Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Dwa pytanka.

1. Zauważyłem od kilku dni że jak odpalę silnik i jadę w trasę to strasznie długo się rozgrzewa. Nieraz dopiero po przejechaniu ok 25 km wskazówka temperatury silnika ustawia się pionowo. Tak przez cały czas jest pomiędzy pierwszą kreską a pionem. W mieście jest lepiej silnik na pełne rozgrzanie potrzebuje ok 5-8km. Ale jak wsiadam do rozgrzanego samochodu (wskazówka w pionie) odpalę go i ujadę kawałek temperatura spadnie o jakieś 3mm w lewo. Z tego co wyczytałem na forum mam walnięty pewnie termostat jednak chciałbym aby to potwierdził ktoś kto zna się na mechanice. W chwili obecnej jestem za granicą i nie wiem czy mogę tak jeździć codziennie i wrócić do kraju (zrobię pewnie jeszcze z 2-3 tys. km) czy szukać tutaj na gwałt mechanika. Są jakieś przeciwskazania aby jeździć samochodem z padniętym termostatem?

 

2. Ubyło mi troche płynu ze zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej. Jest jeszcze trochę na dnie ale niestety nie wiem jaki płyn zalał poprzedni właściciel a w bagażniku mam tylko litr poczciwego różowego Borygo do -35%. mogę go dolać? Czy płynów chłodzących nie można mieszać? Czy jest może jakiś uniwersalny płyn który można mieszać z iinymi płynami? Bo pytałem tutaj na stacjach i za Chiny się nie mogłem z kolesiem dogadać.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

1. Moim zdaniem wszystko jest dobrze skoro temperatura dochodzi do odpowiedniego stanu tj. wskaźnik do pionu to termostat raczej jest ok.

To że na trasie rozgrzewa się wolniej to naturalne bo jest znacznie mniej przyspieszeń. Jeśli chodzi o spadek temp. po krótkim postoju rozgrzanego silnika, to również normalka. Dzieje się tak ponieważ czujnik temp jest w silniku, po zgaszeniu płyn przestaje krążyć i ta część płynu która znajduje się w silniku trzyma temp. a płyn w chłodnicy stygnie(bo silnik trzyma lepiej temp. niż chłodnica). Następnie po uruchomieniu samochodu płyn krąży i się miesza a jego temp. spada.

 

2. Raczej nie powinno się mieszać ale to nie ma takiego znaczenia jak np. mieszanie olejów silnikowych. Jeśli chcesz zalać niewiele to bym się nie przejmował. Natomiast możesz spróbować sprawdzić jaki kolor ma płyn (jak się uda), może to np. niebieski płyn to bym zalał petrygo.

Opublikowano

Witam.

Ostatnio też mam ten problem, tylko że u mnie temperatura maksymalnie dochodzi do poziomu pierwszej kreski za niebieskim polem. Zbieram się już dłuższy czas zeby to zrobić. Czasami też jak rano wsiadam i zaCZYNAM jechać to wskazówka od temperatury przeskakuje aż za czerwone pole ale po chwili powoli opada do stanu normalnego. Nie wiem co się z tym dzieje. Powiem jeszcze, że mam 316i 1,9 z 98r. compact.

Proszę o jakieś rady.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dzięki wombat. Masz pewnie rację z tą temperaturą. Wskazówka jeszcze nigdy nie wyszła mi poza pion jednak zaczęło mnie zastanawiać to wolne rozgrzewanie się i opadanie temperatury rozgrzanego silnika. Teraz już wiem że nie jest to żadna awaria.

Co do płynu to nie wiem czy mam różowy czy niebieski bo w zbiorniczku jest tylko troszkę na dnie i nie ma za bardzo możliwości sprawdzić. Właśnie nie wiedziałem czy można wymieszać płyn niebieski razem z różowym itd. ale chyba nic złego się nie powinno stać. To nie będzie jakaś duża ilość pewnie 0,5 - 1L (nie wiem ile pojemności ma zbiorniczek wyrównawczy). Narazie będę codziennie kontrolował stan. Jak jeszcze trochę ubędzie poprostu wleję tego Borygo.

Wielkie dzięki. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest normalne. U mnie na trasie max po 5 km wskazówka staje w pionie. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat albo czujnik który nim steruje i "źle" go otwiera, przy nie odpowiedniej temperaturze. Możesz z tym jeździć. Będzie najwyżej trochę więcej paliła.
Krzysztof
Opublikowano
1. Zauważyłem od kilku dni że jak odpalę silnik i jadę w trasę to strasznie długo się rozgrzewa. Nieraz dopiero po przejechaniu ok 25 km wskazówka temperatury silnika ustawia się pionowo. Tak przez cały czas jest pomiędzy pierwszą kreską a pionem. Ale jak wsiadam do rozgrzanego samochodu (wskazówka w pionie) odpalę go i ujadę kawałek temperatura spadnie o jakieś 3mm w lewo. Z tego co wyczytałem na forum mam walnięty pewnie termostat jednak chciałbym aby to potwierdził ktoś kto zna się na mechanice.

