Skocz do zawartości

Turbina


rafal_8_7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Niedawno bo około 2 tygodnie temu padła mi turbina w 320d. Oczywiście wysłałem do regeneracji ale gościu przysłał nie taka jak trzeba a mianowicie miała inaczej zbudowana łapę od zaworu oraz Cięgiełko było zadługie i oczywiscie teraz z zero kontaktu.Chcę to przerobić więc mam pytanie jak mam ustawić zawór aby było najlepiej??Oraz czy jest róznica jeśli zawór bedzie większy lub mniejszy??Z góry dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dowiedziałem sie od osoby która ją naprawiała to odkręciła sie srubka od wiatraczka i poleciały wysztkie łopatki oraz łozysko sie rozpadło. Stało sie to podczas jazdy w pewnym momencie cos tyknęło auto starciło moc i zaczęło dymić naszczescie niedaleko mechanika:D Auto jest z 99r oraz ma 180000 km przebiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli może paść nawet przy starcie i spokojnej jeżdzie ? bo ja zawsze myslałem że przy obrotach jak pompuje na maxa , mam 100tyś więcej ale jak pytałem znajomego mechanika o stan turbiny to powiedział jest Ok

Burner widzę ża mamy ten sam rocznik no i jakiś tam lajtowy program , może nie padnie nam , jeszcze rok bym pojeżdził tym modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze nikt sie na tym niezna więc może ktoś bedzie wiedział co może być przyczyną ze po założeniu turbiny gdy jadę i za każdym razem po przekroczniu słychac taki swist tak jakby bylo zasysane powietrze albo gdzies ono ulatywało???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne szkoŁy -jedni mówią, że turbina powinna pracować bezszelestnie , a inni że musi wydawać odgŁosy. ZamontowaŁem w aucie mojej mamy (Alfa 156) turbinę po regeneracji i gwiżdże dość mocno. Wszystkie parametry są ok, najważniejsze żeby nie byŁo sŁychać dźwięków obcierania wirnika o obudowę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może zle sformułowałem pytanie wiec tak: gdy jae osiągam ok 2000 obr to turbina sie uruchamia ale praktycznie jej nieslychac jedynie troche czuc ale po osiagnieciu 3 tys slychac tak jakby gwizd czy swist i potem ustaje .Czy przyczyna moze byc zapchany drugi katalizator??pierwszy juz opruznilem i auto o niebo mocniejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak , słychać ją ale na wolnych obrotach po uruchomieniu silnika jak stał np przez noc ale podczas ruszania taki delikatny gwizd, potem nie słychać jak się rozgrzeje oraz jak juz jade , jedynie jak ruszam ale ten gwizd jest bardzo przyjemny przy ruszaniu :mrgreen:

 

rafal_8_7 turbina pracuje non stop tylko z różnymi obrotami, usunięcie kata nie jest takie proste , lambda podaje wtedy błedne dane , tak myślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może zle sformułowałem pytanie wiec tak: gdy jae osiągam ok 2000 obr to turbina sie uruchamia ale praktycznie jej nieslychac jedynie troche czuc ale po osiagnieciu 3 tys slychac tak jakby gwizd czy swist i potem ustaje .Czy przyczyna moze byc zapchany drugi katalizator??pierwszy juz opruznilem i auto o niebo mocniejsze.

 

zaciekawiło mnie to co piszesz o katalizatorach :) wiem, ze na forum juz jest gdzies ten temat ale nie zostal on dociagniety do konca w sumie :)

z tego co wiem, co czytałem własnie w tamtym temacie to w 320d 150 konnej są dwa katalizatory a w 136 jeden , tak? bardzo mnie ciekawi jak to zrobiłes? w miejsce kata wstawiłes jakas rure? czy poprostu oprózniles puszke katalizatora?

jakbys mógł to zapodaj jakies fotki :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania @majkeld69 :)

Który katalizator opróżniłeś, w jaki sposób i jak w praktyce przełożyło się to na jazdę/osiągi?

