Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Proszę was o pomoc

Planuję w ciągu miesiąca kupić E38 jednak nie wiem jaki mam silnik dobrać. Zastanawiam sie miedzy 2.8, 3.0 i 3.5. Nie chce diesla klekota tylko benzynę + niestety LPG (jak będę bogaty to będę jeździł 5.4 tylko na v-power ale na razie nie stać :( niestety). Chodzi o osiągi i spalanie auta. Wiecie że katalogi nigdy wam prawdy nie powiedzą jedynie praktyka. Także doradzcie i napiszcie ile pali i jakie maja osiagi te motory. Chce kupić automat z tiptronikiem choć odradzają mi to ludzie ze niby tiptronik szybko pada. Manual odpada u mnie. Automat średnio. Ewentualnie napiszcie co się psuje i co mam omijać. Proszę o opinie i wasza pomoc a juz niedługo na pewno sie spotkamy na jakimś spocie zlocie hehe. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Trzymajcie sie

Opublikowano
:search: kolego było to wiele razy.poszukaj a wszystko sobie przeczytasz

 

pozdr Łukasz

 

OK ale opinie na ten temat są bardzo podzielone, dotyczą także większych silników, porównywane są nie małe motory tylko duże z małymi itp itd, nie znalazłem nic ciekawego na temat skrzyni z tiptronikiem, awaryjności i innych rzeczy. Jak miałbym do kogo iść się zapytać to bym to zrobił a nie będę 4 tygodni siedzieć na forum żeby czytać różne zdania. Jeden mówi ze ten silnik ok a drugi mówi ze lipa. Chcę oceny obiektywnej. Albo podajcie stronkę gdzie są opisy, cechy, eksploatacja i awaryjność motorów do E38. Pozdro

Opublikowano

a nie będę 4 tygodni siedzieć na forum żeby czytać różne zdania..

 

No wiesz - to raczej byłby najprostszy sposób na zdobywanie wiedzy.

Chyba, że wolisz by ktoś inny siedział za Ciebie tygodnie na forum - a Tobie podał już kompendium wiedzy.

 

Wędke już masz (forum) - wypadłaby rybkę złowić sobie samemu

 

Pzdr,

Opublikowano

Tak naprawde najwazniejszy jest stan techniczny konkretnego egzemplarza, a czy silnik 2.8, 3.0 czy 3.5 to juz sprawa drugorzedna.

Jezeli kochasz dzwiek V8, to zostaja Ci tylko 3.0 i 3.5, jezeli wystarczy Ci R6, to ze wzgledu na koszty utrzymania 2.8 bedzie najlepszy (m. in. cena sekwencyjnej instalacji gazowej).

A realne spalanie - od 10l/100 km w trasie przy spokojnej jezdzie, do ponad 20l/100 km w warszawskich korkach.

Mnie srednio przez niecaly rok wychodzi ok 14,5 litra.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Jeżdżąc na tiptroniku da rady oszczędzić paliwo bardziej niż jeżdżąc na automacie???? Interesuje mnie w takim razie tylko 2.8 Niska eksploatacja (rozrząd itp, cena sekwencji możliwa) i trwała konstrukcja (podobno). Jak wygląda spalanie w manualu, automacie i jeżdząc na tiptroniku? Mówię o benzynie. I o ile zwiększa się spalanie na sekwencji w porównaniu do benzyny???????? Czy jest to 5, 10, 15% czy może więcej? I jak jest z trwałością tiptronika??? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Trzymajcie się
Opublikowano

Nie wierze, zebys zauwazyl realnie mniejsze zuzycie paliwa przy jezdzie tiptronikiem w trybie manualnym w porownaniu z automatycznym.

Jezeli zalezy Ci na kazdym litrze paliwa na 100 km/h, to kup manual.

Ale tak naprawde, to koszty paliwa(niewazne czy Pb, czy LPG) sa tylko mala czescia calkowitych kosztow prawidlowego utrzymania samochodu klasy E38.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

posiadalem auto ze steptronikiem i stwierdzam z cala odpowiedzialnoscia ze w pelnym trybie automatycznym auto lepiej zmienialo biegi niz ja to robilem recznie. automat zawsze zmienial bieg wczesniej niz gdy ja to zrobilem. przekladajac to na zuzycie paliwa - wczesniejsza zmiana biegu oznacza prace silnika na nizszych obrotach i mniejsze zuzywanie paliwa. dodatkowo automat sam zmienia biegi plynnie, a wiec cala energia wykorzystana na rozpedzanie auta byla optymalnie wykorzystywana i nie byla tracona na hamowanie silnikiem ktore wystepuje gdy za wczesnie samodzielnie zredukujesz bieg. zaryzykuje stwierdzenie ze samemu zmieniajac biegi na steptroniku bedziesz mial prawdopodobnie wieksze zuzycie paliwa niz gdyby te biegi zmienial automat... jednak ja mialem silnik V12 - tam juz od dolu jest wysoki moment obrotowy i przyzwoita moc wiec automat mogl sobie zmieniac biegi wczesnie zanim jeszcze silnik zaczynal byc slyszalny.

