Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

wali mi coś w zawieszeniu po prawej stronie ale tylko na dużych dziurach natomiast na mniejszych nie słychać co to może być ?? myśle że łożysko amortyzatora przedniego albo cos innego pomóżcie

z góry dzięki za odp!

Opublikowano
Witam miałem coś podobnego z prawej strony i okazało sie ze to był już "wybity" stabilizator więc sprawdz sobie czy ta tulejka co jest zalana czymś w rodzaju gumy czy nie ma luzu :?: CZy nie jest już wybita :?: pozrawiam :!:
Opublikowano

 

a bunia ma naped na tył więc nie przeguby chyba że wersja X

 

Obawiam sie że jesteś w błędzie, pomimo że jest napęd na tył przeguby są i mogą pukać

Opublikowano

 

a bunia ma naped na tył więc nie przeguby chyba że wersja X

 

Obawiam sie że jesteś w błędzie, pomimo że jest napęd na tył przeguby są i mogą pukać

 

 

wiem że mogą pukac ale kolega napisał że cos z przodu stuka

Opublikowano
Dokładniej to homokinetyczne przeguby na półosiach napędowych.

 

Czy mógłbyś dokładnie wskazać na poniższych linkach o jaką Ci część chodzi ?? (podaj jej numer ??)

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AL71&mospid=47634&hg=31&fg=05

 

lub

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AL71&mospid=47634&hg=31&fg=10

 

dodam, że mam bardzo podobne objawy ... żadne szarpaki nic nie wykazują, tłuczenie słychać jedynie na "kocich łbach" lub większych dziurach i to jak koła są skręcone w lewo !!!!!!!!!!!

dodam, że wymieniałem tuleje i stabilizatory, natomiast wahacze są chyba ok (chociaż mechanicy najczęściej właśnie je wskazują, pomimo iż nie słyszą żadnych stuków itd ...) .... jeden z nich zasugerował, że to maglownica ... ale nie ma żadnych luzów ani wycieków ...... wszystko wydaje się tam OK .... sam już nie wiem co to ... :mad2:

 

P.S. Wymieniałem też końcówki drążków ... ale nie wymieniłem tych elementów, które są pomiędzy drążkami a maglownicą ... takie jakby przedłużki (pręty) gwintowane (z tego co pamiętam)

... może to to tak stuka ???

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano

 

a bunia ma naped na tył więc nie przeguby chyba że wersja X

 

Obawiam sie że jesteś w błędzie, pomimo że jest napęd na tył przeguby są i mogą pukać

 

 

wiem że mogą pukac ale kolega napisał że cos z przodu stuka

 

dobra sorka, faktycznie moje niedoczytanie :modlitwa:

Opublikowano
Kolega lukrew napisał, że stuka mu z prawej strony. Jakoś pominąłem, że podejrzewa przód :roll2: Jeśli jesteś w 100% pewien, że z przodu to mogą być sworznie i tuleje wahaczy. Przednie zawiasy w E46 to ich słaby punkt. Wtedy nie można ustawić zbieżności bo kółka latają na lewo i prawo niezależnie od siebie, minimalnie, ale da się to łatwo zbadać. Podnosi się auto ze wszystkich kół i ręką rusza się koła w prawo i w lewo. Jeśli ruszasz lewym, to prawe też powinno się tak samo ruszyć, jeśli jednak są luzy to sworznie padły. Efekt jest taki, że raz ściąga auto na lewo raz na prawo, choć przeważnie na prawo ze względu na stan i pochylenie drogi, a stuki są głuche, częste i nieregularne. Sworzni niby się nie wymienia, ale są magicy, którzy to robią. Może opisałbyś te dźwięki jakoś szczególnie? Przede wszystkim sprawdź czy to na pewno przód!
Opublikowano

Co do przegubów:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=33_1188&hg=33&fg=25

 

Część numer 1 to półoś napędowa, z przegubami na jej końcach. To one pukają. W przegubach są takie kulki umieszczone w okrągłym koszyczku i jak ten koszyczek pęka to później to wszystko puka. Te elementy nie lubią być za mocno zginane, a już najgorzej tolerują palenie kapci :D Nierzadko przy wymianie sprężyn zostają uszkodzone, bo mechaniorowi nie chciało się odkręcić półosi od mostu, a żeby sprężyny wyciągnąć bez ściskaczy, trzeba wychylić wahacz w dół (najlepiej nogą prawda :cool2: ). Sytuacja w BMW z tymi przegubami jest średnio fajna, bo trzeba albo kupić całą półoś z założonymi przegubami albo pakiet regenerujący. Aby sprawdzić w warunkach domowych czy to one, podnosisz jedną stronę auta lewarkiem, włączasz jedynkę i puszczasz sprzęgło, a mechanizm różnicowy przełoży napęd tylko na podniesione koło. Po podniesieniu sprężyna wypchnie wahacz w dół, więc przeguby odpowiednio się wygną i jak będą pukać to wszystko będziesz wiedział. Powtarzasz dla pewności drugą stronę auta. Ja tak przynajmniej doszedłem do swoich przegubów.

Opublikowano

witam

 

jestem pewien że to przód wali na kocich łbach a na małych nierównościach nie słuchać tego byłem wczoraj na szarpakach i nic nie było widać ale możliwe że przednich sworzni wahaczy się nie wyczuje ! Napisz jeszcze dokładnie o których sworzniach i tulejach mowa !

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam podobne objawy przy skręcie w prawo lub lewo na skrzyżowaniu i na nierównościach słychać pukanie. Na chwilę obecną wymieniam lewy wahacz i prawą końcówkę drązka/ mają luzy/ A wtedy zobaczymy, ale myślę że to nie to... :mad2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie dzis wystapil u mnie taki problem ze podczas hamowania juz prawie w koncowym etapie gdy auto sie zatrzymuje cos mi puknie z tylu w prawym kole. Na poczatku pomyslalem ze cos mi moze w bagazniku lata ale wszystko jest tam na swoim miejscu. Pomyslalem tez sobie ze moze reczny... Nastepnie pojechalem na stacje diagnostyczna zeby przetrzepali cale zawieszenie i hamulce. Diagnosci stwierdzili ze wszystko z zawieszeniem i hamulcami jest ok. Ale nadal cos puknie przy hamowaniu niezaleznie czy hamuje hamulcem i biegiem czy tylko samym hamulcem. Czy ktos z was mial podobny problem ? Co to moze byc takiego ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
moze to bedzie smieszne co teraz napisze ale mi sie wydawalo ze mi puka z tylu cos na dziurkach,z prawejh storny,co sie okazalo ze to ta raczka co pasazer sie moze zlapac ,a doslownie wydawalo mi sie ze cos w amortyzoze,wiec raczej jest trudno zlokalizowac miejsce
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.