Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

no, fakt, zwlaszcza, ze to skrzynie klienta a nie Twoje ;-)

 

jestem przekonany że skrzynia zniesie grubo ponad 500Nm i o skrzynie nie ma sie co martwić. No chyba że o te dziadowskie aftomaty GM montowane w X-5 ...tam trzeba uważać :) . Szybciej sprzęgło będzie miało uślizgi niżli sie coś ze skrzynią stanie złego.

 

zaufaj doświadczeniu....dobra rada nie jest zła :)

 

 

mysle, ze to co Ty myslisz, to Twoja sprawa

jednakowoz, byloby uczciwsze z Twojej strony POINFORMOWAC klientow (chocby na Waszej stronie), ze po tuningu skrzynia zaczyna pracowac powyzej jej oczekiwan przez producenta

dodatkowo, byloby fajnie przekazac informacje klientowi, zeby sprawdzil jaka ma skrzynie: wystepuja 2 skrzynie w naszych autach: jedna, do 400Nm, a druga do 700Nm

i jest to zawarte w oznaczeniu skrzyni

 

a dalej, niech juz decyduje klient, czy postapic zgodnie z Twoim doswiadczeniem czy z wlasnym sumieniem

zawsze jest tez wyjscie, by nie przeciagac silnika powyzej 400Nm

zh
Opublikowano

 

 

mysle, ze to co Ty myslisz, to Twoja sprawa

jednakowoz, byloby uczciwsze z Twojej strony POINFORMOWAC klientow (chocby na Waszej stronie), ze po tuningu skrzynia zaczyna pracowac powyzej jej oczekiwan przez producenta

dodatkowo, byloby fajnie przekazac informacje klientowi, zeby sprawdzil jaka ma skrzynie: wystepuja 2 skrzynie w naszych autach: jedna, do 400Nm, a druga do 700Nm

i jest to zawarte w oznaczeniu skrzyni

 

a dalej, niech juz decyduje klient, czy postapic zgodnie z Twoim doswiadczeniem czy z wlasnym sumieniem

zawsze jest tez wyjscie, by nie przeciagac silnika powyzej 400Nm

 

Racja racja...biorąc pod uwage że sumienie to wymysł żydowski :)

 

Jeśli moment zostałby przekroczony o 100Nm to rozumiem obawy o trwałośc....ale o 20....to proszę mnie nie rozsmieszać. To tak jak ze skrzyniami automatycznymi DSG w grupie VAG. Ich wytrzymałośc jest obliczona na 350Nm....a spotykałem juz mody zrobione na 400Nm. Ja oczywiście nie jestem tak odważny żaby robić tam 400....ale 370-380 robie na bieżąco i auta lataja bezawaryjnie. Kazde urządzenie ma odpowiedni zapas wytrzymałości...i na tym się bazuje.

 

pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zdaję sobie sprawę że do każdego samochodu podejście jest indywidualne, w zależności o różnych czynników, ale orientacyjnie na jakie przyrosty momentu i mocy można liczyć w 118d (143PS)?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/20/118d.JPG

 

Tak to wygląda

 

pzdr

Opublikowano
Kazde urządzenie ma odpowiedni zapas wytrzymałości...i na tym się bazuje.

 

pzdr

 

im mniejszy zapas zostaje tym mniejsza trwalosc urzadzenia

czy sie myle ? :-)

zh
Opublikowano
Zdaję sobie sprawę że do każdego samochodu podejście jest indywidualne, w zależności o różnych czynników, ale orientacyjnie na jakie przyrosty momentu i mocy można liczyć w 118d (143PS)?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/20/118d.JPG

 

Tak to wygląda

pzdr

 

bardzo ładny wykres, muszę się do Was wybrać po zimie

  • 1 rok później...
Opublikowano

czy modyfikacją oprogramowania można:

