Skocz do zawartości

525 tds czy warto ????


kowalek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ostatnio pytałem 3 czy 5 zdecydowałem 525 tds rocznik 97-99 czy warto z tym silnikiem bo słyszałem różne opinie a tak naprawde to tyle samo dobrych co złych więc nie wiem a na 530 d jeszcze brakuje budrzetu moż ktoś podpowie ale tak szczerze z góry dziękuję.Kowalek. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno TDS-a to temat rzeka poszukaj a jest wiele postow na ten temat o jego problemach itp.

Lepiej wydac wiecej i kupic zadbanego niz w tej samej cenie CR-a padake.

Od 2 lat smigam tadkiem i jest ok.Trzeba o niego dbac i przestrzegac pewnych zasad i tyle..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie.. bardzo fajne silniki tylko autko musi być zadbane i z rozsądnym przebiegiem. I nie szukaj okazji bo nie znajdziesz, jak ktoś ma dobrego TDSa to go nie sprzeda za grosze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie się to wielu nie spodoba,

ale TDS jest chyba jednym z gorszych silników BMW,

miałem to cacko, moje chodziło idealnie, nie psuło się,

ale paliło za dużo w stosunku do tego co oferowało,

3.0d to jest przepaść w stosunku do TDSa

tylko zalezy ille ma się kasy i czy się żyje marzeniami,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja slyszalem ze te 2,5 to wogle jakies niewypaly orzegrzewaja sie wiecej pala nawet od 3.0

Osobiscie to bym Ci polecil 3L silnik :D

 

Kolego.. mówimy tu o TDS a nie o CR. Czytałeś co napisał twórca tematu?? Nie ma aktualnie tyle pieniędzy żeby kupić Common Raila więc zostaje mu benzyna lub TDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie się to wielu nie spodoba,

ale TDS jest chyba jednym z gorszych silników BMW,

miałem to cacko, moje chodziło idealnie, nie psuło się,

ale paliło za dużo w stosunku do tego co oferowało,

3.0d to jest przepaść w stosunku do TDSa

tylko zalezy ille ma się kasy i czy się żyje marzeniami,

 

oj, nie przesadzaj tak z tą przepaścią... jechałem ostatnio kilkoma 530 d (184ps) i jakiejś mega przepaści nie zauważyłem - byc moze dlatego, że moja jednostka jest z lekka podkręcona w stosunku do oryginału- fakt- 530d jest mocniejszy, ale nie tyle żebym po tej jeździe czuł mocny niedosyt w jeździe moim tds'em....

Oczywiście nie zmienia to postaci rzeczy,że 3.0d z różnych to względów jest zdecydowanie lepszy niż 2.5 tds, który własciwie powoli nadaje się do muzeum techniki.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj nie gadaj głupot. TDS w okresie kiedy się pojawił był uważany za najlepszy silnik diesela jaki istniał. Nawet 2.5TDI Audi budziło uznanie w związku z niższym spalaniem, ale nie dorównywało TDSowi pod względem sportowej charakterystyki i dynamiki. Ale TDI to już inna technologia, na którą miał petent tylko VAG. Nie czepiajcie się konstrukcji ponad 15 letniej, bo tak naprawdę, to, że ją ciągle porównujecie z nowymi CR świadczy tylko o tym jak jest dobra. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam TDSa rok, przejechalem okolo 25tys bez problemów. Przejechane ma 230 tys. raczej orginalne bo mam książkę no i stan auta na to wskazuje. Trzeba przyznać, że nie jest to najoszczędniejsze auto mi spala średnio 9l po mieście i krótkie odcinki ''prawie'' trasy okolo 13km, w trasie okolo 7l. Naprawdę nie mogę na auto narzekać ale przy tych cenach paliwa teraz wziąłbym benzynkę i jeśli byłaby taka potrzeba to włożylbym gaz i wyszło by taniej. A jeśli chodzi o te teksty typu najgorszy silnik od BMW to TDS to jeśli tak by bylo to chyba nie produkowali by go chyba z 7 albo 8 lat i nie pakowali by tych silników do opli i chyba do range roverów czy innych anglików bo już nie pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS jest to nawet do dzisiaj jeden z najlepszych diseli.

Na tej jednostce bazuja uwczesne silniki bmw.

Taka jest prawda.

 

Fakt opinie ma zszargana bo padla sie sprzedaje w naszym kraju i tyle.

 

Tak jak sebos predzej napisal, nie ma wielkiej przepasci miedzy 3.0d a tdsem.

Jak jest zadbany tds to nawet te 143km radzi dobrze sobie.

Tez jezdzilem 3.0d i to nawet po chipie. Fakt zbiera sie dobrze, ale gdy profesjonalnie sie podkreci tdsa to tez jest rakieta.

 

Osobiscie to Ci radze.

Nie kupuj zadnego disela, bo jest drogi w utrzymaniu.

