Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj odebrałem swoje nowe 8-miesięczne BMW 116i z przebiegiem 5464km :) Samochód pokazałem już w galerii - teraz pora na podzielenie się pierwszymi wrażeniami z jazdy na trasie Warszawa - Rzeszów. Może to to tylko euforia po odebraniu, ale auto spisuje się rewelacyjnie - sprawia wrażenie samochodu o klasę wyższego, a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest lepiej dopracowane aniżeli trójka E-91. Trudno opisywać co skłania do takiego sądu - poprostu trzeba się przejechać. Bardzo fajnie działa nowe elektryczne wspomaganie, skrzynia biegów jest o niebo lepsza niż w jedynce sprzed FL (mam porównanie do 5-biegowej ze 116i), także materiały są o wiele lepsze. Sugestia dla szukających takiego auta - warto znaleźć egzemplarz/lub zamówić nowy z tapicerką network (jest naprawdę fajniejsza niż podstawowa, a to tylko 500pln doplaty) oraz warto pokusić się o wybranie jakiś ekstra płatnych listew ozdobnych wewnątrz (ja mam silver cashmir i robą świetne wrażenie). Konsola środkowa wraz z radiem professional i automatyczną klimą w nocy wygląda bardzo fajnie, a za dnia jest - tak to nazwę gadżeciarska i mi bardzo się podoba. Ciekawym rozwiązaniem jest również pakiet dodatkowego oświetlenia - ma diody w klamkach zewnętrznych i tylnym zderzaku, także jak otwiera sie auto po zmroku wygląda to kosmicznie. Osiągów nie przetestowałem zważając na to, iz na dachu wiozłem rower :) (tak tak - BMW) - mam nadzieję, że to właśnie kwestia tego roweru, bo przy spokojnej jeździe miałem średnie spalanie na poziomie 7,2l na 100km czyli więcej niż w jedynce bez systemy efficient dynamics.

System start stop działa, tylko wymaga przyzwyczajenia - gdy zgasł poraz pierwszy myslałem, że auto odmówiło posłuszeństwa :)

Generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru - myslałem również nad BMW serii 3 zmieniając auto - ale teraz nie żałuję wyboru :)

Pojutrze jadę na wakacje do Tyrolu, więc po powrocie podzielę się wrażeniami z "testu" na dłuższej trasie :)

Edytowane przez greg523

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Gratuluje :cool2:

 

Koniecznie daj znac jak jest z osiagami,powinno byc lepiej niż w poprzedniej wersji ;-)

 

p.s.W Tyrolu gdzie będziesz? turystyka czy narty do południa na lodowcu? ;-)

Pozdro-szerokiej drogi-MIKE

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest lepiej dopracowane aniżeli trójka E-91. Trudno opisywać co skłania do takiego sądu - poprostu trzeba się przejechać.

 

a to ciekawe

wprawdzie mam 1er ale zeby az tak ja wychwalac ? :-)

 

w kazdym razie gratuluje !

acha, przed wyjazdem mozesz sobie upgrade nawigacji zrobic bo juz od paru tyg. jest - lacznie z PL oraz polepszona europa zachodnia i srodkowa

zh
Opublikowano
.. Greg ! Ja mam podobne odczucia :cool2: To jest wspaniałe auto!!!. Nie wiem jak wyglądało przed FL ? Ale moje 118D jest przepyszne w każdym calu!!!!! :cool2: Nie mam zastrzeżeń :nienie: Życzę Ci miłego uzytkowania i ciśnij i pokazuj na co to auto stać z zastrzeżeniem ,że w opcji(wyobrażnia :search: ). :D Pozdrawiam serdecznie :D
Opublikowano

Wycieczka turystyczno - wypoczynokowa - mam nadzieję, że pogoda pozwoli na skorzystanie z bardzo ładnych skądinąd basenów otwartych - jadę dokładnie do miejscowości Kossen - polecam - będę tam już czwarty raz łącznie z wyjazdami narciarskimi (2 x lato i 2 x zima). A wracając do autka - ciekaw jestem jak sie sprawdzi na niemieckiej autostradzie - niemniej to tylko 7 KM więcej niż w dotychczas użytkowanej jedynce - ale za to ma szóstkę skrzynię.

