Skocz do zawartości

320d Coś sie dzieje przy cofaniu.


pawel86.22

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to że pada ci tylny most albo wał, bez dobrej diagnozy jednak sie nie obejdzie :norty:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat był poruszany na forum dziesiątki razy i to słynne już puknięcie z tyłu przy wrzucaniu jedynki bądź wstecznego dotyczy chyba co drugiej e46 a do dziś nikt nie podał jasnej odpowiedzi co jest tego przyczyną bo chyba nikt tego nie rozwiązał. A głupot o padającym wale raczej nie brałbym na poważnie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś sam ? Jeśli tak to czy mając kanał można to zrobić bez większych problemów czy może lepiej się nie denerwować i oddać do jakiegoś mechanika ? Jeśli to nie problem to zarzuć jakimś linkiem do realoem ewentualnie podaj nr części i napisz jaki był koszt tego łącznika. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił mi to znajomy mechanik po sąsiedzku, jednak wiem jak to zrobić. Wpierw musisz zdjąć osłony wału od spodu, następnie zwalić wał, odkręcić kilka śrub i założyć nowy łącznik.

Ten element kosztuje ok. 400pln,nr.26111227410 , zadzwonisz do InterCars lub do serwisu BMW to się od razu zorientują o jaki element chodzi, gdyż to często pada w E46.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AN35&mospid=47639&btnr=26_0129&hg=26&fg=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za porady zorientuje sie jak to wygląda pod okiem mechanika.

 

A czy ten łącznik może też byc przyzczyną następującej sprawy:

 

Przy większej prędkości gy jadę po równej drodze i puszczam pedał gazu to czuć coś takiego jak by szarpnięcie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam ten sam problem od dawna dzisiaj dokładnie sprawdzałem na kanale kolega na biegu wstecznym puszczał leko sprzeglo i to samo robił przy wrzucaniu 1 i 2 było słychać stuk a ja patrzyłem co jest nie tak w moim przypadku jest ta guma z tego linku:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=6910121

 

o nazwie

Rear bushing (puller) częś katalogowa nr 9

 

jast pęknięta i most mocno chodzi przy ruszaniu i przy zmianie biegów.

 

mam teraz tako wielko prośbe może wie ktoś co to jest za guma, jak się ona nazywa i gdzie ją kupić oprócz aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten lekki objaw PUU przy wbijaniu 1 lub R, daje sobie teraz obie rece uciac , ze to nie jest wina zadnego łacznika elastycznego wał/skrzynia, łacznik przerabiałem w e36 . W sumie tez co moze miec z tym wspulnego ta guma 9 na linku z gory, sprzeglo wcisniete- uklad wał, dyferencjał "idpiety" wbijamy 1 lub R nic nie przenosi sily obrotwej zeby PUKac.........

ale bede monitorował temat -oczekuje konkretnego rezultatu. Pukanie a ta tuleja 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem takie łup i wymieniłem wszystkie elementy gumowe poczawszy od poduszek skrzyni teleje tylnej belki tuleje sanek no wszystkie jakie tam były poduszki dyfra podpory wału i już jest cicho jak w kościele a robiłem to jakieś pół roku temu pozdrawiam i wesołych świat
moc jest z nami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładałem podobny post jakiś czas temu bo męcze się z tym około 4miesiecy(stuki stłu przy zmianie bigów) i szukałem już na allegro mostu bo wszystko wskazuje to że jest zerwany ale zajżałem ostatnio pod samochód i jak wyżej opisałem sprawdziłem i na 100% wiem że ta guma jest do wymiany jest pęknieta a przez to na wstecznym po mocniejszym puszczenu sprzegła jest łupnięcie a most na tej gumie ma luzu około 1cm podobnie się dzieje przy zmianie bigu. Ale i tak coś czuje ża jak wymienie to gume to nadal bedo te stuki przy zmianie biegów ale i tak trzeba to zrobić więc jak wymienie to napisze a jak nie pomoże trzeba kupić most
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego pomogę ci choć jesteś z łomży i na pewno kibicujesz łks ale że masz bmw i są święta to odpuszczamy winy a więc jak będziesz miał już cały dyfer na wieszku bo na pewno będziesz wymieniał tuleje belki tuleje wiec wymień od razu poduszki dyfru podporę wału jeśli jest wybita i sprawdź czy nie pęka ci mocowanie sanek do karoserii to też może być przyczyna łomotania u kolegi były na przykład po rozbijane tuleje sanek i cały most mu pukał mówię wymień wszystkie gumowe tuleje i poduszki skrzyni jak się dobrze porozglądasz na allegro to znajdziesz te wszystkie elementy gumowe oczywiście zamienniki nie licząc podpory wału za trochę ponad 300zł i nie wiem ile tam u was robocizna u mnie było 200zł tylko ja jeszcze wymieniałem podpory wału i problem stukania będziesz miał z głowy pozdrawiam i wesołych świąt
moc jest z nami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i jak sie sprawa miewa....?( z tym pukaniem przy wbijaniu biegu)

