Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako miłą ciekawostke chciałbym przekazać użytkownikom BMW informację że jako pierwsi i jedyni w polsce modyfikujemy najnowsze systemy sterujące pracą silnika oparte na procesorze TriCore...czyli osławione EDC-17.

Firma BMW wprowadziła system sterowania EDC-17 do swoich aut na początku ubiegłego roku i jak do tej pory z przyczyn technicznych chiptuning tych aut był niemożliwy. Problem polegał na odczycie i programowaniu zawartości procesora TriCore na którym oparta jest praca urządzenia sterującego silnikiem i który zabezpieczony jest skomplikowanym kluczem. Bez znajomości hasła wszelka współpraca z procesorem jest wykluczona. Niemozliwy jest odczyt i programowanie zawartości a więc tego co w chiptuningu najważniejsze. W ten sposób producent broni sie przed ingerencją osób nieupoważnionych w oprogramowanie sterujące. Na szczęście trwało to do dzisiaj bo dzisiaj oto jako pierwsi zmodyfikowaliśmy programowo BMW 320...177PS. Oto wykresy

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/wykresy-Ibiza/ser.jpg

 

jak widać na wykresie jest równo 177PS i ani konia giftu więcej. Po modyfikacji moc wzrosła o 30PS i 60Nm

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/wykresy-Ibiza/mod.JPG

 

Testowaliśmy to auto wielokrotnie i wielokrotnie programowaliśmy. Oczywiście można osiągnąć większą moc ale ze względu na bezpieczeństwo zespołu napędowego postanowiliśmy nie podnosic mocy w tych silnikach więcej niż do poziomu 210PS.

 

Auta w którym zastosowano nowy system EDC-17 to modele takie jak

 

E-87 118D....143PS w serii

E-87 120D....177PS w serii

E-87 123D....204PS w serii (ten z dwiema turbinami)

 

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

 

 

pzdr

Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

Opublikowano
Po co komu taka moc????? :?: ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu :cool2: Gdzie tu jezdzić :?????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy :cool2: Ale dzięki za info :)
Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

 

Ty masz samochó benzynowy, masters pisze o ropniaku. W benzynie bez turbo nie da się uzyskać teo typu przyrostu mocy.

 

W benzynie koszt będzie taki sam, a koni może 5 więcej.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Po co komu taka moc????? :?: ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu :cool2: Gdzie tu jezdzić :?????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy :cool2: Ale dzięki za info :)

 

Jednym wystarcza i 70 KM. Inni chcą więcej.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

5 KM to moze nie, ale z 15-20 to juz duzy maks :)

w tym przypadku duzo bez zmian mechanicznych sie nie zdziala :(

 

 

Po co komu taka moc????? ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu Gdzie tu jezdzić ????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy Ale dzięki za info

 

Just for fun :P

jezdzic mozna po polskich drogach, ale jak przyjdzie wyprzedzic osobowke, tira badz autobus to trwa to gora 2-3 sek

 

z tymi niewielu to nie przesadzaj, to jest tylko 143 KM (wiem jezdze:P)

auto nie jest mulem, ale do torped tez sie nie zalicza...

Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

Witam jeszcze raz :) Mam 3 pytania jeśli można: 1. Co się dzieje z gwarancją fabryczną po takim zawirusowaniu? 2. Co się dzieje z silnikiem ,hamulcami? ( jakiś powód jest że 120d ma wszystkie wentylowane, a 118d tylko przód). 3 - jaki jest koszt wirusa ? Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Jeśli chodzi o gwarancję to robimy nowe auta dla servisów. Niektóre servisy same kierują klienta aby zmodyfikować auto z założeniem że jeśli robione jest to u nas to honorują gwarancję. Robiliśmy auta dla BMW Polska i panowie oceniali nasze podejście do tematu. Każde auto dokładnie sprawdzamy i diagnozujemy. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości odsyłamy do servisu. Jeśli wszystko jest poprawnie modyfikujemy auto.

