Skocz do zawartości

xenony swieca na zielono - chińskie fakin szit =(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zachcialo mi sie xenonow.. na forum xjenony i xjenony no to wziolem i co z tego mam? Trawnik przed autem :( kupujac zastrzeglem ze nie chce tego agrotuningowego blekitu - chce po prostu barwe zblizona najbardziej do bialego wiec polecono mi 5000k. No i 10 sekund po uruchomieniu faktcznie bialo ale potem to juz pole kapusty. Kto chce oddam za czapke sliwek
Opublikowano
5000k montowali w serii w Mietkach..niejeden z tego forum chciałby mieć takie żarniki bo fajnie świecą jeżeli masz soczewki
Opublikowano

6000k też spoko świecą, bardzo jasny błękit, atrakcyjnie to wygląda, dobry kompromis pomiędzy biało-żółtymi 4300k i fioletowymi 8000k, choć 5000k również są ciekawe.

 

Wracając do ksenonów, to być może czarny316 masz trefne palniki. Być może to wada produkcyjna, bo zuużyte ksenony 5000K kończą się raczej w takich kolorach : biały---->niebieski--->różowy--->END.

 

5000k powinny świecić na biało, czasem z bardzo lekką domieszką błękitu. Ksenon zaczyna pracować w swojej nominalnej barwie dopiero po bodajże 40h, ale żeby startować z zielonego koloru to trochę nie teges. Na twoim miejscu wymieniłbym na gwarancji palniki jesli masz taką możliwość albo kup inne, innego producenta (może jakaś wadliwa seria albo po prostu wybrany model danego producenta tak ma). Jeśli nie, poczekaj barwa na pewno się trochę zmieni z czasem.

Opublikowano

ja bym to oddał... wrzuc moze jakeis zarowki... philips super white... wiadomo ze to nie xenon...

te zarniki hid ni trzymaja wymiarów... nie mają norm a jak maja podane jakies normy to i tak dyrektywy sie nie zgadzaja... pozaty msąrózne mozna kupic hid za 200 zl... a sa po 500 - 600zl... mysle ze cena moze byc tez uwarunkowana jakością...

 

smieszne jest to ze coraz czesciej mozna spotkac punto , polo, uno na xenonach... hid czajna..

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Żarówka halogenowa nigdy nie będzie świecić tak jak ksenon. Strumień i intensywność świecenia zwykłej żarówki jest kilkakrotnie niższy i po założeniu ksenonu bardzo ciężko jest wrócić do standardu. Najtańszy chiński ksenon świeci 2 razy lepiej od zwykłej żarówki.

 

Te zestawy za 200-500 zł praktycznie niczym sie nie różnią, wszystko w Chinach robione i sprzedawane pod różnymi nazwami. Skończyły się czasy kiedy ksenon był luksusem i kosztował ponad 1000 zł. Teraz można sobie zapewnic dużo lepszą widoczność, komfort i bezpieczeństwo podróżowania za śmieszne pieniądze, nie wiem dlaczego ludzie mieliby z tego nie korzystać...

Opublikowano

hmmm masz zamontowane HID... ?

bo czesto jest tak ze małe jest piekne i to mowia mali...

a tak serio to stan samochodem z HID i z oryginalnym xenonem d2s obok siebie... i stan na przeciw... jesli nei zoabczysz roznicy... to porozmawiamy...

 

jak masz xenon orginalny masz cala lampe przystosowana do tego... wiec montowanie w zyklej lampie hid... to nie do konca to samo nei sadzisz?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Różnicy nie ma, chyba że chodzi Ci o barwę świecenia. W HIDach możesz sobie wybrać, tak jak w orginale 4300K lub wyżej, jeśli zależy Ci również na efekcie wizualnym.

 

2ds nie świadczy o klasie żarówki/palnika tylko o rodzaju lampy. HID jest w sprzedaży pod każde reflektory i różne mocowania. Jest HID 2ds, jest HID H4, jest HID H7.

 

Mam orginalne ringi Hella z soczewką, więc ksenon, wg mnie, jest tam wręcz pożądany, a przynajmniej bardzo dużo się traci nie montując go do nich. Co do zakładania ksenonu do odbłyśników to jest to oczywiste, że nie powinno się tego robić.

 

Poza tym myślę, że robisz zbyt wielkie "hallo" z tych ksenonów, jakbyś zakładał 20-calowe felgi do auta. Ja musząc zmienić żarówki, kupiłem zestaw HIDa jakieś pół roku temu, przy okazji za 220 zł z wysyłką, zamontowałem do nowych lamp w 30 minut i praktycznie o tym zapomniałem, bo czym tu się podniecać. Dzięki temu mam dużą lepszą widoczność, zwłaszcza w deszczu kiedy zwykła żarówka halogenowa praktycznie w ogóle nie oświetla drogi (ksenon przeciwnie) czy poza miastem (np. w lesie kiedy ksenony zamieniajaą mi noc w dzień). Autko dużo lepiej wygląda, nikogo nie oślepiam. Same zalety.

