Skocz do zawartości

silnik m20 remont


ninja-5

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
widze słabo z tego typu amatorami ja teraz wskrzeszam taki silnik ale robi mi to mechaniczek ale na dzięń dzisiejszy po wymianie uszczelki wyszło ze panewki sa do wymiany wał do szlifu a w chłodnicy zrobuiła sie dzióra :mad2: wiec daje sobie kilka dni na przeróbki pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie dawno robiłem kompleksowy remont głowicy w m20b20 więc może coś podpowiem...ale remoncik silnika to chyba lepiej zrobić u jakiegoś dobrego mechanika...

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiec mi - oriętujesz sie jakie powinno byc cisnienie na garazch w m20b25 - ile atmosfer?

 

Książka "Sam naprawiam..." podaje od 1 do 1,1 MPa (megapaskala), różnice na poszczególnych cylindrach nie mogą przekraczać 0,15 MPa. W atmosferach (technicznych) to będzie odpowiednio: 10.197 do 11.21 atm, różnica nie większa niż 1.53 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiec mi - oriętujesz sie jakie powinno byc cisnienie na garazch w m20b25 - ile atmosfer?

 

Książka "Sam naprawiam..." podaje od 1 do 1,1 MPa (megapaskala), różnice na poszczególnych cylindrach nie mogą przekraczać 0,15 MPa. W atmosferach (technicznych) to będzie odpowiednio: 10.197 do 11.21 atm, różnica nie większa niż 1.53 atm.

 

W Haynes jest podane tak:

 

General

Cylinder compression pressure (all engines) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 to 11 bars

Oil pressure (all engines)

At dle . . . . . . . . . . . . . . . . 0.5 to 2.0 bars

Running (for example, at 4000 rpm) . . . . 4 bars or above (typically)

 

A więc zgadza się z liczbami podanymi przez maaada

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam problem z simeringiem walu z przodu. ta tuleje do ktorej sie prykreca kolo pasowe jest do zdemontowania z wału ?

 

Tak Można zobaczyć na realoem: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_0276&hg=11&fg=20

 

po zdjęciu tych elementów, trzeba zdjąć pokrywę: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=1431&mospid=47275&hg=11&fg=10

 

6-ty obraz - nie wiem dlaczego, ale u mnie nie wyświetla się zdjęcie ze szczegółami.

 

Pzdr

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja remontowałęm kilka M20, mogę coś podpowiedzieć.

 

Koło z przodu na wale jest oczywiście demontowalne, ale czasem cięzko schodzi. Odkręć wszystkie śruby wokół a później delikatnie młoteczkiem wokół. Jak nie schodzi to można mniej delikatnie trochę większym młoteczkiem. Jak nie schodzi to przy......ć, ale wtedy ryzukujesz utratę koła. Ja dorobiłem sobie narzędzie do zdejmowanie tego typu kół bo zawsze był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_0276&hg=11&fg=20

 

chodzi mi o element nr 11. a nie o kolo pasowe :)

 

 

z rysunku widzę ze muszę zdjąć ta centralna śrubę, jaki jest na to sposób ? dawno temu kiedy wal był w bloku chciałem to zdjąć do wymiany paska i nie bardzo szlo, teraz mam wał na stole i sie zastanawiam jak sie do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie dawno robiłem kompleksowy remont głowicy w m20b20 więc może coś podpowiem...ale remoncik silnika to chyba lepiej zrobić u jakiegoś dobrego mechanika...

 

 

mając dużo czasu można sie pobawić, sprawia to ogromna frajdę :)

a watek głowicy poruszymy w tym temacie, ale za jakiś czas bo najpierw muszę zrobić blok :D liczę na pomoc w temacie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając dużo czasu można sie pobawić, sprawia to ogromna frajdę :)

a watek głowicy poruszymy w tym temacie, ale za jakiś czas bo najpierw muszę zrobić blok :D liczę na pomoc w temacie. pozdrawiam

 

Masz we mnie wiernego Kibica...... czekam na zdjęcia i informacje o postepie...... jesli moge z czymś pomóc, to na pewno to zrobie. Jeśli nie remontowałeś silnika w przeszłości.....to dogadaj się z mariusz_ekem..... nie rób tego sam...... za każdy błąd słonno zapłacisz :duh:

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie mam male problemy z finansami, nowe auto oplaty itd rozpoczecie sezonu w nadmorskim kurorcie, normalnie urwanie glowy. prace beda sie ruszac , narazie zbieram graty :) tak apropo to szukam glowicy od m20b20 z koncem 731 (o ile dobrze pamietam)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.