Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić czujnik abs z przodu w bmw e36 bo po odkręceniu czujnika od jarzma zacisku nie da rady go wyciągnąć i pytanie czy jak ściągnę tarcze to da się go wtedy wybić? Edytowane przez jano77
Opublikowano

Rzadko sie daje wyjąć czujnik tak jak bramkarz pisze bo czujnik ma obudowe metalowa i sie zapieka a wykruszania bym nie polecał bo mozna przy okazji nadajnik impuslów na łożysku uszkodzic. Sposób ze zdjęciem tarczy jest jak najbardziej na miejscu ewentualnie zdejmij jeszcze łożysko (jedna ruba centralna)

Pozdrawiam

Opublikowano

moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

Opublikowano
moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

taaak kolego życzę Ci żeby zawsze tak było :twisted2: ile razy zmieniałeś czujnik ? pewnie tylko raz i dlatego tak piszesz ,rozkrusz go delikatnie następnie papierem ściernym wyczyśc gniazdo i włóż następny na smar odporny na temperaturę ja używam białego smaru Mollykote bardzo gęsty zapobiega utlenianiu i problemom przy kolejnym demontażu .
Opublikowano
moj bosszzzze

poco tarcze wyciagac ? kolo odkrecac ?

jedna sruba imbusowa i troche popsikac wd40 popodwadzac srubokretem plaskim i ciągnąc lekko przekrecając go raz w lewo raz w prawo, musi wylezc, albo po wyjeciu sruby z niego popukac mloteczkiem tak by sie obrócil w lewo czy w prawo potem ciągnąc kręcąc nim

zaden problem tylko trzeba chciec!!!!!!!!!!!

taaak kolego życzę Ci żeby zawsze tak było :twisted2: ile razy zmieniałeś czujnik ? pewnie tylko raz i dlatego tak piszesz ,rozkrusz go delikatnie następnie papierem ściernym wyczyśc gniazdo i włóż następny na smar odporny na temperaturę ja używam białego smaru Mollykote bardzo gęsty zapobiega utlenianiu i problemom przy kolejnym demontażu .

 

mistrzuniu czujniki zmienialem juz 4 razy i za kazdym razem bez wiekszych problemow

no ale fakt faktem ze rozne dziwy dzieją sie ludziom :)

pozdrawiam

Opublikowano
Szefuniu -Mistrzuniu masz farta w życiu graj w lotto,ja zmieniłem w e36 jakieś 10 sztuk i może 2 z nich wyszły bez komplikacji chyba jestem jakimś nieudacznikiem :cry2:
Opublikowano
Szefuniu -Mistrzuniu masz farta w życiu graj w lotto,ja zmieniłem w e36 jakieś 10 sztuk i może 2 z nich wyszły bez komplikacji chyba jestem jakimś nieudacznikiem :cry2:

a wiec mozna go wykruszyć? bo obluzowanie go kręcąc w lewo i prawo nic nie dało ukręciłem i tyle to jest pewnie jeszcze pierwszy czujnik wiec nic dziwnego-siedzi jak przyklejony,tylko nadal nie wiem czy siedzi on tylko na grubości jarzma piasty i później wystaje poza nią w niczym

Opublikowano
Rzadko sie daje wyjąć czujnik tak jak bramkarz pisze bo czujnik ma obudowe metalowa i sie zapieka a wykruszania bym nie polecał bo mozna przy okazji nadajnik impuslów na łożysku uszkodzic. Sposób ze zdjęciem tarczy jest jak najbardziej na miejscu ewentualnie zdejmij jeszcze łożysko (jedna ruba centralna)

Pozdrawiam

najlepszym rozwiązaniem na pewno jest zdjęcie łożyska z piasty ale do tego trzeba mieć ściągacz a co do tego że można uszkodzić nadajnik impulsów to chciałem zapytać czy w bmw e36 z 96r juz taki system był montowany czy zwyczajna metalowa koronka, bo jak jest koronka to przynajmniej wiem ze tego nie uszkodze

Opublikowano (edytowane)
Na zapieczone czujniki położenia wału( to oczywiście przykład )w trudno dostępnych miejscach np.Polonez 1,4 16v gdzie czujnik jest osadzony w aluminium mam taką metodę ;silniczek od wkrętarki na jego osi założona złączka z kostki elektrycznej taka w którą wkładasz przewody i skręcasz dwoma małymi śrubami i w drugi koniec wkładam wiertło 1,5mm podłączam do zasilacza i wiercę po krawędzi czujnika kilka otworów pryskam odrdzewiaczem i wychodzi .Trochę rzeżba ale skutkuje :D Edytowane przez MarekM-535i
Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=31_0419&hg=31&fg=10 wygląda to w ten sposób więc rozsądnie będzie zdjąc tarczę hamulcową piastę niekoniecznie .

tarczę moge sciagnac tylko nie wiem czy to cos pomoże czy będzie dojście do tego czujnika czy nadal będzie go blokować piasta a czujnik jest w obudowie plasikowej wiec moze faktycznie spróbuje go wykruszyć chyba że masz jeszcze inny pomysł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdęcie tarczy nic nei da bo czujnik jest pod piastą. Zdejmować piasty się nie opłaca, zresztą do tego trzeba masakrycznie wielki klucz i ściągacz. Jak się nie da wyjąc to zmasakruj go tak aż go wydłubiesz co i tak nie jest prostą sprawą ze względu na jego twardą blaszaną obudowę. Czasami udaję się wyciągnąć czujnik bo przecież skądś się biorą te używki ale to pewnie jeden na dziesięć wychodzi. Mnie dwa razy przyszło wymieniać z przdnim kole i dwa razy nie obyło się bez zmasakrowania starego.
Opublikowano
Zdęcie tarczy nic nei da bo czujnik jest pod piastą. Zdejmować piasty się nie opłaca, zresztą do tego trzeba masakrycznie wielki klucz i ściągacz. Jak się nie da wyjąc to zmasakruj go tak aż go wydłubiesz co i tak nie jest prostą sprawą ze względu na jego twardą blaszaną obudowę. Czasami udaję się wyciągnąć czujnik bo przecież skądś się biorą te używki ale to pewnie jeden na dziesięć wychodzi. Mnie dwa razy przyszło wymieniać z przdnim kole i dwa razy nie obyło się bez zmasakrowania starego.

a gdzie jest ta metalowa obudowa bo ten co kupiłem jest plastikowy chyba ze tylko jest powłoka plastikowa jurto sie za to zabieram i zobacze czy sie da to jakos zmasakrować i wyciągnąć

Opublikowano
posiadam e36 1,8i mam problem z silnikiem mianowicie jak przyspieszam przy 2 tyś obrotow auto sie dusi na kazdym biegu, nacisne sprzęgło przy pelnym gazie obroty momentalnie ida do gury. co najleprze raz sie tak dzieje a potem to ustaje i jest dobrze a po pewnym czasie znow sie dusi. wymienilem swiece. kable i wszystkie filtry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak oryginal jest ze stalowej walcowanej blachy, plastikowa jest jedynie góra z której wychodzi kabel i jest otwór do przykręcenia.
Opublikowano

czujnik wymieniłem i wreszcie można śmigać tak jak się należy,wymieniłem bez odkręcania tarczy ale z pewnością było by lepiej ściągnąć.

Aha jeszcze jedno czujnik miałem oryginał bmw i był plastikowy pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.