Skocz do zawartości

1.8 M40 po remoncie znow klepie... o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jeszcze mam 3 ostatnie pytania:

 

- czy warto kupić uzywane dźwigienki i popychacze z M43 1.6 (podobno te z M43 się już nie zuzywają -> tak zrozumiałem po wyczytaniu wielu postów)

- gdzie dostane te "pastylki"... Czyżby w ASO tylko? Jaka jest cena?

- podobno przy takiej podmianie, trzeba miec "adaptery"... Co z tym fantem?

 

nie kupuj uzywek szkoda kasy i czasu....

 

Wszytsko sie zuzywa...m43 to to samo co m40..zaley jak sie dba..;)

pastylki dostaniesz w prawie kazdym motoryzacyjnym koszt ok 10zl za szt.

 

A o co chodzi z tymi adapterami to ci nie powiem bo nie kumam o co biega...

Opublikowano
Mam mały problem z moim m40 natomiast dziś gdy wracałem z pracy po wciśnięciu gazu do dechy mój samochód po prostu nie szedł odczucie jak by coś go trzymało ma chwile przestało i znowu tak parę razy może być to wina wałka i tych popychaczy :mad2: są takie objawy (z obrotami to ciągnie do końca)

Krzych podjedź do mnie to obadamy czy to rozrząd, czy układ paliwowy, czy zapłonowy... Ja mam teraz pokaleczony zapłon i też się borykam z czymś podobnym - kable do wymiany. Pada non stop deszcz i jest wilotno, więc wszelkie niesprawności układu zapłonowego teraz wychodzą.

 

Wpadnij, obadamy.

Opublikowano
To jeszcze mam 3 ostatnie pytania:

 

- czy warto kupić uzywane dźwigienki i popychacze z M43 1.6 (podobno te z M43 się już nie zuzywają -> tak zrozumiałem po wyczytaniu wielu postów)

- gdzie dostane te "pastylki"... Czyżby w ASO tylko? Jaka jest cena?

- podobno przy takiej podmianie, trzeba miec "adaptery"... Co z tym fantem?

 

nie kupuj uzywek szkoda kasy i czasu....

 

Wszytsko sie zuzywa...m43 to to samo co m40..zaley jak sie dba..;)

pastylki dostaniesz w prawie kazdym motoryzacyjnym koszt ok 10zl za szt.

 

A o co chodzi z tymi adapterami to ci nie powiem bo nie kumam o co biega...

 

W waszych postach jest lekki błąd...

 

To odpowiednia pastylka jest swego rodzaju adapterem... Taką pastylkę dorabia się u ślusarza bo w oryginale nie występują... Poszukajcie na forum bo ja muszę iść się wreszcie wyspać :twisted2: Jest dokładna fotka i rysunek techniczny dla ślusarza...

 

Musisz kupić "koniki" od M43 czyli dzwigienki i dorobić sobie te pastylki...

Dodatkowe zalety to dość mocne odciążenie rozrządu co myśle rzuca jakieć kuce dodatkowe pod maskę i znacznie zmniejsza zużycie paska rozrządu

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
W waszych postach jest lekki błąd...

 

To odpowiednia pastylka jest swego rodzaju adapterem... Taką pastylkę dorabia się u ślusarza bo w oryginale nie występują... Poszukajcie na forum bo ja muszę iść się wreszcie wyspać :twisted2: Jest dokładna fotka i rysunek techniczny dla ślusarza...

 

Musisz kupić "koniki" od M43 czyli dzwigienki i dorobić sobie te pastylki...

Dodatkowe zalety to dość mocne odciążenie rozrządu co myśle rzuca jakieć kuce dodatkowe pod maskę i znacznie zmniejsza zużycie paska rozrządu

Jest tak, jak napisał miki1406. Dźwigienki z M40 są wadliwe, te z M43 mają już rolki, więc nie niszczą wałka. Można je zaadaptować do M40, wystarczy zakupić specjalne adaptery (u Andrzeja) lub dorobić samemu. Jest to świetne wyjście. Koszt to ~120zł za używane dźwigienki z M43 + 100zł twarde adaptery. Nie warto kupować nowego wałka, dźwigienek i popychaczy z M40, bo i tak zaraz znowu będzie cykać. Głupiego robota, szkoda kasy i czasu. Lepiej zrobić "M40,5" :wink:

 

Wszystko jest opisane w tym temacie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51567&start=0

Opublikowano
oki to powiedzcie mi po jakim czasie bedzie trzeba znow robic moja M40?? ;> ... bo jak lipa to chyba zmienie na M42 :)
Opublikowano
oki to powiedzcie mi po jakim czasie bedzie trzeba znow robic moja M40?? ;> ... bo jak lipa to chyba zmienie na M42 :)

A po co zmieniać, skoro niedawno w niego inwestowałeś? M40 to dobry silnik, ale ma wadę fabryczną. Po prostu zmień w nim dźwigienki na te z M43 i już się nic nie wytrze.

