Skocz do zawartości

Klimatyzacja - nabijanie za 50 PLN


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...

Marcin Ma zupelna racje

Pdjezdzasz autemz klima i mysla ze moga cie walic w rogi.

powiem tak

za 50 pln mozna napelnic kilme ale samemu!!! bo to jest koszt chlodziwa r134 w ilosci 1,5 litra (usredniajc)

trzeba sie jednak zoopatrzyc w zlaczke i miec, jakies przewody, jakies 2 litry chlodziwa no i kompresor + jakies pojecie

Oraz najwazniejsze szczelny uklad!!!! :cool2:

A zeby sie samemu w to nie bawic to mozna smialo komus zaplacic te 100 PLN za robote bo wiadomo nikt za darmo nie pracuje, tym bardziej ze za 30 minut zarabia 50PLN wiec chyba wystarczy

Ale nie te kosmiczne sumy 200-300 PLN

No i sprawdzenie sprezonym powietrzem za 50 PLN poprostu zdzierstwo :mad2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie wtrace, kupilem bume tak na jeseni i nie bylo jak sprawdzic czy kima dziala, znaczy ja nie umialem a po serwisach z nia nie jezdzilem i tak wiec kupilem a chandlaz zapewnial ze dziala. Po przeczytaniu troche lektury okazuje sie ze przy zalaczeniu klimy powinno sie to odbic na obrotach silnika na luzie. Tak jest np. z ogrzewaniem tylniej szyby, a jak naciskam przycisk od klimy to nic nie slychac i nic sie nie dzieje tylko lampka sie zapala. Teraz mam pytanie bo jak sie pytalem ile za sprawdzenie klimi to mi gosc mowi 200-300 zl... ja sie go pytam o co chodzi ze tak drogo a on mi mowi ze to jest sprawdzanie, czyszczenie z regeneracja i napelnianie. Powiedzialem mu ze troche sie z celem mija jak ja nie wiem czy mi wogole dziala a bede placil za nabicie, najlepiej jak mam jakis nieszczelny to mi nabija i wszystko ucieknie lol. I w ten sposob narazie nie wiem co zrobic.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz jestesmy Przy tych klimach to najlepiej niech kazdy wrzuci taniego fachowca od klimy w swoim regionie adres, region, telefon no i rzecz jasna cena uslugi.

Ja jak bede zalatwial u siebie nabijanie to wrzuce wam kto najtaniej zrobi to w radomiu

 

A jersli o Ciebie chodzi "szwedu" to problemow moze byc duzo ja w swoim TDS nie odczuwam zednej roznicy zmiany obrotow,jak wlacze wszystkie odbiorniki czyli swiatla klime szybe tylna i wentylator na maksa i jeszcze jak dojdzie wiskoza to mi moze o jakies 50 obrotow spadnie z 750 do 700 ale trzeba sie przygladac i analizowac to czwile zeby zauwazyc ta roznice natomiast kumplowi B20M20 na gazie to o jakies 300 obrotow rosnie po wlaczeniu klimy z 1100 do 1400

 

szwedu sprawsz najpier sprzeglo w limie

1 wlacz silnik

2 otworz mache

3 wez drewnioanego kija od szczotki (dlugiego i przestaw jeden koniec do ucha zatykajc dziure w uchu tym listkiem i docisnij koniec kija, a druga strone kija przystaw do obudowy sprezarki

4 powinienes slyszec troche szumow ale sie nie przejmuj

5 popros kogos aby wlaczyl klime

6 usluszusz szuranie i loskot wtedy sprzego napewno dziela (jezeli bedzie bardzo bardzo glosne to mozesz nie miec czynnika chlodzacego) ) Natychmiast wylacz klime

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapomnialem jezeli sprzeglo dziala to cos z komputerem nie tak bo w sumie te obroty jednak u ciebie powinny wzrosnac

ale wracajac do sprezajki jezeli sprzeglo sie zalacza tojak jest szczelna itd to powinna dzialac git

pamietaj opisuj kazde spostrzezenie swojego problemu

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwedu sprawsz najpier sprzeglo w limie

