Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Człowiek dobry będzie się doskonalił, zły stawał się coraz gorszy, bo występek, cnota i czas nigdy nie stoją w miejscu.

Charles Caleb Colton

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mam 2.0 o osiągi ma na poziomie calibry 2.0, zabawa zaczyna się dopiero na zakrętach tu bmw ma przewagę

 

nie patrz na silnik, patrz by była w dobrym stanie, lepiej kupić zdrową 2.0 niż pordzewiałą 2.5 łatwiej będzie zmienić silnik niż doprowadzić zrujnowane auto do porządku

Opublikowano
chłopaki nie kłucic sie bo niema o co naprwade kazdy mi duzo pomaga swoimi wypowiedziami co do auta sczerze chodzi mi o 1/4 poprostu juz nie moge ścierpiec tych kozaków w hondach :evil: sam miałem celine 1.6 gti 125hp i skoro 2.0 nie daje rady takiej celinie to podziękuje będe szukał 2.5 ale widze ze piszecie ze nawet 2.5 moze nie dac rady vti wiec powaznie zastanawiam sie nad kupnem e30 kiedys kumpel miał 2.5 i robił jak chciał e34 528 vsnosa a miał tylko barana załozonego stozek i wydech.Powiedzcie mi jescze jak wygląda sprawa ety lepiej chodzi od 2.0?? i czy nie bradziej niz 2.5 lepiej będzie kupic e34 535 tylko ta masa :?
Opublikowano

Eta występowała w dwóch odmianach - 122 KM (tzw. stara eta) i 129 KM (nazywana "supereta - nie wiem, kto to wymyślił, ale tak się pzyjęło :D). Ta pierwsza idzie równo z 320, druga jest szybsza. Z superetą można robić jeszcze taki myk, że na jej blok zakładasz głowicę z 325i + dodatkowe modyfikacje i masz auto, które odstawi seryjne 325. Poszukaj sobie na ten temat trochę, bo było nie raz, opisane dokładniej.

Co do baranów - dobry baran do 325 i dobry chip naprawdę potrafią coś jeszcze z tego silnika wykrzesać - jakieś 180, 190 KM. W każdym razie, różnica zauważalna. Ale ja Cię cały czas na swapa namawiam. Sam się do tego przymierzam, na m52b28.

A w e34 nie było 528, to tak na marginesie ;)

Opublikowano
A może ktoś ma e30 z 2.5 silnikiem i mógłby się wypowiedzieć ? Jakieś osiągi podać,spostrzeżenia co do tego modelu?? Zamiast sobie nawzajem dogryzać,pomóżmy ...
Opublikowano

e30 320 jedzie dopiero od 4 tys.

e30 325e 122KM jedzie bardzo sympatycznie i w ruchu jest dużo fajniejsza dzięki momentowi dużo wyższemu niż 320

e30 129 KM jest szybsza od 320 i obiektywnie i subiektywnie

e30 325i jeśli jest zdrowa i ma dobrze dobrany dyfer jest już całkiem ostrym zawodnikiem - miałem taki silnik w poprzednim E30, czyli m20b25 podrasowane przez Hartge (H26) z 1985 roku - i przy dyfrze 3.73 był to całkiem już szybki samochód

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano
a moze mi ktos powiedziec czy duzo jest roboty przy przekładce głowicy z 2.5 do ety ? i co trzeba jeszcze zrobic?

 

No ja ci nie doradzę a odradzę. Chce ci się bawić w takie rzeźby? Efekt może wcale nie być z punktu przyrostu mocy opłacalny. Nie zawsze da się zgrać, złożyć aby było spoko bo wszystko od początku do końca najlepiej byłoby wyremontować, silnik od ety jak i głowicę od 2,5.

