Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Nie wiem czy mam mówić o szczęściu czy tragedii ale dzisiaj na moich oczach padł mi rozrząd w aucie silnik M40 !!!

Wybrałem sie na giełdę do Lubina po nowe oponki na zimę i gdy zrobiłem super zakup podjechałem autem aby zapakować je do środka i z pod maski doszły mnie dziwne dźwięki mianowicie coś lekko pukało co klika sekund. Zapakowałem opony i postanowiłem przestawić auto na parkingu więc wsiadłem i normalnie jechałem jednak ten dźwięk mnie niepokoił bo co chwila coś pukało zaparkowałem i zostawiłem auto na wolnych obrotach i otworzyłem maskę aby wysłuchać skąd ten dźwięk. od razu zauważyłem że dźwięk dochodzi z okolicy pompy wodnej jednak po chwili auto zgasło tak normalnie jakby zabrakło paliwa. Próbowałem ponownie uruchomić silnik jednak krótko i bez efektu a że podejrzewałem rozrząd więc odkręciłem zaraz obudowę i zdjąłem kopułkę rozdzielacza i co się okazało że przy próbie pokręcenia walem palec stoi!!!! z holowałem auto 70 km do domu i teraz rozbieram wszystko aby dostać się do rozrządu i zastanawiam się czy zawory mam całe gdyż przy próbie obrócenia wałem nie słychać jednak aby tłoki o coś uderzały bo rozrząd ustawił się chyba w idealnym położeniu. Czy ktoś miał podobny przypadek że po uszkodzeniu paska udało się bez ściągania głowicy???

Przypomnę że silnik chodził na wolnych obrotach a w chwili awarii nie wydał żadnego dźwięku tylko po cichu zamilkł. Widzę teraz że uszkodzeniu uległy zęby na pasku na dole na kole od wału korbowego.

na pasku przejechałem 80 tys. a żeby było śmieszniej to u kumpla z miesiąc temu tez padł rozrząd w astrze 16V i wtedy zastanawiałem się nad wymiana swojego paska!!! :duh: :duh: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Załóż nowy pasek i obróć wałem (tylko nie rozrusznikiem). Jeśli da się obracać bez problemu powinno być ok.
Opublikowano

Tak właśnie myślę zaraz będę zakładał pasek tylko mam jeden problem bo nie pamiętam jak miało to być czy pierwszy cylinder to ten od rozdzielacza?

I czy jak ustawię krzywki centralnie do góry względem krawędzi to na kole zębatym wałka jest znak strzałki ale nie ma żadnego punktu odniesienia...

Opublikowano
Tak właśnie myślę zaraz będę zakładał pasek tylko mam jeden problem bo nie pamiętam jak miało to być czy pierwszy cylinder to ten od rozdzielacza?

Pierwszy to ten od strony rozrządu

Opublikowano
W M40 zmieniaj pasek co 40 tys a nie 80, nie dziwie sie ze nie wydolil, jak zalecane to chyba jakies 45 tys.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Według książki wymiana zalecana jest co 60 tys.

Niestety jest już po fakcie. Jak sie okazało po załozeniu paska i uruchomieniu silnik nie domaga na jeden cylinder... silnik pracuje jednak którys zawór musiał dostać na 3 cylindrze bo gdy w czasie pracy zdejmę przewód ze świecy to nie ma żadnego efektu ale jedzie tylko troszkę słabszy jest. Więc ściągnięcie głowicy mnie nie ominie bo watpię aby w czasie jazdy doszedł do siebie ;) podejrzewam że uszkodził się w trakcie uruchamiania zanim zorientowałem się o co chodzi.

Kto mi powie ile kosztuje naprawa głowicy?? nie chcę jej wymieniać bo rozrząd mam w idealnym stanie więc wolę dokupić zawory i je wymienić.

Opublikowano
Gdzies pisalo na forum ze z powodu czestych awari paska okres zostal skrocony do chyba 45 tys km.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Ok teraz będę wiedział... własnie byłem odpalic autko i pracuje dziwnie jak traktor jednak wkręca się na obroty nawet 7 tys. Jeszcze raz sprawdzałem silnik wyciągając przewód z 3 cylindra i silnik nadal nie reagował na ta zmianę a iskra jest mocna bo poczęstowała mnie małą dawką :D . Jutro pojadę gdzie poprosić magików o sprawdzenie ciśnienia na cylindrach...

