Skocz do zawartości

BMW E32 740 vs. AUDI V8 4.2


Rekomendowane odpowiedzi

A więc Panowie, wybór padł musi to być duże, niemieckie auto - ale pozostaje dylemat jak w temacie.

 

Co polecacie mi ? Może ktoś jeździł tymi samochodami to byłoby super ! Wiem, że jest to forum BMW a więc delikatnie mówiąc odpowiedzi wasze mogą iść w pewnym kierunku :) ale spróbujcie wyrazić swoją opinie w miare obiektywnie i najlpiej dodatkowo poprzeć je jakimś info (np. ze w tym samochodzie nie trwałe jest to i to).

 

Zapraszam chętnych do wyrażanie opini.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja bym proponował 740 ze względu na to ze konstrukcja silnika jest z 92 i nie jest to taki unikat jak Audi V8 częsci dostępne i w normalnych cenach no i jeszcze jeden powód ja na silniku BMW V8 przejechałem 730tkm i bez napraw tzn jakiś głównych wymieniłem jedną sonde lambda,pompe wody,membrame przewietrzania komory korbowej no i podstawowe części eksploatacyjne są to auta nie do zajechania jak sie onie dba. :D
www.klinika-bmw.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak ja mam porównanie z BMW e34 520 i Audi A6 1995r 3,6 V8. Jeśli chodzi o osiągi to w danej kategorii Audi zawsze będzie szybsze od BMW np. Audi 2.8 174KM jest sporo mocniejsze od e34 2,5 192KM równiez tak samo jest z 3.6 V8 a to zapewne z tego powodu że silniki Audi mają 80% maxymalnego momentu dostępne już przy 1900 obr w rezultacie Audi mają bardzo długie przełożenia (manuale) np. w moim 2-ka jest do 140km/h. Według danych tech. Audi 100/A6 3.6 V8 przyspiesza do 100km/h w 6,9s w praktyce jest to ok 6,6 więc 4,2 ma wynik jeszcze lepszy. Dalej idąc jeśli przymieżasz sie do tak mocnego Audi to absolutnie nie wchodzi w grę wersja z napędem na jedną oś do silników 2.8 -> wzwyż tylko wersje quattro, ja mam z napędem na jeda ośke i jeździ sie fatalnie tzn strasznie ciąga za kierownice bo Audi ma elektroniczną szperę która wybiera przyczepność kół i w rezultacie wygląda to tak że raz ciągnie za jedno koło mocniej raz za drugie, przy pełnym palniku nie da sie utrzymać kierownicy. Co do ekonomi to w trasie wersja 3.6 jest bardzo oszczęna przy prędkości 140km/h na 5-tce jest ok 2000 obr. a spalanie na poziomie 8l/100 zresztą właściwie jest bez większego znaczenia ile się jedzie mi nie udało sie spalić więcej niż 11 w trasie.

Miasto to inna bajka od 14l w zwyż, na ogół średnio wychodzi 17-20l.

Z racji tego że BMW i Audi jeżdze na codzień mam wrażenie że Audi jest lepiej wykonane w środku, silnik tez rewelacyjny, ale jeśli chodzi o zawieszenie to w porównaniu do beemki jest tragczne. Mimo tego że wszystko jest tak jak powinno być to zawiasy strasznie tłuką na dołach, samochód jest twardy ale brakuje mu tej sprężystości co w BMW.Ogólnie to jeśli Audi z takim silnikiem to tylko quattro (w 90% były tylko quattro), a quattro szczeże Ci odradzam bo części kosmicznie drogie, dla przykładu wahacz tył kosztuje 2800pln z zamiennika, praktycznie cały samochód jest inny.

 

Podsumowując:

Audi lepsze silniki (niesamowita elestyka)

Audi lepsze wykończenie i ładniejszy środek (kwestja gustu)

Audi bardziej praktyczne wnętrze (cała masa schowków,uchwyty do kubków, podgrzewacze do kawy itp.)

 

BMW bezkonkurencyjne zawieszenie i układ przeniesienia napędu

BMW lepiej zestopniowana skrzynia biegów (manual i automat, wszystkie Audi mają za długie biegi)

 

Tyle odemnie :cool2:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc Panowie, wybór padł musi to być duże, niemieckie auto - ale pozostaje dylemat jak w temacie.

 

Co polecacie mi ? Może ktoś jeździł tymi samochodami to byłoby super ! Wiem, że jest to forum BMW a więc delikatnie mówiąc odpowiedzi wasze mogą iść w pewnym kierunku :) ale spróbujcie wyrazić swoją opinie w miare obiektywnie i najlpiej dodatkowo poprzeć je jakimś info (np. ze w tym samochodzie nie trwałe jest to i to).

