Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Nie posiadam na razie żadnego BMW, ale zastanawiam się właśnie nad zakupem dużego kombi, w miarę mocnego, z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem diesla, w cenie do ok. 40 tys. zł. Wstępnie wybrałem 4 modele, m.in. BMW e39 530d (pozostałe to Audi A6 2.5 V6, Mercedes W210 320cdi, Volvo V70 D5).

 

Chciałbym dowiedzieć się czego mogę spodziewać się po ok. 7-letnim 530d, z przebiegiem pewnie ponad 200 tys. km. Jakie usterki zdarzają się najczęściej? Jakich kosztownych napraw mogę się spodziewać w tym wieku i perzebiegu? Jak zawieszenie tego samochodu znosi polskie drogi?

 

A może ktoś z własnego doświadczenia przedstawi wady / zalety tego modelu względem pozostałych samochodów z mojej listy?

 

Wiem, powinienem użyc opcji szukaj, bo napewno są setki wątków na ten temat. Niestety nie dam rady się przez to przekopać z powodu zawalenia robotą i brakiem czasu na siedzenie w sieci :( Tak więc będę wdzięczny każdemu kto poświeci 5 minut na odpowiedź. A myślę, że i dla innych szukających informacji taki topic będzie użyteczny.

 

Pozdrawiam

c123

Opublikowano
kupic dobre BMW to rok szukania:D a wady to jak w dieslach standarodowo turbo wtryski i duze przebiegi :D chociaz na liczikach male:D:D:D A autka sa bardzo dobre!
Tomek
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam 530dA touring z 2002 roku przebieg 241000km, kupiony od pierwszego właściciela w zeszłe lato za 56tysi. Szukanie 530d w stanie nadającym się do dalszej bezproblemowej eksploatacji to niemalże szukanie igły w stoku siana. Dobrze utrzymane 530d musi kosztować, cudów nie ma nikt nie sprzeda ci lalki, igiełki, itd, za kilka tysięcy euro :nienie: Mam też porównanie do MB, teść kupił 2 miesiące temu w210 E320CDI Avantgarda w automacie z 2001 roku, przebieg 135000km, też od pierwszego właściciela, zapłacił 49tysi.

Do tej pory z awarii jakie musiałem naprawić w e39to jedynie wymiana pieca Webasto i naprawa kasety sterującej - koszt na materiałach używanych 800PLN (ukłony w stronę HVAC Gliwice :cool2: ). Dodatkowo z części eksploatacyjnych to tarcze i klocki tył - 760PLN, 2szt opon zimowych - 1060PLN i tyle ... Podstawa to dobry serwis (nie ASO :nienie: ) i nie oszczędzać na paliwie (tankuje tylko V-Power Diesel). W sierpniu czeka mnie kolejny przegląd, mam nadzieje że czegoś nie znajdą :mrgreen: Zawieszenie do tej pory idealnie chodzi - 16kkm już po naszych drogach zrobione od zakupu, oby tak dalej :cool2:

 

Porównując e39 530dA do w210 E320CDI to obiektywnie oceniam, że MB jest (mimo zawiechy avantgarde) bardziej komfortowym samochodem, silnik jest lepiej wyciszony. Jeżeli chodzi o silnik to BMW ma wprawdzie 4KM mniej (193KM vs 197KM w E320CDI), ale za to moment wyższy o 40Nm (410Nm vs 370Nm). To IMHO powoduje, że wrażenia z przyśpieszeń są odczuwalnie lepsze w BMW :mrgreen: Ale na dłuższą trasę i spokojne łykanie km wolałbym MB. Spalanie ciut wyższe w MB, ale obie maszynki na trasie przy spokojnej jeździe łykną 7 - 7,5l/100km, miasto to nie ma mowy, żeby zejść poniże 10l :hand:

 

Reasumując, oba mi się podobają. Wybór należy do Ciebie, za BMW przemawia chyba jeszcze to, że statystyki awaryjności wyraźnie pokazują, że e39 góruje nad okularem w tym przedmiocie dosyć wyraźnie :dance:

 

Pozdrawiam i życzę Ci, żebyś znalazł wymarzoną furę, taką jaka Ci się spodoba, niekoniecznie BMW :)

Opublikowano

hej

 

co do 530d to oprocz oczywistych spraw eksploatacyjnych typu tarcze/klocki/opony/płyny to najwieksza uwaga zwrocic trzeba na turbine i wtryski

 

wtryski sprawdzic mozna na lepszym kompie natomiast z turbiną jest wiekszy klopot bo autko moze jezdzic calkiem niezle ale turbina moze miec przy takim przebiegu juz swoje ostatnie chwile . . .

 

zazwyczaj takie wlasnie autka sa sprzedawane gdy wlasciciel juz widzi/wie ze na turbie daleko nie zajedzie wystawia autko na sprzedaz

 

pozdr

Opublikowano
hej

 

co do 530d to oprocz oczywistych spraw eksploatacyjnych typu tarcze/klocki/opony/płyny to najwieksza uwaga zwrocic trzeba na turbine i wtryski

 

wtryski sprawdzic mozna na lepszym kompie natomiast z turbiną jest wiekszy klopot bo autko moze jezdzic calkiem niezle ale turbina moze miec przy takim przebiegu juz swoje ostatnie chwile . . .