 

aha w książce SAM NAPRAWIAM BMW jest poważny błąd w opisie zakładania paska rozrządu w M40. Napisane sest aby pasek zakładać począwszy od koła pasowego na wale rozrzadu następnie na napinacz.... Jest to nie dopuszczalny błąd zakładac nalezy począwszy od koła pasowego na wale w kierunku rolki prowadzącej do koła napędzającego wałek rozrządu a dopiero na napinacz czyli zakładamy pasek od dołu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara a nie jak to autorzy napisali w książce :mad2:

Opublikowano
u mnie remont glowicy kosztowal cos ok 400zl, ale bylo robionych 6 prowadnic zaworowych, i wogole remontowana glowica po strzale paska przy 5 tys. czyli wszystkie 12 zaworow do wymiany bo mialy mile spotkanko z tlokami :) u Ciebie pewnie taniej sporo by wyszlo
Opublikowano

aha w książce SAM NAPRAWIAM BMW jest poważny błąd w opisie zakładania paska rozrządu w M40. Napisane sest aby pasek zakładać począwszy od koła pasowego na wale rozrzadu następnie na napinacz.... Jest to nie dopuszczalny błąd zakładac nalezy począwszy od koła pasowego na wale w kierunku rolki prowadzącej do koła napędzającego wałek rozrządu a dopiero na napinacz czyli zakładamy pasek od dołu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara a nie jak to autorzy napisali w książce :mad2:

 

Widocznie autorzy książki "SAM NAPRAWIAM" nie mięli styczności z zakładaniem paska rozrządu w M40.

Oczywiście wiesz o tym, iż skoro już założyłeś pasek - to w razie zdejmowania głowicy i tak musisz założyć nowy pasek rozrządu.

Warto zainwestować też parę groszy w nowe rolki i napinacz.

 

Wymiana paska co 40k km.

 

pzdr,

Opublikowano
w mojej ksiażce "sam naprawiam bmw serii 3" jest aby zaczynac od wału KORBOWEGO,czyli prawidłowo.moja została wydana w 2006r
///M40pwr
Opublikowano
Właśnie objeździłem wszystkie warsztaty w okolicy i wołają 450zł za remont plus części a w dodatku trzeba czekać z tydzień a że ja jestem w gorącej wodzie kąpany to załatwiłem sobie miejsce na warsztacie u znajomego i ściągam dzisiaj głowicę. Wolę wiedzieć co i jak będe miał zrobione niż dawać jakimś paprokom a później się zdziwić, w dodatku 450 to wydam na cząści bo sprawdzałem dzisiaj ciśnienie na cylindrach i okazuje się że tylko 3 cylinder ma 2 a pozostałe 10 więc na 90% uszkodzony mam jeden zawór... i narazie jeżdżę autem ale dzisiaj jeszcze wszystko rozkręcam.
Opublikowano

Tak więc już po bólu, silnik ożywiony do wymiany poszły 4 zawory wydechowe. Jeden na 3 cylindrze był lekko krzywy jednak przy lekkim doszlifowaniu pozostałych wyszło że też jest z nimi jakiś problem bo nie chciały się dotrzeć równomiernie, więc wymieniłem je profilaktycznie. wszystkie zawory doszlifowałem wymieniłem cały rozrząd na nowy pompę wody bo plastykowe śmigło się rozkleiło i dlatego mi cos pukało. Panowie przy ściąganiu głowicy zaopatrzcie się w oryginalny oring któy jest pomiędzy głowicą a pompą wodną bo puszcza na nim woda a musi być on silikonowy nie gumowy oryginał w serwisie 10 zł wymiary 35.0x0.5 leciałem po ciego do serwisu naszczęście mieli na stanie.

Mam nadzieję że nic więcej mi się nie przydzaży z tym rozrządem a pasek wymienię teraz po 45 tys czyli przy stanie 300tys km :D

Opublikowano
Gdzies pisalo na forum ze z powodu czestych awari paska okres zostal skrocony do chyba 45 tys km.

Trabi sie w koło Macieja , ze PASEK do wymiany CO 40 tys km bez dyskusji, przepraszam Cie ale skoro z czysta premedytacja mowisz o 80 tys to "Masz babo placek"

No ale dobrze, ze sobie poradziłes i wszystko jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.