Skocz do zawartości

Centralny zamek z pilota do e36


djharuss

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Generalnie jest tak jak piszesz, ale w instrukcji sterownika było napisane ,że ten impuls ( długi) trwa ok.4 sek.Zmierzyłem czas podnoszenia szyby i wyszło mi właśnie coś koło tego.Więc chciałem sprawdzić czy zdąży podnieść, więc przeciąłem, ale po zamknięciu zamka szyby startują z lekkim opóźnieniem i zabrakło 10cm.Oczywiście do zamków takich jak w bmw wystarczy ten krótszy ( 0,5 sek) sygnał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak to. Nie rozumiem. Działa Ci podciąganie jak wydłużysz impuls do 4 sek? To czemu nie podepniesz tego kabelka od centralki, ktory wypuszcza 20 sekundowy impuls? Przecież on właśnie po to jest... Przynajmniej ja tak mam - jeden kabel daje 0,5/4 sek, a drugi 20 sek. Ty masz (miałeś) inną centralkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, tak jak piszesz, z małym "ale", kabel od podnoszenia daje impuls masowy, a sygnał do zamknięcia jest +.Na początku źle zmierzyłem i wydawało mi się, że kabel od podciągania daje +, jak się zorientowałem że steruje masą to chciałem go podłączyć pod przekaźnik, żeby zmienić na plus ( taki przekaźnik był nawet w komplecie).Właśnie po ten przekaźnik poszedłem do domu,w samochodzie zostawiłem nieopatrznie ten cały mętlik przewodów tak jak sprawdzałem sobie ten masowy kabel.Wyszedłem zamknąłem z pilota, sygnał poszedł na domykanie szyb ( a jest on długi) no i ...... :duh: A było tak blisko :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poco chcesz ciągnąć kable?? nic ci to nie da - do siłownika wchodzą 2 przewody i w zależności od tego czy chcesz otworzyć czy zamknąć zmienia sie biegunowość. czytaj dobrze co wcześniej napisałem na które piny i jak sie wpiąć i wsadź diodę na między zamykanie i otwieranie i będzie ryglowanie - prościej sie nie da !!!
kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak.Przyszła nowa centralka, co do wykonania to wygląda to trochę lepiej niż ta od stiga.Poza tym jest opcja "kodowanie pilota" (być może da się ją dostroić do innego pilota),kwestia długości sygnału została rozwiązana poprzez zastosowanie zworki, więc łatwo przełączyć bez jakiegoś cięcia, dioda sygnalizacyjna jest na osobnej wtyczce( nie chcę nie podłączam- zamiast ciąć kabel)i mam wrażenie że pilot lepiej działa (łapie za każdym razem i z większej odległości).Antena wychodząca z centralki jest dwa razy dłuższa, więc może dlatego.Do zestawu dołączona jest płyta cd z instrukcją montażu, niestety stig ma to rozwiązane lepiej.Jego poradnik jest lepiej napisany, dokładniej ma dużo zdjęć.Tu większość informacji jest po angielsku,a zdjęcie tylko jedno.W komplecie są dwa piloty ,które są identyczne jak u stiga.Sprzedawca pisze ,że mają miejsce na kość immo.Ja ujął bym to inaczej: w pilocie jest dużo miejsca i MOŻNA TAM UMIEŚCIĆ KOŚĆ, nie ma takiej małej kieszonki jak powinna być.U stiga jest identycznie.Za to groty są faktycznie grubsze, u stiga 2,9mm, tu 3,4mm, u klucznika surówka ma 3,5mm.Więc myślę że jak dorobię to będzie ok.Podsumowując polecił bym tę centralkę, wydaje mi się lepsza ( zapomniałem dodać ,że dołączył mi przekaźnik ,żebym mógł zamienić sygnał masowy na +, na tym kablu do dociągania szyb.

Jeśli chodzi o moduł komfortu, to chyba nie łączyła któraś wtyczka.Dobrałem się do niego, i na początek wypiąłem wszystko, obejrzałem i połączyłem.Szyby ożyły, podłączyłem na próbę i dociągnęło bez problemu, guziki też działają.Więc kamień z serca.Podłączyłem teraz tak jak technolo pisał,tzn. zamykanie na 17, otwieranie na 4, pomiędzy nich dioda (żeby ryglowało), teraz siedzę w domu i polutuje kabelki na ten przekaźnik, dziś już chyba nie dam rady podłączyć(ciemno),ale jutro z samego rana zrobię to na pewno.Mam nadzieję że to koniec moich problemów z dopinką,dam znać jutro co i jak .Pozdrawiam.

