Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tak jak w temacie, nie da się tego odkręcić, silnik 1.8i m43. mechanik nie dał rady tego odkręcić i bez wymiany filtra zalał nowy olej :mad2: na dodatek gdy samochód stoi całą noc olej jest na max( może milimetr powyżej) :mad2: da się to jakoś odkręcić czy trzeba łamać?
Opublikowano
hmmm? niewiem jak wyglada silnik m43 ale najlepeij odkrecac sruby ktore niechca puscic kluczem od hudraulika,taka duza zabka z ostrymi zebami zeby bylo mozna ja dobrze scisnac i zeby byla dluga,i oczywiscie kilka razy mlotkiem w srube zeby sie obudzila
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Oleju masz za dużo a filtr idzie odkręcić kluczem do filtrów idzie ciężko ale da rade nie udeżaj młotkiem bo ci pęknie obudowa a naj lepiej takim kluczem http://allegro.pl/item389706754_klucz_tasiemkowy_opaskowy_do_filtra_oleju_carpoint.html

 

kolego nie wiem jak tam u Ciebie wyglada sytuacja ale w m43 jest obudowa filtra przykrcana do bloku i wymienia się sam wkład filtra takze nic tym kluczem niezdziała.

 

Załóż dobry klucz tak jak ktoś podpowiadał wcześniej i konkretną przedłużke... a jak to nie pomoże to odkręć całą podstawe filtra i wtedy w imadło ewentualnie wymien cala podstawe koszt niewielki jakies 50zl uzywka na allegro - troche roboty ale odrazu sobie wyminisz oring i uszczelke... ja ostatnio to robiłem tzn wyciągałem obudowe bo mi sie pocił zajeło mi to jakies 1,5h z rozlozeniem i zlozeniem a robilem to pierwszy raz... w razie co służe pomocą na priv

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano
tylko ja mam m43 i tym kluczem zawsze odkręcam a ze wkład jest to wiem tylko zeby kluczem odkrecic to na tej plastikowej obudowie musi byc nakładka na nasadke a jest to na ogół na klucz 30 albo 32 tylko że w tym silniku nie ma nakładki na klucz http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M43/ECE/L/M/1996/07/mg-11/ill-11_1568/ a tym kluczem co podałem napewno da się odkręcic i nie trzeba odkręcać całej obudowy filtra wprowadzacie gościa w błąd
Opublikowano
tylko ja mam m43 i tym kluczem zawsze odkręcam a ze wkład jest to wiem tylko zeby kluczem odkrecic to na tej plastikowej obudowie musi byc nakładka na nasadke a jest to na ogół na klucz 30 albo 32 tylko że w tym silniku nie ma nakładki na klucz http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M43/ECE/L/M/1996/07/mg-11/ill-11_1568/ a tym kluczem co podałem napewno da się odkręcic i nie trzeba odkręcać całej obudowy filtra wprowadzacie gościa w błąd

Jak na razie to ty tutaj wprowadzasz w błąd,mam taką samą obudowę,tyle że u mnie do niej jest lepszy dostęphttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_0506&hg=11&fg=30

i też mam z nią problem.Śruba z czasem się obrabia i nie można jej odkręcić.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
najwidoczniej w 1.8 troche inaczej wyglada to rozwiazanie

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano

Filtr odkręcić musisz-jak ja u siebie spuszczałem olej to dopiero po wyciągnięciu filtra zaczęła druga połowa jego zlatywać.

Ja też miałem problem spory ale znalazłem pasek klinowy, opasałem go tak żeby się zaciskał i jakiejś rury kawałek-myślałem że obrócę całe auto na kanale ale z trudem się udało. Tyle że dojście do niego ciężkie ale jakoś trzeba sobie poradzić.

Powodzenia

Opublikowano
kolego green71 mylisz się w m43 318 z1996r ja tak mam nie ma tej śruby tylko jest plastikowa obudowa w innych silnikach owszem odkręca sie to srube chyba klucz 13 i sciąga sie obudowe filtra http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M43/ECE/L/M/1996/07/mg-11/ill-11_1568/ gdzie tu masz śrube :mad2: jest obudowa plastikowa kturą odkręcisz kluczem do filtrów tak jak odkręca się tradycyjny filtr a jak jest ta śruba to też nie ma problemu ja zawsze odkręcam kluczem nasadowym i tez nigdy nie było problemu
Opublikowano
Parts catalog \ 3' E36 \ Touring, 318i (M43), ECE, Left Hand Drive, Manual \ Groups \ Engine \ Lubrication system-oil filter z 1998r http://bmwfans.info/original/E36/tou/318i-M43/ECE/L/M/1998/01/mg-11/ill-11_1568/ Proszę szukałem tam gdzie ty http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=11_1568&hg=11&fg=30 silnik M43 !!! a nie M40
Opublikowano

omg,a jak oglądałeś tą obudowę filtra to nie było innej w tym silniku?

