Skocz do zawartości

[E46] 320D padł moduł pompy wtryskowej - pyt. o koszty


LogO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jakiś miesiśc temu tuż przed świętami mój samochód powiedział NIE. Po zdiagnozowaniu u jednego z mechaników okazało się, że padła pompa wtryskowa, z tym że z braku narzędzi mechanik nie podjął się naprawy. Został mi polecony warsztat w Pietrzykowicach (woj. dolnośląskie okolice Wrocławia), który jest jednym z niewielu warsztatów w mojej okolicy posiadającym odpowiedni sprzęt do diagnozowania i naprawiania pomp wtryskowych. Samochód zawiozłem wcześniej, oczywiście zapytałem jaki może być koszt takiej naprawy, usłyszałem odp. nawet do 3tyś. ale najpierw musimy zdiagnozować co tak naprawdę z tą pompą jest nie tak. Mechanik po 2 dniach zadzwonił do mnie z diagnozą, że pompa sama w sobie jest sprawna, ale padł moduł sterujący pompą który rzekomo w tych modelach są wadliwe. Moduł ten został wymieniony na nowy + 3 świece żarowe ponoć były padnięte (wymiana na nowe) - cena takiego zabiegu to 3tyś złotych :O

 

Bardzo proszę o odpowiedź czy tyle to rzeczywiście kosztuje ? Pytanie skierowane do osób które miały podobną usterkę i mogą udzielić wskazówek jak powinienem rozmawiać z mechanikiem ponieważ jutro odbieram autko.

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 dni temu byłem z kolegą odebrać auto z serwisu zajmującego sie dieslami w którym naprawiali pompę w E 36 1.7 TDS koszt był 500zł :D w twoim przypadku myślę ze zostałeś naciągnięty i to ostro http://moto.allegro.pl/item527511246_bmw_e_46_silnik_2_0_diesel.html

za ta kasę kupisz cały motor jw. link być może zasugerowałeś im taka sumę normalnie szok :shock: :shock: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w tych silnikach występują akurat takie same pompy. Jedno jest pewne w ASO koszt nowej pompy to ok. 6tyś zł. Koszty związane z naprawami takich pomp są bardzo różne. Wszystko zależy od tego co tak naprawdę stało się z daną pompą.

 

W moim przypadku padł tylko moduł czyli jakaś płytka elektroniczna sterującą całą pompą jeżeli dobrze mi się wydaje. Czy taka część tyle kosztuje ? Oto jest pytanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ello,

320D - 150 KM? Jeśli tak to pompa faktycznie może być droga!

Pompy wysokiego cisnienia to bolączka common rail. Wrażliwe na paliwo zlej jakości czy zatankowanie etylinki zamiast ropy. To samo dotyczy samych wtryskiwaczy - powyżej tyśka 1 sztuka.

Co do samego sterownika - nie słyszałem żeby takiej wysokości koszty były! Co to w ogóle za sterownik jest - dziwne bardzo!

Napisz coś więcej - jaki motor, który rocznik, jaką cześć dokładnie wymienili.

Pozdrawiam,

Przemek

p.s.

Mam nadzieje że u mechaników nie dzieliłeś się swoimi obawami co do kosztów ewentualnej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj samochod to E46 320D 1999rok 136km... z mechanikiem jak na razie rozmawialem telefonicznie, i powiedzial mi tylko ze padl modul pompy... czesc ta ponoc w tych modelach pomp jest wadliwa i czesto ona pada... powiedzial rowniez ze zostal ten modul wymieniony na nowy, ktory juz nie ma tej wady... i w sumie to tyle...

 

tak szacujac - koszty robocizny moga oscylowac w granicach 500zl (demontaz-montaz), diagnoza pompy - nie mam zielonego pojecia... takze skad taka licczba ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Myślę, że jednak sporo przepłaciłeś. Znam podobny przypadek i delikwent zapłacił tylko albo aż 1000 PLN-także do wymiany był sterownik pompy-czyli ta górna częśc.

