Skocz do zawartości

323ci Skrzynia biegów problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem strasznie przestraszony otóż ostatnio biegi zaczeły głosniej wchodzić i jak na jedynce szybko wciskałem sprzęgło to coś waliło z tyłu.

Wczoraj na moje nieszczęscie zacząłem mieć problemy z wrzuceniem jedynki poprostu nie wchodzła musiałem powachlowac lewarkiem na dwójke trójke i wtedy wskoczyła.

 

Mam ogromna prośbę co może być tego pzyczyną chciałbym to jak najszybcej naprawić ale do lepszego mechanika mam 80km więc najpierw chciałbym tu zasięgnąc porady.

 

Mam nadzieje że nie trzeba będzie wymieniac całej skrzyni biegów :/

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Opublikowano

Tak wszystkie oprócz jedynki mam ten problem od dwóch dni. Ale co jeszcze zauwazyłem to biegi ne wchodza lekko tylko z małym oporem jak by poprostu słychac jak przezucam ale to moze tak jest w e46.

Tak jakby czasami cos delikatnie chaczyło

Opublikowano

Tak wszystkie oprócz jedynki mam ten problem od dwóch dni. Ale co jeszcze zauwazyłem to biegi ne wchodza lekko tylko z małym oporem jak by poprostu słychac jak przezucam ale to moze tak jest w e46.

Tak jakby czasami cos delikatnie chaczyło

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja ten problem mam od 30tyś km , ale ciężko wchodzi mi tylko jak jest zimny silnik jak się nagrzeje jest ok i tylko jedynka pozostałe oki.
Opublikowano
Ja ten problem mam od 30tyś km , ale ciężko wchodzi mi tylko jak jest zimny silnik jak się nagrzeje jest ok i tylko jedynka pozostałe oki.

 

Twój problem leży całkiem gdzie indziej :)

Przesmaruj sobie łączenia na cięgnach zmiany biegów, a najlepiej rozbierz na części i wyczyść na szlifierce lub papierkiem ściernym w miarę drobnym, nasmaruj i zobaczysz jak lekko bedą wchodzić.

Opublikowano
Witam

 

Jestem strasznie przestraszony otóż ostatnio biegi zaczeły głosniej wchodzić i jak na jedynce szybko wciskałem sprzęgło to coś waliło z tyłu.

Wczoraj na moje nieszczęscie zacząłem mieć problemy z wrzuceniem jedynki poprostu nie wchodzła musiałem powachlowac lewarkiem na dwójke trójke i wtedy wskoczyła.

 

Mam ogromna prośbę co może być tego pzyczyną chciałbym to jak najszybcej naprawić ale do lepszego mechanika mam 80km więc najpierw chciałbym tu zasięgnąc porady.

 

Mam nadzieje że nie trzeba będzie wymieniac całej skrzyni biegów :/

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc

 

Na moj gust konczy Ci sie sprzeglo :)

Pukanie z tylu moze oznaczac wyrobione poduszki pod amortyzatorami ;)

 

Mi sprzeglo padlo wlasnie podobnie jak u Ciebie ale efekt byl znacznie mniej przyjemny w uzytkowaniu. 1 wchodzila strasznie ciezko, na sile, 2. juz lepiej i glownie z niej ruszalem.

 

U mechanika okazalo sie,ze niby sprzeglo jeszcze sie nadaje, ale jakas blaszka pekla i powodowala takie a nie inne, przykre efekty.

 

Inne opcje to obluzowanie sie drazka zmiany biego, swozen ktory go trzyma czasami potrafi sie wyrobic na tyle,ze biegi wchodza nieprecyzyjnie.

Nie sadze jednak aby to bylo przyczyna takich problemow :)

Opublikowano
Ja ten problem mam od 30tyś km , ale ciężko wchodzi mi tylko jak jest zimny silnik jak się nagrzeje jest ok i tylko jedynka pozostałe oki.

 

Twój problem leży całkiem gdzie indziej :)

Przesmaruj sobie łączenia na cięgnach zmiany biegów, a najlepiej rozbierz na części i wyczyść na szlifierce lub papierkiem ściernym w miarę drobnym, nasmaruj i zobaczysz jak lekko bedą wchodzić.

Dzięki za rade spróbuje Pozdrawiam

Opublikowano

Twój problem leży całkiem gdzie indziej :)

Przesmaruj sobie łączenia na cięgnach zmiany biegów, a najlepiej rozbierz na części i wyczyść na szlifierce lub papierkiem ściernym w miarę drobnym, nasmaruj i zobaczysz jak lekko bedą wchodzić.

Jak dobrać się do tych "cięgn"? Od silnika chyba odpada więc albo od dołu albo z kabiny - mówię o e46 :).

rychu
Opublikowano

Dostać się i nasmarować bez problemu można od spodu. A teraz zła informacja. Nie podejrzewam żeby to pomogło. Jeżeli podpora skrzyni i poduszki są ok, tzn. skrzynia jest współosiowa z silnikiem, to dołączysz do grona osób czychających na forum na tego, kto rozwiąże problem tródnej jedynki i haczących biegów. Co ciekawe w E 36 przy drastyczne większym przebiegu tych problemów nie było.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

Inne opcje to obluzowanie sie drazka zmiany biego, swozen ktory go trzyma czasami potrafi sie wyrobic na tyle,ze biegi wchodza nieprecyzyjnie.

Nie sadze jednak aby to bylo przyczyna takich problemow :)

 

a da sie dokręcić ten drążek czy trzeba nowy i jeżeli dokręcić to jak z której strony etc bo u mnie też biegi wchodzą nieprecyzyjnie tzn jak powoli zmienię na postoju to bez oporu każdy wejdzie ale jak chcę to zrobić szybko to czuć że ciężko idzie a czasami nawet jak powoli będę celował dokładnie w bieg i tak nie chce wejść dopiero jak poruszam w inne biegi to dany wchodzi bez problemu i dodatkowo drążek od zmiany biegów ma taki luz że jak się jedzie to on sie trzęsie lekko i na postoju też można lekko poruszać nim na danym biegu w lewo prawo przód tył ale mówię jest to leciutko

 

dzięki za pomoc :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Opublikowano

Inne opcje to obluzowanie sie drazka zmiany biego, swozen ktory go trzyma czasami potrafi sie wyrobic na tyle,ze biegi wchodza nieprecyzyjnie.

Nie sadze jednak aby to bylo przyczyna takich problemow :)

 

a da sie dokręcić ten drążek czy trzeba nowy i jeżeli dokręcić to jak z której strony etc bo u mnie też biegi wchodzą nieprecyzyjnie tzn jak powoli zmienię na postoju to bez oporu każdy wejdzie ale jak chcę to zrobić szybko to czuć że ciężko idzie a czasami nawet jak powoli będę celował dokładnie w bieg i tak nie chce wejść dopiero jak poruszam w inne biegi to dany wchodzi bez problemu i dodatkowo drążek od zmiany biegów ma taki luz że jak się jedzie to on sie trzęsie lekko i na postoju też można lekko poruszać nim na danym biegu w lewo prawo przód tył ale mówię jest to leciutko

 

dzięki za pomoc :norty:

 

Z tego co pamietam to dostep do drazka jest utrudniony przez wydech.

Drazek zmiany biegow zostanie ten sam, jedynie trzeba wymienic jakis swozen laczacy go na drodze ze skrzynia biegow.

Nie dam Ci info jak tego dokonac bo juz nie wnikalem. Pokazano mi tylko gdzie on sie znajduje i jakie sa efekty jego wyrobienia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.