Skocz do zawartości

524 TD zapala sie kontrolka wtrysku


piotr luabań

Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś czasu a dokładniej po wymianie oleju i wszystkich filtrów w tym filt paliwa przy wyższych obrotach zapala sie kontrolka wtrysku a zwłaszcza przy wyprzedzaniu lub gdy potrzebuje przyspieszyć bemka zachowuje sie jak by jej brakowało paliwa przestaje przyspieszać i zapala sie kontrolka wtrysku

popuszcze jej gazu pare chwil upłynie kontrolka zgasnie i moge znowu przyspieszać aż do momentu gdy sytuacja znów sie powtaża

co najciekawsze ze niekiedy jest tak że moge przejechać 200km i nic sie nie dzieje a następnego dnia problem wraca

spuszczałem paliwo z filtra wody nie widać,mierzyłem opornosć wtrysku i ma ok.100 omów, na dignostyce pod kompem zasugerowano że może to wtrysk sterujący ale gościu nie był na tyle przekonywujący żebym odrazu pakował sie w koszta a okaże sie że problem tkwi gdzie indziej (miesiąc wcześniej przed pojawieniem sie problemu wymieniałem wszystkie końcówki wtrysków) :mad2: prosze o wsparcie i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej to wtrysk sterujacy, mozesz go odlaczyc calkowicie i wtedy sprawdz czy tak samo brakuje mocy jak wczesniej.

 

gdzies na forum jest jak go samemu naprawic.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chyba trafił pierwszy kolega sprawdziłem kabel do wtrysku sterującego co sie okazało był łączony ale wyglądało to na solidną robote więc go ni rozizolowywałem ale pokusiłem sie to zrobić był on solidnie polutowany lecz cyna na jednym z lutów była na tyle ostra że sie przebiła przez izolacjie drugiej żyły zaizolowałem na nowo i jak narazie jest ok myśle że to była główna przyczyna

DZIĘKI ZA POMOC

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak temat sie nawrucił znowu zaczyna momentami brakować paliwa chyba powód tkwi w sterującym wtrysku jeszcze sprubuje odpiąć go całkiem i bede wiedział czy zachowuje sie jak podczas tych momentów co sie zacinał

:mad2: jeżeli chodzi o wtryski i wymiane to za końcówke płaciłem ok 40 zł/szt a wymiana 150zł/komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka,

 

moim zdaniem to wstawiłes filtr Filtrona , zmien na oryginał MAN-a i wszystko bedzie ok

 

ja miałem własnie taki problem

 

nie polecam tanich (drogich) zamienników bo później wydajesz dwa razy, wiem cos o tym, a ostatnio przejechałem sie na wahaczach.

Teraz kupuje tylko i wyłącznie oryginały tzn. czesci firm, które wstawia BMW - wychodzi najtaniej bo robie raz a dobrze

 

Zdrówko

 

Dario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie mam filtrona lecz na początku jak zaczęły sie te cyrki to pomyślałem że pompka z baku nie nadąża z podawaniem paliwa i podłączylem sie wężykiem z banieczki z paliwem prosto pod pompe wtryskową (więc ominąłem filr ) a w efekcie problem był nadal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg was kontrolka wtrysku zapala sie przez filtr powietrza ? dobrze zrozumialem ?

 

piotr, sprawdziles jak chodzi silnik z odlaczonym wtryskiem sterujacym ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
przepraszam, zagalopowalem sie :) filtron zawsze kojarzyl mi sie z filtrami powietrza :D

 

ale tak czy siak, co ma filtr do kontrolki ?

 

A widzisz kolego ma... jak jest woda w filtrze paliwa to ta kontrolka się zapala. Więc proponuje koledze najpierw sprawdzić filtr paliwa.