Do kolegi Krzemo-nie 150 KM na common'ie, tylko 136 na słynnej BOSCH'owskiej VP44.

Także moim zdaniem powinieneś negocjowac ostro i dążyc, żeby dośc szczegółowo Tobie określili na czym ta "naprawa" polegała-jak zobaczysz, że zaczną się motac to sprawa będzie jasna.

 

Pozdrawiam

sex, drugs and BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się, że chyba nie zostałeś zbytnio naciągnięty.

Koszt sterownika, nowego oryginalnego to coś chyba koło 1000zł,

za włożenie i wyjęcie pompy potrafią sobie liczyć 500zł,

do tego jakieś uszczelki 200zł,

czujnik kąta do nowego sterownika,

kalibracja pompy 500zł,

po 50zł za świecę,

I może się 3000zł zrobić, jeśli robimy wszystko na boschowskich częściach.

 

Wiem, że te sterowniki niektórzy regenerują, regenerację całej pompy robią na używkach i dają nawet roczną gwarancję. Jak te pompy skupują za 500zł to i tak im się dobrze to opłaca.

 

Żeby mieć pewność co do tych cen możesz zadzwonić do boscha w Warszawie albo dowiedzieć się w serwisie boscha który się zajmują naprawą tych pomp (trzeba mieć specjalny stół). No i masz jeszcze stronę www.

Możesz też zażądać faktury na usługę i części, jeśli masz nowe to dostaniesz ją na pewno, jeśli była jakaś kombinacja to zechcą ci wydać tylko fakturę na usługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak. Przyjechałem rano po odbiór samochodu. Niestety ceny nie dało się nic zbić... Wymieniony został cały sterownik pompy wtryskowej na nowy. Do tego jak się jednak okazało wymieniona została tylko 1 świeca żarowa, ponieważ pozostałych 2 nie dało się wykręcić jak stwierdzili... Koszt całej zabawy to 3 tyś. zł. wraz z demontażem, montażem wymianą jednej świecy i wymianą modułu na pompie wtryskowej. Czy to dużo ? Wg. mnie tak, ale niestety takie są koszty napraw związanych z tymi pompami.

 

Zobaczymy teraz ile mi autko pochodzi na takim zestawie... Jedno jest pewne jeszcze jedna taka naprawa i będę musiał się pozbyć mojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tys zl to na pierwszy rzut oka bardzo duzo.....

moze wstawil ci cala nowa regenerowana dlatego takie duze koszty.

bo jak naprawil tylko sterownik to pytanie kiedy padnie mechanika..

co do pomp CR sa o wiele tansze, jak nie jest bardzo zniszczona to mozna zregenerowac nawet za 300zł ( tak bylo z pompa boscha CR w moim mercedesie, przy przebiegu 600 tys km :norty: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że nie zatarł się tłok przestawiacza kąta wtrysku (często bezpośrednia przyczyna uszkodzenia sterownika), wtedy do wymiany jest także korpus pompy. U mnie tak było. Ja wyjmowałem i wkładałem pompę sam, miałem prawie 40% zniżki na części, a i tak naprawa wyszła ponad 3000zł, no ale mam praktycznie nową pompę, stary został tylko wałek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fizycznie stolu nie widzialem, dostalem tylko informacje ze pompa przeszla test pod katem mechaniki i jest sprawna, uszkodzony zostal tylko modul. Wydaje mi sie ze do calkowitego sprawdzenia pompy pod katem elektronicznym i mechanicznym potrzebny jest specjalistyczny stol do diagnostyki... Stad wydaje mi sie ze takowy posiadaja. Wybralem akurat ten zaklad poniewaz wszyscy mechanicy w moim regionie polecaja wlasnie serwis w pietrzykowicach... nawet w samym BMW we Wrocławiu polecili ten garaz. Jakas renome wiec to ma i pewnie dlatego tak sie cenia. Dostalem pol roku gwarancji.