 

zazwyczaj takie wlasnie autka sa sprzedawane gdy wlasciciel juz widzi/wie ze na turbie daleko nie zajedzie wystawia autko na sprzedaz

 

pozdr

.

Witam

Nie wszyscy sprzedają rozklekotane fury no chyba ze wszyscy kupują z najniższej polki cenowej.

Jeno co trzeba przestrzegać to normalny przebieg a 530d można niskimi nakładami przelatać do 300tkm i wiecej. jak większość ludzi ma problemy z wtryskami to na 95% wina paliwa/zaniedbania serwisowe.( w Pl sugerował bym zmianę filtra paliwa co zmianę oleju albo częściej)

E39 3.0dA slabe punkty :

Skrzynka ASB i tylna Klapa

cala reszta to pojecie względne bez różnicy czy ON/PB samochody

Opublikowano
za mały przebieg trzeba zapłacić nawet 20 tys euro bo i takie widziałem, fakt stan prawie jak nowy. Takie roczniki jak 99- to napewno maja przebiegi ok 300 tyś i więcej, a przy tych przebiegach to skrzynie i turbiny padaja, choć to nie reguła. Sam ma 530d z 99 i przebieg 284 tys, skrzynie musiałem wymienic , ale wiedziałem o tym i kupiłem juz taką i cena była dobra ,no tylko ta skrzynia, ale kupiłem druga od modelu 2002 i latam teraz aż miło. Tak więc jak chcesz kupic 530d za 7-8 tys. euro to napewno ma jakis problem, bo jak pisłąem wczesniej za małe przebiegi i rocznik w miare swierzy to juz kosztuje.Co do wtrysków to fakt miałem śilnik z 2002 do takiej i wszystkie wtryski sprzedałem, ja w swojej nie mam problemu z wtryskami ,odpukać. Trzeba tankować ropke ta lepszą po 4,85 bo tyle u mnie jest na cpn. :D
Opublikowano
hej

 

co do 530d to oprocz oczywistych spraw eksploatacyjnych typu tarcze/klocki/opony/płyny to najwieksza uwaga zwrocic trzeba na turbine i wtryski

 

wtryski sprawdzic mozna na lepszym kompie natomiast z turbiną jest wiekszy klopot bo autko moze jezdzic calkiem niezle ale turbina moze miec przy takim przebiegu juz swoje ostatnie chwile . . .

 

zazwyczaj takie wlasnie autka sa sprzedawane gdy wlasciciel juz widzi/wie ze na turbie daleko nie zajedzie wystawia autko na sprzedaz

 

pozdr

.

Witam

Nie wszyscy sprzedają rozklekotane fury no chyba ze wszyscy kupują z najniższej polki cenowej.

Jeno co trzeba przestrzegać to normalny przebieg a 530d można niskimi nakładami przelatać do 300tkm i wiecej. jak większość ludzi ma problemy z wtryskami to na 95% wina paliwa/zaniedbania serwisowe.( w Pl sugerował bym zmianę filtra paliwa co zmianę oleju albo częściej)

E39 3.0dA slabe punkty :

Skrzynka ASB i tylna Klapa

cala reszta to pojecie względne bez różnicy czy ON/PB samochody

 

Hej

 

Ja nie pisze ze wszyscy sprzedaja padaki ale ze warto zwrocic na to uwage bo czesto sie tak niestety zdaza a wtedy koszty rosna - zwlaszcza jak np ktos kupuje w komisie od cwaniaka co odpicowal w furce to i owo i potem sciemnia ze stan "igła" :D

Opublikowano
Ja kupiłem swojego touringa (3.0d 184 KM, właściwie full wypas bez skór) od Polaka, który kupił auto u dealera BMW jako nowe za 40 kzł. Lekko się naciąłem: nie działające radio (koszt 550 PLN za używany tuner), zamek maski (30 PLN), pęknięte i telepiące nadkola przednie (100 PLN), uszkodzona dolna osłona silnika (80 PLN), nieoryginalna felga stalowa koła zapasowego (400 PLN), licznik z padającymi pixelami (750 PLN), diagnostyka i kasowanie błędów (303 PLN - później kupiłem PASOFT za 499 PLN), uszkodzony zderzak przedni (800 PLN). Po usunięciu tych baboli mam naprawdę super auto. Przyspieszenie, spalanie (7,8 l/100 km), komfort na najwyższym poziomie. Polecam. Należy zwrócić uwagę na stan zawieszenia i nadwozia. Wykosztuj się i zrób diagnostykę elektroniki, zawieszenia, test grubości lakieru. Obejrzyj kolor spalin. Zresztą są to oczywiste oczywistości - powodzenia!
Opublikowano
jeszcze zależy czy potrzebujesz dużo miejsca, w w210 jest o wiele więcej
........srebrne beem wjeżdża na teren........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.