Skocz do zawartości

E39 520 manual - wolna reakcja na dodawanie gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prosze o rade - auto reaguje z opoznieniem na dodawanie gazu - objawia sie to opoznionym wejsciem na obroty.

- Gdy wciskam pedal gazu, przy wcisnietym sprzegle lub na luzie, przez krotka chwile nic sie nie dzieje, dopiero po ulamku sekundy auto wcdhodzi na obroty

- gdy puszcze pedal gazu sytuacja jest odwrotna - schodzenie z obrotow tez rozpoczyna sie po krociutkiej chwili.

Nie jest to bardzo meczace - w zasadzie juz sie do tego po malu przyzwyczilem. Jest to moje pierwsze BMW E39 - tak sie zachowuje odkad je zakupilem - w ASO nie wykryli zadnych bledow....

Zastanawiam czy to "normalny" objaw czy tez wrozba jakiejs zblizajacej sie naprawy??

 

Czy ktos z Was mial/ma podobna sytuacje - lub wie o czym to moze swiadczyc ?

 

Jak macie jakis pomysl to dajcie znac - ja przekopalem pare for dyskusyjnych, "pogooglowalem" i nic nie znalazlem na ten temat.

 

uzupelaniajac - auto jezdzi ok, przyspiesza sprawnie , opoznienie uwidacznia sie czasami "przygazowaniem" przy zmianie biegow , ale najwyrazniej je widac przy "momentowym" dodaniu gazu na luzie - obroty wchodza sprawnie, ale jak by ulamek sekundy po wcisnienciu gazu i spadaja chwile po tym jak pedal zostal juz wycisniety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do przyspieszania to ten typ tak ma.

A co do zwalniania obrotów to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. < chyba , że ułamkami sekund już się przestałem martwić >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Miałem coś podobnego-po około 1-2 sekundach po wciśnięciu pedału auto zaczynało przyspieszać. Podobno są dwie przyczyny: 1. Potencjometr w pedale umiera, 2. Zasyfiona przepustnica. W moim przypadku skończyło się na wymianie całego pedału wraz z potencjometrem (coś ok. 500 PLN).
Opublikowano

w moim przypadku to nie trwa 1-2 sekund...

 

- dokladniej sie przyjrzalem sprawie i tak :

 

-z odglosu silnika wynika, ze auto reaguej na pedal gazu sprawnie, obroty po odjeciu pedalu gazu chwile sie utrzymuja i opadaja (to powod tego, ze czasem zdaza mi sie przegazowac przy szybkiej zmianie biegow - ale juz sie przywyczajam do tego - moze ten typ tak ma ?).

 

-natomiast patrzac na obrotomierz - wyraznie widac, ze ma on opoznienia male opoznienia z w reakcji na zwiekszane i zmniejszane obroty. Jest tez malo ..."precyzyjny, czuly..." przy niskich obrotach - opadajac potrafi na chwile zatrzymac sie na ok 1000 i potem przeskoczyc na ok 700 - mimo iz slychac rownomierne opadanie obrotow (troche wczesniej niz opada wskazowka obrotomierza).

 

- poza tym wszystko ok - obroty nie faluja

 

dzieki za wszystkie posty w tej sprawie,

pozdro,

Opublikowano
Co do przyspieszania to ten typ tak ma.

A co do zwalniania obrotów to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. < chyba , że ułamkami sekund już się przestałem martwić >

Ten typ tak nie ma :) :8) U mnie wchodzi na obroty praktycznie wraz ze wciśnięciem pedału gazu.

Opublikowano
Panowie, skoro ktos powiedział wczesniej, że przepustnica moze byc zasyfiona, to tak zadam pytanie odnosnie tej czesci - czy da się ją wyczyscic bezpiecznie jak i czym, tak profilaktycznie napewno sie nazbieralo syfu.???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do przyspieszania to ten typ tak ma.

A co do zwalniania obrotów to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. < chyba , że ułamkami sekund już się przestałem martwić >

Ten typ tak nie ma :) :8) U mnie wchodzi na obroty praktycznie wraz ze wciśnięciem pedału gazu.

 

Piszesz , że praktycznie wraz z wciśnięciem.

No właśnie tak jest.

Przecież kolega wspomina o ułamkach sekundy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.