1 wlacz silnik

2 otworz mache

3 wez drewnioanego kija od szczotki (dlugiego i przestaw jeden koniec do ucha zatykajc dziure w uchu tym listkiem i docisnij koniec kija, a druga strone kija przystaw do obudowy sprezarki

4 powinienes slyszec troche szumow ale sie nie przejmuj

5 popros kogos aby wlaczyl klime

6 usluszusz szuranie i loskot wtedy sprzego napewno dziela (jezeli bedzie bardzo bardzo glosne to mozesz nie miec czynnika chlodzacego) ) Natychmiast wylacz klime

 

...jesli nie masz odpowiedniego cisnienia gazu w ukladzie to sprezarka wogole sie nie zalaczy,poto masz w kazdym ukladzie czujnik cisnienia(wpuścilem 1,3 kg nie dzialala dodalem ok 0.25kg sprezarka ruszyla gdyz cisnienie zadzialalo na czujnik). Jesli cos glosno chodzi to lozysko masz do wymiany,gorzej jesli wytarlo ci trzpien ale przerabialem to juz dorabiajac tulejke i przetaczajac trzpien wychodzacy ze sprezarki,wowczas trzeba spuszczac gaz i wyjac sprezarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwedu sprawsz najpier sprzeglo w limie

1 wlacz silnik

2 otworz mache

3 wez drewnioanego kija od szczotki (dlugiego i przestaw jeden koniec do ucha zatykajc dziure w uchu tym listkiem i docisnij koniec kija, a druga strone kija przystaw do obudowy sprezarki

4 powinienes slyszec troche szumow ale sie nie przejmuj

5 popros kogos aby wlaczyl klime

6 usluszusz szuranie i loskot wtedy sprzego napewno dziela (jezeli bedzie bardzo bardzo glosne to mozesz nie miec czynnika chlodzacego) ) Natychmiast wylacz klime

 

...jesli nie masz odpowiedniego cisnienia gazu w ukladzie to sprezarka wogole sie nie zalaczy,poto masz w kazdym ukladzie czujnik cisnienia(wpuścilem 1,3 kg nie dzialala dodalem ok 0.25kg sprezarka ruszyla gdyz cisnienie zadzialalo na czujnik). Jesli cos glosno chodzi to lozysko masz do wymiany,gorzej jesli wytarlo ci trzpien ale przerabialem to juz dorabiajac tulejke i przetaczajac trzpien wychodzacy ze sprezarki,wowczas trzeba spuszczac gaz i wyjac sprezarke.

 

No jedynym sposobem bedzie chyba te napelnienie ze sprawdzeniem itp. w takim razie bo skoro nie bedzie nic dzialac jak nie ma odpowiedniego cisnienia to jak jest pusta to niedziala i wtedy nie daje oznak zycia?? Czyli moge miec poprostu pusta?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika by podpowiadala tak jak mowi romanek ze powinien byc taki czujnik i nie powinno chodzic w koncu to nasze kochane BMW a tpo nie opel czy fiat :nienie:

ale w takim razie byla by rowniez jakas kontrolka , albo komputer by wyrzucil ze jest za niski poziom czynnika chlodzacego ale chyba nie ma :mad2:

a ja osobiscie spotkalem sie, ze jednak po wycieku chodzi sprzeglo normalnie ot tak 520 90r. wiec nie wiem jak moze byc w innych, bo osobiscie w to tak mocno nie wnikalem, choc sam takie rzeczy naprawiam (wymiana uszczelniaczy) na potrzeby wlasne i znajomych. Choc juz teraz nie mam zabardzo czasu i sam musze sie po mechanikach bujac :twisted2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia/zawór cisnieniowy wg schematu SAFETY PRESURE SWITCH jest napewno (u mnie to nr 5 i siedzi w osuszaczu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG21&mospid=47330&btnr=64_0636&hg=64&fg=55

