Skocz do zawartości

pompa paliwa, czy zawór zwrotny ? problem z odpaleniem525tds


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kilka dni temu zauważyłem problem z rozruchem silnika, tylko w jednej pozycji, samochód pali bez problemu zarówno na ciepło jak i na zimnym silniku pod warunkiem że przód samochodu znajduje sie niżej od tyłu, sprawa wygląda inaczej jak samochód jest zaparkowany przodem wyżej od tyłu, zazwyczaj trzeba silnikiem z 4-5 razy pokrecic i to dośc długo zanim odpali. ( tzn jak samochód stoi krótko nie ma problemu, ale jeśli stoi jakies parę godzin to tak jak by paliwo gdzieś uciekło) zastanawiam sie czy jest jakiś zawór zwrotny czy to nie trzyma na pampie paliwowej. I jeśli znajduje sie zawór takowy to gdzie go szukac?
Opublikowano
wszystko raczej działa, bo jeżdze nim tak dluze jak miesiac. Filtr paliwa zmieniony z 200km temu, smochod moze stac i dwa dni bez odpalania przodem w dol, i pali bez problemu, gorzej wlasnie jak tyl jest wyzej i paliwo gdzies musi uciekac , z tad nie wiem czy istnieje jakis zawor, bo slyszalem ze w innych markach samochodow gdzies tam takowy jest i powoduje takie same obiawy, a znajomy twierdzi ze to moze pompa paliwa nie trzymac i dlatego paliwo wraca do baku, sam nie wiem wiec pytam o rade
Opublikowano
Witam ja tez mialem taki sam problem w poprzednim samochodzie i okazalo sie ze mialem nieszczelne wezyki paliwowe,po wymianie wszystko wrucilo do normy.
m3GreenHell
Opublikowano
Fabrycznie nie ma żadnego zaworka zwrotnego. A objaw częsty w tds-ie gdy zaczyna niedomagać pompa wtryskowa. Idź do sklepu motoryzacyjnego i kup zaworek na średnicę bodajże 8mm i zamontuj go na przewodzie paliwowy tuż przed filtrem paliwa - powinno pomóc :wink:
Opublikowano
zawór jest ale w pompie. Przedwszystkim to jak już tak marnie odpala to sprawdz czy wężu paliwowym nie idą z paliwem pęcherzyki powietrza. Jak idą to masz odpowiedz zapowietrza się układ paliwowy. Pompa może i działa ale najlepiej to zdjąć przewód paliwowy wziąć jakiś słoik i sprawdzić włączając zapłon czy pompuje paliwko. Ciśnienie nie będzie tam dużę bo to nie benzyna tylko diesel w którym pompa w zbiorniku ma za zadanie tylko wspomagać układ zasilania.
Opublikowano

Oczywiscie, ze jest fabryczny zaworek zwrotny i tak jak napisal Danek24 znajduje sie on w pompie wtryskowej. Samemu ciezko go wymienic gdyz trzeba miec specjalny klucz do niego. Mozna natomiast kupic zaworek zwrotny (okolo 20-30zl) i zalozyc go na przewodzie paliwowym miedzy silnikiem a pompa wtryskowa.

Jezeli chodzi o problem to polega on na tym, ze paliwo cofa sie do zbiornika co wskazuje na uszkodzenie oryginalnego zaworu zwrotnego.

Opublikowano
Ja miałem podobny problem i ty też zacznij od najprostrzych rzeczy ja wymieniłem wszystkie oringi na przewodach paliwowych poprostu miałem układ paliwowy nieszczelny , a jak to ci nie pomorze to dopiero szukaj dalej.
Opublikowano
warto wymienić wszystkie wężyki przelewowe- mogą być sparciałe i może się przez to zapowietrzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.