Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witammam e36 cope i przy prędkości od 60 km/h odczuwam bicie na kierownicy... wyważyłem koła, nowe tarcze chamulcowe, końcówki drążków, tuleje wachaczy, swożnie, luz na maglownicy w normie..

mam pytanko od czego może tak być bo poprostu mechanicy rozkładają ręce (przynajmniej ci moi), pozdrawiam

Opublikowano
został ci wał napędowy a dokładnie podpora wału albo łącznik elastyczny (sprzęgło gumowe). Czuć bicie na kierownicy a później będzie trząść karoserią
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
został ci wał napędowy a dokładnie podpora wału albo łącznik elastyczny (sprzęgło gumowe). Czuć bicie na kierownicy a później będzie trząść karoserią

podpora najbardziej przenosi drgania przez fotel i wali po nerkach że hej,ale możesz łatwo to sprawdzić.Wystarczy podnieść tył na dwóch podnośnikach(ale nie tych co masz na wyposażeniu auta) i rozpędzić koła do do 60km/h.Jeżeli drga to podpora jeżeli nie to trzeba szukać z przodu.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Kolega napisał że ma bicie na kierownicy a nie trzęsie cała budą, winną za to może być krzywa piasta bądź duży luz na łożysku koła .Podnieś kółko poszarp góra dół jak nie ma luzu to nie łożysko zakręć wolno kołem i słuchaj czy nie ociera tarcza hamulcowa o klocki jak ociera to krzywa piasta
Opublikowano

Kolego ja proponuje najpierw zalozyc inne felgi z oponami. Znajomy ma zakład wulkanizacyjny i często ludzie mają takie problemy. Wyważenie przy np delikatnie uszkodzonej oponie nic nie da.

Nic nie kosztuje albo pare zlotych a cos juz wykluczysz

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam,

mialem podobne objawy, zrobilem przekladke na felgach z opon letnich na zimowki i od zamiany przy predkosci okolo 60km/h czulem bicie kierownicy, pojechalem jeszcze raz do wulkanizacji, kolezka zdjal przednie kola wywazyl je tak ze wywazarka pokazywala 0 0, ale to nic nie pomoglo.

poszukalem troche w necie i znalazlem zaklad ktory trudni sie tzw dowazaniem kol, jest to zabieg robiony na kolach zalozonych na aucie. przy lewym kole bylo niedowazenie okolo 5g, natomiast kiedy gosciu rozpedzil prawe kolo to myslalem ze urwie kierownice, tak ja telepalo. gosciu zdjal kolo, zalozyl na wywazarke i okazalo sie ze bylo 50 i 90 gramow, wywazyl jeszcze raz kolo, zalozyl na piaste i dowazyl, teraz wszystko smiga jak ta lala. widze ze jestes z zawiercia, wiec poszukaj w okolicy zakladu ktory robi dowazanie kol, np INTERGUM z Miodowej, taka przyjemnosc w warsiawie to koszt 15pln od kola, ale warto, mnie pomoglo.

pzdr

pzdr

yaz

Opublikowano
witam,

mialem podobne objawy, zrobilem przekladke na felgach z opon letnich na zimowki i od zamiany przy predkosci okolo 60km/h czulem bicie kierownicy, pojechalem jeszcze raz do wulkanizacji, kolezka zdjal przednie kola wywazyl je tak ze wywazarka pokazywala 0 0, ale to nic nie pomoglo.

poszukalem troche w necie i znalazlem zaklad ktory trudni sie tzw dowazaniem kol, jest to zabieg robiony na kolach zalozonych na aucie. przy lewym kole bylo niedowazenie okolo 5g, natomiast kiedy gosciu rozpedzil prawe kolo to myslalem ze urwie kierownice, tak ja telepalo. gosciu zdjal kolo, zalozyl na wywazarke i okazalo sie ze bylo 50 i 90 gramow, wywazyl jeszcze raz kolo, zalozyl na piaste i dowazyl, teraz wszystko smiga jak ta lala. widze ze jestes z zawiercia, wiec poszukaj w okolicy zakladu ktory robi dowazanie kol, np INTERGUM z Miodowej, taka przyjemnosc w warsiawie to koszt 15pln od kola, ale warto, mnie pomoglo.

pzdr

 

Dobrze kolega gada-już kilka osób na forum pisało że dobrze wyważone a dalej telepie, a jednak po zmianie na zimówki czy odwrotnie przestaje całkowicie. Zbadaj na innych kołach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mialem na mysli ze zaczelo telepac kierownica jak zmienilem opony na zimowki (felgi zostaly te same) i ponowne wywazenie na stacjonarnej wywazarce tez na zimowkach nic nie pomoglo i tak z tymi telepiacymi kolami pojechalem wlasnie na dowazanie, ktore rozwiazalo klopot

pzdr

pzdr

yaz

Opublikowano

podpora najbardziej przenosi drgania przez fotel i wali po nerkach że hej,ale możesz łatwo to sprawdzić.Wystarczy podnieść tył na dwóch podnośnikach(ale nie tych co masz na wyposażeniu auta) i rozpędzić koła do do 60km/h.Jeżeli drga to podpora jeżeli nie to trzeba szukać z przodu.

 

Tak ale jak już tyle zrobił i nadal ma to zasugerowałem gdzie szukać ;) u mnie w e34 tak kiera latała a później już budą rzucało. w przedziale 70-80km/h

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano (edytowane)
a u mnie w E30 nic nie telepało, aż któregoś poranka po stukało (ale tak że ...). Łożysko podpory wyrwało się z gumy.... Edytowane przez Art.sr
Opublikowano

dzięki za rady, dziś sprawdze czy łożyska są dobre itd. wału napędowego narazie niemam jaksprawdzić ale popracuje nad tym a po niedzieli pojade na to doważanie... ps koła zmieniałem już 3 razy zimówki stalowe, alumffelgi 17, od kolegi alumki 15. i nadal jest to samo...

napisze co i jak wieczorem.. dziękuje za zainteresowanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
podnioslem autko i tak.... lewe koło ruszałem góra i dół i wydaje sie twardo sie trzymać natomiast przy kręceniu nim słychac dziwny szum jakby jakieś zarienka sie o siebie ocierały, i jest taki moment że coś o coś trze zwalniając prędkość kola.......... prawe koło tak samo jak lewe z tym że przy ruszaniu kolem słychać takie jakby pukanie.... jaka jest diagnoza???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.