w e36 tez siedzi w osuszaczu jesli dobrze pamietam...),natomiast co do kontrolki to nie spotkalem sie poprostu kompresor nie zalacza sie.....Jesli jest za niskie lub za wysokie cisnienie w ukladzie zawor niezalaczy kompresora. Jest metoda by sprawdzic czy sie zalaczy gdy jest odpowiednie cisnienie w ukladzie ale.....robicie to na wlasne ryzyko...ja tak zrobilem tzn nabilem skrecony juz i uszczelniony, pozbawiony gazu uklad sprezonym powietrzem(nie chcialem ryzykowac wpuszczenia gazu,nie wiedzac czy wszystkie elementy ukladu sa sprawne czyli zawor i elektryka ktora wlaczy chlodzenie,poprostu czy to dziala..). Gdy bylo odpowiednie cisnienie sprezarka zalączala sie ale byly to testy bardzo krotkie bo sprezarka sie grzala i nie wiem czy byl w niej pelen stan oliwy.Oczywiscie juz widze komentarz,ze wilgoc z powietrzem w ukladzie itd to katastrofa...owszem jednak przed ostatecznym nabiciem caly uklad byl osuszany przez ok 30 min azotem i po klopocie.Inna sprawa jesli ktos skorzysta z serwisu ktory ma automat do wyciagania i wazenia gazu wowczas mozna sie bawic. Czesto wystarczy uzyskac wymagane cisnienie w ukladzie ,,dobijając,, kilka setek gazu, ktory naturalnie tracony jest przez uklad w procesie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu troche lektury okazuje sie ze przy zalaczeniu klimy powinno sie to odbic na obrotach silnika na luzie.
Mi w E36 spada na chwile o jakies 150 obrotow na jalowym (silnik 1,6), przy jezdzie nie ma roznicy.
Teraz mam pytanie bo jak sie pytalem ile za sprawdzenie klimi to mi gosc mowi 200-300 zl... ja sie go pytam o co chodzi ze tak drogo a on mi mowi ze to jest sprawdzanie' date=' czyszczenie z regeneracja i napelnianie.[/quote']Mi w warszawie za sprawdzenie szczelnosci azotem, oczyszczenie ukladu i nabicie policzyli 170zl. Chlopaki sie przylozyli, chyba z pol dnia tam siedzialem ale ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec przy takich czynnosciach.

Przy kompresorze jest taka plytka cieniutka (sprzeglo?), jak sie wlacza klime to ona sie styka i zaczyna sie krecic, po tym mozna poznac ze kompresor sie zalacza (i po charakterystycznym "cyknieciu"). W m43 widac ja miedzy wiatrakiem chlodzacym a paskiem wielorowkowym.

jak juz jestesmy Przy tych klimach to najlepiej niech kazdy wrzuci taniego fachowca od klimy w swoim regionie adres, region, telefon no i rzecz jasna cena uslugi.
http://www.absolut-auto.pl Warszawa - Wal Miedzeszynski
a ja osobiscie spotkalem sie, ze jednak po wycieku chodzi sprzeglo normalnie ot tak 520 90r.
W e36 '94 sie wlacza jak jest malo czynnika (nie pusto) ale nie chlodzi , a jak teraz mialem pusty to wogole sie nie wlaczala.
ja tak zrobilem tzn nabilem skrecony juz i uszczelniony' date=' pozbawiony gazu uklad sprezonym powietrzem[/quote']Bardzo latwo tak spalic sprezarke :worried:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Aż miło popatrzeć jak wszyscy chetni do pomocy,porad itd :cool2:

 

ja mam e32 z 90r.

mi zaśmpiewali za nabicie ze na razie nie chce mi sie napełniać za 400-500 zł :mad2:

i do tego :

 

klima sie załancza i podobno wszystko gra ale jest chyba nie do końca szczelna. pan nabił mi czegoś na chwile i stwierdził że chyba cos delikatnie ucieka ale nie był pewien he he i co tu dalej czynić???

