Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. czytałem mnóstwo wpisów na podobny temat ale jednoznaczne odpowiedzi nie znalazłem. pisze coś o jakimś oporniku (brak szczegółów), itp. jest jakieś pewne rozwiązanie i wyjście z tej sytuacji - SPRAWDZONE? pozdrawiam grainer

 

Nie ten dział

Przenoszę

Opublikowano
Bo nie moze byc jednoznacznej odpowiedzi jaki opornik nalezy wstawic. A mianowicie dla kazdej lampy nalezy sobie samemu to policzyc. Liczy sie to na podstawie wartosci diod * ilosc diod. Nalezy wstawic opornik taki aby wartosc odczytywana przez komputer byla bardzo zblizona do zarowki.
Opublikowano

... zgadza się tyle, że wstawianie opornika to sie jakby trochę moja z celem. Jedną z zalet LEDów jest oszczędność energii. Jak wstawisz opornik to to co teoretycznie oszczędzasz na LEDach idzie w powietrze w postaci ciepła emitowanego przez opornik. Idealnym rozwiązaniem jest przeprogramowanie LCM (może się nie dać, ale nie wiem tego dokładnie, bo jestem za cienki w tych sprawach) lub jego wymiana na właściwy do lamp po liftingu.

Kolega RADI540E39 w swoim poście do tematu jak niżej podał link do oryginalnej instrukcji montażu lamp poliftingowych. W skład oryginalnego "kitu" wchodzi nowy moduł LCM, który "obsługuje" LEDy.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83600

 

I to stanowi rozwiązanie wszystkich problemów :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
... zgadza się tyle, że wstawianie opornika to sie jakby trochę moja z celem. Jedną z zalet LEDów jest oszczędność energii. Jak wstawisz opornik to to co teoretycznie oszczędzasz na LEDach idzie w powietrze w postaci ciepła emitowanego przez opornik.

Święte słowa ! montaż opornika traci sens bo i pobór prądu większy no i jeszcze gorsza sprawa -- opornik będzie się tak grzał że pożar jest tylko kwestią czasu

ale lampy ledowe kupione na allegro nie wymagają przeróbek instalacji ani żadnych oporników , są one przeznaczone do aut przed liftem i po podłączenia nie ma błędu ani mrugania ledów

z tym że pytasz o ledy ? bo jeśli chodzi o neony to całkiem inna sprawa

Opublikowano
[...] lampy ledowe kupione na allegro nie wymagają przeróbek instalacji ani żadnych oporników [...]

 

Może dlatego nie wymagają, że mają oporniki w środku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Witam :-),

ja zamontowałem lampy z 2002 do auta z 96. Wymaga sie dwóch oporników na jedną lampę. Każdy z oporników ma mieć wartość 5W180ohm.

Jak zastosowałem jeden opornik to świecił sie jeszcze błąd komputera, po zastosowaniu drugiego na lampę, błąd nie występuje i wszystko działa jak należy.

Oporniki nie grzeją sie do czerwoności, u mnie są letnie.

To jest sprawdzony sposób, który u mnie działa bez zarzutu :-)

 

Diodowe lampy tylne Hella występują w dwóch rodzajach (budowy z tyłu, natomiast z przodu wyglądają identycznie) i w każdym przypadku inaczej wygląda ich montaż. Ponadto jedne z nich występują w zestawach (lampy + okablowanie i przetwornice).

Ja żadnych przetwornic nie posiadam.

 

Co do przeprogramowania LCM to nie wiem na ile to jest skuteczne, ale w autach E39 z 96-97 nie istnieje możliwość przeprogramowania LCM, gdyż moduł z tych lat nie wspiera upgrade'u.

Opublikowano

nie znam sie za bardzo na elektryce ale nie chodzi tutaj o to ze opornik ma byc wpiety rownolegle do diody w lampie i podlaczony do masy?

Chodzi o to ze w momencie sprawdzania swiatel komputer puszcza bardzo maly prada do obwodu. Poniewaz diodzie nie da sie zmierzyc opornosci tak jak zwyklej zarowce komputer wywala blad.

W momencie podpiecia rownolegle opornika (lub jak np niektorzy sugerowali w przypadku xenonow podpiecia rownolegle zwyklej zarowki) komputer w trakci testowania obwodu wykrywa opor tego opornika zwartego do masy (lub zarowki) i stwierdza ze wszystko jest ok.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mam jescze pytanko! przy lampach led tył e39 założone sa jakieś czarne kostki z których wychodzą dwie wiązki kabli (3kable + 2 kable). kostki te są wpięte do lamp bezpośrednio. jedna z lamp nie zawsze świeci mocnym swiatłem (czasami przygasa). druga lapma świeci ok. zamieniając miejscami te czarne kostki (kondensator??, przetwornica??) problem przenosi się na drugą lampę. jak nazywa sie owa część(kostka z kablami) i gdzie ją kupić? czekam na odpowiedz pozdr.
Opublikowano
Witam :-),

ja zamontowałem lampy z 2002 do auta z 96. Wymaga sie dwóch oporników na jedną lampę. Każdy z oporników ma mieć wartość 5W180ohm.

Jak zastosowałem jeden opornik to świecił sie jeszcze błąd komputera, po zastosowaniu drugiego na lampę, błąd nie występuje i wszystko działa jak należy.

Oporniki nie grzeją sie do czerwoności, u mnie są letnie.

To jest sprawdzony sposób, który u mnie działa bez zarzutu :-)

 

Diodowe lampy tylne Hella występują w dwóch rodzajach (budowy z tyłu, natomiast z przodu wyglądają identycznie) i w każdym przypadku inaczej wygląda ich montaż. Ponadto jedne z nich występują w zestawach (lampy + okablowanie i przetwornice).

Ja żadnych przetwornic nie posiadam.

 

Co do przeprogramowania LCM to nie wiem na ile to jest skuteczne, ale w autach E39 z 96-97 nie istnieje możliwość przeprogramowania LCM, gdyż moduł z tych lat nie wspiera upgrade'u.

 

 

 

Ja też mam kłopot z błędami. A jeszcze jedno pytanie czy jak walił Ci błąd to postojówki (diody) pulsowały Ci? U mnie lekko pulsują i są momenty na odpalonym silniku i ze zgaszonymi światłami ze lekko mrugną. Straszna z tym lipa. Po wlutowaniu oporów objawy występują czy masz z tym spokój???

Opublikowano

Miałem identycznie jak podłączyłem same lampy bez oporników, lekko migotały i świecił się błąd na komputerze.

Oporniki rozwiązały sprawę migotania i błędu na kompie.

 

Gdzieś jakiś forumowicz pisał, ze od jeżdżenia przez długi okres z takimi migającymi lampami przepaliły się niektóre diody w lampie i był kłopot z ich wymianą, więc lepiej wmontować oporniki i mieć spokój, albo zastosować oryginalną przetwornicę.

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam,

 

 

jakby ktos mial problem z LED-ami, a wlasciwie z komunikatem na desce rozdzielczej ze ma spalona zarowke zapraszam do mnie, wiecej na mojej www.navibmw.pl

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.