Aha technolo, patent który opisałem jak najbardziej działa.Jeśli pociągniesz kabel od zamka z tylnej klapy i podasz sygnał na wlew, zamknie wlew nie ryglując drzwi, jak wtedy pociągniesz cycek w drzwiach otworzy się wszystko.Po prostu tak jak byś miał następne drzwi.Ryglowanie nie działa, ale wlew zamyka.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze że wszystko spoko z tymi szybami, pewnie wtyczka nie kontaktowała. Ja wysłałem wczoraj centralkę do Stiga ale nikt się jeszcze do mnie nie odezwał, zobaczymy ile to potrwa. Aha, i Stig też mi dołożył przekaźnik do centralki. Pisałem we wcześniejszych moich postach, żeby uważać na to jaki sygnał podaje centralka do zamykania, bo zwróciłem uwagę że moja podaje masę ;)

 

Nie wiem jak dorabiałeś klucz ostatnim razem, ale polecam Ci znaleźć zakład, gdzie dorabiają komputerowo (ok 60 zł). Ja pierwszy klucz dorobiłem u kogoś ze zwykłą maszyną (20 zł) i tym kluczem uszkodziłem sobie stacyjkę (przestała się blokować kierownica i oryginalny klucz nie chciał wejść). Drugi właśnie komputerowo i pasuje PRAWIE dobrze (poza tym że jest oczywiście za chudy). Dzisiaj poprawił mi się humor bo jak odesłałem centralkę razem z pilotami to przełożyłem immo do oryginalnego klucza i używam jego. Włożyłem klucz do połowy, poruszałem na boki, coś odskoczyło i... naprawiłem sobie stacyjkę :) Teraz już blokuje się kierownica normalnie i klucz wchodzi gładziutko.

 

I jeszcze jedno: nie funkcjonuje u Ciebie ten 13-ty pin (czerwono-biały kabelek)? Bo on przecież rygluje a przy podaniu długiego impulsu nawet szyby zamyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 13 pinie jest cały czas +12V.Po dotknięciu 13-nastką do zamykania, zamyka od razu i faktycznie podciąga szyby.Tak jak podłączyłem działa mi dobrze, jutro podłączę przekaźnik i mam nadzieję że szyby też podciągnie.Nie będę już nic kombinował, bo znów coś popsuję.Chociaż myślę ,że jak podłączę sygnał do podciągania szyb z zamykaniem, to po zamknięciu podciągnie szyby i przez ten czas w którym będzie sygnał na dociąganiu nie będę mógł otworzyć auta.Czyli :zamknę i jak od razu będę chciał otworzyć to przez 16sek. nie otworzę.Może to przeżyję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumuje to tak

masz zworkę na wydłużenie impulsu na zamykanie

masz moduł komfortu więc dodatkowa pierdoła do dociągania szyb ci nie jest do niczego potrzebna

wydłuż impuls i będzie zamykać szyby

dodatkowy kabel do dociągania to do mniej zaawansowanych technologicznie marek/modeli ;)

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś.Zworka jest do wydłużenia sygnału dla centralnych pneumatycznych (próbowałem już tak, sygnał jest za krótki, szyby nie dochodzą do końca), a ten dodatkowy kabel jest dedykowany właśnie do dociągania szyb, tyle że na nim jest masa.W bmw szyby sterowane są masą,tak jak pewnie w większości aut (a to jest moduł uniwersalny), natomiast moduł komfortu potrzebuje do dociągnięcia szyb +.Nic już nie kombinuję.Myślałem tylko ,że w tym module komfortu jest specjalny pin, na który, jeśli podamy długi sygnał, to moduł podciągnie szyby.A tu jest po prostu tak ,że trzeba podać na pin od zamykania wydłużony sygnał.I tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat nowej centralki, groty są lepszej jakości,ale klucznik nie dorobił na nim kluczyka.Po prostu raz działa, raz nie,a facet ma pojęcie o robocie.Jeśli ktoś znajdzie gdzieś groty dobre do e36, to dajcie znać, bo pozostaje dorobienie na zwykłym kluczyku,popsucie go, pokombinowanie i obsadzenie w pilocie.Trochę lipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dorabiał Ci go na takiej maszynie cyfrowej? Mówię Ci, to ma znaczenie. Ja miałem tak samo jak Ty z kluczem dorobionym na zwykłej "kopiarce" - raz działał, raz nie. Drugi grot z zestawu (czyli identyczny) dorobiłem właśnie "komputerowo" - na takiej maszynie, gdzie facet nic nie robił tylko wsadził oryginalny klucz, maszyna zeskanowała, potem wsadził "czysty", maszyna wycięła. Oba dorobione klucze wyglądają IDENTYCZNIE - tyle że jeden działa a drugi nie.

