Skocz do zawartości

Delikatne drgania przy niecałych 100 km/h


Michael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zrobiłem remont zawieszenia i układu kierowniczego i jeszcze jedno mnie nie pokoi. Gdy jadę nie całe 100 km/h czuję delikatne drgania, gdy przyśpieszę lub zwolnię brak.

 

Wahacze przednie wszystkie nowe (mają może 300 km) drążek środkowy też (może 200 km), końcówki luzów nie mają jak podniosę jedną stronę na lewarki i targam kołem drugą zero efektu, żadne koło nie chodzi samo.

 

Zbieżność też zrobiona. Opony z tyłu wyważane z 5 kkm temu, a z przodu dość dawno bo chyba z 20 kkm.

 

Felgi proste.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyważ jeszcze raz koła z przodu,bo po 20tys być może ci ciężarek gdzieś odleciał.

Skup się jeszcze na element "felga-Piasta",czy felga nie ma luzów względem piasty,u mnie przyczyną drgań było 1mm luzu między tymi elementami.Można to zniwelować stosując pierścienie centrujące.Co do końcówek drążków to wiem że bardzo ciężko wykryć w BMW luzy tych elementów nawet na szarpakach.Jak mają trochę przejechane to lepiej wymień na nowe ,dużo nie kosztują a i wykluczysz w poszukiwaniach element który może powodować owe drgawki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tarcze chamulcowe czy nie są przerzane.

 

jak przegrzane? krzywe? nie są... czy chodzi Ci o temperaturę? Często po trasie sprawdzam i są lekko delikatnie ciepłe :) Bo ja tak jeżdżę że hamulców nie używam jak nie muszę :)

 

A czy to może być coś z klockami że nie odbijają?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja - wlasnie mialem zalozyc identyczny temat. Mam dokladnie to samo, tuz przed 100 mi kierownice z rak wyrywa, jak jade mniej, lub wiecej jest ok.

 

Pare dni temu zmienialem opony i powiedzieli mi, ze to kolo, ktore tak bije mialo nierowno starta opone od wewnatrz i zebym sprawdzil geometrie przedniej osi.

 

Duzo gorzej jest przy mocnym hamowaniu bo kolo strasznie mnie zarzuca na prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie ztym problemem borykam sie już od jakiegos czasu ,zaczne odtego ze tarcze klocki nowe ATE,opony wszystkie nowe ,felgi proste wyważane ,napompowane koła azotem.zbieżnośc ustawiona ,nowe cztery amortyzatory ,nowe sprezyny,luzów niby żadnych na trzepaku niewykryto niemam już siły dotego jak ktoś poradzi sobie ztym problemem bede szczesliwy pozdrawiam

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do listy wstrząsotwórców dochodzi wał napędowy i o dziwo... dyfer. Co do wału to oczywiste, że luźne podpory, wyrobione łożyska lub zastałe krzyżaki będą wprowadzać zawirowania, ale żeby dyfer. Właśnie taką informację otrzymałem przy okazji wizyty w serwisie, że dyfer czas zmienić, bo trżesie autem przed zmianą z III na IV (automat).

Myślę, że jednak z wałem to dość prawdopodobne, więc może warto to sprawdzić zanim szkód narobi.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do listy wstrząsotwórców dochodzi wał napędowy i o dziwo... dyfer. Co do wału to oczywiste, że luźne podpory, wyrobione łożyska lub zastałe krzyżaki będą wprowadzać zawirowania, ale żeby dyfer. Właśnie taką informację otrzymałem przy okazji wizyty w serwisie, że dyfer czas zmienić, bo trżesie autem przed zmianą z III na IV (automat).

Myślę, że jednak z wałem to dość prawdopodobne, więc może warto to sprawdzić zanim szkód narobi.

 

jak sprawdzić ten wał orjentuje śie coś ile kosztuja lozyska i jaki jest koszt wymiany szlak mie już tarfia dokladnie mam takie objawy jak kolega Przem777

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynam od nowych opon i geometri, upatrzylem sobie te, http://moto.allegro.pl/item419546581_wysylka_gratis_195_50r15_toyo_t1_r_warszawa.html z tego co czytalem sa dobre a napewno lepsze niz te, co teraz mam.

 

Trzeba znalesc przyczyne bo z czyms takim nie ma zartow, np. na autostradzie strach pomyslec co by bylo, jakby ten wstrzas spowodowal jakies uszkodzenie i jedno kolo nam "ucieklo" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynam od nowych opon i geometri, upatrzylem sobie te, http://moto.allegro.pl/item419546581_wysylka_gratis_195_50r15_toyo_t1_r_warszawa.html z tego co czytalem sa dobre a napewno lepsze niz te, co teraz mam.

 

Trzeba znalesc przyczyne bo z czyms takim nie ma zartow, np. na autostradzie strach pomyslec co by bylo, jakby ten wstrzas spowodowal jakies uszkodzenie i jedno kolo nam "ucieklo" ...