Co do wychwalania auta - musisz Zyghom spróbować jedynki po FL - jakościowo to zupełnie inne auto (nie twierdzę w tym miejscu, że dotychczasowa jedynka była kiepskim autem - wręcz przeciwnie to również super auto - niemniej miało kilka denerwujących detali - takich jak skrzypiąca kratka nawiewu czy słynny spryskiwacz w tylnej wycieraczce - teraz jest to inaczej rozwiązane zaś we wnętrzu nic a nic nie skrzypi - zobacymy jak będzie za 25 tys. km). Na podforum piątki zapewne zjedliby mnie, ale tu mogą to rzec - jadąc sobie już znanymi mi drogami czułem się momentami jakbym prowadził E-39 mojego ojca - to naturalnie komplement.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
... jedynka pozostaje niedoceniona .. :( i tak dla uzytkowników BMW (trójki) jak i innych ! Moje doświadczenia dowodzą ,że moje 118d poradzi sobie z dużo większymi brykami. :cool2: !!! 143 ps + 300nm, + waga samochodu - WIELU JEST ZDZIWIOnYCH ???? :jawdrop: ... z zastrzeżeniem - to nie jest auto rodzinne!!! :nienie: Pakuję do badażnika tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Pozdrawiam :D
Opublikowano
... jedynka pozostaje niedoceniona

 

tu sie zgodze ale...

1-1er to nie jest auto rodzinne czy tez na wypady po 1000-1500km na jeden raz - wiem, ze sie da, ale to nie jest auto do tego - to jest auto miejskie, a w miescie powala na kolana inne auta - ok, jak przyganialem swoja z norymbergii to jechalem tam ponad 200km/h ale ... to nie jest auto do tego

2-1er przed czy po liftingu zawsze zostaje 1er

3-dopiero druga turbina w 1erd pozbywa wady turbo dziury - nie wiem jak sie zachowuje 116 ale 120d wiem jak

4-nigdzie nie pisze, ze 1er jest kiepska, ale porownywac ja do 3ki czy 5ki to lekka przesada

5-dopiero co zrobilem trase kijow-sozopol-krakow, 5 osobowa rodzina - nie bardzo sobie wyobrazam ta trase w 1er - jakakolwiek by ona nie byla boska - to jest - imho - auto miejskie, ew podmiejskie

 

ale moge sie mylic :cool2:

zh
Opublikowano

Rodzinna na pewno ona nie jest - ja traktuję jedynkę jako optymalny środek transportu dla dwóch osób - ja jeżdżę głównie po mieście, na trasy do 200 km i 2-3 razy w roku wakacyjnie do 1500km - i przy takim użytkowaniu jedynka spisuje się znakomicie - w mieście jest zwrotna, szybka i lanserska, na trasie w dwie osoby zaś wystarczająco wygodna i pojemna a jednocześnie daje olbrzymią dawkę frajdy z jazdy. Nie można naturalnie porównywać jedynki do trójki czy piątki jako takiej, ale ja stwierdzam, że jeżeli chodzi o dopracowanie wersji po FL, materiały i ogólne wrażenie elegancji we wnętrzu jest przeze mnie wyżej oceniona aniżeli trójka, natomiast co do porównania z E-39 -chodzi mi o wrażenia zza kierownicy - jadąc jedynką po FL czuję się jakbym prwoadził dojrzałe spore auto (stabilności, wybieranie nierówności, opór na kierownicy), a nie kompakta - odczucia tego nie było w jedynce poprzedniej, nie mówiąc już o autach typu Audi A3 czy Volvo C30. Co jeszcze mogę dodać - jedynka jest autem, które kupuje sie przede wszystkim za jego styl, który jest niepowtarzalny i wyróżnia kierowcę na ulicy - praktycczność auta schodzi tu na drugi plan - przynajmniej ja tak wybrałem swoją - myślałem też o trójce - ale jedynka była w pełni świadomym i chcianym wyborem, którego nie żałuję - jest to auto idealnie dopasowane do moich potrzeb.

I uważam równiez, żeby wybrać świadomie jedynkę, zamiast Forda Focusa, Puga 308, Audi A3, Volvo C30 czy Alfy 147 samemu trzeba mieć trochę stylu i poczucia estetyki :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
I uważam równiez, żeby wybrać świadomie jedynkę, zamiast Forda Focusa, Puga 308, Audi A3, Volvo C30 czy Alfy 147 samemu trzeba mieć trochę stylu i poczucia estetyki :)

 

z wiekszoscia sie zgadzam ale alfa 147 tez jest sliczna, zwlaszcza w srodku...

np jasna skora w czarnej 147 wyglada rewelacyjnie.

Opublikowano

Witam,

 

Wszystko pieknie, ksztalt, wyposazenie, tylko ten silnik, 116i..? Toz tym ledwo da sie wjechac na Grossglocknera.

