ralam
Zarejestrowani-
Postów
50 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O ralam
- Urodziny 19.03.1975
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 530d Touring 2000
-
Lokalizacja
pruszcz gd
Osiągnięcia ralam
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Witam, a właściwie żegnam wszystkich Kolegów i Koleżanki. Po siedmiu latach walki z oporną materią E39, dziś sprzedałem auto. Bywało różnie; samochód dostarczał mi wiele radości z jazdy ale i wiele wściekłości ze swoich dolegliwości. Raz naprawdę mnie zawiódł, gdy dwa lata temu jechałem w Norwegii jakąś ośnieżoną drogą i samoczynnie uruchomiła się klema pirotechniczna i kabel dodatni zwarł się z masą samochodu, co doprowadziło do awarii alternatora. A poza tym typowe sprawy: problem z Webasto, wylany żel fotochemiczny w lusterku zewnętrznym, problemy z NIVO, rozładowujący się akumulator, jeż. Jednym słowem normalka. Życzę wszystkim powodzenia w codziennym użytkowaniu E39!
-
Hi, Try to google: lakiernik Gdynia or lakiernik gdansk. Mostly, they do not speak English. So I would recommend you to ask somebody from Poland to speak with any workshop. Talking about price, the prices vary a lot. I painted my front bumper in one of the local workshop for 500 PLN (about 1200 SEK).
-
Masz kilka opcji. 1. Auto pobiera prąd kiedy jest wyłączone (jeż, jakaś lampka itd.). 2. Musisz wiedzieć, że w trakcie rozruchu świece żarowe i rozrusznik pobierają tyle prądu, że samochód/alternator musi pracować przez ok. 15 minut żeby tę stratę wyrównać-dopiero wtedy zaczyna doładowywać akumulator. Jeśli więc często wyłączasz silnik i po krótkim czasie znów go uruchamiasz, akumulator nie jest doładowany na maxa. 3. Nie znam wartości prądu pobieranego przez świece żarowe czy rozrusznik w twoim aucie. Może być tak, że masz uszkodzony przekaźnik świec żarowych, który np. załącza napięcie na zbyt długi czas. Świece nagrzeją komorę spalania, rozrusznik zakręci i samochód odpali, ale znowu alternator nie zdąży "nadrobić" tej straty. Jedź do elektryka, niech zmierzy pobór prądu w czasie rozruchu zimnego i gorącego silnika. Ja miałem podobny przypadek. Najpierw codziennie odłączałem kabel "-" od akumulatora,ale denerwowało mnie, że traciłem wszystkie ustawienia. Obecnie robię tak, że po zakończeniu jazdy przy włączonym silniku wyłączam wszystkie światła, radio, ogrzewanie. Daję popracować silnikowi przez jakieś 15-20 minut i dopiero wtedy go wyłączam. Akurat u mnie ten patent się sprawdza.
-
Po kolei: Limit - prędkość, przy której usłyszysz gong. Takie ostrzeżenie o przekroczeniu tej właśnie prędkości (u Ciebie 60 km/h). Można ją ustawić w menu Board Computer. Reichweite - zasięg w km na posiadanym paliwie. Tu niczego nie ustawisz, to kwestia ciężaru Twojej nogi Distanz - dystans pozostały do przejechania ("brany" z nawigacji). Po dojechaniu do celu przed liczbą pojawia się znak "-" Ankunft - godzina przybycia do celu Timer - stoper Verb 1, Verb 2 - średnie spalanie Geschw - średnia prędkość. A czy wartości są prawidłowe - oceń sam.
-
Miałem podobną sytuację. Diagnosta stwierdził niesprawne amortyzatory z tyłu. Jako, że zmieniałem je ok 2 miesięcy przed kontrolą, poprosiłem o ponowne sprawdzenie amortyzatorów. I rzeczywiście, po rozmowie z diagnostą mogę powiedzieć, że obciążenie tyłu samochodu ma wpływ na charakterystykę amortyzatorów (ale tylko w przypadku NIVO). Moja rada: poproś Pana o jeszcze jeden test, jeśli będzie źle-włóż do bagażnika jakieś 50 kg. Wtedy powinno być lepiej. Powodzenia!
-
Nie wiem, jak to jest w dużej, ale w "małej" nawigacji na pewno nie można oglądać filmów. Choćby z tego powodu, że oprogramowanie systemu nawigacji nie zawiera żadnych kodeków.