 

dokładnie trzeba znaleść przyczyne jest na kilku ztym problemem to powiniśmy sobie ztym poradzić przem777 troche zmartwił mie ztym wałem napedowym nic jutro zakupie nowe koncówki drażków wymienie podjade na geometrje i zobaczymy czy coś to pomoze dodam jeszcze ze drgania sa i przy przyspieszaniu miedzy 90 km a 100 i przy hamowaniu własnie ztej predkosći po wymianie opon problem nachwile ustał ale teraz jest to znowu

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% tarcze. krzywe tarcze wytwarzają bicia przy prędkości ok 90 km/h. Im bardziej krzywe tym prędkość przy której biją jest mniejsza. wkońcu będzie tak że przy 70km/h będzie ci latał cały przód. Wiem bo dwa razy już przegrzałem ;) bicie krzywych felg czy opon niweluje układ wspomania, chyba że są tak krzywe że widać ze stu metrów;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% tarcze. krzywe tarcze wytwarzają bicia przy prędkości ok 90 km/h. Im bardziej krzywe tym prędkość przy której biją jest mniejsza. wkońcu będzie tak że przy 70km/h będzie ci latał cały przód. Wiem bo dwa razy już przegrzałem ;) bicie krzywych felg czy opon niweluje układ wspomania, chyba że są tak krzywe że widać ze stu metrów;)

 

tylko ze ja tarcze mam nowe i to ATE wiec niewydaje mi sie zeby były krzywe

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynam od nowych opon i geometri, upatrzylem sobie te, http://moto.allegro.pl/item419546581_wysylka_gratis_195_50r15_toyo_t1_r_warszawa.html z tego co czytalem sa dobre a napewno lepsze niz te, co teraz mam.

 

 

znajdz te same TOYki ale 205/50/15 :cool2:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że tarcze są nowe o niczym nie świadczy. Nowe są bardziej wrażliwe na temperature. Wystarczy gwałtowne chamowanie z ok 120km/h a potem kałuża i po tarczach. Drógi sposób na szybkie przegrzanie to kilka gwałtownych chamowań z wiekszej prędkości w krótkim odstępie czasu, szczególnie latem gty temperatura otoczenia jest wysoka. Ja osobiście załatwiłem tarcze brembo, pierwsze delikatne bicia pojawiły się tydzień po wymianie. Najlepiej podjechać do pierwszego lepszego mechanika, który zdejmie koło i oceni czy są proste. Wystarczy milimetr odchyłu z jednej strony tarczy i już kierownica będzie latać. Chciałem dodać że istotnym elemętem diagnozy jest to że bicia nasilają sie przy chamowaniu. Pozdrawiam!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E32 730i mam podobny problem z tym ze zakresie 80-90 km/h nie bije mi kierownica w wyrywa mi ja z rak ;/ zaczalem wachaczy pozniej koncowki drazkow i nic mialem slaby prawy amorek zmienilem oba i problem nie zniknal zmienilem opony wywazylem kola chwile mialem spokoju i znowu to samo uczepilem sie tarcz tez nie pomogly nie mam oryginalnych felg BMW i nie jet to zalecany rozmiar srednica otoru felgi to 74mm a piasta w E32 to 72,60mm okazalo sie ze nie moge wycentrowac kol bez pierscieni centrujacych wiec dzis je kupilem przejscie z 72,60mm na 74mm zalozylem i nic sie nie poprawilo ;/ mi sie wydaje ze jedynym skutecznym lekarstwem sa oryginalne felgi i takich wlasnie szukam jesli jednak ktos znajdzie inne skuteczne lekarstwo pomocy :) pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 7-ce tez mi sie wydawalo ze mam kola niewywazone,krzywe tarcze albo opony przytarte.mialem wrazenie ze przy 70\80km\h bije mi ktores z przednich kol. Okazalo sie ze jest wybity krzyzak na wale,po wymianie problem z wibracjami sie skonczyl.Mechanik powiedzial ze przy tej predkosci karoseria wpadala w rezonans i dlatego wydawalo sie ze to przednie zawieszenie. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja juz wiem co moja E32 bolalo :) zalozylem swoja zapasowke i od kumpla pozyczylem oczywiscie oryginalne 15' BMW i jest malina nic nie puka :) :) a wiec u mnie zly rozmiar alu pierscienie metalowe i plastiki centrujace nie pomagaly ;/

 

Slyszalem kiedys to samo, ze wszelkie pierscienie to se mozna w d... wsadzic.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem kiedys to samo, ze wszelkie pierscienie to se mozna w d... wsadzic.

 

A ja slyszalem, ze na forum BKP nie przeklinamy (punkt 4 regulaminu).

Coobah, prosze Cie, zebys sie do tego stosowal.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Porządek musi być i sluchać się Panfila bo to kuźnia wiedzy o 7 emkach i nie tylko

 

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

 

Pozdro

Mario Duży Czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.