Skocz do zawartości

320d jak sprawdzić czy świece grzeją?


crayou

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zeby nie zakładać nowego tematu podepne się tutaj. U mnie 3 świece do wymiany ale odpalał nawet przy -24 tylko trzeba było pokręcić. Pytanie mam takie lepiej świece Beru czy Champion ?? I czy przy zdejmowaniu dolotu są jakieś uszczelki, które trzeba wymieniać. W ASO zaśpiewali mi za samą robotę ponad 400 zl ;] to już wole sam się tym zająć
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej świece Beru czy Champion ?? I czy przy zdejmowaniu dolotu są jakieś uszczelki, które trzeba wymieniać. W ASO zaśpiewali mi za samą robotę ponad 400 zl ;] to już wole sam się tym zająć

Siemasz Sokra! Moim skromnym zdaniem najlepiej kupić BERU. Szły one na pierwszy montaż, więc masz pewność JAKOŚCI :cool2: Jak ściągniesz kolektor ssący to będą po 4 uszczelki kwadratowe i okrągłe. Nie trzeba ich wymieniać tylko przesmarować świeżym olejem, żeby się dobrze spasowały przy montażu kolektora. Pamiętaj, (tutaj podziękowanie dla kolegi TC, oraz kameleon3000 za cenne wskazówki) żeby przed odkręceniem świec KONIECZNIE wpuścić WD40, albo innego odrdzewiacza i pozostawić to na godz czasu, żeby "puściło", w przeciwnym razie musisz się liczyć z konsekwencjami "przekręconej" świecy, a wtedy koszt są ogromne, bo należy ściągać głowicę itd. Powodzenia!

 

 

A beru lepiej gn024 czy ge102 bo są właśnie dwa rodzaje, czym one sie różnią??

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Sokra- jak będziesz wymieniał świece, uważaj przy składaniu, żeby któraś z uszczelek Ci nie wypadła bo ja tak miałem u siebie i musiałem drugi raz dolot ściągać, a roboty z tym troszkę jest

pozdrawiam i życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chłopaki mam taki problem. BMW E46 2.0 Diesel 150KM 2004rok

Jak mam sprawdzić uszkodzenie sterownika świec żarowych ?

Ogólnie wyrzuca mi błędy wszystkich świec żarowych oraz błąd czasu żarzenia sterownika. Każdą ze świec sprawdziłem i jest ok, bezpiecznik F104 jest również ok. Natomiast nie mogę zlokalizować kostki od przekaźnika/sterownika pod pokrywa przy podszybiu z prawej strony. Na waszych zdjęciach jest zupełnie inna skrzynka i nie ma tyle kostek :(

Ogólnie podejrzewam ze padł sterownik świec ale jak to sprawdzić z poziomu najlepiej nie rozbierając pół samochodu ?

Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi :P

 

Oto foto mojej skrzynki z kostkami:

http://img193.imageshack.us/img193/506/dscn0031ra.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy. Dziś wymieniłem wszystkie 6 świec i chciałbym sprawdzić stare. Jak to zrobić , jak do tego sie zabrać. Wszyscy piszą gdy świece przykrecone sa w silniku a jak je sprawdzic gdy mam je na stoliku ? Miernikiem ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak w silniku :D do obudowy podpinasz minus(-) do pinu na świecy plus(+) i patrzysz czy się zaświeci. Jak świeci-działa, jak nie-spalona :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodziło mi o to jak sprawdzić je w domu bo mam miernik ale nie wiem jak do tego sie zabrac

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem zawsze też można, ale podobno czasami świeca potrafi się tak spalić, że wykazują opór, a mimo to nie grzeją. Dlatego jak są na stole to najlepiej jest je "odpalić". :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
WIec potrzebne beda mi 2 kabelki musza one być grube ? Czyli (-) podpinam w połowie swiecy a (+) tam gdzie przychodzi czapeczka tak ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Najlepiej zastosować kable grubości podobnej do tej z auta, tylko uważaj na końcówkę bo na prawdę szybko się nagrzewają sam się poparzyłem :D (fajtłapa :lol: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no to wiem ze szybko sie nagrzewa. No ale takiego kabla to też nie mam wiec pytałem o Miernik bo gdy przyłozyłem jedna koncówke do masy swiecy a druga a poczatek tam gdzie przychodzi czapeczka ustawiłem miernik na Ohmy i nic sie nie dzieje. W chwili załączenia miernika jest cyfra 1 i tak pozostaje nawet gdy dotykam świecy przewodami

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchomisz miernik zetknij ze sobą dwie końcówki od miernika i w tym momencie powinieneś zobaczyć 0 lub wynik bliski zeru. Wtedy pewny jesteś poprawności działania miernika, później sprawdzasz opór świec podłączając końcówki miernika w miejsca o których pisałeś wcześniej. Jeśli opór który pokaże miernik będzie niski znaczy, że świeca prawdopodobnie jest sprawna, ale dla pewności użyj nawet cieńszego kabla na kilka sekund nic się nie stanie, a pewny będziesz na 100% o sprawności świec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłem tak jak piszesz po zetknięciu razem przewodów na wyświetlaczu pojawia się wartość bliska 0 ale gdy dotykam świecy to pokazuje 1 bez znaczenia na jaka wartość ustawie miernik. Czyżby wszystkie były spalone ? Zima auto odpalało mi za każdym razem ale troche miało ciężko wiec myślałem ze któreś grzeją. Nić sprawdzę jeszcze za pomocą tego kabelka i bede wiedział czy rzeczywiście wszystkie są spalone

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda więc na to, że wszystkie świece były spalone. Pogratulować w takim razie silnika skoro odpalał nie ma to jak nowoczesny diesel :) Mam takie pytanie, czy auto trzymałeś w zimie w garażu czy pod chmurką? Pytam, żeby określić w jakich warunkach odpalał bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w garażu ale gdy jechałem do roboty na noc to stał pod chmurka przez 9 h a mrozy były w okolicach -15 i zapalał fakt czasem mu sie zapalały kontrolki od DSC ABS ale zapalał

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że zapalały się kontrolki to chyba dlatego, że akumulator zmarzł. Ale tak czy inaczej pogratulować silnika :cool2: Ja u siebie miałem tylko jedną sprawną i po nocy pod chmurką przy -20 odpalił bez problemu jedynie chwilę powibrował bo chyba nie do końca zapalił jeden baniak, ale trwało to max sekundę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No u mnie też przy tych mrozach silnik nie pracował równo zaraz po odpaleniu. A wiesz moze jakie świece szły na pierwszy montaż bo te co wykręciłem to Beru

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.