Skocz do zawartości

W czym jest problem? - ciezko zapala, dymi...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, przywieżliśmy z zagrnicy 535IA z 91 roku jako uszkodzoną problem polega na tym że silnik ciężko zapala jak już zaskoczy to chodzi w granicach 3500-4500 obr na niższych staje, dymi na niebiesko i pożera ogromne ilości paliwa sprawdzaliśmy na krótko 0,5l na 20s a z przewodu nadmiarowego ani kropla gdzie zacząć szukać usterki :?:
Opublikowano
Pierwsze co to raczej głowica - uszczelka, uszczelniacze i zawory. Pewnie są wypalone. Dymi na niebiesko bo zaciąga olej (dlatego też pierscienie też trzeba sprawdzić) Nie wkreca się bo go zalewa. Jak sięwszystko uszczelni to potem trzeba będzie poregulować ale to juz mniejszy problem. Tak czy siak cały silnik trzeba rozebrac - górę i dół
...
Opublikowano
:idea: Lecę pomierzyć ciśnienie w garkach i wtedy będzie jakiś obraz wie ktoś ile ma mieć żeby było w normie :?:

 

Jak już pomierzysz to koniecznie napisz ile masz bo chciał bym z kimś porównac swoje ciśnienie, u mnie jest po 16,7 atm, i jak na benzynowy silnik jest to bardzo dużo

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
16 ????? No co wy max 12 powinno być. Jaki silnik ma mieć 16? A 535 iA powinien mieć 9 a silnik M50 pownien miec 10,5
...
Opublikowano (edytowane)

Ja mierzyłem przy zakładaniu instalacji gazowej i miałem od 16 do 15,5 atm.

silnik 2,0l M50 z 90r po przebiegu 160 000.

Też wydaje się dużo?

Na ciepłym silniku.

Edytowane przez slaw369
Opublikowano
Może założyli do miernika tabelke nie od tego samochodu. Poza tym różne są mierniki ale przeważnie są właśnie takie co robią wykresy ale tebela musi być do konkretnego modelu. W benzynach BMW jest nie wiecej niż 12. Nie może być więcej. raczej rozwalałyby się panewki i korbowody
...
Opublikowano

Podobne objawy miałem w e-34 z silnikiem m20. Poszedł przepływomierz. Ciężko zapalała, nierówne obroty na jałowym, dym, nie chciała się wkręcać itd...

Jak zapalisz to puknij w przepływomierz (tylko mnie nie pukajcie

:D ) Tylko z CZUCIEM!!!! Nie młotkiem! Może się blokuje i przechodzi w tryb awaryjny. U mnie po takim zabiegu pomagało - zaraz miała obroty i nie dymiła, ale muśnięcie gazu powodowało powrót do stanu poprzedniego...

 

Wymiana przepływki pomogła całkowicie

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
Może założyli do miernika tabelke nie od tego samochodu. Poza tym różne są mierniki ale przeważnie są właśnie takie co robią wykresy ale tebela musi być do konkretnego modelu. W benzynach BMW jest nie wiecej niż 12. Nie może być więcej. raczej rozwalałyby się panewki i korbowody

 

a jednak jest więcej kolega slaw369 potwierdza, Franz Ty piszesz o stopniu sprężania i zgadza sie silnik M50 stopień sprężania ma 10,5 i jest to wartośc fabryczna nigdy nie zmieniająca się, zresztą była juz kiedyś dość długa dyskusja na temat rozrużniania tych dwóch wartości. Co do przyżądów to ja mieżyłem dwoma bo najpierw w swój firmy Toya nie uwieżyłem więc podjechałem do znajomego mechanika i porzyczyłem cechowaną firmówkę i wyszło że jest to samo, obydwa były były wskazówkowe bez papierków

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Witam. Zmierzyłem jest pomiędzy 8,5 a 9 różnica na 6 garach nie jest duża sądzę że siedzi i przepływomierz i komp. bo wtryski pompują ile wlezie już są dwa stany oleju ściągnę listwe sprawdzę wtryski i będziemy radzić co dalej :mad2: Pozdrowienia z Żagania 8)
Opublikowano
A czym się różni stopień sprężania od kompresji??
...
Opublikowano

Dym na niebiesko - to koniec pierwszego życia dla silnika. Drugie życie jest możliwe po remoncie. Oczywiście głowica, zawory, pierścienie, układ zasilania.... NIebieski dym świadczy, o spalaniu oleju....

Jeśli jak piszesz, silnik nie chce się kręcić na biegu jałowym, a chęci przejaiwa dopieru po wkręceniu na wyższe obroty, to moje oko kompresja siadła, skad olej w komorze spalania... walnięte pierścienie i wypalone zawory...

 

Co do ciśnienia sprężania to w 520i 24V powinno być 11,0

w 525i 24V - 10,5

w 535i - 9,0

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Co do ciśnienia sprężania to w 520i 24V powinno być 11,0

w 525i 24V - 10,5

w 535i - 9,0

 

Piszesz o stopniu sprężania 11:1, dla ciśnienia zawsze książki podają wartości od-do czyli np. 11-13 atm. M50 na 100% powinien mieć coś ok 14-16 atm.

 

A czym się różni stopień sprężania od kompresji??

 

stopień sprężania to jest proporcja, np. 11:1 mówi że obiętość ciała ściśliwego zostanie pomniejszona o 11razy w stosunku do objętości nominalnej, przy zakładanym ciśnieniu atmosferycznym, jest to wartośc niezmienna nie zależna od zużycia silnika itp. stopień sprężania jest zawsze taki sam.

Za to ciśnienie sprężania jest to wartośc podawana w atmosferach ( lub innych jednostkach przeliczeniowych) i wyraża siłę w kg/cm2, im układ tłok-cylinder jest lepiej uszczelniony tym ciśnienie sprężania jest wyższe, ale stopień sprężania nie zmienia się!!!

 

Stopień sprężania i ciśnienie sprężania sa wartościami zależnymi lecz rosną nie liniowo tzn podnosząć stopień sprężania np o 1, ciśnienie sprężania wcale nie musi wzrosnąć o 1 atm wszystko zależy od budowy komory spalania powieżchni cylindra itp.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.