 

 

 

wystarcza same dzwigienki;>????

 

kurcze ale dopiero co zmienialem na nowe..:/

Opublikowano

no oki.... ale co dzwigienka ma do mocy i spalania?? przeciezto to samo...

no i wsumie ile on na mocy zyska z 1km czy bedzie mniej palil z 0.5litra...

 

a 2, to nie moge znalesc na allegro dzwigienek od M43.... :/

 

A 3. to za ile czasu bedzie to samo co bylo czyli wyjedzie sie szybko...

bo na tamtrym walku mialem wytarta 1 krzywke i pod nia 1 dzwigienke....

Opublikowano
no oki.... ale co dzwigienka ma do mocy i spalania?? przeciezto to samo...

No jak to co? Przecież to logiczne. Dźwigienka z M40 cały czas trze, stwarza opór. Dźwigienka z M43 ma rolkę, więc oczywistym jest, że będzie mniejszy opór, co spowoduje lekki wzrost mocy. BMW zrozumiało swój błąd i zastosowało idealne rozwiązanie.

Kupowanie dźwigienek z M40, to dla mnie bezsens.

Opublikowano
wlej syntetyk bo szkoda nowych szklanek, teraz moze jest dobrze ale przyjdzie zima i bedzie klekotac przy odpaleniu po nocy

 

 

a jak bedzie olej lykac....??

mam wlany polsyntetyk i narazie oleju nie lyka..a jak zaleje syntetyk i bedzier lykac albo glosniej pracowac albo cus????

 

 

 

 

p.s http://www.bmwpasja.pl/forum/viewthread.php?forum_id=14&thread_id=911

 

pomysl co piszesz i odpowedz sobie na pytanie dlaczego ma łykac??? producent zaleca taki i taki olej i takiegosie trzeba trzymac, zaraz ktos powie zejak wiekszy przebieg to taki i taki olej bo sie rozszczelni silnik, myslisz ze jak kupiles auto jezdzace przykladowo na semisyntetyku bo ktos wczesniej mial wycieki i taki zalal tak aby uszczelnic silnik?? niechce mi sie juz wiecej pisac o olejach, http://forum.7er.pl/problem-ze-stukaniem-szklanki-zniknal-vt3720.htm i jak ktos znajdzie mi ze w instrukcji pojazdu pisze ze przy takim i takim przebiegu nalac taki i taki olej to mu laske zrobie

www.auto-optima.pl
Opublikowano
wlej syntetyk bo szkoda nowych szklanek, teraz moze jest dobrze ale przyjdzie zima i bedzie klekotac przy odpaleniu po nocy

 

 

a jak bedzie olej lykac....??

mam wlany polsyntetyk i narazie oleju nie lyka..a jak zaleje syntetyk i bedzier lykac albo glosniej pracowac albo cus????

 

 

 

 

p.s http://www.bmwpasja.pl/forum/viewthread.php?forum_id=14&thread_id=911

 

pomysl co piszesz i odpowedz sobie na pytanie dlaczego ma łykac??? producent zaleca taki i taki olej i takiegosie trzeba trzymac, zaraz ktos powie zejak wiekszy przebieg to taki i taki olej bo sie rozszczelni silnik, myslisz ze jak kupiles auto jezdzace przykladowo na semisyntetyku bo ktos wczesniej mial wycieki i taki zalal tak aby uszczelnic silnik?? niechce mi sie juz wiecej pisac o olejach, http://forum.7er.pl/problem-ze-stukaniem-szklanki-zniknal-vt3720.htm i jak ktos znajdzie mi ze w instrukcji pojazdu pisze ze przy takim i takim przebiegu nalac taki i taki olej to mu laske zrobie

 

 

 

no to zrobie tak... po wyplatce zakupie olej syntetyczny texaco(bo mam tanie dojscie do tego oleju) spuszcze ten co mam i zaleje syntetyk..:)

tylko kurcze poci mi sie laczenie skrzyni z silnikiem to chyba bardziej bedzie sie pocic ale to tez sie zrobi..;)

Opublikowano
a skad wiesz ze leci z silnika a nie ze skrzyni?

