Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam już akumulator chyba na wykończeniu albo zbyt słabe ładowanie bo ładowałem przed zimą a dzisiaj prawie umarł, zmierzyłem miernikiem i wygląda to tak:

Napięcie akumulatora przy wył. silniku - 13V

Napięcie po odpaleniu - 13,95V

Po zwiększenia obrotów napięcie wynosi od 14,05 do 14,2 max

Po załączeniu świateł drogowych i 2000 obrotów - 13,8V

 

A jak to wygląda u Was?

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Dokładnie, wszystko OK.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się tego, na ile jeszcze stać stary akumulator, zabierz go do ciepłego miejsca, otwórz cele, uzupełnij w każdej poziom elektrolitu wodą destylowaną (nie elektrolitem - ten służy do zalewania pustych akumulatorów), a na koniec podłącz do ładowania na cały dzień.

Umyj go ze starych kurzów i włóż do samochodu. Jeżeli to nie wystarczy do tego, żeby nie było problemów z rozruchem nawet po dłuższym postoju - wtedy zakup nowej baterii.

 

Taką operację na moim starym aku wykonałem poprzednio prawie rok temu (w celi najbliżej odpowietrznika był wyraźny niedobór elektrolitu) - od tego czasu nie musiałem ani razu ładować go i nawet, ku mojemu zdziwieniu, trzy tygodnie temu nie miałem problemów z uruchomieniem autka po prawie miesięcznym postoju. Mój nowy akumulator wciąż nie ma co robić (ale zainstaluję go w najbliższym czasie, żeby znów dokonać dokładnej kontroli starego).

 

hej.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Dzięki za odp. Dokładnie już tak zrobiłem (przed grudniem) jak pisałeś Solaris, mam akumulator "bezobsługowy" ale to nie do końca tez prawda, bo wodę destylowaną musiałem dolać. Ma 100Ah (jakby nie było to mam diesla) i skoro ładowanie prawidłowe to znaczy, że muszę coś nowego kupić.

W tym wypadku możecie polecić jakiś dobry akumulator :?:

Nie jestem przekonany już do centry ani exide (ojciec miał 3 exidy i to nie te najtańsze typu "classic" i wytrzymywały średnio 3,5 roku - ładowanie w aucie zawsze miał dobre).

 

Zapomniałem dodać: Szczęśliwego nowego roku!!!

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

BMW oryginalnie dedykuje Ci 85 Ah - i dokładnie to polecam (chyba 61218381754). Normalnie kosztuje coś takiego 559 zł bez rabatów - a jeżeli jeszcze załapiesz się na promocję jesienno-zimową (429zł) + zniżki klubowe to zapłacisz wyraźnie taniej niż cokolwiek poza ASO.

 

Na moim nowym aku widnieje tylko logo i numer BMW - ale najprawdopodobniej jest to Varta.

Jeżeli chodzi o coś innego - mogę polecić jeszcze Bosch (to jest w jeździdle Ani i spisuje się bardzo dobrze - ale kupiony rok temu, to jeszcze świeży)

 

pozdr.

 

P.S.

Też życzę szczęścia w 2009 :!: :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
jak masz mieć aku 85 ah a masz 100 ah to nie ma się czemu dziwić że w niedługim czasie szlag go trafia bo jest poprostu za duży i wiecznie niedoładowany
Opublikowano

Witam w nowym roku i wszystkiego najlepszego zycze na wstepie :D

Podpinam sie pod temat, zeby nie zakladac nowego.

Od pol roku mniej wiecej mam nowy aku - banner 74ah 680a - jak narazie niezawodny, mowie jak narazie, bo zawsze korzystalem z auta na codzien, badz gora co 2/3 dzien. Od ostatniego dnia starego roku auta nie ruszalem, bo sie rozchorowalem i leze w lozku... kiedys jesli dobrze policzylismy ze znajomym, to przy poborze w stanie spoczynku 0,22 powinien wytrzymac 6-7dni, ale nie wiem czy mozna to tak interpretowac?

Caly alternator byl rowniez wymieniany - napiecie ladowania 13,8, jednakze glownie krotkie odcinki po miescie, wiec moze byc niedoladowany.

Moje pytanie, to czy jest jakis sposob, zeby realnie stwierdzic/obliczyc ile akumulator wytrzyma nieuzywany

a) w normalnej temperaturze

b) na mrozie ~10st - bo taka temperature mozna chyba przyjac za dobowa srednia przy mocnej zimie u nas, jaka teraz nadciaga.

Pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli piszemy o konserwacji to najgorsze dla akumulatora jest jeżdżenie w mieście codziennie do góra 3 kilometrów a np. trasy sporadycznie. Nawet najlepsza bateria padnie szybko.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
jak masz mieć aku 85 ah a masz 100 ah to nie ma się czemu dziwić że w niedługim czasie szlag go trafia bo jest poprostu za duży i wiecznie niedoładowany

 

Niezupelnie, po prostu taka bateria wymaga dluzszego czasu ladowania - przy zalozeniu nie przeciazania akumulatora.

Ale to akurat jest ok, bo zaden akumulator nie jest ladowany swoim godzinnym prądem znamionowym.

 

13V na akumulatorze mierzone przy zgaszonym aucie ? troche za dużo...

Opublikowano
jak masz mieć aku 85 ah a masz 100 ah to nie ma się czemu dziwić że w niedługim czasie szlag go trafia bo jest poprostu za duży i wiecznie niedoładowany

Zupełnie się z tym nie zgadzam.