 

PS. Po takim zabiegu musiałbym podjechać na korektę programu, jeżeli mam auto po "remapie"? :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauwazyłem to u mnie są dwa katalizatory jeden po wyjściu od turbiny a drugi gdzieś na srodku .Sondy lambda niema nigdzie ale trakie wersje chyba też wychodziły.Katalizator opróżnilem poprzez rozcięcie ,wywalenie środka i zaspawanie.Nie wiem jak przy zdrowym samochodzie ale u mnie po wymianie turbiny był strasznie słaby a po opróżnieniu przybyło mu pare koników chociaż to jeszcze nie jest jego pełna moc wiec zastanawiam sie nad tą samą czynnością z drugim .Po oprużnieniu tego pierwszego odziwo auto nie chodzi nic głoścniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech bedzie jak chce ale wywalilem oba i przy 3000obr nie ma takiego pisku jak wczesniej .Teraz zostało tylko wyregulowac turbine zeby sie zalaczala jak dawniej cos kolo 2 tys a nie 3 tylko nie wiem jak to zorbic tym zaworem w ksztalcie gruszki czy jecgac na kompa???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zostało tylko wyregulowac turbine zeby sie zalaczala jak dawniej cos kolo 2 tys a nie 3 tylko nie wiem jak to zorbic tym zaworem w ksztalcie gruszki czy jecgac na kompa???

 

Jak popatrzysz na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

 

zobaczysz system do regulacji. Cały system jest sterowany przez układ podciśnieniowy, który jest włączany/wyłączany przez kompa za pomocą elektrozaworu nr 1.

 

Masz do wyboru:

 

1. zatkać rurę nr 12 na rysunku ww - NIE POLECAM, bo wtedy turbo chodzi na okrągło i nie ma ograniczenia pracy z góry a po zapaleniu silnika, może nie docierać olej do smarowania :jawdrop:

 

2. wymienić "gruszkę" na turbinie bo ona ma w sobie membranę, która odpowaiada mechanicznie za włączanie/wyłaczanie turbinki. Może mieć inna charakterystykę niż ta, która była w Twoim samochodzie.

 

gwizd, który pojawia się to efekt rozkręcania się turbo - często w regenerowanych turbinkach ludzie mówią, że bardziej słychać .... nie to co oryginał :?

 

Z katalizatorem trzeba uważać:

 

1. Sonda musi być, bo komp nie będzie wiedział jaki jest poziom tlenu w spalinach a w związku tym nie będzie umiał dawkowac paliwa odpowiednio - chyba, że cały czas chcesz spalać na maxa :nienie:

 

2. Turbina potrzebuje mieć odpowiednie ciśnienie w rurze wydochowej do prawidłowej pracy. Bez odpowiedniego cisnienia, turbinka będzie się kręcić po ciepłej stronie za szybko i naprężenia na łozyska będą większe oraz one inaczej się rozłążą wzdłuż osi wałka turbinki co spowoduje, że turbinka za chwilę znów będzie do wymiany.

 

Co do liczby katalizatorów, to automat ma jeden, manual dwa.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u mnie po sciągnięciu obu katalizatorów począwszy od wyjścia turbiny to samego konca nie ma nigdzie sondy wiec albo ją ktoś wczesniej wymontowal albo nieiwem co to za model może bez gdyż nawet niema miejsca na nią. Teraz zauważyłem dziwną sprawę jak przekręce kluczyk to czasem zawór przesunie sie w lewo w stornę gruszki ale po zapaleniu wraca na swoje miejsce i podczas gazowania nie zmienia swojej pozycji.Myślalem że to może elektrozawór i wymieniłem z tym drugim ale efekt był taki sam.Czy to znaczy że oba mogą być uszkodzone???Czy zawór ma sie zamykać podczas zapalenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u mnie po sciągnięciu obu katalizatorów począwszy od wyjścia turbiny to samego konca nie ma nigdzie sondy wiec albo ją ktoś wczesniej wymontowal albo nieiwem co to za model może bez gdyż nawet niema miejsca na nią.

 

Musi być : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=18_0322&hg=18&fg=10

 

Chyba wprowadziłem Cię w błąd. ten rocznik mógł nie mieć jeszcze sondy lambdy (o2). Sorry.

 

Teraz zauważyłem dziwną sprawę jak przekręce kluczyk to czasem zawór przesunie sie w lewo w stornę gruszki ale po zapaleniu wraca na swoje miejsce i podczas gazowania nie zmienia swojej pozycji.Myślalem że to może elektrozawór i wymieniłem z tym drugim ale efekt był taki sam.Czy to znaczy że oba mogą być uszkodzone???Czy zawór ma sie zamykać podczas zapalenia?

 

Dziwnie..... bo gruszka może działać tylko wtedy kiedy jest podciśnienie.... chyba, że coś zostaje w układzie po wyłączeniu silnika a Ty widzisz ten efekt jak go zapalasz.

 

 

Znalazłem ciekawego posta tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29414

 

może to rozwiąże problem....filtry małe :| :?:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.