Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

po małej trasie ok 90 km wróciłem do domu. auto postało chwile po czym pojechałem do kolegi. nagle lewarek od zmiany biegów dziwnie sie ruszył i takie dźwięki obijające. wystraszając sę ze coś poważnego (skrzynia :? ) udałem się na podnośnik do znajomego mechanika. okazało się (jak myślałem) padł taki element o numerze 24

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/MzQxNl9w.png

 

czyli mianowicie takie ustrojstwo

http://images27.fotosik.pl/227/0bb8ac02b3e8dbcf.jpg

 

Trzeba było rozciąć. po wyciągnięciu wszystko git. tylko

 

1. czy bez tego można dłużej jeździć

2. na allegro patrzyłem, ale były tylko takie coś

 

http://moto.allegro.pl/item374255553_przegub_gumowy_miedzy_skrzynia_a_walem_bmw_e39.html

 

ale to chyba nie to samo.. jak sie ten element nazywa, gdzie go szukać i jakie koszty zakupu.

 

Proszę o ewentualne uwagi dotyczącej tej części i ogólnie porady czy ktoś wymieniał itp.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nikt nic nie wie na ten temat :( :(
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest to część która nie w każdym bmw występuje.

Np w e36 320 < m52 > Jest ta część a w e39 520 < też m 52 > nie występuje.

U mnie takowej brak.

Ale jeśli fabryka to zastosowała to może czemuś to służy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)

Hej :)

Tak, to tłumik drgań, ale tym razem to Cię już wkurzę, jak Ci napiszę cenę ASO-wej nówki... Dlatego Ci nie napiszę... ;)

Albo jednak napiszę.... (jak coś, to czytaj z zamkniętymi oczami ;) ) – 555,17zł

Tak na szybko patrząc w ofercie InterCars niestety nie widzę VibraDampera (a byłby pewnie tańszy niż w ASO)

Ta aukcja, którą podałeś, to co innego (zresztą powinieneś ten łącznik (skrzynia-wał) widzieć tuż obok tłumika drgań)

 

Co do jazdy bez tłumika drgań, to.... hmm – np. u mnie w 520i takiego elementu fabrycznie nie stosuje się i jest dobrze :) – ale nie potrafię powiedzieć na jak długo możesz zapomnieć o tym u siebie.

 

Pozdr.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tego łącznika u siebie właśnie nie posiadam.. ale za to miałem tamto ustrojstwo. element numer 2 mogę kupić za 30 zł w stanie bdb, tylko z silnika 2.4 TD i nie wiem czy podejdzie.. :?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak właśnie myślę że nie takie same :?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

 

Ale, przede wszystkim – Ty masz automat, czy manual?

W przypadku automatu – na łączeniu wału z skrzynią chyba nie ma takiego łącznika elastycznego (lub nie zawsze jest)

Jeżeli masz manual – dziwne, że nie masz "Universal Joint" ...

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
wizualnie sa bardzo podobne albo takie same choc roznia sie numerami...

 

no to jakie masz numery łącznika do 524td i 525i M20?

 

Wg mnie porównując MANUAL 524td i 525iM20 - łączniki są te same (tak jak podałem wcześniej 26117511454)

 

W przypadku AUTOMATU – 524td ma inny numer (26111225624), a 525i M20 chyba nie ma wcale takiego elementu.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
wg realoem dla manuala:

524td

02 UNIVERSAL JOINT LK=78MM/D=110MM 1 26111225624 $61.10

LK = BOLT HOLE

525i

02 UNIVERSAL JOINT LK=96MM/12 1 26117511454 $91.23

moze niech kolega poda rocznik autka, wtedy bedzie mozna konkretnie wskazac

 

Bzdura...

W manualu 524td nie ma 26111225624, bo to w przypadku 524td jest element dla wersji z automatem (inaczej niż np. 520i M20 – gdzie jest on również przy manualu)

 

Powtórzę – w obydwu E34 (524td i 525iM20) w MANUALU łącznik elastyczny to 26117511454

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

 

Ale, przede wszystkim – Ty masz automat, czy manual?

W przypadku automatu – na łączeniu wału z skrzynią chyba nie ma takiego łącznika elastycznego (lub nie zawsze jest)

Jeżeli masz manual – dziwne, że nie masz "Universal Joint" ...

 

Pozdr.

 

Mam manuala.. a tego elastycznego czegoś nie mam. a ja mam zamontowany "przez ten tłumik, czy jak się to nazywa". w tej chwili nie widzę różnicy w jeździe, żadnych wibracji, czy coś w tym stylu..

 

 

W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

czyli ten od gościa z 2.4 TD ma podejść do mojego M20B25 ma "jakiś" czas hulać? :)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
...Mam manuala...
czyli ten od gościa z 2.4 TD ma podejść do mojego M20B25 ma "jakiś" czas hulać? :)

 

Jeżeli pochodzi z 524TD manual – to tak.

(przynajmniej takie mam informacje... nie tylko realoem czy bmwfans.info)

 

Jeszcze nie kupowałem łącznika – nie wiem, czy jest tam gdzieś wytopiony numer BMW, ale jakby co, to popatrz czy jest 26117511454

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki Solaris.. Ty zawsze mi poprawiasz humor :D ( no może nie zawsze :mrgreen: ). nie no żartuję.. a jak założę ten element o numerze 26117511454 to mi zastąpi tego dużego okrągłego metalowo-gumowego brzdąca, i będzie prawidłowo spełniać swoją funkcję :lol: ?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Hmmm .... nie wiem, jak to jest z tym tłumikiem.... u mnie w M20B20, ale też M50B25 lub nawet 540i i M5 tego nie ma – jest tylko łącznik elastyczny (w manual) – z kolei np. w M50B20 bywa.... dlatego trudno mi powiedzieć, czy to jest niezbędne też w M20B25. Wg mnie, ważniejsze jest, żeby był łącznik elastyczny – i w dobrej kondycji. Zresztą nawet minimalne nieprawidłowości na wale od razu czuje się podczas jazdy (mniejsze lub większe wibracje) – dlatego łatwo dowiesz się, czy jest ok.

 

pozdr :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

wlasnie jestem po wymianie lacznika i podpory walu. wymiana lacznika przyczynila sie do tego ze nie czuje uderzen i szarpniec walu przy zmianie biegu. choc wyczuwam drgania przy ok 100km/h i ponad 160km/h, z tego nie jestem do konca zadowolony. podobno wal byl zlozony jak w oryginale, wiec skad te wibracje ?

 

a co do jazdy na samym laczniku. jesli inne samochody jezdza bez niego tzn ze nie jest niezbedny.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no nic.. trzeba będzie to ustrojstwo kupić, bo bez tego to mam wahania czy jeździć. dzięki Panowie za odpowiedzi.. jakby ktoś jeszcze chciał coś napisać to proszę :arrow: :)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.