Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

proszę tylko nie pisać że gdzieś na forum są informacje bo prześledziłem wiele wątków i nic w sumie ciekawego nie znalazlem na ten temat.

mianowicie przy gwaltownym dodaniu gazu silnik szarpie szczegolnie przy okolo 1500-2000 obr/min. przeplywomierz sprawdzony, vewki dobre, siwece i filtry tez dobre. nie mam pojecia moze ktoś pomoże. silnik 528i 1996r. nie mam pojęcia co sprawdzić bo wszystko wydaje się ok. a może ktoś napisze czy jest w nim koło dwumasowe?? bo może to przyczyna aczkolwiek objawy wskazują na silnik. jakby się dławił.

pozdrawiam i czekam na wasze opinie na ten temat

 

______________

MOD EDIT:

Proszę wrócić do czytania regulaminu, a następnym razem pamiętać o wpisaniu kodu modelu przy tytule wątku.

Wystarczy spojrzeć na listę wątków w dziale 5er, żeby zrozumieć, jak należy nazywać tematy.

Jeszcze tym razem sam uzupełnię brak.

 

____________

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Być może dwumasa :?: Podpinałes pod kompa :?: Może sonda labda albo czujnik położenia wałka rozrzadu...

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

komp w serwisie bmw nic nie wykryl fachowiec powiedzial ze czwarta cewka po wymianie to samo :D wszystkie cewki sa sprawne. juz nie mam pojęcia ale myśle ze albo czujnik polozenia walu korbowego i rozrzadu ewentualnie sonda zarzuca i zubaża mieszankę, proszę jak ktoś w temacie o podpowiedź

pozdrawiam

Opublikowano

Mój kumpel miał podobne objawy, ale jemu rejestrował się błąd czujnika wałka. Po wymianie problem zniknął.

Czy masz zamontowany gaz? Jeśli tak, to przyczyna może leżeć w zapieczonych wtryskach. Ja bym zaczął szukanie od układu zasilania (filtr paliwa, ciśnienie na listwie, wtryski).

Powodzenia

Opublikowano

Hej,

 

Skąd masz taka pewność, że cewki świece i fajki masz OK? Może tylko tak wyglądają?

U mnie jak przerywał M50B25 to przyczyną był układ zapłonowy > Wymieniłem 2 cewki + zużyte fajki + świece i jest OK.

 

Kolega w M52B28 miał podobne objawy, sprawdziliśmy najpierw układ zapłonowy i był OK. Po podpięciu się pod kompa u Mcars w Warszawie wyszedł czujnik położenia wałka rozrządu > po wymianie wszystko OK.

 

Czy objawy występują na ciepłym czy na zimnym silniku (ew. kiedy są bardziej odczuwalne).

 

Po tym co opisujesz, jak bym obstawiał układ zapłonowy (Jak przyspieszasz delikatnie to tez Ci przerywa?).

Czy powyżej 2000 obrotów już jest ok?

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
witam

proszę tylko nie pisać że gdzieś na forum są informacje bo prześledziłem wiele wątków i nic w sumie ciekawego nie znalazlem na ten temat.

mianowicie przy gwaltownym dodaniu gazu silnik szarpie szczegolnie przy okolo 1500-2000 obr/min. przeplywomierz sprawdzony, vewki dobre, siwece i filtry tez dobre. nie mam pojecia moze ktoś pomoże. silnik 528i 1996r. nie mam pojęcia co sprawdzić bo wszystko wydaje się ok. a może ktoś napisze czy jest w nim koło dwumasowe?? bo może to przyczyna aczkolwiek objawy wskazują na silnik. jakby się dławił.

pozdrawiam i czekam na wasze opinie na ten temat

 

[szwagier ma 730 miał te same objawy pojechal na serwis nic nie stwierdzili i na własną rękę szukał przyczyny aż znalazł.Jak rozbebeszył przepływomierz okazało się że się blokował widoczne były ślady tarcia i na potencjonometrze scieżki były zaśniedziałe. Wyprostował przepustnice na przepływomierzu(! młotkiem !javascript:emoticon(':lol:')

Laughing wariat!) wyczyścił scieżki i chodzi dobrze.Osobiście polecam kupić nowy i wcześniej sprawdzić na innym.