 

Zapraszam chętnych do wyrażanie opini.

 

Pozdrawiam.

 

V8 to rzadkie auto. Z czesciami na pewno bedzie duzo trudniej bo na

wtornym rynku jest ich po prostu mniej. Do beemki czesci leza teraz

w kazdej stodole, wiec pod tym wzgledem sytuacja jest bardzo dobra

(sam jestem zaskoczony cenami czesci do E39).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[V8 to rzadkie auto. Z czesciami na pewno bedzie duzo trudniej bo na

wtornym rynku jest ich po prostu mniej.

 

Może i żadkie, ale z częściami nie ma najmniejszego problemu, poprostu może nie zwracałeś do tej pory uwagi na Audi z silnikami V8. Ceny części też w normie , a eksploatacyjne nawet bardzo tanie np. tarcze hamulcowe przód podwójnie wentylowane ATE 144pln, Mikoda 108pln. Klocki przód ATE 240pln, wahacz przód Febi 180pln, filtr oleju 42pln Mann, pasek rozrządu 240pln. Ale ogólnie olecam BMW

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[V8 to rzadkie auto. Z czesciami na pewno bedzie duzo trudniej bo na

wtornym rynku jest ich po prostu mniej.

 

Może i żadkie, ale z częściami nie ma najmniejszego problemu, poprostu może nie zwracałeś do tej pory uwagi na Audi z silnikami V8. Ceny części też w normie , a eksploatacyjne nawet bardzo tanie np. tarcze hamulcowe przód podwójnie wentylowane ATE 144pln, Mikoda 108pln. Klocki przód ATE 240pln, wahacz przód Febi 180pln, filtr oleju 42pln Mann, pasek rozrządu 240pln. Ale ogólnie olecam BMW

 

Moze z "duzo" trudniej przesadzilem, kiedys chcialem kupic v8 wiec

czasem zwracam na ulicy uwage. Fakt ze jest ich pewnie 4x mniej

niz siodemek pozostaje jednak nie bez wplywu na dostepnosc czesci

no i wiedze serwisow. Ale moze faktycznie dramatyzuje

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim jak mocny silnik to musi być quattro ja mam jedną ośkę i nie da sie przyspieszać, przedni napę + 250KM to jest jedno wielkie nieporozumienie, no i te przełożenia deko za długie, owszem lubie długie biegi ale w tym przypadku przesadzili, samochód ma poprostu "dziury" przedweszystkim 2-ka jest za długa lub jedynka za któtka bo "tylko" do 75km/h. Ogólnie Audiolę w quatro odradzam bo tu ceny i dostępność poprostu granicza z szaleństwem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim jak mocny silnik to musi być quattro ja mam jedną ośkę i nie da sie przyspieszać, przedni napę + 250KM to jest jedno wielkie nieporozumienie, no i te przełożenia deko za długie, owszem lubie długie biegi ale w tym przypadku przesadzili, samochód ma poprostu "dziury" przedweszystkim 2-ka jest za długa lub jedynka za któtka bo "tylko" do 75km/h. Ogólnie Audiolę w quatro odradzam bo tu ceny i dostępność poprostu granicza z szaleństwem

 

A tu sie zgodze. Cokolwiek powyzej 150...180KM na przednia os to

kompletna pomylka. Jezdzilem Alfa GTA niby wszystko fajnie, ale do

trzeciego biegu przednie kola wytwarzaja znaczne ilosci dymu - zamiast

przenosic moc na asfalt. Ta sama historia byla z Audi TT przednionapedowym - podczas kiedy wersja quattro ma walory

trakcyjne porownywane z Porsche (to nie zart) to wersja przod-naped

po prostu nie daje sie sensownie prowadzic - mowie tu o jezdzie na

jakiej zasluguje taki samochod, a nie turlaniu sie po miescie.

 

 

W ogole kiedys ukulem taka teorie ze prawdziwi mezczyzni jezdza

samochodami z napedem CO NAJMNIEJ na tylna os ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi V8 ma na szczęscie w standardzie napęd quatro. No ale są tego plusy i minusy.