Opublikowano
akurat chyba włożenie 20 cali ..do samochodu to nic zlego... jesl iauto na to pozwoli... kazdy chwali swoje... ja jestem za tym ... chcesz miec xenon kup oryginal duz oosob chwali hidy dużo nimi gardzi... duzo pisze ze sie przepalaja... ja akurat czesto widze ze cos mnei mocno oslepia... a leci cos wlasnei na hidach... w jakims aucie ktore napewno nie mialo xenonow..
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Rafal_W_wa nastawiłeś się negatywnie do tych ksenonów HID, ale odnoszę wrażenie, że za bardzo nie masz o nich pojęcia, coś tam słyszałeś, coś tam przeczytałeś. :wink: Jestem ostatni, który walczyłby z Twoimi poglądami czy nakłaniał kogoś do wspierania chińskiej gospodarki albo allegro :) , ale wiesz czym się różni HID od orginału w efekcie końcowym (jakość świecenia itd.)? No właśnie ...niczym. Gdyby jeszcze gorzej świecił, wyglądał, przetwornice powodowały jakieś zakłócenia, problemy itd. można by mieć wątpliwości. Mity o szybko przepalających się palnikach (bo ksenony nie są żarówkami) można włożyć między bajki, choć wiadomo zawsze znajdą się jakieś trefne egzemplarze (na Forum jest przynajmniej kilka topiców z problemami, ale tak to jest z uniwersalnymi zestawami z różnych źródel). Z resztą jeśli taki HID przepali się np. po 2 latach to co to za problem kupić nowe palniki za ...100 zł. Orginalne kosztują prawie 3 razy więcej, niech wytrzymają dłużej a i tak na to samo wyjdzie. Z resztą ich wytrzymałość nigdzie nie jest potwierdzona, bo zanim one zdążą się przepalić zdążysz już sprzedać samochód.

 

Poza tym te auta, które Cię oślepiają to są właśnie ksenony na odbłyśnikach. I nie, dlatego że to HID, tylko każdy ksenon tak razi. Powstaje wtedy efekt UFO (cały klosz mocno świeci jak przy włączonych długich), który właśnie tak razi, szczególnie w nocy. Na soczewkach nie ma tego efektu.

 

To, że znajdą się ludzie, którzy z nich szydzą to normalka, jak się jest przeciwko czemuś to zawsze można znaleźć jakieś argumenty : brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów, chińskie g..., zła pogoda :wink: itd. Faktem jest, że uniwersalne HID zostały właśnie stworzone do każdego typu reflektora, żeby każdy mógł je kupić. No i ludzie kupują, często dla szpanu (choć w większości to nienaturalnie i śmiesznie wygląda) i oślepiają innych. Albo kupują zestawy o barwie świecenia powyżej 8000k narażając się dodatkowo na niebezpieczeństwo. I za to należy się krytyka.

 

Wg mnie to każdego indywidualna sprawa na czym jeździ i trochę bez sensu jest się o to spierać. Jeśli ktoś chce - kupuje sobie orginalne albo HIDy, nie chce - jeździ na halogenówkach. Proste.

Opublikowano
Koledzy chyba zapomnieliście lub nie wiecie, że lampy ksenonowej nie wolno wkładać do zwykłego reflektora który był przewidziany na żarówki halogenowe. W skrajnym przypadku można stracić dowód, lub w razie stłuczki mieć duże problemy z otrzymaniem odszkodowania. Każdy reflektor do lampy ksenonowej musi posiadać dwie rzeczy: układ samopoziomujący oraz spryskiwacz lub wycieraczkę. Wiem, że często lepiej widać jak się włoży nawet chińską podróbę zamiast żarówki halogenowej, ale tylko wam się zdaję że nikogo nie oślepiacie. Dużo jeżdżę wieczorem poza miastem i takie przerobione światła bardzo oślepiają.
Opublikowano (edytowane)

W chwili obecnej mam dobre oświetlenie na moich soczewkach, sporo myślałem o HID-dzie ale przeczyściłem lampy w ub. roku i na razie sobie odpuściłem. A ostatnio bardzo dużo jeździłem tico i tam dopiero są badziewne światła. Także następna buma będzie miała na pewno, albo oryginalny xenon, albo HID.

