Skocz do zawartości

PROBLEM - nie moge odpalić samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 318i silnik M40. Lecz niestety pojawił sie pewien problem. Samochód pewnego pięknego dnia sie chyba na mnie zezłościł i niestety od dwóch tygodni nie chce zapalić :( !!!Pewni elektromechanicy stwiedzali że problemem jest komputer i trzeba go wymienić!!Wiec podmieniłem kompa ze znajomym i moje BMW na jego nie zagadało a jego na moim bez żadego problemu!!Także jedno wiem że komp jest OK!!Na całym osprzęcie silnika wogóle nie ma napięcia!!Dochodzi tylko prąd do cewki i nigdzie indziej!!Pompa paliwa po podłaczeniu na krótko chodzi!!Wszyskie przekaźniki posprawdzałem i sa OK!!No chyba że jest jakiś główny którego nie znalazłem!!Rokręciłem deskę rozdzielcza i w niej nad kierownica pod liczniekiem jest taki biały sterownik!!I nie wiem od czego on jest!!Czy może on też steruje zapłonem czy on jest może od inspekcji i serwisu oleju???Prosze o pomoc jeżeli ktoś wie co to może byc a może ktoś z klubowiczów miał taki problem jak ja!!

Dziekuje za wszelkie informacje

Opublikowano

Problemu takiego nie miałem , ale może pomogę.

Więc pierwsza sprawa to :

jeśli masz napięcie na cewce W/N to czy masz iskrę?

jeśli masz iskrę to czy pompa paliwowa podaję paliwo?

a jeśli pompa i cewka są wykluczone to czy wtryskiwacze działają?

 

Sprawdzenie iskry najlepiej wykonać od tyłu tzn.wyjąć kabel z którejś świecy i do niego podłączyć jakąś luźną świecę i położyć ją na silniku tak aby było widać czy iskra przeskakuje czy nie, jak tak to w pożądku , a jak nie to podobnie sprawdzić czy ze samej cewki wychodzi iskra.

Któraś z tych metod powinna wykazać co jest uszkodzonę - cewka lub rozdzielacz.

 

Co do pompy to należało by odpiąć przewód powrotny do baku i przez moment załączyć kluczyk - paliwo powinno dość mocno wytrysnąć.

Jeśli tak się dziej to pompę też można wykluczyć , a jak nie to dalej będziesz wiedział co wykonać , czyli czy pompa dostaje napięcie i czy przypadkiem nie jest do wymiany.

 

Jeśli już sprawdziłeś jedno i drugie to pozostają wtryskiwacze, a raczej niedrożność listwy , bo choćby uszkodził się jeden wtryskiwacz to reszta powinna działać. A niedrożność listwy powinno wykazać sprawdzanie pompki.

 

Jeśli coś wynajdziesz to napisz.

Opublikowano
Sprawdzłem już czy jest iskra na samym początku!!Niestety nie ma!!Mam założoną instalacje gazową i nawet na elektrozaworach od gazu i benzyny nie ma napięcia a powinno być!!Wtriskiwaczy obecnie nie sprawdzałem!!Napiecie do pompy nie dochodzi!!Ale jak pisałem wcześniej pompa działa gdy podepne ją na krótko. Jak by była do wymiany to by nie zadziałała nawet po podpieciu na krótko!!Ja myśle że tu jest problem z napieciem.Tylko nie mam zielonego pojecia co może być problemem braku tego napięcia:(. Jedyna pomoc to chyba wizyty w dobrym warsztacie:(.
Opublikowano
Sprawdzłem już czy jest iskra na samym początku!!Niestety nie ma!!Mam założoną instalacje gazową i nawet na elektrozaworach od gazu i benzyny nie ma napięcia a powinno być!!Wtriskiwaczy obecnie nie sprawdzałem!!Napiecie do pompy nie dochodzi!!

Iskry nie będziesz miał nawet jak napięcie na cewce jest, bo jak piszesz nie dochodzi prąd do osprzętu tak więc tez nie dochodzi do czujnika położena wału, a jeśli czujnika nie ma to i nie ma iskry, pompa też może nie chodzić wszystko zależy w który obwód jest wpięta. sprawdz czy dochodzi prąd na komputer jeśli nie to szukaj przyczyny przed komputerem, sprawdz czy na klemach akumulatora masz wszystko wpożądku, nie wiem jak jest w Twoim modelu ale czasem jest tak że komputer jest podpięty bezpośrednio pod klemę kablem ok 1-1,5mm2. Sprawdz również stacyjkę bo może być tak że w poz. II wszystko chodzi a kiedy zaczynasz kręcić rozrusznikiem w poz III wszystko zdycha i rozrusznik kręci na "sucho" - miałem tak w Fordzie były wypalone styki w stacyjce. Mimo wszystko przydał by Ci się naprawdę dobry elektro-mechanik

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Witam!!!

(..........) Rokręciłem deskę rozdzielcza i w niej nad kierownica pod liczniekiem jest taki biały sterownik!!I nie wiem od czego on jest!!Czy może on też steruje zapłonem czy on jest może od inspekcji i serwisu oleju???(.....)

Dziekuje za wszelkie informacje

 

Nie sądzę żeby było to urządzenie odpowiedzialne za "inspection" czy "oilservice" dlatego że elektronika odpowiedzialna za te komunikaty znajduje się w samym liczniku.....

Masz jakiś immobiliser :?: a może alarm :?: jeżeli tak to zacznij właśnie od sprawdzenia tych ustrojstw :wink: bardzo często po jakimś czasie robią się tzw. "zimne luty" na płytce elektroniki i w związku z tym nie działaja poprawnie np. przekaźniki które odcinają wybrane obwody auta..... następnie posprawdzaj to co napisał wyżej kiokio......

Nie napisałeś nic jak zachowuje się tablica wskaźników......świecą kontrolki czy nie :?:

Opublikowano
Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 318i silnik M40.

 

Sprecyzuj - manual czy automat :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Na razie wytypowałem 4 podejrzanych:

1. Stacyjka (to, że lampki kontrolne włączają się po przekręceniu klucza świadczy na jej korzyść, ale nie musi znaczyć, że jest w 100 % OK),

2. Bezpiecznik nr 11 (pompa paliwa) - ale mało prawdopodobny, bo reszta elektrycznego osprzętu działałaby normalnie.

3. Przekaźnik pompy paliwa.

4. Przekaźnik główny centralki układu wtryskowego / zapłonu (najbardziej prawdopodobny).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Gdzie szukać " Przekaźnik główny centralki układu wtryskowego / zapłonu (najbardziej prawdopodobny)."??

 

Sorry, że tak wcześnie - to pewnie będzie już informacja dla poszukujących.

 

Ale dopóki sam nie poszukałem, nie chciałem nikogo wprowadzać w błąd - przekaźnik pompy paliwa i przekaźnik główny centrali układu wtryskowego są schowane pod szeroką plastikową maskownicą, umieszczoną między podszybiem a silnikiem.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.