 

____________[/color][/b][/size]

:lol: :lol:
Opublikowano

witam.

cewki sprawdzane miernikiem (innej możliwości nie ma)

fajki także na oporność wszystkie ok (także wzrokowo)

świece zmieniane co dopiero bo myślałem że to może być przyczyną

przepływka sprawdzana specjalnym urządzeniem, sprawna, pozatym w tym modelu nie jest to przaepływomierz z tarczą spiętrzającą tylko z drutem grzejnym!!!!

kodów błędu żadnych nie ma, ale na wszelki wypadek chyba przelece wszystkie bo nigdy nic nie wiadomo komputer nie zawsze wskaże błąd a objawy wg mnie wskazują na przepływkę albo czujniki wału, przepływka dobra więc zostają tylko czujniki. ma ktoś inne spostrzeżenia??

pozdrawiam

Opublikowano
to odłącz czujnik wału i zobaczysz jak nic się nie zmieni to znaczy że to jest to a jak zacznie gorzej chodzić to nie to.taka moja sugestia w moim ax gt tak diagnozowałem awarie i zawsze wychodziło na jaw co jest.Z czarnym dymem jednakże zawsze wiąże się sonda silniczek krokowy albo przepływomież.
Opublikowano

witam

a czy wogole przy odłączonym czujniku położenia wału samochód zapali???

wg mnie nie ale sprawdze. jedno tylko mnie nurtuje. przepływomierz wg testera na 100% sprawny a mimo to po odłączeniu jego jakby było troszkę lepiej, podmienie jeszcze przepływke a innych proszę o dalsze rady może mi pomogą i innym którzy mają tak upierdliwy temat :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Niedalej jak trzy dni temu zwalczyłem taki objawa u siebie w E34. Też podejżewałem cewki więc kupiłem na wymianę i podmieniałem na każdym cylidrze. W końcu znalazłem, na jedynce po podmianie wszyskto oki ale uwage moją zwróciła fajka, która była sparciała, porwana i popekana na odcinku ok 1 cm. Podmieniłem fajkę ze starą cewką i nadal wszystko gra. Tak więc proponuję jeszcze posprawdzać jeszcze raz dokładnie cewki i fajki oraz świece.

 

Komputer albo nie pokazywał nic albo bardzo niewiele "status error" w Carsofcie, może coś mądrzejszego powiedziało by dokładniej co jest grane.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

cewki sprawdzane miernikiem (innej możliwości nie ma)

Hej,

 

Ja tam preferuję bardziej łopatologiczne metody jeśli chodzi o weryfikację cewek.

Odkręcasz piękną pokrywkę z napisem BMW, robisz totalną ciemność (np.w garażu), wciskasz gwałtownie przepustnicę na chwilkę (w E39 to chyba będziesz potrzebował pomocnika, co będzie deptał pedał gazu) i uważnie obserwujesz i słuchasz czy i gdzie na cewkach są przebicia.

 

Z całym szacunkiem do sprawdzania cewek miernikiem, ale czasami coś jest niby dobre, a jak zamontujesz w silniku to się okazuje, że jednak nie jest ok.

Do takiego testu silnik musi być rozgrzany, bo niedoskonałości układu zapłonowego najlepiej widać na ciepłym silniku.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
dziś Panowie wieczorem sprawdze wszystkie czujniki i zgasze światło :), wiem że miernik nie pokaże jak cewk a zachowuje się pod obciążeniem ale z pojedynczymi cewkami inaczej się nie da. jeżeli wszystko będzie grało to będę szukał dalej. ale jeszcze jedna uwaga jeżeli byłoby wypadanie zapłonów na którymś z cylindrów to ta świeca znacząco by się różniła od reszty a po wykręceniu świec były idealne zero obkopcen zaczernien czy temu podobnych rzeczy.
Opublikowano

cewki sprawdzane miernikiem (innej możliwości nie ma)

Hej,

 

Ja tam preferuję bardziej łopatologiczne metody jeśli chodzi o weryfikację cewek.

Odkręcasz piękną pokrywkę z napisem BMW, robisz totalną ciemność (np.w garażu), wciskasz gwałtownie przepustnicę na chwilkę (w E39 to chyba będziesz potrzebował pomocnika, co będzie deptał pedał gazu) i uważnie obserwujesz i słuchasz czy i gdzie na cewkach są przebicia.

 

Z całym szacunkiem do sprawdzania cewek miernikiem, ale czasami coś jest niby dobre, a jak zamontujesz w silniku to się okazuje, że jednak nie jest ok.

Do takiego testu silnik musi być rozgrzany, bo niedoskonałości układu zapłonowego najlepiej widać na ciepłym silniku.