 

druga sprawa to raz miałem nabitą klime i tylko jak włanczałem silnik na włonczonej klimie to dmuchało zimno.potem przestawało.

 

ale wtedy miałęm chyba elektrozaworki trafione i na przednią szybe dmuchało mi ciepło.apropo moze byc inna przyczyna dmuchania gorącym na szybe niż elektrozaworki ciepło-zimno???

 

chetnie bym postawił komuś fure że bym mi to zrobił ale jak tak powiem to wymienią mi pół samochodu i pewnie dalej nie bedzie działać.

a w czarnym aucie na czarnych skórach paży w dupsko latem :(

 

z okoli Gdańska nie znacie czasmi kogoś kompetentnego i uczciwego że bym zaraz z tysiaka nie musiał wywalać???

 

pozdrawiam.

UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA TO UMIEJĘTNOŚĆ PODEJMOWANIA SZYBKICH DECYZJI!


MISTRZ POLSKI poleca !!! fachowe porady w zakresie suplementacji, diety oraz treningu.

suplementy i odżywki najlepszych firm !!!

15 lat doświadczeń!!!

polecam sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima sie załancza i podobno wszystko gra ale jest chyba nie do końca szczelna. pan nabił mi czegoś na chwile i stwierdził że chyba cos delikatnie ucieka ale nie był pewien he he i co tu dalej czynić???

Upewnij sie co do szczelnosci swojego ukladu i jedz do zakladu ktory wie jak to sprawdzic (sa dwie znane mi metody czyli wpuszczenie markera lub ,,obwachanie,, ukladu wykrywaczem gazu).Jesli ubywa ci czynnika to zakladajac,ze instalacja nie jest uszkodzona mechanicznie wymienisz gumowe/y oring/i lub uszczelnisz inne miejsce i przyczyne wycieku.U mnie klima byla rozszczelniona gdyz do wymiany byly 2 oringi na wejsciu i na wyjsciu sprezarki.Jeśli bedziesz potrzebował takowych sa w ASO za grosze lub z realoem podaj temu co bedzie uszczelnial ich rozmiar by zalozyl dokladnie taki jak ma być!W 750iL to nr 6,7,8 lub 10...http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=64_0715&hg=64&fg=60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o Lublin i woj. Lubelskie to bym tylko polecał piekarzy z łeczynskiej maja wszystkie zamienniki gazow, koncowki i nie bedzie zadnego problemu z napelnieniem sprawdzeniem itp. najlepszy zakład w miescie i okazuje sie ze najmniej biora robia to szybko i solidnie bez dlugich termionow oczekiwania no chyba ze latem jak jest powyzej 30 stopni to wtedy kolejka sie ustawia ale tak jest wszedzie pamietam ze jak chcialem gdzies nabic na takiej stacji szybkiej obslugi to wyszel gosc ktory nei wiedzial jak sie obsluguje urzadzenie i krzyknal mi za usluge 350 pojechalem do nich a oni sa najbardziej znani z klim ogrzewania no i oczywiscie z instalacji gazowych. Sprawdzili wszystko okazalo sie ze mialem jakies rozszczelnienie na osuszaczu wymienili oringi i aplacilem za wszystko 130 wiec chyba tanio a czynnika i to tego zamiennika r12 weszlo okolo litra wiec polecam podaje adres ich strony nie wiem czy w calej polsce tak maja ze klima i lpg ale warto zapytac :mrgreen:

http://www.auto-gaz.lublin.pl/

Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu mowicie ze za 50 zl samemu mozna nabic?

ja nabijalem pierwszy raz za 100 a kazdy nastepny za 50zl

a samo sprawdzenie szczelnosci 20zl

odgrzybianie kosztuje 100zl

i gosciu kichy nie odstawia

adres moge dac na pw

 

acha i nie piszcie ile wchodzi srodka do klimy bo wystarczy ze zuzyje sie 60% i klima nie pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D wielkie dzieki za podpowiedzi :cool2:

 

no własnie oringi!

ja mam auto bezywpadkowe wiec ta nie szczelnosć mnie troche dziwiła.

a tu może głupie oringi i bedzie cacy.

