Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witaj niedawno kupiłem 2,5 tds e38 99r z komisu. Pojeździłem nim po mieście i strasznie mi sie grzeje wymieniłem sprzęgło viskotyczne od wiatraka i nic.Po czym następnie wymieniłem termostat okazało sie, ze niema wcale termostatu komuś wcześniej sie grzała, nadal mi sie grzeje. Powiedziano mi ze to może być uszczelka pod głowica albo sama głowica. słyszałem ze te silniki są bardzo wadliwe i często sie psuja co o nich możecie powiedzieć?
Opublikowano
Niestety, na odległość nikt nie odpowie co dolega silnikowi w Twoim samochodzie. Powszechnie panuje opinia aby wystrzegać się przechodzonych TDSów. Lepszym sposobem rozwiania Twoich wątpliwości będzie najpierw szukajka, a potem forum serii 5.Tam TDSów z problemami jest znacznie więcej.
Opublikowano

Obawiam się, że poprzedni właściciel mógł przegrzać silnik, a to niestety w przypadku diesli jest początkiem niekończących się problemów z silnikiem.

 

Jeśli rzeczywiście silnik był przegrzany, to w całościowym rozrachunku dużo taniej może wynieść wymiana silnika.

Diesle nie znoszą przegrzania. :cry2:

Opublikowano
powiem Ci z ręką na sercu, napraw tą przyczynę przegrzewania i pozbądź się auta, TDS to jest skarbonka bez dna, i nie znasz dnia ani godziny jak nie dojedziesz do domu. kiedyś też wierzyłem że o TDSa trzeba dbać i takie tam, to bedzie dobrze, i co ?? I skończyłem jak wszyscy z TDSem. Naprawdę Diesel w BMW to nie jest dobry pomysł.
Opublikowano
mi się też przegrzewał, miałem strasznie zalawole chłodnicę klimy i wody, po wymyciu wentylator elektryczny się nie włącza, a nawet wiskoza przy ostrym pałowaniu
Opublikowano
powiem Ci z ręką na sercu, napraw tą przyczynę przegrzewania i pozbądź się auta, TDS to jest skarbonka bez dna, i nie znasz dnia ani godziny jak nie dojedziesz do domu. kiedyś też wierzyłem że o TDSa trzeba dbać i takie tam, to bedzie dobrze, i co ?? I skończyłem jak wszyscy z TDSem. Naprawdę Diesel w BMW to nie jest dobry pomysł.

 

Diesel jest dobry jak jest dobry, ale jak jest przegrzany, to ciągle się grzeje i "prosi" o wymiany różnych części co daje efekt na chwile.

Jak silnik jest przegrzany, to albo pełen remont silnika, albo jego wymiana, więc nie warto mieć coś takiego.

Jak pisze maslo_82 - wyłagodź grzanie i upłynnij auto?? - niby dobrze ale nowy właścicie może Ci potem struć życie jeśli będzie się domagał doprowadzenia auta do porządku lub jego zwrotu za zatajenie wady ukrytej

Opublikowano
witam mój kolega ma e 34 tds-a i miał ten sam problem robilismy prawie wszystko wymienilismy termostat ,wisco a okazała sie chłodnica płynu była zaklejona kamieniem ktos wczesniej jezdził na wodzie ,wymienilismy i autko śmiga do dzisiaj
Opublikowano
widzę ze straszna porażka te tds-y. niewidem czy da rade to sprzedać.pozatym strasznie mi sie podoba o tak to autko jest w bardzo dobrym stanie mam monitory w zagłówkach pełen ful elektronika cala działa był wart swoich pieniędzy. dziś zaprowadziłem ja do serwisu bmw i za parę godzin maja dzwonić mam nadzieje ze to chłodnica bo już mailem taki przypadek w e34 2.0 ze miałem zapchana chłodnice ale okaże sie. miejmy nadzieje ze zmieszczę sie w 2 tys bo kopa straszna.
Opublikowano
witam mój kolega ma e 34 tds-a i miał ten sam problem robilismy prawie wszystko wymienilismy termostat ,wisco a okazała sie chłodnica płynu była zaklejona kamieniem ktos wczesniej jezdził na wodzie ,wymienilismy i autko śmiga do dzisiaj

 

Potwierdzam,,, wymień chłodnice i śmigaj szczęśliwie dalej

To taka przypadłość starszych autek z przebiegami koło 300tyś km

 

Kolega miał tak samo,, opamiętał się dopiero jak wymienił uszczelke pod głowica, pompe wody, visco, termostat a autko się dalej grzało.. :twisted2:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Tak odstawiłem samochód do ASO. prawdo podobnie to głowica jest pęknięta koszt naprawy to około 600 zł.