 

Do przeczytania tego tematu, byłem przekonany, że palnik 5000 będzie najlepszym kompromisem pomiędzy 4800 i 6000. Teraz jestem ciekaw, czy autor postu miał pecha i trafił na bubel, czy też, po prostu barwa światła nie trafiła w jego gust. :think: :wink:

 

EDIT:

O prawnym i technicznym aspekcie HID-ów jest już bardzo dużo na forum. Wróćmy, proszę do tematu. :wink: :roll2: :mrgreen:

Edytowane przez Lucass_81
Opublikowano
Koledzy chyba zapomnieliście lub nie wiecie, że lampy ksenonowej nie wolno wkładać do zwykłego reflektora który był przewidziany na żarówki halogenowe. W skrajnym przypadku można stracić dowód, lub w razie stłuczki mieć duże problemy z otrzymaniem odszkodowania. Każdy reflektor do lampy ksenonowej musi posiadać dwie rzeczy: układ samopoziomujący oraz spryskiwacz lub wycieraczkę. Wiem, że często lepiej widać jak się włoży nawet chińską podróbę zamiast żarówki halogenowej, ale tylko wam się zdaję że nikogo nie oślepiacie. Dużo jeżdżę wieczorem poza miastem i takie przerobione światła bardzo oślepiają.

 

1. Możesz przytoczyć przepis, który o tym mówi? Z tego co mi wiadomo w układ sampoziomowania oraz spryskiwacze reflektorów powinny być wyposażone auta wyprodukowane bodajże od roku 2001.

2. Wszystkie lampy są przewidziane na żarówki halogenowe. Jeśli natomiast lampa posiada soczewkę jest wtedy również przystosowana do ksenonu i na spokojnie można go zakładać bez obawy, że będzie się oślepiało innych.

Opublikowano
Koledzy chyba zapomnieliście lub nie wiecie, że lampy ksenonowej nie wolno wkładać do zwykłego reflektora który był przewidziany na żarówki halogenowe. W skrajnym przypadku można stracić dowód, lub w razie stłuczki mieć duże problemy z otrzymaniem odszkodowania. Każdy reflektor do lampy ksenonowej musi posiadać dwie rzeczy: układ samopoziomujący oraz spryskiwacz lub wycieraczkę. Wiem, że często lepiej widać jak się włoży nawet chińską podróbę zamiast żarówki halogenowej, ale tylko wam się zdaję że nikogo nie oślepiacie. Dużo jeżdżę wieczorem poza miastem i takie przerobione światła bardzo oślepiają.

 

1. Możesz przytoczyć przepis, który o tym mówi? Z tego co mi wiadomo w układ sampoziomowania oraz spryskiwacze reflektorów powinny być wyposażone auta wyprodukowane bodajże od roku 2001.

2. Wszystkie lampy są przewidziane na żarówki halogenowe. Jeśli natomiast lampa posiada soczewkę jest wtedy również przystosowana do ksenonu i na spokojnie można go zakładać bez obawy, że będzie się oślepiało innych.

Ad.1 Kolega dobrze pisze, jeśli samochód posiada światła ksenonowe musi byc wypoażony w samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów, ostatni oglądałem program w którym wypowiadał się na ten temat poicjant.

Ad.2 Jakoś sceptycznie podchodzę do zarówki halogenowej w soczewce, ale kto wie.

Opublikowano

Ad.1 Kolega dobrze pisze, jeśli samochód posiada światła ksenonowe musi byc wypoażony w samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów, ostatni oglądałem program w którym wypowiadał się na ten temat poicjant.

Ad.2 Jakoś sceptycznie podchodzę do zarówki halogenowej w soczewce, ale kto wie.

Ad. 1

Jeśli to ten program, który i ja oglądałem, to ten mądry Pan nie powiedział, po którym roku musi być to autko. A tego nie mówi się, aby ludzie z autami sprzed 2002 r. (bodajże) nie zakładali na potęgę HID-ów.

Ad. 2

Kwesta gustu. Ja jestem zachwycony. Niech nawet będzie ten kolor światła jest taki lekko "wyblakły", a jest bo soczewka jednak trochę załamuję to światło, to i tak wg mnie lampa projekcyjna lepiej świeci. O granicy światło-cienia nie wspomnę. Tak jak wspomniałem, kwestia gustu i jakości/czystości lampy. ;)

Opublikowano
1. Możesz przytoczyć przepis, który o tym mówi? Z tego co mi wiadomo w układ sampoziomowania oraz spryskiwacze reflektorów powinny być wyposażone auta wyprodukowane bodajże od roku 2001.