 

Mnie w Audi urzekło właśnie wnętrze ! Jest naprawde ładne i solidnie wykonane ! Chociaż jak patrze na BMW Saintmana - eehh piękne autko :modlitwa: - to już sam nie wiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli chodzi o osiągi to w danej kategorii Audi zawsze będzie szybsze od BMW np. Audi 2.8 174KM jest sporo mocniejsze od e34 2,5 192KM

 

To ciekawe, bo moje doświadczenia z BMW E34 525 24v vs. Audi A6 2.8 były takie, że zawsze Audi robiło co mogło, ale mogło o wiele mniej... :wink:

 

I to zarówno ze startu zatrzymanego (wówczas różnica na korzyść BMW była zawsze największa i zdecydowana) ale także podczas jazdy, kiedy można było pomierzyć dynamikę samochodu.

 

I takie same rezultaty miałem z wieloma różnymi egzemplarzami Audi... No chyba, że to to moje 525 takie cudowne jest... :wink: Ale przysięgam, że jest zupełnie standardowe 8)

 

Hmm... :roll:

 

To tyle ode mnie 8)

Pozdrawiam


PN

BMW Klub Polska

E34 525i '93

E36/8S '98

E53 4.6is '03

E36 325i '91-'92 SPRZEDAM BARDZO DROGO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza przyjemniejszym wystrojem wnętrza nie widzę czegoś co przemawiało by na korzyść Audi, mam gdzieś w domu - musiałbym poszukać - AutoBild z 92 roku, tam jest test porównawczy AV8 z silnikiem 3.6 , Bmw 730 v8, Senatora 3.0 24v z wchodzącym do produkcji wówczas Mercedesem 300 se. Oczywiście test jest robiony pod Mercedesa (lobbyści nie próżnowali) wyszło że nawet najtańsza esa jest najlepsza na świecie, ale pamiętam że BMW nie dostało zbyt mocno od w140 - dużo wyżej oceniono np. silnik BMW, natomiast Audi odstawało konkretnie w każdej kategorii, już wówczas redaktorzy proponowali Audi i Oplowi zmianę modelu - A8 weszło dopiero z hukiem 2 lata póżniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi V8 ma na szczęscie w standardzie napęd quatro. No ale są tego plusy i minusy.

 

No nie zawsze choć tak jak napisałem 90% było quattro, ale moje ( a właściwie to brata :D ) jest w manualu i napęd na jedną ośkę

 

Mnie w Audi urzekło właśnie wnętrze ! Jest naprawde ładne i solidnie wykonane !

 

No właśnie wnętrze jest cudne no i ta tablica zegarów osiem wskaźników tarczowych zajmująca ponad połowę deski rozdzielczej, jeśli chodzi o Audi 100 C4/A6 to chyba pierwszy niemiecki samochód który jest naprawdę ładny w środku, bo BMW z tamtych lat zajeźdza dość mocno typową niemiecką stylistyką, ale naszczęście wszystko jest bardzo praktyczne

 

To ciekawe, bo moje doświadczenia z BMW E34 525 24v vs. Audi A6 2.8 były takie, że zawsze Audi robiło co mogło, ale mogło o wiele mniej...

 

I to zarówno ze startu zatrzymanego (wówczas różnica na korzyść BMW była zawsze największa i zdecydowana) ale także podczas jazdy, kiedy można było pomierzyć dynamikę samochodu.

 

hmmm :think: a z moich odczuć Audi 100/A6 2.8 jest mocniejsze od 525 e34 192KM nawet według danych producenta Audi przyspiesza do 100km/h w 8.0s a BMW w 8.6s za to BMW ma większa prędkość max.

Tak jak pisałem 2.8 V6 ma moment obr 260Nm dostępny w 80% przy 1900obr a maxymalny przy 2700obr i trwa on aż do 4900 poniewaz ten motor ma zmienną długość kolektorów, a przecież przyspiesza sie momentem a nie mocą stąd Audi ma słabszą prędkość max a lepsze przyspieszenie. Może jak Ty testowałeś się z 2.8 to w Audi zawodził łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą :mrgreen: , albo ścigałeś się z wersją 2.6 która jest o wiele słabsza. Ja jeździłem na zloty Audi i był taki wyścig Audi A6 2.8 30V czyli 193KM vs. BMW 325 e36 192KM obydwa auta bez inst. gazowych to musze przyznac że audi dawało niezłe baty beemce przy każdej próbie, więc ja nie wiem jak to jest, natomiast wiem że Audi robi najbardziej elastyczne silniki benzynowe na świecie, i to mi się podoba najbardziej że Audi 100/A6 3.6 w manualu można ruszać bez żadnego problemu z 3-go biegu i bardzo płynnie przyspieszać aż do 180km/h

 

Ale ja bym wybrał i tak BMW choć by ze względu na zawieszenie bo pod tym względem nie ma miejsca na dyskusję BMW jest bezkonkurencyjne