-
Ja też mam przycisk do składania lusterek. Wspólnie z człowiekiem z serwisu bawiliśmy się trochę z komputerem i doszliśmy, że nie ma takiej opcji. Jest możliwość wczepienia się w instalację stacyjki i poprzez przekaźnik puszczenia napięcia do owego przycisku przy szybie. Jeśli naprawdę to dla Ciebie takie ważne-pogadaj z elektrykiem samochodowym. Koszt powinien zamknąć się w okolicach 150 PLN.
-
W czasie, kiedy przepływomierz jest odłączony, silnik pracuje na zastępczych wartościach mapy wtrysku, regulacji przepustnicy, zarządzania pracą turbo. Ja też przez jakiś czas jeździłem z odłączonym przepływomierzem-w oczekiwaniu na nowy. Mechanik jednak ostrzegał, żeby nie przekraczać 3 tys. obrotów, nie przyspieszać zbyt gwałtownie. Zalecane są wtedy łagodne przyspieszenia i w miarę możliwości jazda na 2 tys. obrotów. Samochód pali też więcej. Podobno największym ryzykiem jest możliwość uszkodzenia turbo. Nie wiem, dlaczego. Dla świętego spokoju najlepiej jak najszybciej założyć nowy przepływomierz albo sam wkład (taką jakby listwę).
-
Pociągnę jeszcze temat. Byłem dziś w ASO. Panowie po podłączeniu do kompa stwierdzili, że to jednak nie programowanie panelu ale BRAK czujnika zadymienia/czujnika AUC. W międzyczasie byłem w warsztacie specjalizującym się w klimatyzacjach i tam Pan powiedział, że nic nie poradzi, bo jest problem z elektroniką. Cóż, w piątek jadę na zakładanie tego czujnika AUC-zobaczymy, co się stanie...
-
Nie wiem, czy tak ma być, ale u siebie E39 530D Touring z 01/2000 też mam dwie rożnie wyglądające przetwornice. Jeśli chodzi o zmianę lamp to z xenonów na HID nie powinno być problemów-gorzej jest w odwrotnym przypadku. Pogrzeb trochę na www.realoem.com w sprawie znalezienia wtyczki.
-
Koledzy, spokojnie. Jak napisałem, jeż sprawny na 100% (był w ASO na wszelki wypadek włożony na chwilę nowy), wentylator też sprawny (wymieniony zimą). Kolega pimposh mnie przekonał. Nie mam nic przeciwko ASO (zawsze do tej pory sprawna i fachowa pomoc no i miła świadomość użycia oryginalnych części), ale mogło się trafić tak, że Pan po prostu nie jest super ekspertem od klimatyzacji. Poszukam u siebie jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu.
-
Dzięki za wyjaśnienia, przekonałeś mnie. Mam jeszcze kilka pytań: czy usterki, które wymieniłeś (sprzęgło i czujniki ciśnienia) można wykryć testerem, czy też trzeba rozbabrać pół samochodu? Czy IKHA/R może się sam rozprogramować? Przecież ja nic tam nie grzebałem.
-
Od jakiegoś miesiąca mam problem z klimatyzacją. Od razu zaznaczam, że układ jest napełniony, jeż jest sprawny i wentylator nawiewu też. Samoczynnie się wyłącza. Radzę sobie tak, że całkowicie ręcznie wyłączam nawiew, liczę do 10-ciu i ponownie włączam. Wtedy działa kilka minut. To wystarcza do ochłodzenia wnętrza, ale jak sami widzicie-trochę to głupie. Byłem z tym w ASO. Tam po podłączeniu do testera powiedzieli, że jest awaria czujnika przewietrzania. Nie jest uszkodzony bo... go nie ma! Dość okrężną drogą Pan mi wyjaśnił, że ten czujnik jest wirtualny, a oni skasowali błąd. Pan jednak uczciwie ostrzegł, że błąd ten może ponownie wystąpić i mam się skontaktować w takim wypadku. Błąd się powtórzył (nie ma żadnego komunikatu na OBC ani żadnej palącej się kontrolki, tylko klimatyzacja znów działa z przerwami), więc zadzwoniłem dziś do ASO. Będą programować panel klimatyzacji. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cóż to za czujnik przewietrzania? Co to w końcu za programowanie panelu?
-
Najczęstsze przypadki to mata w siedzeniu-można oszukać za pomocą diody lub emulatora z Alledrogo. Druga najczęstsza przyczyna to napinacz pasa. Ja dziś byłem w ASO m.in. z tym problemem i jakoś udało suię oszukać napinacz.
-
Rozumiem. Robisz duży błąd nie wymieniając nic. Jedź do mechanika, niech sprawdzi stan pasków, klocków/tarcz, zawieszenie (niekoniecznie brak stuków to gwarancja sprawności), klimę, ładowanie akumulatora. Sam widzisz, że można się nieźle zabawić.