Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

auto po dlugim przestoju bylo normalnie eksploatowane

 

po trasie 1000km zaczely sie problemy z ukladem chlodzenia

 

przewody sa caly czas delikatnie opuchniete, po odkreceniu korka od razu wysadza plyn

po 1 dniu takiej jazdy wysadzilo przewod wodny od strony sciany grodziowej, wszystko to zostalo naprawione

 

 

 

auto ma nowe Visco, pompy wody nie sprawdzalem

 

czy tam jest pompa taka jak w 328 ze oryginalna ma plastikowy wirnik??

 

 

obecnie wskaznik temperatury nigdy nie zmienia polozenia, caly czas jest w pionie, jednak mam wrazenie ze robi sie jakies dziwne podcisnienie w ukladzie

 

 

740iA 99r oryginalne 198tkm przebiegu

Opublikowano

A ja miałem troszkę inny przypadek. A mianowicie - w zeszłym roku wybrałem się na zlocik do Kłodzka , dzień upalny , ja spóźniony więc po garach i jak dojechałem na miejsce zaparkowałem pod twierdzą to rozerwało mi chłodnicę a wszystko drożne i wisco sprawne. Po tymczasowej naprawie dojechałem do domu i wymieniłem chłodnicę na nową oryginalną i na razie spokój aczkolwiek czasami w bardzo upalny dzień wskazówka przekracza środek wskaźnika , lecz nadal nie wiem czemu szlak trafił chłodnice.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano
Miałem podobnie, po prostu chłodnica po kilku latach zrobiła się niedrożna i nie wytrzymała dużych obciążeń - ciśnienie w układzie wzrosło wraz z dużym wzrostem temperatury i część nie wytrzymała. Wymiana chłodnicy na nową całkowicie załatwiła sprawę.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czesta przyczyna jest korek zbiornika wyrownawczego.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

zgadzam się absolutnie z moim przedmówcą marcosz-em. Mój kolega miał właśnie problem z ciśnieniami i temperaturą ale po wymianie korka jak ręką odjął. Najczęściej tak się dzieje gdy poprzedni właściciel albo my sami- o zgrozo - nasypiemy lub nalejemy uszczelniacza do chłodnic , który uszczelni wprawdzie wyciek ale i całą resztę też.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

kilka nowych spostrzezen:

 

przez kilka dni bylo wszystko ok wiec pojechalem na montaz umowionej 2 tyg temu instalacji gazowej-nie chcialem znowu tracic kolejki

 

po godzinnym przestoju auta u gazownikow mechanik od razu zwrocil uwage ze po odkreceniu korka wysadzilo plyn

 

instalacja zalozona lecz dalej sa problemy z chlodzeniem

u gazownikow skoki temperatury byly tylko przy ostrej jezdzie

po kazdej przejazdzce trzeba bylo dolac ok 1 litr plynu, lacznie dolane ok 4,5 l od pierwszego napelnienia ukladu,

 

ja zauwazylem ze gdy spokojnie wracalem sobie 140km/h do domu to nagle temperetaura z polowy w ciagu 3 sek skoczyla pod czerwone pole, nawet na zalaczanym ogrzewaniu!!za chwile opadla do polowy ale skoczyla jezszcze kilka razy

w momencie gdy temp na wskazniku wzrastala ogrzewanie w srodku przestawalo dzialac

 

 

przez chwile podejrzewalismy uszczelke pod glowica ale silnik rowniutko chodzi, nie kopci, na bagnecie nie ma sladow plynu i odwrotnie

 

1.Czy mozliwe ze ukad nadal jest zapowietrzony??Tak ciezko sie odpowietrza 4.4??

2.Mozliwe ze to jednak cos z pompa wody??Jest jakis sposob na sprawdzenie bez demontazu??

3.Jak sprawdzic czy chlodnica jest w pelni drozna??choc nie sadze aby to bylo pododem

4.Mozliwe ze gdzies dostaje sie "lewe" powietrze i uklad caly czas sie zapowietrza??

Wyjezdzalem na 2 dni, musialem odebrac auto od gazownikow, teraz musze sam radziic sobie z problemem. Bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.

Opublikowano

Witam.

Kolego po tym co piszesz tzn. że temperatura nagle skacze do czerwonego a potem opada stawiał bym na przycinający się termostat i/lub słaby kontakt na czujniku temperatury.