Od samego początku m43 są dwie obudowy,i zawsze był problem z tą na śrubę.Ja tu widzę dwie obudowyhttp://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CP32&mospid=47437&hg=11&fg=30

Najlepiej niech się wypowie autor wątku.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Mówię-pasek klinowy jakiś znajdź dobry, rurę i drzyj!! Dokładnie nie wiem jak u Ciebie ale u mnie dojście ciężkie-ja lepszej metody nie widzę.
Opublikowano
nie wiem konkret co masz...bo nie dales zdjec.. tak czy ianczej mozna kupic do tego specjalna nasadke... i nie musi byc tak ze 32 ... i masz na gorze na tą nasadeke...sa nawet nasaki 76mm i wiecej.. poprostu zakladasz nasadke i ogien... tylk oze trzeba ja kupic... \ewentualnei mozesz sprobowac paskiem tak jak kolega psial... ewentualnei dobrym kluczem do filtrów... ja takim wlasnie odkrecilem siltr..
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Koledzy dajcie sobie powiedziec tym kluczem co pokazałem napewno da się , odkreciłem dziesiątki takich filtrów i zawsze tym kluczem .

Na tą obudowe trzeba nołożyć szmate klucz dokręcić żabkami , lewą reką trzymać obudowe zeby klucz sie nie suną prawą reką dociskać na dół i pchać w prawo i napewno pujdzie.

A co do tego jaka obudowa jest to w roczniku 98 touring 1.8 M43 to innej obudowy napewno nie było tylko ta co pisałem a osobiście nie spotkałem się z inną obudową w M43

A jak ktoś jest z Katowic to nie ma problemu napewno odkręce :cool2:

i radze robić tak jak pisze bo jak pęknie obudowa to są nie potrzebne koszta

Opublikowano
Koledzy dajcie sobie powiedziec tym kluczem co pokazałem napewno da się , odkreciłem dziesiątki takich filtrów i zawsze tym kluczem .

Na tą obudowe trzeba nołożyć szmate klucz dokręcić żabkami , lewą reką trzymać obudowe zeby klucz sie nie suną prawą reką dociskać na dół i pchać w prawo i napewno pujdzie.

A co do tego jaka obudowa jest to w roczniku 98 touring 1.8 M43 to innej obudowy napewno nie było tylko ta co pisałem a osobiście nie spotkałem się z inną obudową w M43

A jak ktoś jest z Katowic to nie ma problemu napewno odkręce :cool2:

i radze robić tak jak pisze bo jak pęknie obudowa to są nie potrzebne koszta

ale takim kluczem nie da rady :/ nie wiem czemu, ale obudowy nie da się ruszyć( dodam, że od poprzedniej wymiany oleju sporo minęło( był żółty prostokącik na liczniku, ale po oleju było widać, że już swoje przejechał)

Opublikowano (edytowane)
Powiem ci tak jak mi klima padła to do każdego którego pojechałem kompresor do wymiany 1500zł dziesięciu odwiedziłem i ta sama diagnoza dopiero jeden obejrzał dokładnie i okazało sie ze padł jakis zawór 500zł naprawa z dobiciem itd.Tak jak pisałem napewno pójdzie wiem że nieraz jest problem ale idzie trzeba mieć knif .Zrób tak jak pisałem i mówie że sie da Gdybys mieszkał blisko mnie to pod blokiem bym ci to odkręcił a idzie ciężko bo ktoś wcześniej nie posmarował uszczelki z tej obudowy i się zapiekła pomijam to że dokręcił to na ful a wysztarczy mocno dokręcic reką !!!! Możesz spróbowac tym kluczem http://allegro.pl/item388417297_olej_klucz_filtra_oleju_pazurkowy_65_120_mm.html ale istnieje ryzyko że ci pęknie obudowa mi raz pękła bo miałem dużo roboty i nie chciało mi się bawić i to był mój błąd popłynołem na obudowie do VITA A moja rada jest taka podjedz do innego mechanika takiego co się zna na rzeczy Edytowane przez Adam12345
Opublikowano
Panowie w M43 nie ma żadnej śruby,jest w M40.jak chcesz to odkręcić to go przedziuraw na wylot,włóż solidny śrubokręt i napieraj.Robiłem to kilka razy,musi się poddać.pzdr
Klema
Opublikowano
Panowie w M43 nie ma żadnej śruby,jest w M40.jak chcesz to odkręcić to go przedziuraw na wylot,włóż solidny śrubokręt i napieraj.Robiłem to kilka razy,musi się poddać.pzdr

czy po takiej operacji można założyć obudowę ze śrubą?

Opublikowano
Kupowałem zawsze nowy komplet.na obudowie jest napisane z jaką siłą powinno sie dokręcać,chyba 25NM,ale zawsze sam robiłem i dlatego dokręcałem bez klucza,pózniej są efekty.
Klema
Opublikowano
i po sprawie, zajechałem do innego mechanika i ten bez problemu odkręcił; takim kluczem jaki był podany na początku tematu, ale było syfu na filtrze :wink:
Opublikowano (edytowane)
To jednak miałem racje !!! Prośba -ci co mają słabe pojęcie na ten temat niech nie piszą bzdur i nie wprowadzają w błąd bo jakby kolega regaciarz robił tak jak niektórzy pisali to by sobie narobił !!!Dobrze że pojechałeś do innego mechanika ten pierwszy nie miał zbyt wiele pojęcia . Pozdrawiam Edytowane przez Adam12345
Opublikowano

Co by sobie narobił??

Co myślisz że jak by użył paska klinowego, rurę i użył by siły to że by silnik z poduszek wydarł albo że by mu ta śruba pękła??

Nie jest taka delikatna żeby zaraz miało się coś z nią stać.

Wiadomo że lepszy jest klucz taki jaki być ma ale nie każdy u siebie w domu, garażu taki ma i można to innym sposobem zrobić bez jeżdżenia po mechanikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.