 

???? jak zwykle trombia, ze robie a potem nic nie napisze jak wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam.

właśnie wymieniłm to gume o numerze nr 9 co o niej pisałem. ku mojemu zaskoczeniu stuków już niema a ja się męczylm z tym pare miechów i myślałem że to poważne koszta będo, więc problem rozwiązany kto ma podobny to niech obejrzy dokładnie to gume

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.ja element nr9 wymienilem zaraz po kupnie auta (jakis miesiac temu,bo walilo tam jak mlotem).powymianie ustapilo.cena zamiennikow 70-90zl(zalezy jaki producent),robocizna 250zl(troche roboty,bo most trzeba opuszczac aby wybic stara tuleje)z robocizna troche przeplacilem ale niemialem czasu zajac sie tym osobiscie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

właśnie wymieniłm to gume o numerze nr 9 co o niej pisałem. ku mojemu zaskoczeniu stuków już niema a ja się męczylm z tym pare miechów i myślałem że to poważne koszta będo, więc problem rozwiązany kto ma podobny to niech obejrzy dokładnie to gume

 

pozdrawiam.

 

Cena zakupu czesci? i powiedz czy trzeba wyciagac dyfer aby wymienic ta tuleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena części 60zł+2 godziny roboty(80zł) nic nie trzeba wyjmować odkręcasz jedno śrube i wybijasz tuleje u mnie mechanik zrobił sobie taki sprytny ściągacz i poszło bo tak niedawał rady już dla ułatwienia sprawy można ogkręcić droązek stabilizatora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy czasem nie bede siał herezji, ale miałem tez to pukanie z tyłu. Wymieniałem tuleje na moście, taka duża pojedyncza na końcu mostu i tuleje wahacza wzdłużnego i jeszcze tuleje wahacza te co sie zjadują zaraz przy pieście koła. Wymieniałem je bo były powybijane. Ale powiem szczerze, ze jak to zrobiłem, oczywiscie geometria tyłu do zrobienia od razu i pukania z tyłu nie słysze przy wkładaniu 1 albo R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I stało się wymieniłem tą gume. troche nerwów mnie to kosztowało przy mechanikach z B-łaski! dyfer musieli ściągać żeby ją wybić! zajeło im to 2,30godz! stuk ustąpił przy zmianie biegów! ale mam jeszcze mały niedosyt musze przyglądnąć sie tuleją belki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stało się wymieniłem tą gume. troche nerwów mnie to kosztowało przy mechanikach z B-łaski! dyfer musieli ściągać żeby ją wybić! zajeło im to 2,30godz! stuk ustąpił przy zmianie biegów! ale mam jeszcze mały niedosyt musze przyglądnąć sie tuleją belki!

to szerpniecie znikneło? bo rozumiem , ze niedosyt to masz w wyniku tych tulejek belki a z tej wymiany jestes zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to szerpniecie znikneło? bo rozumiem , ze niedosyt to masz w wyniku tych tulejek belki a z tej wymiany jestes zadowolony

 

ten stuk ustał i niema go już ani na 1 ani R zmiana jest bardzo znaczna ale jeszcze cos takiego delikatnego jakbym czuł ale to już jest inny dzwiek nie takie łup o podwozie! umnie ta tuleje była wyrwana gołym okiem było to widać! żeby to sprawdzić wystarczy wejść pod auto i podnies dyfer góra doł i bedzie widać jak jest wybita!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.