Skocz do zawartości

jak wymienia sie czujnik abs


jano77

Rekomendowane odpowiedzi

czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić czujnik abs z przodu w bmw e36 bo po odkręceniu czujnika od jarzma zacisku nie da rady go wyciągnąć i pytanie czy jak ściągnę tarcze to da się go wtedy wybić? Edytowane przez jano77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko sie daje wyjąć czujnik tak jak bramkarz pisze bo czujnik ma obudowe metalowa i sie zapieka a wykruszania bym nie polecał bo mozna przy okazji nadajnik impuslów na łożysku uszkodzic. Sposób ze zdjęciem tarczy jest jak najbardziej na miejscu ewentualnie zdejmij jeszcze łożysko (jedna ruba centralna)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

taaak kolego życzę Ci żeby zawsze tak było :twisted2: ile razy zmieniałeś czujnik ? pewnie tylko raz i dlatego tak piszesz ,rozkrusz go delikatnie następnie papierem ściernym wyczyśc gniazdo i włóż następny na smar odporny na temperaturę ja używam białego smaru Mollykote bardzo gęsty zapobiega utlenianiu i problemom przy kolejnym demontażu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

taaak kolego życzę Ci żeby zawsze tak było :twisted2: ile razy zmieniałeś czujnik ? pewnie tylko raz i dlatego tak piszesz ,rozkrusz go delikatnie następnie papierem ściernym wyczyśc gniazdo i włóż następny na smar odporny na temperaturę ja używam białego smaru Mollykote bardzo gęsty zapobiega utlenianiu i problemom przy kolejnym demontażu .

 

mistrzuniu czujniki zmienialem juz 4 razy i za kazdym razem bez wiekszych problemow

no ale fakt faktem ze rozne dziwy dzieją sie ludziom :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szefuniu -Mistrzuniu masz farta w życiu graj w lotto,ja zmieniłem w e36 jakieś 10 sztuk i może 2 z nich wyszły bez komplikacji chyba jestem jakimś nieudacznikiem :cry2:

a wiec mozna go wykruszyć? bo obluzowanie go kręcąc w lewo i prawo nic nie dało ukręciłem i tyle to jest pewnie jeszcze pierwszy czujnik wiec nic dziwnego-siedzi jak przyklejony,tylko nadal nie wiem czy siedzi on tylko na grubości jarzma piasty i później wystaje poza nią w niczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko sie daje wyjąć czujnik tak jak bramkarz pisze bo czujnik ma obudowe metalowa i sie zapieka a wykruszania bym nie polecał bo mozna przy okazji nadajnik impuslów na łożysku uszkodzic. Sposób ze zdjęciem tarczy jest jak najbardziej na miejscu ewentualnie zdejmij jeszcze łożysko (jedna ruba centralna)

Pozdrawiam

najlepszym rozwiązaniem na pewno jest zdjęcie łożyska z piasty ale do tego trzeba mieć ściągacz a co do tego że można uszkodzić nadajnik impulsów to chciałem zapytać czy w bmw e36 z 96r juz taki system był montowany czy zwyczajna metalowa koronka, bo jak jest koronka to przynajmniej wiem ze tego nie uszkodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zapieczone czujniki położenia wału( to oczywiście przykład )w trudno dostępnych miejscach np.Polonez 1,4 16v gdzie czujnik jest osadzony w aluminium mam taką metodę ;silniczek od wkrętarki na jego osi założona złączka z kostki elektrycznej taka w którą wkładasz przewody i skręcasz dwoma małymi śrubami i w drugi koniec wkładam wiertło 1,5mm podłączam do zasilacza i wiercę po krawędzi czujnika kilka otworów pryskam odrdzewiaczem i wychodzi .Trochę rzeżba ale skutkuje :D Edytowane przez MarekM-535i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=31_0419&hg=31&fg=10 wygląda to w ten sposób więc rozsądnie będzie zdjąc tarczę hamulcową piastę niekoniecznie .

tarczę moge sciagnac tylko nie wiem czy to cos pomoże czy będzie dojście do tego czujnika czy nadal będzie go blokować piasta a czujnik jest w obudowie plasikowej wiec moze faktycznie spróbuje go wykruszyć chyba że masz jeszcze inny pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdęcie tarczy nic nei da bo czujnik jest pod piastą. Zdejmować piasty się nie opłaca, zresztą do tego trzeba masakrycznie wielki klucz i ściągacz. Jak się nie da wyjąc to zmasakruj go tak aż go wydłubiesz co i tak nie jest prostą sprawą ze względu na jego twardą blaszaną obudowę. Czasami udaję się wyciągnąć czujnik bo przecież skądś się biorą te używki ale to pewnie jeden na dziesięć wychodzi. Mnie dwa razy przyszło wymieniać z przdnim kole i dwa razy nie obyło się bez zmasakrowania starego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdęcie tarczy nic nei da bo czujnik jest pod piastą. Zdejmować piasty się nie opłaca, zresztą do tego trzeba masakrycznie wielki klucz i ściągacz. Jak się nie da wyjąc to zmasakruj go tak aż go wydłubiesz co i tak nie jest prostą sprawą ze względu na jego twardą blaszaną obudowę. Czasami udaję się wyciągnąć czujnik bo przecież skądś się biorą te używki ale to pewnie jeden na dziesięć wychodzi. Mnie dwa razy przyszło wymieniać z przdnim kole i dwa razy nie obyło się bez zmasakrowania starego.

a gdzie jest ta metalowa obudowa bo ten co kupiłem jest plastikowy chyba ze tylko jest powłoka plastikowa jurto sie za to zabieram i zobacze czy sie da to jakos zmasakrować i wyciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam e36 1,8i mam problem z silnikiem mianowicie jak przyspieszam przy 2 tyś obrotow auto sie dusi na kazdym biegu, nacisne sprzęgło przy pelnym gazie obroty momentalnie ida do gury. co najleprze raz sie tak dzieje a potem to ustaje i jest dobrze a po pewnym czasie znow sie dusi. wymienilem swiece. kable i wszystkie filtry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podczas wyciągania czujnika był tak zapieczony, że dosłownie musiał być wypruwany po kawałku w etapach ...oczywiście trza było ściągnąć tarczę ...co pomogło w dojściu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wymieniłem i wreszcie można śmigać tak jak się należy,wymieniłem bez odkręcania tarczy ale z pewnością było by lepiej ściągnąć.

Aha jeszcze jedno czujnik miałem oryginał bmw i był plastikowy pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.