Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Ostatnio coraz bardziej zaczyna mi trząść kierownica podczas hamowania wiem że wszyscy powiedzą że to pokrzywione tarcze ale na boga zakupiłem nowe orginalne tarcze Ate z klockami jakies 2mc temu więc pytam jak to możliwe?? dodam ze nie jestem jakimś rajdowcem co by tarcze do rozgrzania piłował nei nei normalnie jeżdże czasami lubie przycisnąc ale to jak mówie normalna jazda.

 

Proszę o pomoc co jeszcze mogło by byc przyczyna trzęsienia sie kierownicy podczas hamowania?

Edytowane przez qasdf
Opublikowano
Witam.

Ostatnio coraz bardziej zaczyna mi trząść kierownica podczas chamowania wiem że wszyscy powiedzą że to pokrzywione tarcze ale n aboga zakupiłem nowe orginalne tarcze Ate z klockami jakies 2mc temu więc pytam jak to możliwe?? dodam ze nie jestem jakimś rajdowcem co by tarcze do rozgrzania piłował nei nei normalnie jeżdże czasami lubie przycisnąc ale to jak mówie normalna jazda.

 

Proszę o pomoc co jeszcze mogło by byc przyczyna trzęsienia sie kierownicy podczas chamowania?

 

Bo może powinieneś hamować a nie "chamować" :)

 

A tak na poważnie...u mnie taki objaw był jak odkleiły mi się cieżarki w jednym z kół i totalnie się rozwyważyło. Spróbuj może wyważyć kółka...

Opublikowano
U mnie też trzęsie przy hamowaniu a to nie tarcze. MOze poduszki pod silnikiem juz wyrobione...ja sie przymierzam do wymiany a jak nie to tłumik drgań na kole pasowym...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj byłem wyważyc koła i niestety dalej trzęsie choc jak by troche mniej ale to jest tak ze jak mocnej depne pedał hamulca to nie trzęsie kierownica ale jak lekko to strasznie telepie facet który mi wyważał powiedział ze zaraz będe miał do wymiany przednie opony bo widac juz siatke ale nie ma ząbków czy nierównego zużywania więc sie zastanawiam czy moze to te opony przez nie trzęsie kierownica ale przypominam tylko jak lekko depne pedał hamulca na 99% to nie tarcze w końcu nówki ATE 2mc.

 

Czekam na porady ale cos czuje ze to przez te opony...

Opublikowano
zamień opony z tyłu na przód i się dowiesz czy to wina opon,ale bardziej mi to wygląda na tarcze.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Opony, felgi, tarcze hamulcowe, wadliwe klocki hamulcowe, luzy w układzie kierowniczym.

To tak w skrócie. ;) Znajomemu biło kierownicą gdy pojeździł po błocie i zaschło. A on się biedak głowił co to. :mrgreen:

Opublikowano

Zamienie te opony ale aż nie chce mi się wierzyć ze orginalne tarcze i klocki ATE mogły sie pokrzywić po 2mc a dodam jeszcze że ten pobjaw juz zaczynal się od jakiegoś czasu jakiś miesąc temu wyczuwałem delikatne trzęsienie kierownica ale zbagatelizowałem to az coraz bardziej coraz bardziej zaczynało trząsc i teraz jest już naprawde mocno.

Można jakoś samemu sprawdzić te tarcze bo juz naprawde jestem podłamany jeśli to one heh 2mc :(

Opublikowano
Kolego a sprawdzałeś elementy gumowo metalowe? Dużą robotę robi wymiana tulei wahacza-mi telepało, wymieniłem tuleje na nową i było elegancko, potem znowu zaczęło i się okazało że umiera mi tuleja przez lekko krzywą tarczę-jak była nowiutka to nie telepało ale chwila moment znowu ją roztelepało.
Opublikowano
Czasami awaryjne hamowanie może załatwić tarczę, albo zwykła kałuża na szosie (zimna woda źle wpływa na ciepłą tarczę ;) ). Także dużo nie trzeba.
Opublikowano

Jutro sprawdzę te tarcze ale mam nadzieje że są w porządku.

Jak pojade do pierwszego lepszego warsztatu to bez problemu sprawdzą mi tarcze czy sa OK?? czy tzreba coś specjalnego robić zeby wszytko dobrze posprawdzać?