 

pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory panowie że sie nie odzywałem ale taki zapierdziel że nie ma kiedy pobawic sie z moją BEBCIĄ

awięc tak: jeszcze przed dzisiejszą wymianą filra paliwa kontrolka wtrysku tak jakby zapalala sie częściej z kilometra na kilometr i żadziej sie wyłączała a jak gasła to na coraz krótszy moment

no i dzisiaj wymienilem kolejny raz filtr paliwa na MANNA jak mi sugerowano

i co ? i nic ! coś mnie zaraz trafi bo tych czujników na zasilaniu paliwa jest mnustwo 2szt na filtrze,wtrysk sterujący, ...itd i niewiem gdzie szukać przyczyny,moge stwierdzić jedno że to nie filtr paliwa oczywiście w moim przypadku bo może u kogoś w nim tkwił problem, napewno najlepiej wymieniać wszystko pokolei ale potrzebuje żyranta

POZDRAWIAM

I PROSZE O RADY

odpisze jutro bo mam wydruk z podłączenia pod kompa i jest tam jakis kod błedu może potym ktoś, jest w stanie określić wade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem forum na temat naprawy wtrysku sterującego ale jest to bardzo ogulnikowo opisane ale zastanawiam sie jeżeli wtrysk ma oporność ok.100 ohm to gdybym rozłączył kabel od wtrysku i podpioł opornik 100ohm czy w ten sposób mógłbym sprawdzić czy to w nim tkwi problem czy on może zmienia oporność czy ma cały czas tą samą wartosć ohm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM PONOWNIE

oto wydruk z podłączenia do kompa z wykazem pamięci błędów

przy pierwszym podłączeniu przed skasowaniem kodów usterek:

 

DIAGNOZA STEROWNIKÓW BMW DIESEL EDC 1.1.2 PAMIĘĆ BŁĘDÓW

10-REGUL.PRĘDK.JAZDY-CZĘŚĆ OBSŁUGI

zwarcie do masy

129-CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ

przerwa/zwarcie do masy

142-CZUJNIK RUCHU IGLICY

za wysoki sygnał

134-CZUJNIK POŁOŻENIA SUWAKA/IGLICY

porównanie nie jest prawidłowe

 

potem mechanior zkasował usterki i po jakimś czasie i ponownym urychomieniu silnika znowu podpioł się pod kompa aby sprawdzić kture usterki na nowo sie pokażą, no i pokazały sie :

 

10-REGUL.PRĘDK.JAZDY-CZĘŚĆ OBSLUGI

zwarcie do masy

129- CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ

przerwa/zwrcie do masy

 

i tak by to wyglądało oprucz tego są jeszcze pomiary temperatur i takie tam duperele

ale czy po tym co napisałem można cokolwiek stwierdzić

PROSZE O KOMENTARZE I WSKAZÓWKI

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

WITAM

ano tak to długo trwało dzisiaj odebrałem bebcie z warsztatu

czekałem na pompke ktura jest montowana w baku paliwa (padła całkiem)aby oszczędzić finansów nie zdecydowałem sie na cały modół ktury miał kosztowac w zależności od sklepu od 450zł-650zł mechanior wymienił samą pompke za 190zł + koszt naprawy,oprucz tego usunął zaworek ktury byl na powrocie paliwa i stwierdził że śruba ktura jest wkręcona na górze pompy z wężykami powrotu,jest nie orginalny bo w tym miejscu powinien byc dwu drożny a nie taki jak ja mam od vw

na tą chwile autko jedzie super

MOC WRUCIŁA i niech tak zostanie

(niech moc bedzie ze mną )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
WITAM

ano tak to długo trwało dzisiaj odebrałem bebcie z warsztatu

czekałem na pompke ktura jest montowana w baku paliwa (padła całkiem)aby oszczędzić finansów nie zdecydowałem sie na cały modół ktury miał kosztowac w zależności od sklepu od 450zł-650zł mechanior wymienił samą pompke za 190zł + koszt naprawy,oprucz tego usunął zaworek ktury byl na powrocie paliwa i stwierdził że śruba ktura jest wkręcona na górze pompy z wężykami powrotu,jest nie orginalny bo w tym miejscu powinien byc dwu drożny a nie taki jak ja mam od vw

na tą chwile autko jedzie super

MOC WRUCIŁA i niech tak zostanie

(niech moc bedzie ze mną )

pozdrawiam

 

Może napisze nie na temat, ale ćwicz ortografie :duh:

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.