 

/Andrzej

 

 

taka metode to sobie mozesz w ... wsadzić...

 

nie wiem czy wiesz ze jak wyjmiesz nowa cewke z pudelka i zalozysz to bedzie swiecic w ciemnosci...

Opublikowano
taka metode to sobie mozesz w ... wsadzić...

 

nie wiem czy wiesz ze jak wyjmiesz nowa cewke z pudelka i zalozysz to bedzie swiecic w ciemnosci...

 

Ciekawe, że udało mi się tą metoda znaleźć akurat te 2 cewki, które były do wymiany.

 

U mnie wszystkie cewki świeciły, ale 2 świeciły zdecydowanie mocniej niż reszta, do tego słychać było przy nich wyraźnie odgłosy przebicia iskry.

 

Nie jest to oczywiście tak, ze akurat 1 cewka będzie świecić i strzelać, bo one wszystkie tak pracują, ale jeśli masz ok wzrok i słuch, to można wykryć, czy któraś z cewek odstaje od reszty.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

witam, oto kolejna jazda :(

zauważyłem że dzieje się tak gdy naprawde dam jej po garkach, pożniej właśnie zaczyna się szarpanie, wczoraj nawet zaczęła gasnąć a chwilami zaczynała chodzić jakby na trzech cylindrach, już mi ręce opadają, co to może być???? jeśli ktoś może to niech napisze mi gdzie znajdują i ile ich jest:

czujniki wału korbowego, wału rozrządu tylko zastanawia mnie fakt dlaczego te szarpania się nasilają jeśli przez chwilę jężdzi się z pełnym obciążeniem. ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić??

pozdrawiam

Opublikowano

A powiedz jeszcze z kąd jesteś i pod jakiego kompa podpinałeś? Bo z tego co się orientuje, to niektóre warsztaty mają kompy które nie widzą wszystkiego, a poważniejsze serwisy BMW mają GT1 i tam już widać wszystko.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

servis olsztyn żadnego błędu nie wykazało, nie wiem jak sprawdzał ale powiedział że czwarta cewka jest walnięta, po wymianie dalej to samo, więc ich diagnoza jest do ....., moim zdaniem to tak jakby czujnik położenia wału żle identyfikował położenie i źle przez to ustawiał kąt wyprzedzenia zapłonu albo inny motyw, jeśli ktoś wię to proszę o pomoc a błędów żadnych napewno nie ma bo juz był podłączany pod różne urządzenia od servisowych poczynając

pozdrawiam

Opublikowano
A może by tak ktoś, u kogo wszystko gra, zrobił zrzuty odczytów z ECU? Wtedy można by porównać z naszymi odczytami. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć wzorcowych wartości.
Opublikowano

witam

denerwuje mnie tylko jedna kwestia, czytałem na forum wszystkie wątki z szarpaniem i wszyscy piszą piszą a jak naprawią to nie mają łaski napisać co było przyczyną!!!! a takich problemów znalazłem wiele na tym forum lecz chyba tylko jeden rozwiązany do końca a reszta ze stu podobnych bez efektu końcowego a daty to 2005 etc więc chyba tyle czasu nie jeżdzą z usterką :) jeszcze jedna kwestia dotycząca szarpania czy może to być regulator ciśnienia paliwa ewentualnie pompa paliwa lub sonda lambda, choć chyba jakby donda strzeliła to by wykazało błąd w ECU. wiele pomysłów lecz nie mogę tego ugryść :))

pozdrawiam

Opublikowano

Zgodnie z moją wiedzą, to bez czujnika położenia wału, to nie powinien silnik odpalić - przecież na tym się zakłada antynapady, właśnie dlatego, że nawet podmiana kompa nic nie da.

A czy w 528 nie ma przypadkiem dwóch czujników?

Opublikowano

witam

właśnie są, tylko chciałbym zobaczyć jak wyglądają oscylogramy tych czujników lub jakie napięcia powinny generować czujniki wału rozrządu i położenia wału korbowego wtedy będę w domciu. ewentualnie inne możliwe przyczyny. dziś wieczorem sprawdzam w ciemności :) czy nie ma przebicia cewka lub przewody

pozdrawiam

Opublikowano

witam

właśnie po teście w ciemności. nic nadzwyczajnego nie widać, nie widać żadnych przebić. natomiast jedna fajka ma 1Ohm a reszta po 1.9. czy to może być przyczyną??

pozdrawiam jutro podmiana wszystkich cewek ze sprawnej i fajek i się okaże

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.