 

 

no tego akurat niewiem ale kazdy kto mi mowi to ze to uszczelniacz na wale w silniku....

Opublikowano
wystarcza same dzwigienki;>????

 

kurcze ale dopiero co zmienialem na nowe..:/

Dźwigienki+adaptery. Zyska w ten sposób na mocy, będzie mniej palił. I wałek Ci się nie wytrze, bo te zamienniki nie są dobrej jakości. Dźwigienki od M40 wystaw na Allegro.

Mam tak przerobione 2 bercie i nikt mnie nie przekona do standardowych dzwigienek. Rolki od M43 można założyć nawet na trochę zjechany wałek, nic się nie stanie, rolki wyrównają ci ładnie wałek. Warunek to dobre popychacze, żeby dalej nie cykało.

Opublikowano
Panowie, czy te dźwigienki można gdzieś kupić poza ASO i nie u magika spod łodzi? :) W ASO chcą 135 zł za jedną :duh: a o adapterkach to wole nie pytać :P
Opublikowano
a ja poczekam az sie zuzyja te co zalozylem, niewiem kiedy to nastapi ale jak nastapi to wtedy bede cus kombinowal..;)
Opublikowano
Panowie, czy te dźwigienki można gdzieś kupić poza ASO i nie u magika spod łodzi? :) W ASO chcą 135 zł za jedną :duh: a o adapterkach to wole nie pytać :P

Ciężko o te dźwigienki, ja szukałem 2 tygodnie. Po prostu trzeba pytać sprzedających części do BMW na Allegro. Np. tutaj:

http://www.allegro.pl/item400422587_uzbrojony_walek_bmw_1_6i_1_8i_m40_bmw_3_e30_3_e36.html

http://www.allegro.pl/item398130750_walek_rozrzadu_bmw_e36_1_6_m43.html

Adapterów nie kupisz w ASO. To jest "homemade" :wink:

Opublikowano
Ciężko o te dźwigienki, ja szukałem 2 tygodnie. Po prostu trzeba pytać sprzedających części do BMW na Allegro. Np. tutaj:

http://www.allegro.pl/item400422587_uzbrojony_walek_bmw_1_6i_1_8i_m40_bmw_3_e30_3_e36.html

http://www.allegro.pl/item398130750_walek_rozrzadu_bmw_e36_1_6_m43.html

Adapterów nie kupisz w ASO. To jest "homemade" :wink:

 

:mrgreen: No to jednak poczekam czy Magik z Łodzi się spisze i wyśle mi te dźwigienki z adapterami. Ma wysłać za pobraniem więc czekam :roll2: Cena jest konkurencyjna - 270 zł za komplet 8 dźwigienek i adapterów.

 

Od razu zapytam - adaptery więc zakłądam ZAMIAST pastylek które tam będą WCIĘCIAMI DO GÓRY, tak? :)

Opublikowano
Od razu zapytam - adaptery więc zakłądam ZAMIAST pastylek które tam będą WCIĘCIAMI DO GÓRY, tak? :)

Tak, węższą średnicą do góry do dźwigienki. Tylko polecam Ci zrobić jeszcze jedno, bo on o tym nie mówi, mianowicie te adapterki są dwuczęściowe tzn. wewnętrzna mniejsza średnica jest ruchoma w zewnętrznym pierścieniu (jak będziesz miał w ręku to zobaczysz). Po wrzuceniu tego ta wewnętrzna część opiera się o zawór, a zewnętrzna wpada za głęboko do grzybka zaworowego i w skrajnym przypadku może wyskoczyć ta część środkowa z dźwigienką. Żeby tego uniknąć trzeba zrobić sobie takie małe podkładki, które wrzucisz pod te adapterki. Robi się je łatwo z drutu miękkiego około 1,5 mm owijasz np na wiertle 8-9 mm i robisz taką spiralkę, żeby zwoje były blisko siebie. Robisz 8 zwojów, rozcinasz je szczypcami do cięcia wzdłuż spirali i doginasz ładne kółeczka. To wrzucasz pod te adapterki i masz wtedy pewność, że nic nie spadnie. Po założeniu ta zewnętrzna część powinna mniej więcej być na równo z grzybkiem. Dlatego te adapterki są dwuczęściowe, bo on tą środkową część wymienia na różne wysokości jak robi pacjentowi silnik (kasuje luzy zaworowe) a powinny być jednoczęściowe jak komuś sprzedaje, ale on to robi pod swoją robotę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.