Skocz do zawartości

Centralne domykanie klapki wlewu paliwa.Jak to działa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Doczytałem sie w instrukcji mojego Compacta ze jest cos takiego jak centralne domykanie wlewu paliwa.Zaciekawiony sprawdzam jak to wyglada w moim aucie zamknąlem go, centralny super działa.Sprawdzam czy zamknęlo klapke od paliwa a tu nic!Mozna normalnie otworzyc.Czy to tak powinno byc czy ja mam cos popsute i klapka powinna byc zamknięta? I jeszcze mam pytanie do czego jest ten kapselek ze znaczkiem dystrybutora paliwa w bagazniku?Po prawej stronie takie małe czarne wielkosci 5 groszówki? Edytowane przez Supermen
Opublikowano
"Guziczek" w bagażniku jest po to aby awaryjnie otworzyć klapkę wlewu paliwa. U mnie właśnie jest on po to aby ją otworzyć na wypadek gdyby coś tam się zepsuło i centralny jej nie otworzył więc podejrzewam, że u Ciebie odgrywa tą samą role więc masz coś nie tak skoro nie zamyka Ci klapki razem z drzwiami i resztą. Pzdr.
Opublikowano
Witam, jet to wyłącznik elektromagnetyczny. Jak otworzysz klapkę to powinien wystawac taki kołeczek, trzeba próbować uruchamiać z pilota zamykanie i otwieranie. Jeżeli ten dzyndzel nie wychodzi to trzeba rozebrać prawy boczek tapicerki w bagażniku, tam zobaczysz taką czarną puszkę, z której wychodzi właśnie ten element za który pociągasz gdy nie działa elektromagnes. Sprawdź czy dochodzi napięcie. Jeżeli tak to rozbierz puszkę i przeczyść a będzi Ci działać. Powodzenia
Szulman
Opublikowano
kolego supermen masz wszystko ok.ja mam tak samo,wlew zamknie się ale tylko z kluczyka nie z pilota.mam nowy centr,alarm koleś co zakładał tak mi powiedział że tak jest
Klema
Opublikowano
z całym szacunkiem ale głupot CI nagadał że tak powinno być. Na 100% kolega ma do wymiany siłownik od zamykania klapki wlewu. Kup używkę za 30 zł dobra, zmień i będzie OK

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego supermen masz wszystko ok.ja mam tak samo,wlew zamknie się ale tylko z kluczyka nie z pilota.mam nowy centr,alarm koleś co zakładał tak mi powiedział że tak jest

co za roznica z czego zamykasz, i z pilota, i z kluczyka zawsze zamykasz przez zamek-matke, ona dopiero wysyla sygnal do reszty silownikow, bzdury ci ten elektryk nagadal

Opublikowano
a ja wam powiem czemu z kluczyka....bo z kluczyka rygluje drzwi i wtedy zamyka mu wlew do paliwa i ja mam tez tak samo....ale wydaje mi sie ze mozna to zmienic , kwestia innego podlaczenia...
Kocham moja Czarnulkę
Opublikowano

Bo kolega (Klema) ma coś spieprzone,albo źle podłączone.

Pilot czy kluczyk-zamyka wszystko,co jest podłączone.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
kolego basti735 nie do końca jest coś spieprzone albo zle podłączone,ponieważ nie tylko u mnie tak jest,a inaczej podłączyć sie nie da a alarm jest nowy.
Klema
Opublikowano

podłącz miernik do kabli przy samym siłowniku (chyba nie muszę mówić, że do nie izolowanego miejsca), zamykaj zamek i patrz czy jest napięcie.

Jak nie masz miernika weź małą żarówkę 12V przylutuj do niej 2 kabelki, je podłącz do siłownika i patrz czy mruga jak załączasz zamek.

pozro

Opublikowano

Zacznijmy od tego ze klapa wlewu paliwa zamyka się w przypadku zamknięcia z ryglowaniem.

Jeżeli alarm(pilot obsługujący także centralny zamek) jest marnie podłączony to zamyka BEZ ryglowania i między innymi niezamkniętej klapki wlewu.

 

A ryglowanie można sprawdzić tak:

- zamykasz sie w aucie,

- otwierasz okno kierowcy - ze względu bezpieczeństwa, żeby sie móc wydostać z samochodu jakby coś źle poszło :}

- zamykasz samochód z pilota.

I jeżeli teraz pociągając za klamkę wewnątrz pojazdu możesz otworzyć drzwi to nie zaryglowało, natomiast w przypadku jak nie da się otworzyć (bolce zamka się chowają) to jest ryglowanie.

 

To taki prosty sposób na sprawdzenie ryglowania.

Jeżeli jest dobrze podłączony alarm to powinien ryglować i także zamykać klapkę.

 

Acha! Ważne! Opisuję tu sytuację z oryginalnym centralnym, a nie z dorabianymi.

 

W przypadku jak masz ryglowanie, ale nie zamyka klapki to już będzie wina siłownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.