 

mozna by tez poruszyc temat wyposazenia, jakie bedziesz mial i jak go bedziesz uzywal. wszystkie bajery elektryczne ciagna prad i powoduja tez wieksze zuzywanie paliwa. u mnie na okraglo chodzila klima, nawigacja czy telewizja podczas jazdy. nie zalowalem tez ogrzewania siedzen, kierownicy i telefonu ktory zawsze byl odblokowany i stale sie swiecil.

 

poza tym musze to napisac: koszty spalania i ogolnie koszty BEZAWARYJNEJ eksploatacji (oleje, paski, filtry) moga byc jedynie kropla w morzu kosztow jakie to auto potrafi przyspozyc. jezeli same koszty nie wliczajac ewentualnych napraw maja dla ciebie tak duze znaczenie ze az trzeba liczyc "zuzycie benzyny na steptroniku" to nalezaloby sie zastanowic czy zakup E38 to rozsadny wybor. to auto potrafi "zjesc" czlowieka. jednego dnia ladnie jezdzisz, a przychodzisz na drugi i klops...

 

konczac pozytywnym akcentem - domyslam sie ze zakup E38 jest juz przesadzony i popieram pomysl bo to sa naprawde wspaniale auta. wymagaja jednak sporej opieki pienieznej ktora nalezy posiadac "na wszelki wypadek". jesli sie ja zagwarantuje to na pewno odwdziecza sie niesamowita radoscia plynaca z jazdy i radoscia z samego posiadania tego auta, ktore naprawde ma dusze.

Opublikowano

z tych silników które wymieniłeś wybrałbym 3,5 M62 to dosyć nowy konstrukcyjnie silnik zwłaszcza w porównaniu do 3,0 V8 ma niezłą elastyczność i równocześnie jest jeszcze całkiem oszczędny na V8 jeździłem takim krótko w steptronicu miód malinka skrzynia jest super płynnie zmienia biegi jest szybka i trwała to bajki że te skrzynie są wadliwe mało jest problemów z 5HP24 bo taka ttam jest

 

Nie dasz rady lepiej zmieniać biegów jak ten automat nie ma szans on to zrobi płynniej szybiciej i oszczędnije

 

Jak chcesz LPG to tylko dobra sekwencja

 

Myślę iż motor 2,8 w połaćzeniu z automatem i LPG to jednak ciut mało dla ciężkiej E-38 choć zawalidroga to nie jest ale byle 520i E-34 150KM zrobi ci proble,m jak będzie miało sprawnego kierowcę więc trochę słąbo na 7er

 

Ja radzę 735 najlepiej rok 1999 wtedy był lift auto wyładniało a silnik dostał vanosa jeszcze mniej pali i lepiej ciągnie z dołu

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

po pierwsze to spalanie wyższe na automacie nie wynika z automatycznego zmieniania biegów tylko z tego że skrzynia działą na uślizgu. Tak jak już napisali auomat sterowany ręcznie spali wiecej niż starowany automatycznie.

 

Po drugie daruj sobie tiptronika, to jest tylko specjalny gadżet dla Takich jak Ty co im siezdaje że lubią mieszać biegami, i mają uprzedzenia do automatu, a realne użytkowanie sprowadza się do pierwszego użycia i stwierdzenia że na automacie jeździ się o wiele lepiej. Poprostu wielu ludzi ma uprzedzenia i producenci aut specjalnie dla nich dają funkcję że niby można reżcznie zbieniać biegi, a później okazuje się że najtwardszy wielbiciel manuala tego więcej niż raz nie użyje.

Opublikowano

potwierdzam, mam steptronik, i wachlowałem tym może 2 razy po 10 minut za każdym razem.... jest, ale przerzucenie w tryb "S" wystarczy dla uzyskania bardziej sportowego stylu jazdy... jak martwisz się zużyciem paliwa to nie ma nic lepszego od spokojnej pracy prawą nogą na automacie i trzymaniem się wszystkich zasad ekonomicznej jazdy - tempomat na trasie też Ci zaoszczędzi paliwa.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano
Przyłączę sie i ja. Już wkrótce nowy nabywca zabiera odemnie moją wychuchaną E39. Teraz stanąłem przed kłopotem jakim jest wyszukanie wychuchanej E38 oczywiście tylko automatu. Troszkę mnie zbito z tropu gdyż myślałem o 3,0i lub 3,5i a tym czasem większośc urzytkowników poleca mi 4,4. Jak to jest z eksploatacją (spalanie) i awaryjnością. To drugie ponoć nie występuje gdyż są to dopracowane i bardzo żywotne silniki. Co Wy na to?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.