 

Co do tego ze mozna to zrobic za 1000zl to widzialem takich ogloszen mase. Z tym ze musisz wykrecic sam pompe i dostarczyc ja do takiej osoby. Ja chciałem zrobić wszystko w jednym miejscu. W sytuacji w ktorej pada modul, jest on zazwyczaj regenerowany a nie wymienany na nowy, nikt Ci na to gwarancji nie daje bo zazwyczaj pada to predzej czy pozniej. Takie zabiegi robi sie jak juz chcesz srzedac auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie. Jakie miałes objawy kiedy padł ci ten sterownik pompy. mam pewien problem. Wracałem wczoraj z pracy i nagle bmka zgasła (320d 1999 136km) myslałem ze zamiast dwujki zapiołem czwary bieg. zatrzymałem sie i odpaliłem auto. samochód zapalił lecz przestał reagowac na pedał gazu. na wolnych obrotach chodził normalnie a po wcisniecu gazu dusi sie tak jak by paliwa nie dostawał. dzisiaj juz nie zapalił. dopiero na zaciąg ale dopuki sie nie rozgrzał chodził jakby na dwa gary i strasznie zarzucało silnikiem. po rozgrzaniu wolne obroty ma idealne ale na wieksze nie wchodzi. podejzewam ze to własnie mogł wysiąść ten sterownik dlatego pytam jakie miałes objawy. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jakie miałes objawy kiedy padł ci ten sterownik pompy. mam pewien problem. Wracałem wczoraj z pracy i nagle bmka zgasła (320d 1999 136km) myslałem ze zamiast dwujki zapiołem czwary bieg. zatrzymałem sie i odpaliłem auto. samochód zapalił lecz przestał reagowac na pedał gazu. na wolnych obrotach chodził normalnie a po wcisniecu gazu dusi sie tak jak by paliwa nie dostawał. dzisiaj juz nie zapalił. dopiero na zaciąg ale dopuki sie nie rozgrzał chodził jakby na dwa gary i strasznie zarzucało silnikiem. po rozgrzaniu wolne obroty ma idealne ale na wieksze nie wchodzi. podejzewam ze to własnie mogł wysiąść ten sterownik dlatego pytam jakie miałes objawy. pozdrawiam

 

objawem uszkodzenia sterownika pompy jak i samej pompy jest calkowite unieruchomienie samochodu... krrecisz krecisz i nic...

 

w moim przypadku odpalilem samochod rano, pojechalem do pracy, po skonczonej pracy odpalilem autko, wrzucilem wsteczny i ruszajac tak jakby sie przydlawil i zgasl... pozniej juz nie odpalil...

 

w Twoim przypadku na pewno nie jest to objaw usterki sterownika pompy wtryskowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety problem pompy wtryskowej dopadł i mnie :/.

 

Auto nie odpalilo. Generalnie chodzilo rowno. Mechanik z kompem zdiagnozowal uszkodzenie sterowania pompa. Teraz pytanie, czy komputer zwraca info o uszkodzeniu konretnie modulu sterujacego czy calej pompy.

 

Znacie moze fachowcow od napraw pomp VP na polnocy kraju ( najlepiej kuj-pom wzglednie pomorskie )?

