Skocz do zawartości

TEMPERATURA SILNIKA


zibii2

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem eksperyment.

Mianowicie zostawiłem brykę na dworze na noc , bo o 3 rano miałem wyjazd i przy okazji (puste ulice , zero korków i świateł) chciałem sprawdzić kiedy silnik osiąga temperaturę.

Okazało się że potrzebuję ok 5km z webasto. Temperatura startowa -3stopnie, jazda wstępna delikatna.

 

 

Dobry test :wink:

 

Bede musial zobaczyc u siebie.

 

A jeszcze tylko spytam czy miales wlaczone ogrzewanie wnetrza czy jak masz silnik zimny to nie wlaczasz?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale może podłączę się do tematu.

Dziś zaistniał u mnie taki problem (e39 520i 1998):

stałem w korku i temperatura silnika wskoczyła na czerwone (przynajmniej tak pokazała kontrolka). Zgasiłem na chwilę, odpaliłem i pojechałem. Podczas jazdy temperatura ok. Jak znów postałem dłużej na światłach to temperatura zaczęła się podnosić.

Może mi podpowiedzieć co może być grane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale może podłączę się do tematu.

Dziś zaistniał u mnie taki problem (e39 520i 1998):

stałem w korku i temperatura silnika wskoczyła na czerwone (przynajmniej tak pokazała kontrolka). Zgasiłem na chwilę, odpaliłem i pojechałem. Podczas jazdy temperatura ok. Jak znów postałem dłużej na światłach to temperatura zaczęła się podnosić.

Może mi podpowiedzieć co może być grane ?

 

mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

 

nie wiem na ile latwy jest dostep do termostatu w 520i, ale jesli w miare latwy to mozesz spuscic plyn, wymontowac termostat i wlozyc do garnka w ktorym podgrzewasz wode, zmierzyc w jakiej temperaturze sie termostat otworzy (jesli w ogole sie otworzy) - powinien sie otworzyc przy 92 stopniach. To taki dosc "prostacki" sposob :)

 

Gdybys chcial wymieniac go, to do twojego auta bedzie kosztowac paredziesiat zł, ale poczekaj moze az sie inni wypowiedza - termostat to z pewnoscia nie jedyna mozliwa przyczyna

 

termostat to nr 7 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1546&hg=11&fg=35&hl=36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem eksperyment.

Mianowicie zostawiłem brykę na dworze na noc , bo o 3 rano miałem wyjazd i przy okazji (puste ulice , zero korków i świateł) chciałem sprawdzić kiedy silnik osiąga temperaturę.

Okazało się że potrzebuję ok 5km z webasto. Temperatura startowa -3stopnie, jazda wstępna delikatna.

 

 

Dzis tez zrobilem taki test, temperatura okolo 2-3 stopnie.

 

Wylaczone ogrzewanie wnetrza, wlaczylem dopiero jak osiagnol 1 kreske.

 

Do pionu nagrzal sie po ok. 13 kilometrach, dodam ze delikatnej jazdy, automat trzymal czesto ponizej 1500 obrotow.

 

Gdy temperatura osiagnela 1 kreske zatrzymalem sie, otworzylem maske i dotykalem wezy idacych do chlodnicy i jeden byl calkiem zimny a drugi lekko cieply, ale bardzo bardzo lekko, okolo 30 stopni moze, to samo powtorzylem przed pionem troche i dalej ten waz byl lekko cieplawy.

 

Przy takoch objawach to rozumie ze nie jest wszystko oK ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

 

nie wiem na ile latwy jest dostep do termostatu w 520i, ale jesli w miare latwy to mozesz spuscic plyn, wymontowac termostat i wlozyc do garnka w ktorym podgrzewasz wode, zmierzyc w jakiej temperaturze sie termostat otworzy (jesli w ogole sie otworzy) - powinien sie otworzyc przy 92 stopniach. To taki dosc "prostacki" sposob :)

 

Gdybys chcial wymieniac go, to do twojego auta bedzie kosztowac paredziesiat zł, ale poczekaj moze az sie inni wypowiedza - termostat to z pewnoscia nie jedyna mozliwa przyczyna

 

termostat to nr 7 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1546&hg=11&fg=35&hl=36

 

Z tego co koledzy wcześniej opisują, to mają problem z niedogrzaniem silnika. U mnie on się przegrzewa. A to nie jest tak, że jak się termostat nie otworzy to podczas jazdy też właściwie powinien się grzać.

Może jednak visco. Oczywiście zgaduję.

Poczekam jeszcze, może ktoś miał podobne problemy. W przyszłym tygodniu jadę do kumpla i będziemy sprawdzać. On przynajmniej ma jakieś pojęcie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.