Opublikowano
Podnieś samochód na podnośniku i lekko zakręć kołem (tak aby zrobiło parę obrotów). Jeśli się będzie kręciło długo to OK. Jeśli się zatrzyma szybko (lub nagle), to masz już winowajcę. Ale to jest domowa metoda.
Opublikowano
Witam, Mam dokładnie ten sam problem podczas hamowania. I za cholere nie moge problemu zlokalizować. Wymieniłem Stabilizatory i trochę się zmniejszyło. Jeszcze mam taki mały problem z tłumikiem. Chodzi dość głośno tak jakby tłumik dotykał o coś . To siędzieje przy ruszaniu obroty około 2000. Czy ktoś wie gdzie jest to słabe ogniwo w E46 compact 2004?
Opublikowano

Panowie:

 

pkt 1: już było o tym że tarcze Ate się popsuły (odczułem to w e46, choć wcześniej [parę ładnych lat wcześniej, ok 1999 - 2000, bo później do Mondeo kupowałem już serwisowe], do innych aut zawsze kupowałem Ate, tam po ok 3 tkm były do wyrzucenia)

 

 

pkt 2: prawie na pewno, kiedy kierownica drży po lekkim naciśnięciu hamulca, wybite są końcówki drążka kierowniczego

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Końcówke wymieniałem jakieś 3mc temu ale tylko z prawej strony błąd bo następnym razem wymienie parami.

 

Ciekawe pojade do jakiegoś warsztatu niech sprawdzą końcówki tarcze klocki bo już mnie to denerwuje.

 

Jeżeli to końcówki to nawet bym sie cieszył koszt nie wielki a było by po problemie obys miał racje.

 

 

Pozdrawiam jutro napisze co i jak

Opublikowano
Panowie:

 

pkt 1: już było o tym że tarcze Ate się popsuły (odczułem to w e46, choć wcześniej [parę ładnych lat wcześniej, ok 1999 - 2000, bo później do Mondeo kupowałem już serwisowe], do innych aut zawsze kupowałem Ate, tam po ok 3 tkm były do wyrzucenia)

 

 

pkt 2: prawie na pewno, kiedy kierownica drży po lekkim naciśnięciu hamulca, wybite są końcówki drążka kierowniczego

 

Pozdrawiam

 

Po 3000 ATE do wyrzucenia?? To albo jakaś diabelsko ostra eksploatacja albo są tandetniejsze niż tarcze z allegro po 40zł :lol:

Opublikowano
Panowie:

 

pkt 1: już było o tym że tarcze Ate się popsuły (odczułem to w e46, choć wcześniej [parę ładnych lat wcześniej, ok 1999 - 2000, bo później do Mondeo kupowałem już serwisowe], do innych aut zawsze kupowałem Ate, tam po ok 3 tkm były do wyrzucenia)

 

 

pkt 2: prawie na pewno, kiedy kierownica drży po lekkim naciśnięciu hamulca, wybite są końcówki drążka kierowniczego

 

Pozdrawiam

 

Po 3000 ATE do wyrzucenia?? To albo jakaś diabelsko ostra eksploatacja albo są tandetniejsze niż tarcze z allegro po 40zł :lol:

nie sądzę,mam taki sam problem w focusie.Tarcze brembo,klocki ferodo,opony nowe,zawias i układ kierowniczy w stanie prawie idealnym.Przy hamowaniu biją po ok 4000km przebiegu.Na poprzednich tarczach nic się nie działo.

A little piece of heaven in my hands
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dodam jeszcze że trzesie kierownicą tylko podczas delikatnego hamowania powyżej 90km/h, drążki miałem wymieniane. Zmniejszyło się , ale jest nadal odczuwalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KURCZĘ!! taki długi rozwój postu i żadnych konkretów, a przyczyna i rozwiązanie jest tylko 1 jedno; wachacze - oba - należy wymienic, drgania ustaną, gwarantuję. i to było by tyle, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze troszkę wiecej konkretów; wahacze nie muszą byc oryginalne, mogę polecic polski (!) zamiennik, niestety nie pamiętam nazwy, w niebieskich pudełkach, do tego tylne mocowania wahacza, które należy wymienic w komplecie, firmy febi, podobno z pierwszego montażu, również w przystepnej cenie, za wszystkie cztery części ok. 700 pln. Bardzo często dopiero po całkowitym zdemontowaniu obu wahaczy mamy możliwośc zorientowania się, że w jednym długi przegub ma jakiś luz a i w drugim krótki przegub też jakoś dziwnie luźny jest. Dokładając do tego niewystarczająco stabilne mocowanie wahacza w tylniej gumie - powstają idealne przy tej konstrukcji warunki do występowania owych drgań. Jeden kolega z e36 słusznie nadmienił wcześniej o tulejach wahaczy - sorki - ale niestety w tym wypadku (alu wahacze) nie mamy tej możliwości. Nie muszę chyba dodawac, że wymiana opon na kompletnie nowe powinna zostac przeprowadzona jako pierwsza, aż czytac sie nie chce o jakiejś "wystającej siatce"?? człowieku! Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.