Witaj!

ja miałem identyczne objawy jak piszesz. Dorzuce jeszcze od siebie, przy hamowaniu silnikiem, zwłaszcza przy jeździe z góry wskazówka niemal natychmiast leciała 3-4 mm w lewo! Winny był termostat. Kupiłem oryginał objawy ustały jak ręką odjął. I jeszcze wróciło bardzo gorące powietrze z nawiewu w kabinie. A wcześniej trzeba było oszczędzać żeby wskazówka nie leciała bardziej w lewo.

Moja rada - kup oryginał termostat. Ja tak zrobiłem i już zapomniałem o problemie, a minęło 3 lata.

 

nie wiem czy mogę tak jeździć codziennie i wrócić do kraju (zrobię pewnie jeszcze z 2-3 tys. km) czy szukać tutaj na gwałt mechanika. Są jakieś przeciwskazania aby jeździć samochodem z padniętym termostatem?

2-3 tys km spokojnie możesz zrobić. Zimy jeszcze nie ma. Potem, moja rada, zlikwiduj problem, bo masz niedogrzany silnik. Było o tym sporo na forum.

 

Co do drugiego pytania, to ja bym płynów nie mieszał. Już chyba lepiej dolać wody (rozcieńczyć) i od razu po przyjeździe do kraju zmienić płyn - robocizna nie stuknie za to, bo i tak płyn musi zlecieć jak będą termostat zmieniać.

Pozdro

Raf

Opublikowano
panowie herezje dzieją się z temperatura silnika w lato było ok temperatura w trasie na pierwszej kresce białej w mieście pionowo ale teraz cały czas na niebieskim szukałem na forum ale nic nie znalazłem dodam że nawiew wieje takim chłodnym powietrzem wiec silnik jest zimny czy to wina termostatu czy może jakieś inne ustrojsto ??? bo wiem że tak napewno nie można jeżdzić a ja dużo jeżdze wiec proszę o jakoś podpowiedz sugestie bo wiem że na braci z pod znaku 3 magicznych liter zawsze można liczyć pozdrawiam i z góry dzięki
moc jest z nami
Opublikowano
koledzy a możecie mi powiedzieć czy grozi jazda na niedogrzanym silniku ??? bo ten samochód jest z włoch i boię się że jak zmienię na nowy to mi w lato się będzie grzał bo słyszałem że tamte egzemplażę mają jakiś inne układy chłodzenia ale nie wiem czy to prawda czy bajka i co mi radzicie wymienić na nowy czy jezdzić tak jak jest dziękuje z góry za odpowiedzi
moc jest z nami
Opublikowano
U mnie też problem z nagrzewaniem. Muszę przejechać spory kawałek ok. 10km żeby wskazówka doszła do pionu i to bez włączonego ogrzewania. Jak włącze ogrzewanie jest jeszcze gorzej-nagrzewa sie bardzo wolno. Zauważyłem też że jak w jadę bez włączonego ogrzewania i nagle go włącze to wskazówka leci w lewo - jakby sie nagle bardzo chłodził...Termostat nie trzyma, nie domyka?
Opublikowano
U mnie też problem z nagrzewaniem. Muszę przejechać spory kawałek ok. 10km żeby wskazówka doszła do pionu i to bez włączonego ogrzewania. Jak włącze ogrzewanie jest jeszcze gorzej-nagrzewa sie bardzo wolno. Zauważyłem też że jak w jadę bez włączonego ogrzewania i nagle go włącze to wskazówka leci w lewo - jakby sie nagle bardzo chłodził...Termostat nie trzyma, nie domyka?

Chyba sobie odpowiedziałeś sobie sam na pytanie.

Przy jesiennych temperaturach rozgrzewanie płynu chłodzącego do właściwej temp. powinno nastąpić krócej niż 10km przejechane.

Przy włączonym ogrzewaniu normalne, że motor będzie się rozgrzewał nieco wolniej.

Ile wskazówka leci w lewo (milimetr? jedno pole?) jak jest ciepły i włączysz nawiew?

Nie powinna praktycznie wogóle lecieć w lewo, minimalnie może. Generalnie z Twojego opisu stawiam na termostat.

W 318is miałem identyczne objawy. Winny był termostat.

Jak stoisz w korku, to wskazówka pewnie wraca do pionu. Ujedziesz 200m. i znowu spada - takie też są objawy zepsutego termo.

 

Pozdro

Raf

Opublikowano
Oczywiście że trzeba wymienić termostat, ale nie zaszkodzi też sprawdzić visco czy nie kręci się wiatrak jak głupi bez względu na temperaturę (chyba że w E46 jest elektryczny). Ja za nowy termostat do E36 u producenta (MERA) zapłaciłem 22zł, po wymianie wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

Wskazówka spada ok 2mm i za chwilę wraca wiec dlatego mnie to zastanowiło. Tłumaczę to tym,że w pewnym momencie duża ilość ciepła pobierana jest z silnika i kierowana do wewnątrz. Stąd ten objaw nagłego spadku temperatury.

 

Spróbuje trochę pojeździć i będę obserwował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.