 

130i powinno byc. ;)

 

/DarekP

Opublikowano
Witam,

Wszystko pieknie, ksztalt, wyposazenie, tylko ten silnik, 116i..? Toz tym ledwo da sie wjechac na Grossglocknera.

/DarekP

 

No nie przesadzaj!!! Grossglockner nie taki straszny...

Dwa lata temu tą trase w dwie strony zaliczyłem 68konnym Yarisem,

i dawał sobie spokojnie radę. Chciałbym sobie popomykać po tej drodze

moją 116-tką... :lol:

 

P.S.

Pojedź sobie na norweskie fiordy!!! Wysokości nie aż takie, ale drogi,

te górskie, zrobiły na mnie większe wrażenie...

Na szczęście już w Jedynce...

 

P.S.2

130i powinno byc

Jak sie nie ma co sie lubi, to ... się nie ma!!!

:mrgreen:

Pozdroofka

TT

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
P.S.

Pojedź sobie na norweskie fiordy!!! Wysokości nie aż takie, ale drogi,

te górskie, zrobiły na mnie większe wrażenie...

Na szczęście już w Jedynce...

 

Bylem, Preikestolen, Geiranger, Trollstigen.

 

A po trasie Transfogarskiej jezdziles? ;)

 

/DP

Opublikowano

A po trasie Transfogarskiej jezdziles? ;)

 

Tam mnie jeszcze nie zaniosło...

Ale obejrzałem sobie foty w necie...

Wygląda nieźle...

 

Widzę, że gustujemy w podobnych klimatach...

:norty:

To może wspólny wypad tu ?

:wink:

Bo na autostrade do Jakucka to sie nie piszę !!!

:duh:

Pozdroofka

TT

Opublikowano

Witam!

Szczęśliwie dojechałem i wróciłem robiąc w sumie ze zwiedzaniem ponad 3000 km - więc moja jedyneczka ma już ich na liczniku ponad 8000km. Muszę przyznać, że autem jeździ się bardzo sympatycznie i w 100% spełnia ono moje oczekiwania, chociaż przyznaję, że na autostradzie czasami brakuje mocy i trzeba mocno zredukować bieg :) - ale to w końcu tylko 1,6 - porównywalne kompakty i tak nie mają szans :)

teraz trochę danych:

- generalnie nie ma problemu z okupowaniem lewego pasa w Niemczech :) - 170-180km/h jest znośną predkością w tym samochodzie - powyżej już się odrobinę męczy mimo, że v-max oszacowany jest na 204km/h - przy takiej jeździe auto spalało 9,2l na 100km - mierzone na odcinku ok. 20km - taka wypadła średnia

- średnio d drodze z Krakowa do Kossen i z Kossen do Krakowa auto spaliło 7l przy średniej prędkości na tych odcinkach 100,5 km/h

- minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać na odcinku 17km to 4,8l - jednak okupione to było bardzo delikatnym obchodzeniem sie z pedałem gazu, zaś droga układała się tak, iż najpierw sie wznosiła a potem był spadek, więc drugi odcinek można było pokonywać na prawie min. gazie

- zasięg na baku jaki pokazywał komp. to przeważnie 720-760km

a teraz parę fotek :)

 

Garmisch - Partenkirchen w towarzystwie jedynki z Francji:

 

http://img208.imageshack.us/img208/265/pict0040ct9.th.jpg

 

Pod stadionem piłkarskim w Salzburgu (stadion nie był zbyt ładny architektoniczie, więc skkupiłem się na swojej jedynce :)):

 

http://img361.imageshack.us/img361/9083/pict0217bm3.th.jpg

 

Powrót w miłym towarzystwie :)

 

http://img241.imageshack.us/img241/2829/pict0235yq4.th.jpg

 

A tu protoplaści naszych jedynek z muzeum BMW - wystawa czasowa prototypy:

 

http://img214.imageshack.us/img214/650/pict0096ij4.th.jpg

 

http://img255.imageshack.us/img255/8830/pict0099tx0.th.jpg

 

A tu jedynka coupe w stylizacji performance:

 

http://img295.imageshack.us/img295/5528/pict0082xk8.th.jpg

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

a jakie wrazenia odsluchowe ?

bo u mnie porazka - wlasnie skompletowalem caly sprzet audio i w poniedzialek oddaje do montazu

zh
Opublikowano
audiofilem nie jestem, więc jak dla mnie radio professional ze standardowym zestawem głośników wystarcza - brzmienie radia prof. jest lepsze niż bussines w poprzedniej jedynce - zapewne załuga lepszego wzmacniacza, także narazie nie będę nic kombinował z audio.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

radio jest moze "professional" ale glosniki za 5zl ;)

a jesli nie masz top hifi to radio tez jest raczej "pro" niz pro

ot gorsze niz najtanszy pionier za 300-400zl jesli chodzi o audio

 

niestety :-(

 

p.s.