 

Wysadzający płyn jest sprawą normalną oczywiście na gorącym silniku ponieważ mamy układy ciśnieniowe i tak się dzieje gdy sprężony płyn ma się gdzie wydostać- zdjęty korek.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

dolalem 1 litr plynu

 

rozgdzalem auto do temp eksploatacyjnej, odziwo jakos dlugo sie rozgrzewalo

powyciskalem ten gorny przewod po prawej stronie chlodnicy kilka razy na odpalonym i na zgaszonym silniku

 

wszystko zdawalo sie byc ok

przejechalem odcinek 5KM z roznymi predkosciami

spowrotem juz z noga w podlodze

juz ucieszylem sie ze wszystko ok

ostatnie 500m dojezdzajac do domu jechalem juz powoli

 

nagle przy wjezdzie do bramy lekko poruszyla sie wksazowka cieczy, otworzyelm maske, przewod przy chlodnicy byl juz napecznialy, z korka wysadzal plyn-moze za slabo dokrecilem ale watpie zeby to bylo przyczyna, na wskazniku temp wksazywala juz powyzej 3/4 skali

 

 

... z odpowietrznika juz od 15 min leci powietrze

Opublikowano

postanowilem wymontowac pompe wody i termostat

 

 

 

1. Czy termostat kupuje sie razem z obudowa czy mozna takze sam?

wiekszosc sklepow oferowala mi za 300-350zl, jeden sprzedawca zaproponowal za 120 Wahlera sam termostat

 

pompa wody ma minimalny, naprawde minimalny luz poruszajac ta sruba, mimo wszystklo dla pewnosci postanowilem wymienic

 

 

2. Aby wyjac pompe musze zdemontowac taki aluminiowy przewod ktory idzie spod jednej V'ki do drugiej, mocowanie ma zaraz nad kompresorem klimy, nedaleko takze jest takie male okragle swiecace ustrojstwo, czy to jest cos od klimy??nie chcialbym jej rozszczelnic

Opublikowano

wymienilem pompe wody, starej nic nie dolegalo

po ogledzinach widac ze nie miala wiecej jak 20 tkm

 

z temperatura dalej sa problemy

 

zamienilem na chwile korki od chlodnicy

chwilowo tylko 320d mialem pod reka

na moim korku jest wybite po srodku 200

na tym od 320d 140

 

numery seryjne sa inne ale mimo wszystko przelozylem na chwile

 

...dalej to samo

 

z wlasnego doswiadczenia nie mam zbyt dobrego zdania o mechanikach ale pewnie bede musial auto gdzies zaprowadzic do warsztatu

Opublikowano
A ja miałem troszkę inny przypadek. A mianowicie - w zeszłym roku wybrałem się na zlocik do Kłodzka , dzień upalny , ja spóźniony więc po garach i jak dojechałem na miejsce zaparkowałem pod twierdzą to rozerwało mi chłodnicę a wszystko drożne i wisco sprawne. Po tymczasowej naprawie dojechałem do domu i wymieniłem chłodnicę na nową oryginalną i na razie spokój aczkolwiek czasami w bardzo upalny dzień wskazówka przekracza środek wskaźnika , lecz nadal nie wiem czemu szlak trafił chłodnice.

Pozdrawiam Kanap.

 

A to się pochwalę.

e32, 730, '90, korek (godzina stania), +28 stC. Wskaźnik temp na środku. Załączone wisko (bo to czuć). Zero wywalonej wody etc. Auto trzyma obroty i po prostu jestem (byłem) dumny, bo parę innych (duuużo młodszych ) poległo :-(.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Przepraszam, wypisałem się w poście dotyczącym E38, nie potrzebne zamieszanie wprowadziłem.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

U siebie mam podobnie.

Mechanior mówił, że ktoś prawdopodobnie nalał czy tam wsypał uszczelniacza i że trzeba by było kreta użyć do przepchania.

Nie wiem czy to dobry pomysł.

Odpowietrzyłem swoją bunię ale nie mam ogrzewania.

Nagrzewnicę sprawdzał mówi że drożna.

U mnie jest tak jak odpalę na chłodnym silniku to przy odkręconym korku widać strumień ale dopiero jak dodam gazu.Na wolnych obrotach nie ma strumienia.Czy tak powinno być jak jest u Was.

[E34] 525i - 1989

[E32] 730i - 1988

[E32] 740iAL - 1992

[E38] 730iA - 1994

[F32] 430dA - 2015

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.