 

Acha silnik to m47 (320D 136KM) 2000r

 

Najgorzej ze w lato musialem wymieniac turbo (3000zl) :/ no i generalnie troszke sie robi drogo z utrzyamniem auta :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem dokładnie ze to sterownik u mnie padł. regeneracja takiego sterownika to koszt 450zł. mój mechanik powiedział ze zrobi mi to za 100zł. juz to kiedys robił. w sterowniku przepala sie tranzystor który trzeba usunąć i w jego miejsce wlutować nowy. taki tranzystor na allegro kosztuje 4,40gr. Powiedział mi jeszcze ze ci co regeneruja te sterowniki zdzieraja z ludzi pieniądze nawet do 1200zł(za niewiedze).pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem dokładnie ze to sterownik u mnie padł. regeneracja takiego sterownika to koszt 450zł. mój mechanik powiedział ze zrobi mi to za 100zł. juz to kiedys robił. w sterowniku przepala sie tranzystor który trzeba usunąć i w jego miejsce wlutować nowy. taki tranzystor na allegro kosztuje 4,40gr. Powiedział mi jeszcze ze ci co regeneruja te sterowniki zdzieraja z ludzi pieniądze nawet do 1200zł(za niewiedze).pozdr

daj znac jak juz bedziesz po takiej regeneracji... ciekaw jestem kiedy Ci sie to wszystko znowu rozsypie.. do sprawdzenia pompy wytryskowej pod wzgledem jej sprawnosci jest potrzebna specjalistyczna diagnostyka... fakt jest taki ze w wiekszosci przepadkow pada wlasnie modul sterujacy, ktory powinno sie wymieniac na nowy - powazne serwisy ktore sie tym zajmuja nie bawia sie w zadne lutowanie - no coz decyzja nalezy do Ciebie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanko do ludzi którzy demontowali pompe wtryskową w E46 320D M47. Jak zdemontować pompę żeby po ponownym założeniu lub wymianie na inna używaną wszystkie ustawienia były poprawne, i czy po zmianie na inna używaną trzeba ja jakoś skalibrować komputerem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wiem dokładnie ze to sterownik u mnie padł. regeneracja takiego sterownika to koszt 450zł. mój mechanik powiedział ze zrobi mi to za 100zł. juz to kiedys robił. w sterowniku przepala sie tranzystor który trzeba usunąć i w jego miejsce wlutować nowy. taki tranzystor na allegro kosztuje 4,40gr. Powiedział mi jeszcze ze ci co regeneruja te sterowniki zdzieraja z ludzi pieniądze nawet do 1200zł(za niewiedze).pozdr

daj znac jak juz bedziesz po takiej regeneracji... ciekaw jestem kiedy Ci sie to wszystko znowu rozsypie.. do sprawdzenia pompy wytryskowej pod wzgledem jej sprawnosci jest potrzebna specjalistyczna diagnostyka... fakt jest taki ze w wiekszosci przepadkow pada wlasnie modul sterujacy, ktory powinno sie wymieniac na nowy - powazne serwisy ktore sie tym zajmuja nie bawia sie w zadne lutowanie - no coz decyzja nalezy do Ciebie!

 

zanam to z własnego doświadczenia , zwykle taka jest polityka serwisu , lepiej wymienić na nowe niż naprawić stary (tak zwana naprawa modułowa), wiecej sie skasuje klienta i jest za co bo "nowe" - a klient zadowolony bo ma nową cześć z gwarancją :)

 

a prawda jest taka że wystarczy w większosci przypadków wylutować przepalone podzespoły , wlutować nowe i wszysko jest sprawne , koszty takiego tranzystorka , rezystorka itd są śmieszne , - płacicie za wiedze a nie za częsci

 

my skupujemy takie przepalone płyty , wysyłamy je do serwisu , tam są naprawiane i czesto ta sama płyta zregenerowana idzie jako nowa - i ma taką samą gwarancje jak nowa , zaznacze że się nie psuje po pół roku , żywotność ma podobną - nie dowiary ale tak jest :)

 

co prawda troche inna branża bardziej z elektroniką związana ale zapewne robią podobnie

 

wiec przepłacacie ludzie i ten mechanik prawde mówi , ale za wiedze się płaci , trzeba wiedziec jak to zrobić

 

mnie to wcale nie zdziwi jak to ci naprawi za tą kwote , tylko trzeba znać takiego magika :) jak nie znasz idziesz do serwisu i płacisz

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.