 

Może szukaj zdrowej budy bo w przypadku e30 to juz nie jest takie proste i wsadzaj m52b28. Chyba że masz jakieś znajomości na zachodzie aby ci wykrzesał m54 bodajże nie bardzo wiem jakie to oznaczenie 2,5 192KM w e39 szedł po lifcie, znaleźć speca co by to "wystroił" pod maską e30 i auto kozak w okolicy. No ale m52b28 jak już koledzy wcześniej wspomnieli byłoby w zupełności wystarczające.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
a moze mi ktos powiedziec czy duzo jest roboty przy przekładce głowicy z 2.5 do ety ? i co trzeba jeszcze zrobic?

Poszukaj na forum, trochę tego było ;)

Opublikowano
najlepiej to kupić ścigacza i żadna Honda ci nie podskoczy no ale już sezon dobiega końca.... pozdrawiam jak kupisz już jakie e30 to napisz nam z jakim motorem i czy przyniosło to jakiś efekt.. powodzenia w poszukiwaniach :cool2:
Opublikowano
heeh w kompletnego swapa sam sie nie mam co bawic bo nie mam gdzie za bardzo co innego samą głowe kolektory przepływke:) kiedys maiałem e30 1.8 m10 i kupiłem m30 2.8 zawiozłem do jednych "mechaników" to po tygodniu stwierdzili ze sie nie da tego włozyc :evil: takich tu mamy mechaników.emcio miałem nie jednego ściga juz zaczynałem od fzr 600 potem gsxr 750 a na koniec ninja 750 :D ale to jak kopanie leżącego ścigac sie z autami :norty:
Opublikowano
kiedys maiałem e30 1.8 m10 i kupiłem m30 2.8 zawiozłem do jednych "mechaników" to po tygodniu stwierdzili ze sie nie da tego włozyc :evil:

To [BAD] a nie mechanik ;) Ja słyszałem (i widziałem na foto) o takich silnikach w e30:

v12 5.4 300 KM (stało nawet niedawno na allegro)

v8 4.0 286 KM

r6 z M3 3.2 321 KM

r6 2.8 193 KM

r6 3.5 211 KM

r6 3.0 231 KM

r6 2.5 192 KM

Ten ostatni ponoć bardzo ładnie wchodzi :)

Opublikowano
heeh w kompletnego swapa sam sie nie mam co bawic bo nie mam gdzie za bardzo co innego samą głowe kolektory przepływke:) kiedys maiałem e30 1.8 m10 i kupiłem m30 2.8 zawiozłem do jednych "mechaników" to po tygodniu stwierdzili ze sie nie da tego włozyc :evil: takich tu mamy mechaników.emcio miałem nie jednego ściga juz zaczynałem od fzr 600 potem gsxr 750 a na koniec ninja 750 :D ale to jak kopanie leżącego ścigac sie z autami :norty:

 

 

Mechanicy do swapu to wszędzie są. Może po prostu nie trafiasz do tych normalnych

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Przeglądając ogłoszenia z allegro jeśli ktoś ma trochę zapału można złożyć BMW e30 325i z dobrym silnikiem za nie duże pieniądze.

1. Kupić 320i lub 325i (bez silnika lub zepsutym)w co najmniej w dobrym stanie,

2. silnik m20b25 z jakiegoś auta z niemiec z możliwością sprawdzenia

3. złożyć 325i

Jest trochę kombinacji i jazdy za tym wszystkim. Ale warto, ja osobiście kiedyś kupiłem 325i bez silnika za 2400 w dobrym stanie do tego 525i za 2500 na białych tablicach. I miałem porządne e30 325i z zdrowym silnikiem. Było dużo pracy przy tym ale nie żałowałem. Uważam że 325i m20b25 to jest klasa w swojej klasie, i stąd ich cena bo przecież nic innego nie powoduje ciągłego wzrostu ich wartości. A skoro nowa głowica do 325 jest taka droga to może warto kupić nową pompę wody, wisco i odmulić chłodnicę , umyć i przedmuchać przestrzenie pomiędzy żeberkami chłodnicy, kupić tunel do chłodnicy. Zwiększy to na pewno wydajność chłodzenia m20b25. Wydatek 300zł a na pewno warto.

