Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zrobiłem eksperyment.

Mianowicie zostawiłem brykę na dworze na noc , bo o 3 rano miałem wyjazd i przy okazji (puste ulice , zero korków i świateł) chciałem sprawdzić kiedy silnik osiąga temperaturę.

Okazało się że potrzebuję ok 5km z webasto. Temperatura startowa -3stopnie, jazda wstępna delikatna.

 

 

Dobry test :wink:

 

Bede musial zobaczyc u siebie.

 

A jeszcze tylko spytam czy miales wlaczone ogrzewanie wnetrza czy jak masz silnik zimny to nie wlaczasz?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Sterowania ogrzewania nie tykam , mam nastawione na 22 stopnie.

 

Pozdrawiam

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

Przepraszam, ale może podłączę się do tematu.

Dziś zaistniał u mnie taki problem (e39 520i 1998):

stałem w korku i temperatura silnika wskoczyła na czerwone (przynajmniej tak pokazała kontrolka). Zgasiłem na chwilę, odpaliłem i pojechałem. Podczas jazdy temperatura ok. Jak znów postałem dłużej na światłach to temperatura zaczęła się podnosić.

Może mi podpowiedzieć co może być grane ?

Opublikowano
Przepraszam, ale może podłączę się do tematu.

Dziś zaistniał u mnie taki problem (e39 520i 1998):

stałem w korku i temperatura silnika wskoczyła na czerwone (przynajmniej tak pokazała kontrolka). Zgasiłem na chwilę, odpaliłem i pojechałem. Podczas jazdy temperatura ok. Jak znów postałem dłużej na światłach to temperatura zaczęła się podnosić.

Może mi podpowiedzieć co może być grane ?

 

mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

Opublikowano
mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

Opublikowano
mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

 

nie wiem na ile latwy jest dostep do termostatu w 520i, ale jesli w miare latwy to mozesz spuscic plyn, wymontowac termostat i wlozyc do garnka w ktorym podgrzewasz wode, zmierzyc w jakiej temperaturze sie termostat otworzy (jesli w ogole sie otworzy) - powinien sie otworzyc przy 92 stopniach. To taki dosc "prostacki" sposob :)

 

Gdybys chcial wymieniac go, to do twojego auta bedzie kosztowac paredziesiat zł, ale poczekaj moze az sie inni wypowiedza - termostat to z pewnoscia nie jedyna mozliwa przyczyna

 

termostat to nr 7 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1546&hg=11&fg=35&hl=36

Opublikowano
Zrobiłem eksperyment.

Mianowicie zostawiłem brykę na dworze na noc , bo o 3 rano miałem wyjazd i przy okazji (puste ulice , zero korków i świateł) chciałem sprawdzić kiedy silnik osiąga temperaturę.

Okazało się że potrzebuję ok 5km z webasto. Temperatura startowa -3stopnie, jazda wstępna delikatna.

 

 

Dzis tez zrobilem taki test, temperatura okolo 2-3 stopnie.

 

Wylaczone ogrzewanie wnetrza, wlaczylem dopiero jak osiagnol 1 kreske.

 

Do pionu nagrzal sie po ok. 13 kilometrach, dodam ze delikatnej jazdy, automat trzymal czesto ponizej 1500 obrotow.

 

Gdy temperatura osiagnela 1 kreske zatrzymalem sie, otworzylem maske i dotykalem wezy idacych do chlodnicy i jeden byl calkiem zimny a drugi lekko cieply, ale bardzo bardzo lekko, okolo 30 stopni moze, to samo powtorzylem przed pionem troche i dalej ten waz byl lekko cieplawy.

 

Przy takoch objawach to rozumie ze nie jest wszystko oK ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

 

nie wiem na ile latwy jest dostep do termostatu w 520i, ale jesli w miare latwy to mozesz spuscic plyn, wymontowac termostat i wlozyc do garnka w ktorym podgrzewasz wode, zmierzyc w jakiej temperaturze sie termostat otworzy (jesli w ogole sie otworzy) - powinien sie otworzyc przy 92 stopniach. To taki dosc "prostacki" sposob :)

 

Gdybys chcial wymieniac go, to do twojego auta bedzie kosztowac paredziesiat zł, ale poczekaj moze az sie inni wypowiedza - termostat to z pewnoscia nie jedyna mozliwa przyczyna

 

termostat to nr 7 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1546&hg=11&fg=35&hl=36

 

Z tego co koledzy wcześniej opisują, to mają problem z niedogrzaniem silnika. U mnie on się przegrzewa. A to nie jest tak, że jak się termostat nie otworzy to podczas jazdy też właściwie powinien się grzać.

Może jednak visco. Oczywiście zgaduję.

Poczekam jeszcze, może ktoś miał podobne problemy. W przyszłym tygodniu jadę do kumpla i będziemy sprawdzać. On przynajmniej ma jakieś pojęcie na ten temat.

Opublikowano
mozliwe ze ci sie termostat nie otwiera, nie wlacza sie duzy obieg chlodzenia i plyn sie grzeje

 

I co w takiej sytuacji mogę z tym zrobić, oprócz tego że mogę podjechać do warsztatu ?

zacznij od odpowietrzenia :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.