Cos tanio ci powiedzieli moze 600zeta za zdziagnozowanie?????albo jedngo zera niezobaczyles.Ale zycze jak najlepiej i daj znac co i jak.Tez mialem zamiar kupic diesla ale mi odradzili :nienie: i poczytalem tez na forum i zdecydowalem sie na benzyne i jest :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Opublikowano
chłopaki słuchajcie czy to jest możliwe ze grzeje sie przez wiatrak od klimatyzacji (elektryczny z przodu) ponieważ nie załączał sie. prawdopodobnie to była tego wina jutro ja chyba odbiorę. głowica jak sie okazało nie jest pęknięta ale 600 zł to samo sprawdzenie mikro pęknięć. dziś ja sprawdzali ale wyjdzie jak to mówią w "praniu" pojeżdżę po mieście to sie okaże bo w miejscu to ona mi sie nie grzała tylko po przejechaniu paru km na mieście w trasie ok. mam nadzieje ze wszystko bedzie juz ok napisze jak ja odbiore.
Opublikowano
i tak i nie, ten wiatrak klimy raczej przy jeździe normalnej po mieście się nie włącza, chyba że masz zapiętą klimę. U mnie przed operacją czyszczenia chłodnic (wody i klimatyzacji) od zewnątrz przy jeździe po mieście grzał sie i ten wiatrak od klimy chodził prawie cały czas, jak robiło się za gorąco to wtedy wiskoza zaczynała wyć. Po wymyciu chłodnic żaden wiatrak sie nie włącza nawet jak jeżdże od świateł do świateł na pełnym gazie. Możliwe, że w wirniku pompy wody pourywały się łopatki(chyba, że w 99 dawali metalowe wirniki) ale najpierw sprawdź te chłodnice.
Opublikowano
chłopaki słuchajcie czy to jest możliwe ze grzeje sie przez wiatrak od klimatyzacji (elektryczny z przodu) ponieważ nie załączał sie. prawdopodobnie to była tego wina jutro ja chyba odbiorę. głowica jak sie okazało nie jest pęknięta ale 600 zł to samo sprawdzenie mikro pęknięć. dziś ja sprawdzali ale wyjdzie jak to mówią w "praniu" pojeżdżę po mieście to sie okaże bo w miejscu to ona mi sie nie grzała tylko po przejechaniu paru km na mieście w trasie ok. mam nadzieje ze wszystko bedzie juz ok napisze jak ja odbiore.

 

Taka usterka jest chyba możliwa. Mam 725 TDS i podobne objawy do tych u Ciebie - jak jadę, temperatura stoi kołkiem na środku, jak dłużej postoję w korku najpierw zaczyna wyraźnie hałasować Visco, a potem wskazówka wędruje w górę. Teraz, przy niższej temperaturze na dworze objaw nie występuje. Fakt jest taki, że wiatrak od klimy się nie załącza (klima działa). Rozmawiałem z człowiekiem z ASO i po konsultacjach doszliśmy do tego, że przyczyną przegrzewania jest na 99,9 wentylator klimatyzacji, który pełni też funkcję wspomagającą dla układu chłodzenia.

 

Co do samych TDS-ów, każdy może mieć oczywiście własne zdanie, ale na pewno nie można o tym silniku powiedzieć, ze jest zły. Tak naprawdę jest to dość wdzięczna do serwisowania jednostka, należy się tylko umieć właściwie rozpoznać objawy chorobowe i szybko zareagować.

Opublikowano

A u mnie kiedyś w e34 wskazówka poszła ponad połowę w lutym w korku (było +20 stC). Po wyczyszczeniu syfu pomiędzy chłodnicami (jakieś liście, igliwie etc. za pomocą węża z wodą) ustąpiło. I w lato w korkach (+30 stC) wskazówka na środku. Więc to też może być przyczyną.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
wiatrak od chlodnicy klimatyzacji i czujnik od otwierania zaluzji. pozdrawiam czyjnik 400 niewiem jak to rozlozyli bo policzyli w tym wszystko+ sprawdzenie glowicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.