
Opublikowano
sprawdź dolot powietrza, może pękł tylko wąż, albo spadł i dostaje gdzieś lewego powietrza
003.jpg
Opublikowano
sprawdź dolot powietrza, może pękł tylko wąż, albo spadł i dostaje gdzieś lewego powietrza

 

 

dokładnie tak jak pisze bosy77 sprawdź dolot

 

http://bmwfans.info/original/E39/tou/525d-M57/ECE/L/M/2002/01/mg-11/ill-11_2334/

 

(jeśli masz nieszczelności na dolocie to komp powinien pokazać błąd niedoładowania)

 

druga sprawa jakim kolorem spalin kopci auto mocno czarnym czy raczej biało-niebieskim

Opublikowano
sprawdź dolot powietrza, może pękł tylko wąż, albo spadł i dostaje gdzieś lewego powietrza

 

Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Czy jakieś objawy z tych co opisałem wcześniejsze są?? Wydaje mi się że to nie to bo tak jak pisałem słyszałem wcześniej gwizdy z turbo.

 

Do sebek2407:

Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

 

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

Opublikowano
Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

 

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Oboje macie rację :)

 

Jak by turbina przestała się po prostu kręcić - dym byłby czarny, ale jeśli turbina jet na tyle zużyta, że puściło uszczelnienie na stronie ogniowej to olej spala się w wydechu - i dym będzie niebiesko biały.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Jesteś pewien że w dieslu przy padniętej turbinie leci biały dym :?:

003.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli padło turbo to przypuszczam że oleju w silniku ubyło i to dość znacznie.
Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

Turbina moze pasc definitywnie na dwa sposoby lub wiecej .

 

1- jezeli padnie lozysko kulkowe oski lopatek to pusci olej i bedzie dymek ostry bialy wpadajacy w niebieski

 

2- jezeli zerwalo lopatki turbiny a lozyskowanie jest szczelne to DDE bedzie nadrabial straty mieszanka i bedzie kopcil na czarno z braku doladowania

 

3- moze byc usterka ktora bedzie miala zarowno uszkodzony wirnik jak i lozysko osi wtedy beda wystepowaly obydwa zjawiska jednak z przewaga czarnego dymu

Opublikowano

Jak pada turbina to dym jest niebiesko- biały z przewagą białego.

 

Jesteś pewien że w dieslu przy padniętej turbinie leci biały dym :?:

 

Problem został rozwiązany. Turbina była całkowicie rozwalona od środka. Potwierdza się że przy uszkodzonej turbinie leci biały dym.

pozdrawiam

Opublikowano

Mój znajomy jechał obwodnicą i usłyszał wystrzał i nagle nie było mocy i pełno dymu z tyłu.

 

Okazało się że wystrzelił wąż z powietrzem od turbiny.

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Dym jest typowo biały i bardzo intensywny.

 

Jak by padła turbina, to dym był by czarny jak sadza.

 

Prawdopodobnie walneła Ci uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do komory spalania.

 

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, zobacz czy lecą bąble powietrza.

Sprawdź też węże od chłodnicy, czy nie są za twarde.

 

Pozdro

bosy77 ale chrzanisz.

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

bosy77 ale chrzanisz.

 

Kolego rozwiń temat jak masz coś do powiedzenia, bo na takie odpowiedzi nie ma tu miejsca.

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

Tak jak Elvishh turbina może paść na kilka sposobów.

U mnie jak padła głowica leciał biało- niebieski dym.

 

Pozdro

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

 

no nie wiem. bo ja sie akurat na tym znam. :D

 

Ale znasz się po przeczytaniu z całego tematu??

Dlaczego wcześniej nic nie napisałeś??

 

Teraz i ja juz wiem, że może byc różnie. :)

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Może i nie mam racji, ale nie tobie to oceniać.

 

no nie wiem. bo ja sie akurat na tym znam. :D

 

Ale znasz się po przeczytaniu z całego tematu??

Dlaczego wcześniej nic nie napisałeś??

 

Teraz i ja juz wiem, że może byc różnie. :)

 

Pozdro

problem jest w tym ze nie czytałem wszystkiego. przepraszam.

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

problem jest w tym ze nie czytałem wszystkiego. przepraszam.

 

Opisz co źle napisałem, to na przyszłość będę wiedział żeby nie pisać głupot.

No chyba że Twoja obecność na forum to tylko wyśmiewanie innych.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

oni juz tam wszystko zawarli wczesniej. jak spala olej (comoze byc wynikiem awarii turbiny) dym jest biały/brunatny. jak dymi na czarno to wtryski leją.

pozdro.

e39 3.0D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.