Skocz do zawartości

Wentylator klimy glosno pracuje


boss22

Rekomendowane odpowiedzi

Wlacza sie przy niskich temperaturach otoczenia i pracuje przez dluzszy czas jazdy autem. Do tego praca jego wydaje sie dosyc glosna (jakis dziwny terkot) Po zgaszeniu silnika wylacz sie wraz z silnikiem lub pracuje jeszcze okolo 2minut. Czy wy tez tak macie w Waszych E-39? Czy powinien sie wlaczac przy niskich temp.?Aha w cieplejsze dni wogole nie daje o sobie znac. Bede wdzieczny za jakies porownania. Dzieki i pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli to wiatrak klimy To nie jest to normalne.

Odepnij kostkę od czujnika temperatury cieczy < tylko tego na chłodnicy bo on steruje tym wiatrakiem > i zobacz czy przestał się włączać.

 

Jeśli tak to czujnik do wymiany.

Jeśli nie pomogło to nie wiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głośna praca to tylko efekt jego obrotów.

Zazwyczaj pracuje powoli i wtedy jest cichy.

Ale jak ruszy pełną parą to już cichy nie jest.

 

A kolega pewnie do tej pory słyszał go tylko na wolnych obrotach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak Visco jest lekko zmęczone czy aby owy wiatrak nie pracuje za Visco , mi tam praktycznie się nie włącza na 3 bieg no latem to tak

tak jest to jedno z jego zadań. U mnie w zimie nigdy się nie załącza. W tamtym roku myślałem nawet, że jest zepsuty. Włączył się dopiero powyżej 12 stopni przy włączonej klimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marko 7 nie bedzie to webasto napewno bo takowego nie posiadam (528i jak wiadomo benzyna) mimo wszystko dzieki tobie i Wam chlopaki ze wrzuciliscie kilka postow.

Generalnie wlacza sie tylko po krotkiej jezdzie (20-25min) i w niskich temp 0 lub 2 st C . Jesli jezdze po miescie krocej to wogole sie nie wlacza. A w tamtym roku mialem to samo i tylko w zimie w lecie spokoj. Musze sprawdzic czy obraca sie z oporem czy bez. Dam znac wkrotce.

Aha w lecie wogole nie uzywalem klimy (tak na marginesie to wogole jej prawie nie uzywalem) wiec moze to ma jakis zwiazek np niski poziom czynnika chlodniczego itp.

Anyway, wielkie dzieks Panowie. Napiszcie cos jeszcze na ten temat. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wiatrak klimy To nie jest to normalne.

Odepnij kostkę od czujnika temperatury cieczy < tylko tego na chłodnicy bo on steruje tym wiatrakiem > i zobacz czy przestał się włączać.

 

Jeśli tak to czujnik do wymiany.

Jeśli nie pomogło to nie wiem.

 

dyzio222 widze ze jestes kumaty, napisz jesli mozesz w jakich warunkach ten wiatrak powinien sie wogole wlaczac? (marnie u mnie z wiedza na temat systemow klimy). Jutro sprobuje odpiac ten czujnik i dam znac czy pomoglo. Thanks m8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij kostkę od czujnika temperatury cieczy < tylko tego na chłodnicy bo on steruje tym wiatrakiem > i zobacz czy przestał się włączać.

Dyzio 255, czy w e34 jest inaczej niż w e39 u mnie przy odpiętym czujniku na chłodnicy wentylator załącza się wtedy kiedy trzeba,albo inaczej załacza się gdy pracuje klima. Czy załaczy się przy przegrzanym silniku nie wiem bo temperatura zawsze w normie.

Myślałem, że ten czujnik jest od poziomu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylator klimy < a raczej dodatkowy wentylator > Ma trzy prędkości pracy w układzie z opornikami lub ma bez-stopniową regulację obrotów.

 

Pierwszy typ działa tak , że pierwszy najwolniejszy bieg załącza się wraz z załączeniem kompresora klimatyzacji i działa przez cały czas gdy działa kompresor.

Pozostałe biegi są załączane poprzez czujnik temperatury cieczy < przeważnie na chłodnicy >

Biegi załączają się w zależności od temperatury < ale nie pamiętam w tej chwili jaka to temperatura ale coś koło 92 st bieg II i 102 st bieg III>

 

Zadziałanie wentylatora na tych biegach nie jest zależne od tego czy jest włączona klima czy nie.

 

Działanie tych biegów można sprawdzić mostkując piny we wtyczce tego czujnika. Ma trzy piny i można mostkować środkowy z pozostałymi na zmianę.

Wiatrak powinien wyraźnie zmieniać obroty.

 

Układu z bez-stopniową regulacją < chyba po 99r> niestety nie znam dokładnie.

 

Można je rozpoznać po ilości pinów we wtyce wentylatora.

Jak ma cztery piny to jest wiatrak z trzema biegami.

Jak ma trzy piny to bez-stopniowy.

 

Nie pamiętam jak jest w e34 ale na 100% występują tam biegi < tylko nie wiem ile >

Ale zasada działania będzie podobna do tej opisanej powyżej.

 

Zresztą temat obszernie opisany na forum < nawet i przeze mnie >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.