Prosty przykład ładujesz do pełna akumulator i potem co zostanie pobrane powinno zostać uzupełnine podczas jazdy. Jeżeli bilans będzie ujemny to czy aku ma 100ah czy 85ah obydwa będą niedoładowane.

Poza tym przy niskich temperaturach pojemność aku znacznie spada nawet o kilakadziesiąt procent czyli w zimie taka setka ma mniejszą pojemność od 85 latem.

Opublikowano

witam.

ja tez mam problem z akumulatorem padl juz kolejny raz

postanowilem ze kupie nowy. i teraz pojawia sie dylemat kupic 100ah

czy 85ah ???

Opublikowano

Różnica miedzy dedykowanym 85 a 100 polega zapewne na tym, ze dla jednego prad ladowania jest mniejszy, dla drugiego wiekszy. Zatem setke bedzie dluzej ladował, niż 85-tke, no i niedoładowany akumulator w mroznej zimie juz bedzie dawał o sobie znać.

 

Pozdro

Opublikowano
ja mam 2,5 letnią CENTRĘ PLUS 74 Ah i uważam , ze to jest tyfus. Już x2 w ostatnim czasie ją ładuję. Fakt teraz mało jeżdżę, ale uważam , że w duzej mierze to wina aku
Opublikowano
regeneracja aku :?: a coś więcej...jak to wygląda

tak regenaracia akumulatora niestety niewiem jak oni to robia?.

nie slyszales o regeneraci akumulatora?

Opublikowano

Ja slyszalem, ale podobno to bylo w latach 80, 90-tych a nie obecnie :/

Komu sie chce w to bawic i za ile i po co?

 

ja mam 2,5 letnią CENTRĘ PLUS 74 Ah i uważam , ze to jest tyfus. Już x2 w ostatnim czasie ją ładuję. Fakt teraz mało jeżdżę, ale uważam , że w duzej mierze to wina aku

 

Mialem centre jak kupilem auto, miala podobno rok, i po nastepnym pol roku padla cela, nie mowiac juz o tym ze ladowalem ja kilka razy podczas gdy byly mrozy.

Wiecej centry nie kupie.

Mam banner i jest ok, dzis odpalil za 1 zakreceniem rozrusznika, po 5 dniach nieuzywania. Zobaczymy jak bedzie dzis, doszla juz fala mrozow - 12 obecnie, ciekawe jak sie spisze.

Pozdrawiam
Opublikowano

Witam , panowie mam taki oto problem:

Otóż po 6 latach użytkowania 2 tygodnie temu kupiłem nowy akumulator firmy Baren 100Ah.

Wszystko było dobrze do dzisiaj kiedy rano zszedłem (w nocy było -15 -20stopni) auto odpaliło resztką sił , gdybym go po chwili zgasiłl drugi raz już by nie odpalił , co może być przyczyną?

Na nowym akumulatorze przejechałem w ciągu tych 2 tygodni 8000km.

Auto stało na dworze dokładnie 24h, wcześniej byłem 36h w trasie , Poznań-Luxemburg-Poznań i tylko raz zgasiłem auto na 10minut.

 

Dodam że jest to E39 530TD touring 2002rok.

Opublikowano

Skontroluj, czy klemy nie są luźne, a potem zmierz ładowanie. Pomiar poboru prądu też jest wskazany, bo takie osłabnięcie nowego akumulatora w używanym często na długich trasach aucie jest zaskakujące.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Klemy sprawdzałem sam je przykręcałem , niestety nie mam możliwości zmierzyć prądu ładowania , mam tylko zwykły miernik , myślę że akumulator jest walnięty , od początku dziwiła mnie jego cena 330zł jednak był nowy z 2008 roku kupiony w sklepie centry, gwarancję na szczęście mam.

 

Czy jest możliwość że coś innego jest zepsute ,ewentualnie co to może być?

Opublikowano

Właśnie w tym, co przedtem napisałem zawiera się sprawdzenie potencjalnych nieprawidłowości poza akumulatorem. Miernik uniwersalny kup sobie w Praktikerze albo OBI - 30-40zł i już masz dobre narzędzie do sprawdzenia:

- czy regulator napięcia ma się dobrze,

- czy coś nie kradnie zbyt wiele prądu, gdy samochód śpi.

 

Jeżeli tu nie będzie czegoś nieprawidłowego, to wtedy rzuć podejrzenie na akumulator (który teraz i tak zabierz do domu i naładuj).

 

hej :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Klemy sprawdzałem sam je przykręcałem , niestety nie mam możliwości zmierzyć prądu ładowania , mam tylko zwykły miernik , myślę że akumulator jest walnięty , od początku dziwiła mnie jego cena 330zł jednak był nowy z 2008 roku kupiony w sklepie centry, gwarancję na szczęście mam.

 

Czy jest możliwość że coś innego jest zepsute ,ewentualnie co to może być?

ja bym postawil na akumulator i oddal na reklamacie

Opublikowano

Obawiam się że miernikiem z OBi za 40zł nie zmierzę prądu ładowania :)

 

Mam dokładnie taki miernik za 16złotych kupiony w Selgrosie i jutro tak jak powiedziałem zmierzę napięcie ładowania, niestety prądu się nie odważę chyba że mi ktoś powie jak to zrobić ?

 

Mam jeszcze pytanie jakie powinno być napięcie spoczynkowe ,napięcie ładowania przy odpalonym silniku , przy odpalonym i włączonych xenonach i ogrzewaniu i przy obrotach około 1800

 

z góry dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.