Nie brałbym pod uwagę żądnego innego e30 niż 325i. Sam mam dwa.

Opublikowano
a mnie zastanawia czemu wszyscy eksperci od wyścigów z forum mają silnik 1.6 do 2.0 czasem rzadko 2.5 :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a mnie zastanawia czemu wszyscy eksperci od wyścigów z forum mają silnik 1.6 do 2.0 czasem rzadko 2.5 :D

 

albo diesla ale nie warto tak oceniać - znam świetnych mechaników a jeżdżą Calibrą 2.0 a z silników robią cudeńka mimo że wydech w ich aucie odpada

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
wiem że szewc bez butów chodzi ale czasem dziwnie słyszeć jakie to szybkie jest 2.5 albo 2.8 od kogoś kto ma 1.6 jakby jeździł takim na codzień już by go te osiągi nie zachwycały mnie przez pewne czarne GT3 Nie zadowala nawet M3

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Przeglądając ogłoszenia z allegro jeśli ktoś ma trochę zapału można złożyć BMW e30 325i z dobrym silnikiem za nie duże pieniądz (...) innego e30 niż 325i. Sam mam dwa.

jak już się tak bawić to ładować przynajmniej M50b25, a nie m20 kasy wydasz pewnie niewiele więcej, a będziesz miał mocniejszy, mniej awaryjny i mniej palący silnik

Opublikowano
Kolego mylisz się swap na m50 to duży koszt w stosunku do wsadzenia m20b25. Sama robota to około 1500pln do tego silnik kompletny, chłodnica, most, wał i setki złotych wydanych na niezbędne pierdoły. Podejrzewam że gdyby chłopak miał kasę to nie skłaniał by się w stronę teoretycznie najtańszego rozwiązania. Dla nie których 2-3tys to wcale nie tak "trochę więcej" a przepaść finansowa. Ja ma m52b25 w e30 i wiem co i ile kosztuje. W razie czego służę kosztami.
Opublikowano

włożysz m20b25 i zaraz możesz wywalić 1,5k na remont głowicy bo popęka, a kiedy to się stanie to nikt nie wie, można jeździć 5 lat i nic, a można 5 dni i do remontu, więc nie wiem czy tak jest najtaniej

jak ma być tanio to niech poszuka IS, wywali wszystko co się da ze środka i śmiga

nie da się zrobić żeby było tanio, szybko i bezawaryjnie

 

ps koszta jak koszta, ale możesz się podzielić info jak było z elektryką, robiłeś sam czy ktoś ci to robił, sam się przymierzam do M50 lub M52 i to mnie najbardziej martwi, szczególnie w M52

Opublikowano

Koszty robocizny w warsztacie w mojej okolicy kosztował mnie 1,5tys pln. To całkowity koszt robocizny. Od demontażu starego silnika po elektrykę i wydech. Od tej pory zmontował już kilka różnych silników w e30 więc doświadczenie jest.

http://pl.youtube.com/watch?v=aPHr3PftGc8

to moja sztuka.

Co do elektryki to zrobił wszystko sam i działa bez zarzutu(również oil sevice i inne takie). JA MIAŁEM u siebie ews ale kupiłem komp bez ews (250pln). Ale 1 i 2 ews jest do przejścia ale 3ews to grubsza zabawa.

A koszt myślę że to zależy co chcesz zrobić. Można kupić pożądną chłodnicę ale można zostawić nawet od 1,6. Można założyć wisco albo i nie. Można zrobić fajny wydech można zostawić standart. Na pewno trzeba zmienić most na dużą głowę, małą nie przetrwa pierwszych dni radości z m50. U większości zadowolonych padają max po 1tys ja wykończyłem swoją w 300km. Uważam że minimum podejścia do spraw to 5tys PLN.

Opublikowano
Musze was zmartwic auto kupione ale nie jest to bmw niestety subaru legacy 2.2 turbo :D 4wd i to jest to o co mi chodziło :lol: serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc przyda mi sie na przyszłość
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.