2. Wszystkie lampy są przewidziane na żarówki halogenowe. Jeśli natomiast lampa posiada soczewkę jest wtedy również przystosowana do ksenonu i na spokojnie można go zakładać bez obawy, że będzie się oślepiało innych.

 

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Natomiast całkowicie zgodne z prawem jest pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. W skład takiego zestawu powinny wchodzić homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp oraz układ oczyszczania szyb reflektorów (oba są obowiązkowe dla świateł mijania zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

Opublikowano
Myślę, że przepis jest każdemu zainteresowanemu znany. Chodzi mi bardziej o wątpliwość kogo on obowiązuje. Czy auta od roku kiedy w życie wszedł przepis czy w tym przypadku prawo działa również wstecz. W przypadku choćby obowiązku posiadania pasów bezpieczeństwa czy zagłówków nie działa.
Opublikowano

pewnie ze nie dziala wstecz, przeciez pierwsze xenony wogole nie mialy samopoziomowania, a spryskiwacze tez byly wtedy jeszcze zadkoscia, to co w zwiazku z tym zabrac dowody rejestracyjne pojazdom ktore z fabryki wyszly (przed wydaniem przepisow) bez spryskow i samopoziomu ? nie przesadzajmy :mad2:

nie bede juz bardziej rozwijal OT :worried:

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano
Rafal_W_wa nastawiłeś się negatywnie do tych ksenonów HID, ale odnoszę wrażenie, że za bardzo nie masz o nich pojęcia, coś tam słyszałeś, coś tam przeczytałeś. :wink: Jestem ostatni, który walczyłby z Twoimi poglądami czy nakłaniał kogoś do wspierania chińskiej gospodarki albo allegro :) , ale wiesz czym się różni HID od orginału w efekcie końcowym (jakość świecenia itd.)? No właśnie ...niczym. Gdyby jeszcze gorzej świecił, wyglądał, przetwornice powodowały jakieś zakłócenia, problemy itd. można by mieć wątpliwości. Mity o szybko przepalających się palnikach (bo ksenony nie są żarówkami) można włożyć między bajki, choć wiadomo zawsze znajdą się jakieś trefne egzemplarze (na Forum jest przynajmniej kilka topiców z problemami, ale tak to jest z uniwersalnymi zestawami z różnych źródel). Z resztą jeśli taki HID przepali się np. po 2 latach to co to za problem kupić nowe palniki za ...100 zł. Orginalne kosztują prawie 3 razy więcej, niech wytrzymają dłużej a i tak na to samo wyjdzie. Z resztą ich wytrzymałość nigdzie nie jest potwierdzona, bo zanim one zdążą się przepalić zdążysz już sprzedać samochód.

 

Poza tym te auta, które Cię oślepiają to są właśnie ksenony na odbłyśnikach. I nie, dlatego że to HID, tylko każdy ksenon tak razi. Powstaje wtedy efekt UFO (cały klosz mocno świeci jak przy włączonych długich), który właśnie tak razi, szczególnie w nocy. Na soczewkach nie ma tego efektu.

 

To, że znajdą się ludzie, którzy z nich szydzą to normalka, jak się jest przeciwko czemuś to zawsze można znaleźć jakieś argumenty : brak samopoziomowania, spryskiwaczy reflektorów, chińskie g..., zła pogoda :wink: itd. Faktem jest, że uniwersalne HID zostały właśnie stworzone do każdego typu reflektora, żeby każdy mógł je kupić. No i ludzie kupują, często dla szpanu (choć w większości to nienaturalnie i śmiesznie wygląda) i oślepiają innych. Albo kupują zestawy o barwie świecenia powyżej 8000k narażając się dodatkowo na niebezpieczeństwo. I za to należy się krytyka.

 

Wg mnie to każdego indywidualna sprawa na czym jeździ i trochę bez sensu jest się o to spierać. Jeśli ktoś chce - kupuje sobie orginalne albo HIDy, nie chce - jeździ na halogenówkach. Proste.

 

kris chodzi mi tylko to co napisał monter ze nie mozna wkłądac xenonu do zwyklej lampy a tego sie robi coraz wiecej... wiadomo jak jest soczewka tymbardzie jak jest np. do soczewki spryskiwacz to nie powinno byc problemu... ( ale z tymi spryskami samopoziomowaniem...to moe forum otworzyc )ja widzialem kilka zamontowanych hidów... byłem nawet przy montażu jednych u znajomego.. nie wiem moze sie zmienila technologia... ale te co widzialem... nie były w super jakosci... napewno swiecily lepiej jak haqlogen... ale 100 % była różnica miedzy oryginalna lampą.. hid był w sadzany do e38 po lifcie w soczewke.. absolutnie nie gardze tym, ani sie nie wysmiewam... :hand:

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.