 

Co do mojej centralki - póki co nikt się do mnie ze Stiga nie odezwał. Może mają dużo reklamacji :) Po weekendzie skrobnę maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ,i podłączyłem wszystko.Co najważniejsze wszystko działa.Zamek, ryglowanie, dociąganie szyb, kierunki.Nawet zapala światełko w środku w momencie otworzenia (wcześniej tak nie było).Dociąganie podłączyłem przez przekaźnik, na pin zamykający.

Micz ,mam możliwość dorobienia komputerowego,tyle że muszę jechać do Lublina.Tylko czy dobrze zrozumiałem :dorobiłeś komputerowo i nie działa.Ale dorabiałeś na grocie od stiga.Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za porady i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULUJĘ! :cool2:

 

Chciałbym w takim razie żebyś mi z paroma rzeczami pomógł :)

1. Jak to zrobiłeś że zapala lampkę?? Jak ja się bawiłem kabelkami to chyba tak nie było u mnie. A z tego co się orientuję, to tak właśnie działa fabryczny centralny z pilota, więc masz teraz to zrobione profesjonalnie! :)

2. Mów gdzie znalazłeś kierunki. Przepchnąłeś kabel na drugą stronę, pod kierownicę?

 

Co do kluczyków: dorobiłem pierwszy "normalnie", za 20 zł, raz działał, raz nie, zepsułem sobie stacyjkę. Drugi dorobiłem komputerowo, za 60 zł i działa prawie idealnie. Oba na grotach Stiga.

 

Jeszcze raz gratuluję i pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za gratulacje, ale sam bym nic nie zrobił, dużo mi tu pomogliście.

Kierunki podłączyłem w kostkę znajdującą się pod kierownicą, przy kolumnie kierownicy są zamontowane dwie białe, górna jest od świateł.Wziąłem kabelki i po kolei patrzyłem.A kable ,dokładnie , przepchałem za panelem środkowym na drugą stronę.

Światło zaczęło się zapalać w momencie ,kiedy podłączyłem ryglowanie ( zamykanie -pin 17, otwieranie -pin 4, dodatkowo otwieranie i zamykanie połączyłem kablem z diodą w kierunku otwierania.Dokładnie tak jak pisał technolo).Tzn. tak mi się wydaje, bo zauważyłem to wczoraj jak wieczorem wsiadałem do auta i z daleka otworzyłem zamek pilotem, ale wydaje mi się że od tego momentu.Wcześniej nie widziałem bo lampkę wyłączałem ,żeby aku nie padł.

A z tymi kluczykami ,to spróbuję, skoro na grotach od stiga u Ciebie działa, to na tych drugich powinno latać perfekcyjnie, chociaż ten klucznik stwierdził że te groty nie trzymają wymiaru.Dorabiał mi zwykłą maszyną do kluczy na swoich surówkach i działa idealnie, dokładnie tak jak stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odesłali mi centralkę, podłączyłem - DZIAŁA!!

Ale w 90%... Żeby nie było że moja miesięczna walka zakończyła się sukcesem - nie dociąga szyb. Nie wiem co zrobiłem źle. Otwiera, zamyka, rygluje, a szyby nic. Podaję ten impuls 30 sek (przez przekaźnik, czyli już "plus") na kabel od zamykania, albo ten od ryglowania - efekt ten sam. Zamyka, rygluje, ale nie zamyka szyb :( A wcześniej jak się bawiłem, to podawałem kabelkiem +12 na jeden albo drugi i szyby szły w górę.

 

Z kluczyka nadal dociąga więc raczej nic nie zepsułem. Macie jakieś pomysły?

 

Dobra, wracam na dół do auta żeby sprawdzić czy nie płonie ;) i poszukać kostki od kierunków.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z kolei odłączyłem ryglowanie - i pięknie zamyka szyby. Hmm, czyli pewnie jednak trzeba podłączyć ryglowanie tak jak Wy mówicie, żeby to wszystko działało. Ale nie miałem diody więc tymczasowo zrobiłem inny patent - podłączyłem ryglowanie pod drugi kanał (trzeci przycisk na pilocie). I teraz działa tak, że jak naciskam przycisk od zamykania to zamyka i szyby idą w górę. Wtedy, jak chcę zaryglować, to naciskam "trzeci" przycisk. Trochę to skomplikowane, ale ludzie mają podłączone w ogóle bez ryglowania i też żyją :) a ja, mając wybór - ryglowanie albo domykanie szyb - stwierdziłem że domykanie ważniejsze (bo fajnie wygląda ;). Więc żeby zaryglować to muszę się bardziej natrudzić (jeden ruch palcem więcej).

