Skocz do zawartości

320d szarpie przy ruszaniu...


emilcb

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ... jak kolega napisal to zawor opozniajacy zalaczenie sprzegla .. opoznia tylko zasprzeglenie (nie wysprzeglenie) ... z tego co kojarze nie maja go tylko M-ki. Co daje ... delikatniejsze zasprzeglanie dalej szybsze zuzycie tarczy sprzegla przez wydluzenie momentu zasprzeglania oraz czasem nazwijmy to po polsku kangura - na jedynce i dwojce. Ale niemiaszki stwierdzily ze musi byc "przyjemnosc z jazdy". Mozna kupic ten zaworc "przerobiony" ... nie przewiercony :)

Ja mam drugie auto - boskie Clio, tam sprzeglo jest na lince. Jak sie przesiadlem do E46 to po kilku zrywanych startach zaczalem szukac co sie dzieje z moja noga i doszedlem do CDV. Teraz nie wczuwam sie w deeeeelikatne opuszczanie sprzegla, troche wyczucia zeby dwumasa nie dobic i auto jedzie ... skakanie raz na dwa miesiace :mrgreen: ... mam takiego ziomka w pracy co taka ma miekka noge ze przy 140tys km dobija juz trzecie sprzeglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! To się trzyma logiki.

U mnie agresywnie zasprzęgla sprzęgło, widocznie coś z tym zaworkiem nie tak, albo jest zmodyfikowane.

 

Ale czy to przyczyna szarpania podczas ruszania? I drgań na pedale? Nie wydaje mi się ;/

 

 

 

Ten CDV nie tylko w Beemkach jest. W audi tez zaobserwowałem - tam byle jak puszcze sprzęgło a w efekcie jazda i tak jest płynna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobne objawy ... pojawiły się w Niedzielę, na razie trzy razy (ale b. mało w weekend i dziś jeździłem, także nie wiem jaki jest prawdziwy wymiar problemu).

 

Mam wrażenie, że problem powstaje gdy trzymam wciśnięte sprzęgło np. stojąc na światłach, zapala się zielone i delikatnie puszczam sprzęgło i wtedy następują takie kilkukrotne szarpnięcia i auto jakby chce zgasnąć - wciskam znowu sprzęgło i podnoszę obroty do ok. 1500 i na wyższych obrotach załapuje.

 

Jeśli natomiast stojąc na światłach wysprzęgle samochód to z ruszaniem jakby nie ma problemów.

 

Ma ktoś z Was może pomysły co to może być ??

 

Dodam, że na piątce przy wyższych obrotach gdy dodaję gazu zauważam jakby objawy ślizgającego sprzęgła (jest głośniej a auto nie jedzie).

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie CDV to sadze ze 2.0d tego niema ale moge sie mylic. Przynajmniej na linku nie jest wymieniona zadna 3 z dieselem.

 

Co do szarpania to zauwazylem ze najczesciej zdaza mi sie to podczas duzej wilgotnosci powietrza no i na zimnym silniku tylko. W zaiazku z tym sadze ze nastepuj jakas kondensacja pary wodnej na okladzinach co powoduje zmiane charakterystyki tarcia tarcza/docisk i poki nie nastapi usuniecie powstalej wilgoci problem jest widoczny - do czasu nagrzania silnika.

 

Ale to takie moje dewagacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też miałem szarpanie przy ruszaniu i problem raczej na pewno tkwi w zespole sprzęgła a nie w poduszkach czy innych bajerach które tu niektórzy wypisują. Już mnie to tak wkur... że podjechałem trochę sprzęgło i na razie jest spokój, lepsze to niż jego wymiana. Zrobiłem tak: prędkość 120km/h, 5 bieg, wciskam pełny gaz i naciskam sprzęgło aż obroty silnika trochę wzrosną (ale nie do 5 tyś obr/min :) ).Zrobiłem tak z 3 razy po może 8 sekund i jest dużo lepiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
ja tez jestem swiezo po wymianie sprzegla, szarpanie przy ruszaniu, nasilalo sie po obciazeniu auta i rozgrzaniu silnika. Jak wsiadaly 3 osoby to ruszenie bylo ciezkie. Sprzeglo bylo zjechane do zera i nie bylo zadnego slizgania ani podczas ruszania ani nic, natomiast szarpanie spore. Docisk tez padniety byl i zadne poduszki pod silnikem ani odpowietrzenie nie pomagalo.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
ja tez jestem swiezo po wymianie sprzegla, szarpanie przy ruszaniu, nasilalo sie po obciazeniu auta i rozgrzaniu silnika. Jak wsiadaly 3 osoby to ruszenie bylo ciezkie. Sprzeglo bylo zjechane do zera i nie bylo zadnego slizgania ani podczas ruszania ani nic, natomiast szarpanie spore. Docisk tez padniety byl i zadne poduszki pod silnikem ani odpowietrzenie nie pomagalo.

 

Powiedz kolego, pomogła wymiana sprzęgła? :)

Blachary Mam Was
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo że pomogła :D teraz nie ma żadnego szarpania przy ruszaniu a jeżdze już rok czasu. Po czasie usunałem też dławik sprzęgła aby lepiej sprzęgło łapało i tutaj też spora poprawa przy redukcji oraz przy szybkiej zamianie biegów.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się bo jutro mi przyjdzie sprzęgło Sachsa :D Ja ten dławik usunąłem 2 miesiące temu i nie było żadnych problemów:D Aż do tego poniedziałku kiedy całkowicie rozwaliłem docisk i spaliłem tarcze :D

 

Pozdros :D

A wcześniej miałeś usunięty ten zawór kolego Grindhouse :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie napisałem aczkolwiek nie wykluczam tego. Przeszło mi to przez myśl i mam zamiar sprawdzić/dochodzić do tego czy rozwalone sprzęgło ma związek z tym zaworkiem. Mechanik, który zdjął skrzynie powiedział, że rzadko się zdarza tak rozwalony docisk sprzęgła i był bardzo zdziwiony więc może coś w tym jest... Jutro jadę dać mu nowe sprzęgło i postaram się dowiedzieć czegoś więcej.
Blachary Mam Was
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.