W tej chwili jesteśmy pierwszą i jedyną firmą która modyfikuje najnowsze modele BMW z silnikami Diesla na systemie EDC-17

 

Odnośnie hamólców. 118D występuje z silnikiem 143PS a więc nie ma potrzeby stosowania tarcz wętylowanych z tyłu btak jak to ma miejsce w 120D gdzie zamontowanoi mocniejszy motor i osiągi auta są wyższe.

 

Co do ceny to proszę to ustalić telefonicznie

 

pzdr

Opublikowano
Jeśli chodzi o gwarancję to robimy nowe auta dla servisów. Niektóre servisy same kierują klienta aby zmodyfikować auto z założeniem że jeśli robione jest to u nas to honorują gwarancję. Robiliśmy auta dla BMW Polska i panowie oceniali nasze podejście do tematu. Każde auto dokładnie sprawdzamy i diagnozujemy. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości odsyłamy do servisu. Jeśli wszystko jest poprawnie modyfikujemy auto.

W tej chwili jesteśmy pierwszą i jedyną firmą która modyfikuje najnowsze modele BMW z silnikami Diesla na systemie EDC-17

 

Odnośnie hamólców. 118D występuje z silnikiem 143PS a więc nie ma potrzeby stosowania tarcz wętylowanych z tyłu btak jak to ma miejsce w 120D gdzie zamontowanoi mocniejszy motor i osiągi auta są wyższe.

 

Co do ceny to proszę to ustalić telefonicznie

 

pzdr

 

...no właśnie ,chyba się nie zrozumieliśmy : jeżeli mam 118 d i zostanie ona zawisrusowana do 177PS jak to ma miejsce w 120d to co z moimi hamulcami? Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

Opublikowano
to co z moimi hamulcami?

 

Przepraszam za wyrazenie ale hamulce to już Twój problem. Możesz je zawsze zmodyfikować zakładając inny zestaw względnie od modeli 120...jeśli się da

 

Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

 

Nie odpowiedziałem bo poprostu takie pytanie nie padło. Przeczytaj dokładnie swój post

 

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

 

www.tdi-tuning.pl

 

Mieścimy sie w Warszawie

 

pzdr

Opublikowano
to co z moimi hamulcami?

 

Przepraszam za wyrazenie ale hamulce to już Twój problem. Możesz je zawsze zmodyfikować zakładając inny zestaw względnie od modeli 120...jeśli się da

 

Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

 

Nie odpowiedziałem bo poprostu takie pytanie nie padło. Przeczytaj dokładnie swój post

 

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

 

www.tdi-tuning.pl

 

Mieścimy sie w Warszawie

 

pzdr

 

Co się dzieje z silnikiem - to cytat z mojego postu :D Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co się dzieje z silnikiem - to cytat z mojego postu :D Pozdrawiam :D

 

Jak to co sie dzieje??. Nic się nie dzieje. Pracuje ciszej i spala mniej paliwa

 

Spala mniej paliwa :shock: to skąd większa moc :mrgreen:

Opublikowano
... też tego nie rozumiem :( Większy kop ,a tu mniejsze zuzycie paliwa :jawdrop:). Proszę o wytłumaczenie tego dziwnego procesu... a ponadto proszę o odpowiedż (do 3 razy sztuka :lol: ) - czy silnik nie ucierpi na nowym sofcie :? Pozdrawiam jedynkowiczów. :cool2:
Opublikowano
... też tego nie rozumiem :( Większy kop ,a tu mniejsze zuzycie paliwa :jawdrop:). Proszę o wytłumaczenie tego dziwnego procesu... :

 

Generalnie...gdy robimy chiptuning wszystko opiera się na paliwie. Tu nie ma "czarów z mleka" i moc nie bierze się z powietrza. Wszystko kosztem paliwa. Po modyfikacji programu zmieniaja się krzywe charakterystyki silnika a to znaczy ze poziom niektórych parametrów jest dostępny przy innych predkościach obrotowych. Proszę wrócić do mojego pierwszego postu i przeanalizować wykres nr 2. Wynika z tego że nie musimy tak mocno naciskać na pedał gazu aby osiągnąc to co chcemy osiągnąc...a pedał gazu jest głównym wyznacznikiem dawki paliwa. To teoria.