to "pro" jest tylko po to by odroznic nawigacje z mapa od tej bez mapy - jak dla mnie to jakies nieporozumienie - jak moze byc nawigacja bez mapy ?

ta firma naprawde ma klientow za ... - zwlaszcza jesli chodzi o wyposazenie "dodatkowe"

 

ale i tak je kochamy - te beemeczki :-)

zh
Opublikowano

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
radio jest moze "professional" ale glosniki za 5zl ;)

a jesli nie masz top hifi to radio tez jest raczej "pro" niz pro

ot gorsze niz najtanszy pionier za 300-400zl jesli chodzi o audio

 

niestety :-(

 

p.s.

to "pro" jest tylko po to by odroznic nawigacje z mapa od tej bez mapy - jak dla mnie to jakies nieporozumienie - jak moze byc nawigacja bez mapy ?

ta firma naprawde ma klientow za ... - zwlaszcza jesli chodzi o wyposazenie "dodatkowe"

 

ale i tak je kochamy - te beemeczki :-)

 

nie przesadzaj z tym wyposażeniem ;) w VW jest jeszcze gorzej, w Audi zresztą też :) - jak oglądałem A3 to niby w najbogatszej wersji nie było klimy, dywaników, radia, ESP, kurtyn... w BMW przynajmniej mamy kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
obawiam się że niestety "muzyczka" w Audi jest na nieco wyższym poziomie niż w naszych autach (z wyjątkiem Zyghoma, który postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i szacunek mu za to), ośmiele się postawić tezę, że nawet dwa głośniczki w drzwiach przednich plus tuba (Bose) i radio Concert w Audi jakością dzwięku bije mojego Profesionala na głowę,
Opublikowano
no tak...ale w podstawowej wersji A3 nie ma wogóle muzyczki ;) a my mamy radio business ;)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
no tak...ale w podstawowej wersji A3 nie ma wogóle muzyczki ;) a my mamy radio business ;)

 

i wlasnie takie bym chcial wyposazenie

idrive od bmw a audio we wlasnym zakresie

no ale jak sie nie ma co sie lubi... to sie robia potem dodatkowe koszta

zh
Opublikowano
Każdy kupuje to co lubi :) ja najchętniej natomiast kupowałbym auta jak w USA - gdzie lista opcji jest zdecydowanie krótsza niż w Europie - nie lubię konfigurować auta od zera - wolę widzieć już to co kupuję - dlatego najbardiej interesują mnie auta stojące już w salonie albo tak jak zrobiłem - wybór jakiejś oferty premium selection, która mnie satysfakcjonowała :) tak odbiegając odrobinę od tematu - wmawianie, że konfiguracja auta od zera i olbrzymi wybór opcji to tak naprawdę naciąganie klienta - jednak w USA mają poprostu pełne opcję i kilka rzeczy do wyboru - zwróćcie uwagę na długość opcji w konfiguratorze bmw.us.com i bmw.pl ;) Poza tym kupowanie auta juz skonfigurowanego / gotowego ma tą zaletę, że można przymknąć oko na niekltóre "zbędne" rzeczy w wyposażeniu, na które przy nowym bym się nie zdecydował :) np. pakiet świtlnyw mojej jedynce - wieczorem wygląda kosmicznie, ale pewnie kosztuje z 2000 pln za ten kosmiczny wygląd :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

tak, masz racje

tyle, ze to dotyczy TYLKO auto nowych

wybierajac auto uzywane (a takie kupilem) co by nie mowic i jakby nie doceniac "doposazenia" to jednak priorytetem jest STAN auta a dopiero potem dodatki

przy aucie nowym odpada "martwienie" sie o stan auta

 

tyle jednak, ze kupujac auto 3letnie z premium selection z przebiegiem 35tys km za 50% ceny za ktora to auto zostalo kupione 3 lata temu stwierdzam, ze ... nie warto kupowac auta nowego

 

w swoim zyciu kupilem juz raz auto nowe - przepraszam, dwa razy: pierwszy i ostatni

 

a co do usa: ostatnio tam przegladalem ceny: gola 128 kosztuje 28k$ - co my porownujemy ?

zh
Opublikowano
A w mojej jedynce mam wysokotonowe w "lusterkach" , sredniotonowe w boczkach drzwi i niskotonowe w podłodze pod fotelami przednimi, i dźwięk jest naprawde super !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.