- zbliżyć charakterystykę turbodiesla do mocnej benzyny, więc poświęcić moment na niskich obrotach na rzecz utrzymania

go możliwie wysoko przy wysokich obrotach, idealnie gdyby auto jechało od 3,5 do 5-ciu tysięcy obrotów, 5-ty i 6-ty bieg bez znaczenia, v-max również bez znaczenia, spalanie bez znaczenia, max akceptowalny moment to 400 Nm (skrzynia jest na 370 Nm, więc ponad +10% nie chciałbym wychodzić), program ma być równoległy i nie będzie używany na ulicach czy drogach

 

silnik bmw N47 w E87, seryjnie 177KM, 350Nm

Opublikowano
czy modyfikacją oprogramowania można:

- zbliżyć charakterystykę turbodiesla do mocnej benzyny, więc poświęcić moment na niskich obrotach na rzecz utrzymania

go możliwie wysoko przy wysokich obrotach, idealnie gdyby auto jechało od 3,5 do 5-ciu tysięcy obrotów, 5-ty i 6-ty bieg bez znaczenia, v-max również bez znaczenia, spalanie bez znaczenia, max akceptowalny moment to 400 Nm (skrzynia jest na 370 Nm, więc ponad +10% nie chciałbym wychodzić), program ma być równoległy i nie będzie używany na ulicach czy drogach

 

silnik bmw N47 w E87, seryjnie 177KM, 350Nm

Myślę, że wszystko zależy od charakterystyki turbosprężarki. W BMW 120d moment już w serii jest ładnie rozłożony jak na diesla, nie ma typowego łupnięcia momentem i potem leci na łeb na szyję, tylko wykres przypomina charakterystyką silnik benzynowy.

 

http://img339.imageshack.us/img339/4753/120eh.jpg

 

Także jest i tak nieźle.Wielu chciałoby mieć taki przebieg.

Samym programem można też wyrównać, oczywiście w ramach charakterystyki i parametrów turbosprężarki.

Pogadaj z jakimś tunerem, który indywidualnie przystosuje bezpieczny program dla twoich potrzeb.

Opublikowano

to może inne pytanie: po co są zmieniane programy w komputerach turbodiesli?

pytanie tylko pozornie jest trywialne i banalne, bo odpowiedzi w rodzaju zwiększyć max. moment obrotowy czy moc lub zmienić krzywe przebiegu momentu/mocy w zależności od obrotów nie mówią jeszcze nic o celu modyfikacji (chyba, że chodzi o możliwość powiedzenia, napisania: moje auto ma x KM i y Nm :wink: )

Opublikowano
to może inne pytanie: po co są zmieniane programy w komputerach turbodiesli?

pytanie tylko pozornie jest trywialne i banalne, bo odpowiedzi w rodzaju zwiększyć max. moment obrotowy czy moc lub zmienić krzywe przebiegu momentu/mocy w zależności od obrotów nie mówią jeszcze nic o celu modyfikacji (chyba, że chodzi o możliwość powiedzenia, napisania: moje auto ma x KM i y Nm :wink: )

 

Zmiany mają na celu posiadanie namiastki 6-cio cylindrowej benzyny o mocy 306 KM, z napędęm X-drive i dwusprzegłową skrzynią biegów. Marzyć nikt nie zabroni...

Opublikowano

a kolega z masters ile by wziął za chipa w 118d 122 konie ?

i czy taki zabieg na pacjencie bylby skuteczny ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
a kolega z masters ile by wziął za chipa w 118d 122 konie ?

i czy taki zabieg na pacjencie bylby skuteczny ?

 

Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, że w BMW "zabieg był nieskuteczny". Program modyfikuje się tak długo, aż zadowoli on klienta, a jednocześnie będzie bezpieczny dla silnika i zapewni jego długoletnią eksploatację bez żadnych niemiłych niespodzianek. Moc silnika jest mierzona na hamowni przed i po modyfikacjach, tak więc masz pewność uzyskania przyrostu mocy i momentu obrotowego.

 

Poniżej masz namiary na Masters'a. Pzdr

 

Masters TUNING S.C. Marek Staszewski, Krzysztof Konicki

Warszawa al. Jerozolimskie 228

tel. 0-22 867 82 34

MAREK STASZEWSKI

kom. 601 211 832

[email protected]

KRZYSZTOF KONICKI

kom. 501 360 690

[email protected]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.