 

A teraz praktyka. Zużycie paliwa zalezy od fantazji kierowcy. Jeśli kogos ponosi i chce jeździć bardziej agresywnie....oczywiście będzie musiał za to zaplacić. Jeśli ktoś jeździ rozsądnie i rozważnie może liczyć na oszczędności a zużycie napewno nie przekroczy dotychczasowego poziomu.

 

 

a czy silnik nie ucierpi na nowym sofcie :? Pozdrawiam jedynkowiczów. :cool2:

 

Tak samo jak ze zużyciem paliwa. Trwałośc silnika zalezy od Twojej prawej stopy. Jeśli jesteś rozsądny i jeździsz z głową będziesz miał oszczędności i nic Twojemu silnikowi sie nie stanie.....do końca jego eksploatacji. Jeśli będziesz się pastwił ....szybciej się skończy. Więc trwałośc silnika jest w Twoich rekach

 

Ja to określam dosadnie tak...jeśli ktoś jest głupi to już nie ma na niego lekarstwa i żaden lekarz mu nie pomoże. Znam oczywiście takich co zarżneli seryjny silnik...a co dopiero gdyby był po modyfikacji. To oczywiście rzadkie przypadki...ale się trafiaja.

 

pzdr

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

czy oprócz tuningowania komp. sterującego wtryskiem zajmujecie

się również modyfikacją oprogramowania komp., który wyślwietla m.in. sugerowane biegi?

pomysł z biegami bardzo fajny, ale potrzebowałbym zupełnie innych ustawień, niekoniecznie pozwalających spalać mniej paliwa ;)

auto, o które chodzi, to turbo diesel

Opublikowano
czy oprócz tuningowania komp. sterującego wtryskiem zajmujecie

się również modyfikacją oprogramowania komp., który wyślwietla m.in. sugerowane biegi?

pomysł z biegami bardzo fajny, ale potrzebowałbym zupełnie innych ustawień, niekoniecznie pozwalających spalać mniej paliwa ;)

auto, o które chodzi, to turbo diesel

 

sorry...tym się nie zajmujemy. Jesteśmy firmą tuningową i tylko elektronika silnika jest w naszym zainteresowaniu

 

pzdr

Opublikowano
Zdaję sobie sprawę że do każdego samochodu podejście jest indywidualne, w zależności o różnych czynników, ale orientacyjnie na jakie przyrosty momentu i mocy można liczyć w 118d (143PS)?
Opublikowano
ok 165-170PS i +50Nm

 

jakos nikt nie wspomnial, ze automatyczna skrzynia z BMW 118d i 120d ma max moment obrotowy 400Nm

a na waszym wykresie wystaje juz ponad to

no, ciekawe ile to wytrzyma

zh
Opublikowano
narazie jeżdzi takich kilka zrobionych i wytrzymują...więc po co się zamartwiać na zapas

 

pzdr

 

no, fakt, zwlaszcza, ze to skrzynie klienta a nie Twoje ;-)

zh
Opublikowano

 

no, fakt, zwlaszcza, ze to skrzynie klienta a nie Twoje ;-)

 

jestem przekonany że skrzynia zniesie grubo ponad 500Nm i o skrzynie nie ma sie co martwić. No chyba że o te dziadowskie aftomaty GM montowane w X-5 ...tam trzeba uważać :) . Szybciej sprzęgło będzie miało uślizgi niżli sie coś ze skrzynią stanie złego.

 

zaufaj doświadczeniu....dobra rada nie jest zła :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.