Skocz do zawartości

Luz na przekładni kierowniczej. E34


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam wykasowane wszystkie luzy w przednim zawieszeniu oprucz przekładni kierowniczej.

Luz ten jest odczuwalny przy delikatnym poruszaniu kierownicy w lewo i prawo. Wiem, że jest na przek. srubka regulująca luzy, ale po dokreceniu jej nic to nie dało.

Może ktoś z Was bawarczyków miał ten obiaw i się z nim uporał. A może ktoś jakiś wie czy występują zestawy naprawcze do przekładni :?: :?: :?: :?:

 

 

:( Plizzz pomóżcie :!::!::!::!::!::!::!::!: To jest niby mały luzik, ale ja go nie moge zcierpieć, czuje go cały czas na kierownicy.

W moim autku wszystko ma chodzić jak w szwajcarskim zegareczku. Psuje to caly mój spokój wewnętrzny :!: :!: :!: :!: :!: :cry:

 

Z góry za wszelką pomoc serdecznie dziękuję.

 

POZDRAWIAM wszystkich zmotoryzowanych :!: :!: :!: :!: :D

Opublikowano

Miałem coś takiego u siebie w e34. Brzęczało przy przejeżdżaniu np. przez tory. Okazało się, że to krzyżak na kolumnie kierownicy, widać go po otwarciu maski. Luz jest praktycznie nie do wykrycia a dźwięczy jakby miał z 1cm. Krzyżaczek ma regulację ale ja musiałem kupić drugi na szrocie za 40zł. Jakby u ciebie było to samo to uważaj bo są dwa rodzaje: symetryczny i niesymetryczny.

 

Powodzenia

 

Przemas

Opublikowano
Nie chce wprowadzic Cie w blad ale jesli jestes pewien ze to przekladnia (a wszystko na to wskazuje) nie usuniesz w inny sposob niz kasacja na srubie. Jesli to faktycznie nie pomoze (choc powinno), moze okazac sie ze masz po przekladni (oczywiscie jesli luz jest wiekszy niz powinien). Rozumiem ze oprocz niego nie zdarzyl Ci sie zaden "przeskok"...

Pozdrawiam,

Piotr

_____________________

e32 - 730i; e36 - 318is

Opublikowano

Niestety Panowie luz ten wystepuje we wszystkich BMW z tym typem przekładni (E32,34,38 i starsze). :cry:

Trwałość około 100 do 150 tys. km a potem puka.

Nie bardzo można dokręcić śrubkę ponieważ zuzycie zębów jest niejednakowe na całej długości skrętu.

Rozważamy właśnie z kolegą zakupy przekładni (może nowe) :?:

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

Ja mam 300 tys. i od poczatku jezdze na tej samej przekladni ;)

 

Przy okolo 250 tys. mialem nie wyobrazalne luzy ,ale sobie z nimi poradzilem ,umnie byly to lyzy na wielowypuscie przekladni (wychodzacego juz na kola nie kolumny) on powodowal bardzo duzy luz ,nakretka rowniez zredukowalem pewne luzy i z tego co mi wiadomo jeszcze jednym czestym problemem w e34 jest ta wlasnie nakretka na wyskosci pedalow... Sprobuj reka pokrecic troche walkiem przy samej przekladni i ladnie sie przygladaj jak luz bedzie dalej tak jak przy kreceniu kier to znaczy ze dalej, jak nie to znaczy ze wczesniej ,a najlepiej jak ja wykrecisz calkowicie i wtedy sie pobaw... ja obstawiam wielowypust ,bo w zasadzie nawet na kanale nie do zobaczenia bez wykrecenia

Pozdrawiam!


BMW 525i `89 E34 M20B25 nauticgrun


+48 609 105245

GG:3581080

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Potwierdzam nakrętkę na kolumnie (na wysokości pedałów) - najpierw sprawdź jej dokręcenie. Możesz dokręcić ile się da (mocno, ale z "wyczuciem") i przejechać testowo a potem - jeśli okaże się, że to tam był luz - odpuścić trochę tak, żeby z powrotem dało się regulować wysunięcie kolumny kierownicy.

 

Jak dokręcisz do oporu - mimo zluzowanej dźwigni nie powinno się dać wysunąć kierownicy - jeśli jest inaczej, musisz wymienić to połączenie (niestety nie wiem konkretnie, co tam trzeba wymienić) bo to oznacza, że regulacja tam skończyła się.

Zdrufka,

HeZi

________________________

Four wheels move the body.

Two wheels moves the soul...

Opublikowano

Zgadza sie. Tam jest teflonowa wkładka, która się wyciera. Są dwa wyjścia: wymienić lub dokręcić na maxa tracąc możliwość regulacji (oczywiście jeżeli to jest to).

Pozdrowionka

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pytanko. Czy widać tą nakrętkę bez demontażu jakichś zasłon :? . Czy trzeba mieć jakiś extra klucz żeby ją dokręcic. Moje autko lekko pływa i może to jest to.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zgadza sie. Tam jest teflonowa wkładka, która się wyciera. Są dwa wyjścia: wymienić lub dokręcić na maxa tracąc możliwość regulacji (oczywiście jeżeli to jest to).

Pozdrowionka

:D :D :D Dzięki Bartek

Pięć lat mam E32 (735 i 750) i pukało i pukało.

Ostatnio wymieniłem wszystkie elementy przodu, nawet amortyzatory.

Zacząłem wątpić w radość z jazdy :( - patrz mój post wyżej.

a tu masz - dwa ruchy dużym kluczem i po problemie :wink:

Żaden serwis ASO o tym nie wie :oops:

 

Grzesiek 750

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

To miłej jazdy :wink:

Serwisy ASO tak mają. Nie wiedzą, lub nie chcą wiedzieć.

Pozdrowionka

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam was i z góry dziękuje! Pare miesięcy temu kupiłem moją 535 (e-34) i jak ją kupowałem miałem rozbite przednie zawieszenie(prawie wszystko do wymiany). Tak też zrobiłem kupiłem wszystko nowe ale po wymianie dalej coś mocno stukało w zawieszeniu. Byłem we wszystkich serwisach w Szczecinie i nikt nie mógł znależć przyczyny stukania. Miałem juz wymieniac przekładnie kierowniczą jak przeczytałem wasze posty. Po dokręceniu tej dużej śruby nad pedałami wszystko minęło jak ręką odjął :D Próbowałem zrobić aby była regulacja ale musiałem tak skręcić że jej już nie ma (i tak z niej nie korzystałem). Wreszcie mogę się delektować jazdą a nie w...... na stukanie. Jeszcze raz dzięki narka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.