Skocz do zawartości

Hamulce


Pawełek

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem , wymieniłem kpl tarcze + klocki ate ,przód i tył ,zrobiłem 3000 km głównie po mieście , i stwierdziłem po dalszym wyjeździe ,że przy hamowaniu z większych prędkości ok 150 km/h ,przy przechodzeniu wskazówki prędkościomierza ok 110 km/h pojawiają się lekkie wibracje ,nie czuć ich na kierownicy , od czego zacząć poszukiwania ??? Edytowane przez Pawełek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, warto napewno amortyzatory sprawdzic bo z amortyzatorami jest tak ze teraz masz 85 % skutecznosci a za chwile po przejechaniu paru kilometrow polskich drog amortyzator ma 0% skutecznosci, tylko jakby to amortyzatory z przodu byly to by ci kierownica szarpalo strasznie tak ze moze tylne ? a ta wibracja to gdzie sie pojawia w takim razie jak nie na kieronicy ? jak pod pedalem hamulca czujesz to moglby byc uwalony ktorys czujnik od abs (tak ze by generowal sygnal jak by kolo bylo zablokowane) i tez moze byc podobny efekt, wzglednie moze byc lozysko ktores tez przemielone (bo czujnik z lozyska zczytuje kiedy kolo jest zablokowane), mozliwosci jest wiele sprobuj dokladniej zlokalizowac zrodlo wibracji, czy to napewno z zawieszenia ?
e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku a czy przed założeniem nowych tarcz wyczyściłeś DOKŁADNIE piastę? Po zdjeciu starych tarcz zawsze na piascie zostaja takie skwary z rdzy ktore najwygodniej obtłuc młotkiem i potraktowac pozniej szczotką drucianą. Jezeli tego nie zrobiles to tarcza krzywo przylega do piasty i efekt jest taki sam jak przy zwichrowaniu tarczy. Amortyzatory i zawieszenie nie maja tu nic do rzeczy - problem, jesli dobrze zrozumialem, pojawil sie tuz PO wymianie tarcz....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku a czy przed założeniem nowych tarcz wyczyściłeś DOKŁADNIE piastę? Po zdjeciu starych tarcz zawsze na piascie zostaja takie skwary z rdzy ktore najwygodniej obtłuc młotkiem i potraktowac pozniej szczotką drucianą. Jezeli tego nie zrobiles to tarcza krzywo przylega do piasty i efekt jest taki sam jak przy zwichrowaniu tarczy. Amortyzatory i zawieszenie nie maja tu nic do rzeczy - problem, jesli dobrze zrozumialem, pojawil sie tuz PO wymianie tarcz....

 

piasty były oczyszczone z rdzy szczotką drucianą ,czyli sprawdze to jeszcze raz ,bo to chyba najprostsza rzecz do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HULI ja mialem podobny problem z drganiami na kierownicy w przedziale takiej predkosci jaka podales i u mnie musialem jedna tarcze przetoczyc bo sie pokrzywila po tym jak docisk sie troche zapiekl i klocki nonstop tarly po tarczy i sie zagrzala ze az fioletowa byla z temperatury a ze wtedy jeszcze padlo to ja zalatwilem wjezdzajac w kaluze.Przetoczylem ja i jest spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to na 100% hamulce? Ja mam podobny problem. Przy hamowaniu zaczyna telepać. Wymieniłem podopry wału bo były już popękane ale problem nie zniknął. Zacząłem sie teraz zastanawiać nad hamulcami.

Ale przed tym chciałem sie przyjrzeć paskowi od alternatora. Tam jest tłumik drgań. Czy on może być odpowiedzialny na takie wstrząsy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to na 100% hamulce? Ja mam podobny problem. Przy hamowaniu zaczyna telepać. Wymieniłem podopry wału bo były już popękane ale problem nie zniknął. Zacząłem sie teraz zastanawiać nad hamulcami.

Ale przed tym chciałem sie przyjrzeć paskowi od alternatora. Tam jest tłumik drgań. Czy on może być odpowiedzialny na takie wstrząsy?

 

Bez sensu. Podpory wału nie maja nic do drgan przy hamowaniu. Oczywiscie wał moze wywołać drgania samochodu ale tylko gdy jest zle wywazony. Podpora jesli jest zuzyta po prostu glosno huczy jak kazde zuzyte łożysko. Natomiast drugi element o ktorym mowisz jest to tłumik drgań skretnych wału korbowego. Wraz z postepujacym zuzyciem wału wzrasta poziom jego niewyważenia. Ten tłumik ma za zadanie zminimalizowac tego objawy i skutki. Są to drgania o bardzo niskiej czestotliwosci ktorych nie masz mozliwosci odczuc. Poza tym zamiast niepotrzebnie wymieniac podpore moglbys wydac te pieniadze na diagnozę usterki w warsztacie i mialbys juz po klopocie... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tłumik drgań sobie odpuszczę - dzięki:)

Właśnie w warsztacie mi powiedzieli że to prawdopodobnie podpora wału, która przy wyhamowywaniu, mając luz - nie na łożysku - ale jest poprostu oberwana, może dawać efekt wibracji. Okazało sie że to nie to. Cóż...życie. Szukam dalej i stąd moje pytanie.

 

Pozostają chyba te tarcze...a jak sie okaze, że to nie tarcze to załamka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.