 

musze jeszcze znalezc kogoś kto nabije mi za ok 150 zł a ne 500 :duh:

 

jeszcze raz dzieki.pozdro!!!

UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA TO UMIEJĘTNOŚĆ PODEJMOWANIA SZYBKICH DECYZJI!


MISTRZ POLSKI poleca !!! fachowe porady w zakresie suplementacji, diety oraz treningu.

suplementy i odżywki najlepszych firm !!!

15 lat doświadczeń!!!

polecam sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szukam pewnego ,uczciwego zakładu na granicy wielkopolskiego i zach-pom zajmującego sie klimą.KUmpel od lodówek sprawdził że klima jest nieszczelna ale on sie jest w stanie znaleść przecieku i naprawić.Auto na r12 ponoc wlanie r134 a bez przeróbek uszkodzi klime.gaz ten ponoć niedostępny.Czy koszta naprawy warte są zchodu?Za ile uszczelniają klimy?

Mieszkam w Wałczu, 100km do Poznania,Bydgoszczy

spoko też wałcz a raczej okolice, tez miałem r 12,póżniej w serwisie napakowali mi r 134a,pochodzila trochę i padły uszczelnienia na przewodach,po wymianie oringów zapakowałem r12 w wałczu ,do dziś spoko,facet wzioł 140 zl,gość załatwi r12,ma serwis jak jedziesz od strony stadionu w strone jednostki wojskowej,młyna nie pamiętam co to za ulica,ale skręca sie zaraz za starym wikingiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co mi wiadomo to klimy używa sie w zime że by szyby nieparowały!

nawet program w tv o tym oglądałem i nic nie wspominali że klimy zimą sie nie włancza. Było by to chyba dziwne :?

jeśli jest inaczej to chętnie sie dokształce ...

UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA TO UMIEJĘTNOŚĆ PODEJMOWANIA SZYBKICH DECYZJI!


MISTRZ POLSKI poleca !!! fachowe porady w zakresie suplementacji, diety oraz treningu.

suplementy i odżywki najlepszych firm !!!

15 lat doświadczeń!!!

polecam sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co mi wiadomo to klimy używa sie w zime że by szyby nieparowały!

nawet program w tv o tym oglądałem i nic nie wspominali że klimy zimą sie nie włancza. Było by to chyba dziwne :?

jeśli jest inaczej to chętnie sie dokształce ...

 

No właśnie ja to wiem i to że trzeba dla jej zdrowia przynajmniej raz na dwa tygodnie ją uruchomić nawet jak się nie używa, ale czytałem ze dwa razy na ogólnosamochodowych forach, że u kogoś tam producent nie zaleca włączania klimy np poniżej zera a u kogoś też poniżej jakiejś tam temperatury klima się zwyczajnie nie da uruchomić...

... no i też bym się dokształcił :wink:

 

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebje info o jakimś konkretnym fachowcu od klimy z okolic Rabki ,ewentualnie Krakowa, Myślenic lub Sącza.Chodzi mi o zlikwidowanie nieszczelności układu. Przed wyjazdem na wakacje jak dobijałem gaz(r 12) to gościu(facet od lodówek i chłodni,tylko on miał w okolicy ten gaz) najpierw sprawdził mi szczelność i stwierdził ,że układ nie jest szczelny-jest minimalny "wyciek",którego jednak nie potrafi zlokalizować(nie miał gazów barwionych)

Moje drugie pytanie:Czy istnieje jakiś środek do uszczelniania układu klimatyzacji,coś na zasadzie środków do uszczelniania chłodnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.