Ktos kto chce kupic ilus letniego disela i nie jest tu istotne czy to jest 3.0d 2.5d czy tds musi sie liczycz z naprawami.

Takie sa disele.

Jednemu nic moze sie nie dziac przez lata a inny nigdy nie wyjdzie z obrazen.

 

Moj tds nie bierze wiecej niz 7l nawet w miescie.

na trasie przy 140km to jest 6l.

 

tds jest oszczedny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moj tds nie bierze wiecej niz 7l nawet w miescie.

na trasie przy 140km to jest 6l.

 

tds jest oszczedny.

 

 

no nieźle ja mam u doły swoją średnią 8,4 z 7,5tys km (każdy litr i km mam wpisany) i gdybym się trzymał 140 w trasie to było by 12 średniej z tego przebiegu powaga a silnik żyleta itd.

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od stylu jazdy, jak się będzie obchodzic delikatnie z pedałem gazu to spokojnie zejdzie do tych 7-8l w miescie i 6 na trasie bo i u mnie tak bywalo tyle, że stwierdziłem iż mam auto po to by jeździć a nie patrzeć cały czas na zużycie. Sprawdzam przy tankowaniu ile spalił i już, przyjmuje do wiadomości, że jest to tyle i koniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam 7 TDSów w tym jeden po Chipie i żadnego nie widuje u mechanika z problemami samej jednostki napędowej:) Wiadomo możesz trafić bagno ale to już na własne życzenie, jeżeli tylko poczytasz i popytasz to kupisz dobrą sztuke i będzie jeździć jeszcze pare dobrych lat. Fakt faktem jak już mówili koledzy wyżej Dobry TDS nie jest super tani.... co również o czymś świadczy :)

Pozdro i oby Turbina Dmuchała :D :!:

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moj tds nie bierze wiecej niz 7l nawet w miescie.

na trasie przy 140km to jest 6l.

 

tds jest oszczedny.

 

Oczywiście, że TDS jest oszczędny jak na silnik bez wtrysku bezpośredniego, a przy tym niesamowicie dymaniczny.

 

Tylko z tym 7 litrów to przesadziłeś albo jeździsz po mieście, które nie jest miastem. :wink: E39 tds waży prawie 1600kg, sorry, ale cudów nie ma i jeżeli tę masę trzeba ruszyć i zatrzymać dość często, a tak jest w mieście, to cięzko poniżej 9 litrów zjechać. Miałem dużo lżejszego 325tds w manualu i nigdy poniżej 8,5 nie zszedłem nawet jeżdząc spokojnie. To jest jednak 2.5 litra silnik i cudów nie zdziałasz. No ale ja mieszkam w Łodzi, dużym ale ciasnym mieście gdzie odcinki pomiędzy skrzyżowaniami są bardzo krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że TDS jest oszczędny jak na silnik bez wtrysku bezpośredniego, a przy tym niesamowicie dymaniczny.

 

Tylko z tym 7 litrów to przesadziłeś albo jeździsz po mieście, które nie jest miastem. :wink: E39 tds waży prawie 1600kg, sorry, ale cudów nie ma i jeżeli tę masę trzeba ruszyć i zatrzymać dość często, a tak jest w mieście, to cięzko poniżej 9 litrów zjechać. Miałem dużo lżejszego 325tds w manualu i nigdy poniżej 8,5 nie zszedłem nawet jeżdząc spokojnie. To jest jednak 2.5 litra silnik i cudów nie zdziałasz. No ale ja mieszkam w Łodzi, dużym ale ciasnym mieście gdzie odcinki pomiędzy skrzyżowaniami są bardzo krótkie.

 

A ja mam na dodatek kombi czyli ponad 1700kg.

Moj palil kiedys duzo wiecej i duzo wydalem aby go doprowadzic do tego czym jest teraz.

Duze znaczenie ma na spalanie uklad wtrysku paliwa i dokladnie ustawiona dawka tego paliwa.

Kolega, ktory sie na tym zna ustawil mi dawke tak jak trzeba i pali tyle ile jest napisane w ksiazce :D

 

A dodam, ze jezdrze na 17" 235. Faktem jest ze mu nie wciskam zabardzo. Wrogiem sa gory bo mocy troche malo.

 

Za pare dni wymieniam silnik. Tez na tds, tylko ze nie uzywany no i plus chip.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat mozna zamknąć i wyciagnąć wnioski :

1. TDS jest świetną jednostką pod względem spalania 7 w mieście i 6 na trasie.

2. Z dynamiką i osiągami jest blisko CR a po chipie to w sumie prawie nie ma róznicy:)

 

Święta RACJA!

i wara myśleć inaczej,

 

ha ha ha :D tak, to oczywista oczywistość, chociaż nie wiem czemu(może dla bardziej efektownego wyglądu)zmienie auto na 530d po lifcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.