 

Aha, kierunki podłączone, pięknie błyska :)

 

Dzięki wszystkim za pomoc!!! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, raz jeszcze zajrzałem za schowek i podłączyłem tak jak radziliście, impuls zamykający na pin 4 i 17 na raz - zamyka, dociąga szyby i rygluje. Czyli jednak ten patent jest lepszy.

 

Aha, i przecież niepotrzebna dioda - kabelki centralki do zamykania i otwierania skręcamy razem i podajemy na pin 4 (otwierający). Na pin 17 (zamykający) podajemy kabelek "30 sek" (przez przekaźnik). I już! Przy otwieraniu impuls idzie na 4 a przy zamykaniu na oba i nic nie jest zwarte.

 

Jeszcze raz dzięki i pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem u siebie montować sterowanie centralnego z pilota. U siebie mam białą, 26-pinową wtyczkę. Podłączyłem centralkę pod piny 24 (zamykanie) i 25(otwieranie). Wszystko działa pięknie, migają migacze, z tym że drzwi kierowcy się nie zamykają :? . Z pilota jak wcisnę zamykanie to zamykają się drzwi pasażera, klapka wlewu paliwa, bagażnik, a drzwi kierowcy nie dają znaków życia. Co zrobić z tym fantem? Zajrzałem do drzwi i wszystko jest podłączone itp. Może powinienem odpiąć wtyczkę od siłownika i przeczyścić (jak ją odpiąć, bo nie mogę tego rozgryźć).

 

EDIT: Udało mi się odłączyć wtyczkę od siłownika. Sprawdziłem napięcie na końcówkach zamykając i otwierając auto, znalazłem piny odpowiedzialne za blokowanie i odblokowywanie zamka i okazało się, że napięcie na wtyczce jest, czyli wadliwy jest siłownik. Tak? Istnieje jakaś możliwość przywrócenia tego siłownika do życia, czy muszę kupić nowy?

EDIT2: Problem rozwiązany. Wyjąłem siłownik, rozebrałem, wyczyściłem, wsadziłem z powrotem- działał do puki nie wsadziłem regielka, potem przestał. Jutro będę miał nowy.

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiesz, chyba mam to samo co Ty. Wszystko super działało przez cały czas a dziś jadąc autem patrzę: mam zamknięte drzwi pasażera. Nie otworzyły się kiedy wsiadałem do auta.

 

Próbowałem na wszystkie sposoby i zamek pasażera nie reaguje - ani na pilota, ani na zamykanie/otwieranie od środka drzwi kierowcy. Za to zamek pasażera zamyka/otwiera wszystko. Czyli rozumiem że elektryka działa tylko siłownik padł?

 

Daj znać jaki koszt takiego siłownika i czy wymiana pomogła. I czy trudno się to wymienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłownik był zepsuty, kupiłem używany za 30zł. Wymiana jest uciążliwa, trzeba zrozumieć jak działa siłownik i zamek żeby to założyć. Nieprawdą jest że trzeba wymontować zamek, bo przy zwinnych dłoniach można wyjąc i złożyć siłownik z zamkiem w drzwiach(przynajmniej w compactcie). Taka plastikowa "łapka" trzyma siłownik w zamku, trzeba ją odgiąć delikatnie i wysunąć siłownik w górę. Jest w zamku taka dźwignia, która rusza się do przodu i do tyłu, wchodzi ona w siłownik- trzeba wymacać w którym położeniu się znajduje, żeby ustawić element siłownika w który ta dźwignia wchodzi po dobrej stronie otworu. Lepiej nie umiem tego wytłumaczyć, wg mnie system zamykania drzwi siłownikiem w BWM jest bezsensu wymyślony :D
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam znowu na sprzedaz zestawy z lepiej wykonanym kluczem, grot wtopione na stale w obudowe. W tym temacie na wczesniejszych stronach mozna poczytac komentarze. Ani jednej reklamacji tez o czyms swiadczy. Grot jest grubszy, ale do siebie dorabialem u slusarza , reczna robota i kluczyk dziala idealnie. W obudowie jest "korytko" na kosc immobilisera. Uzywam tego zestawu w swoim M52B28 z EWS i nie ma zadnego problemu. Co prawda nie ma instrukcji po polsku, ale mysle ze temat podlaczenia zostal juz wyczerpany, a podlaczenie jest banalne.

 

http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-e32-e36-e34-z3-e38-e39-i1321563623.html

 

Zapraszam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.