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Was nie rozumie ,zamiast go zgnoic ze pisze tu cokolwiek o Ałdi to

Wy jeszcze z nim dyskutujecie :mad2: ja podsumuje ten temat :

Ałdi :doh: :( :| :naughty:

BMW :D :twisted: :dance: :clap:

ja przynajmniej nie mam watpliwosci co do wyboru , a Ałdi zawsze bedzie na drugim miejscu

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Was nie rozumie ,zamiast go zgnoic ze pisze tu cokolwiek o Ałdi to

 

a ja Ciebie nie rozumiem, kolega chce kupić samochód a że rozważa dwie ewentualności to mu pomagamy, prawda jest taka że obydwa te auta są bardzo dobre, każdy ma jakies plusy i minusy dlatego wybór jest tym trudniejszy, ale napewno jedno jest pewne:

łatwiej jest znaleść niestyrane Audi niż BMW

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja Ciebie nie rozumiem, kolega chce kupić samochód a że rozważa dwie ewentualności to mu pomagamy, prawda jest taka że obydwa te auta są bardzo dobre, każdy ma jakies plusy i minusy dlatego wybór jest tym trudniejszy, ale napewno jedno jest pewne:

łatwiej jest znaleść niestyrane Audi niż BMW

 

piszac to zaprzeczasz temu co masz w podpisie i znaczy to ze traktujesz swoj samochod jak zwykly srodek transportu :|

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszac to zaprzeczasz temu co masz w podpisie i znaczy to ze traktujesz swoj samochod jak zwykly srodek transportu :|

 

ehhh przesadzasz lubie BMW mam do tej marki sentyment, ale nie pałam do niej ślepą miłością i nie mam klapek na oczach, dostrzegam też inne samochody i potrafię rozmawiać o ich wadach i zaletach, a że akurat moje BMW stoi zawsze obok Audi to już jest tak że mam sentyment do obu tych marek, ale z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć że kocham niemieckie samochody, a BMW jest wyjątkowe ale nie dlatego że jest dobrym autem, ale dlatego że BMW ma bardzo piękną historię i mimo że jest to np. e36 316i to i tak wzbudza respekt wśród innych kierowców i to mnie właśnei w BMW kręci. Na Audi nikt nie zwróci uwagi że jest szybkie, tylko że jedzie sobie limuzyna

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tyle, ze bmw jest najtansze z posrod mercow oraz audi z tych samych rocznikow

 

 

zawsze zastanawialem sie dlaczego, wymyslilem ze chodzi o drogi serwis

 

Podobno dlatego że BMW jest bardziej awaryjne, jest więcej zmęczonych egzęplaży, myśle że to wszystko żutuje na cene, poza tym Audi kojaży się z niezniszczalnością Volkswagena ( co jest mocno przereklamowane), Mercedes z niedoścignioną precyzją, a BMW to poprostu bogata historia sportu motorowego. BMW to auto dla znawców, Mercedes dla snobów a Audi dla bogatego ludu

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........... to np. e36 316i to i tak wzbudza respekt wśród innych kierowców i to mnie właśnei w BMW kręci. Na Audi nikt nie zwróci uwagi że jest szybkie, tylko że jedzie sobie limuzyna

 

i w koncu sie zrozumielismy :cool2: tylko dlaczego zajelo Ci to tyle czasu :?: :lol:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Co do porównania tych dwóch samochodów to podobają mi się oba :) Ale jednak BMW ma na pewno nowocześniejszą stylistykę i taką która się wolniej starzeje. Audi jest takie trochę toporne. Jeżeli chodzi o wnętrze czy ja wiem uważam że moje jest ładniejsze od wnętrza V8.

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00008294

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00008293

No ale o gustach się nie dyskutuje ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co właśnie się przyglądam wnętrzu V8 i zmieniam zdanie! Ono jest bardzo nie ładne :(

tu macie foto ;)

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00003722

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co właśnie się przyglądam wnętrzu V8 i zmieniam zdanie! Ono jest bardzo nie ładne :(

tu macie foto ;)

http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00003722

 

No to akurat rzecz gustu, kiokio i ja podzielamy taką samą opinie o wnetrzu - jest naprade ładne. http://www.audiv8.com/german/gallery/drivers/hd_v8_cockpit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to , na I linku jest deska z modelu z pierwszych lat produkcji, brzydka pseudosportowa kiera itp. Natomiast v8 z 92 roku wygląda tak jak powyżej, airbag, szlachetniejsze wykończenie, praktycznie to samo co w A8. Co nie zmienia faktu, że wolałbym 740 np. 93 rok, może nawet long by się trafił...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.