Skocz do zawartości

Moje 100 000 km z 530ia E39 .


szerszenkiler

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie to chociaż podpowiedzcie gdzie z tym podjechać w obrębie woj. mazowieckiego ? Pewnie trzeba będzie sprawdzić ciśnienie w vanosie . Jeszcze raz się zapytam : czego komputer nie pokaże ?

1) katalizator (ale samochód nie rozpędzałby się do ponad 200 kmh)

2) podróby czujnika położenia wałka lub źle dobrany na podstawie numeru nadwozia (kupiny w ASO w Warszawie ,więc raczej wykluczamy ,czy nie ?) ,może być źle założony ?

3) pompa paliwa (sam.nie rozpędzałby się do ponad 200 tak ?)

4) zużyte uszczelki w vanosie ? takie jak w beisansystems.com ?

5) czego jeszcze nie pokaże komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi sie,ze mam silnik M54 , moj rocznik to 2004 miesiac 8. Tak jest wybite na pszczegolnych elementach auta. Moze jak podam nr vin to moze ktos stwierdzi jednoznacznie model silnika. Podaje VBANA71030B004068.

 

Chassis number B004068

Vehicle code NA71

Series E60

Model 530i ( 530i M54 )

Body type saloon

Catalog model ECE

Production date 2004 / 09

Engine M54

Transmission Neutral

Steering Left

Catalyzer YES

 

 

Additional Information for Vehicle code NA71

Production FROM : 2003/01/01 TO : 2005/08/27

Engine M54

Engine Oil 6.50 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model GA6HP19Z

Transmission Oil 9.50 Liter

Rear Axle Oil 1.20 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 0.00 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 10.20 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

Remarks :

Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i samochód jeździ bez zmian tzn. przyspiesza jak z włączoną przepływką . O czym to świadczy ?

 

Nadal nikt nie ma pomysłu na problemy z niskimi obrotami ,które pokazałem w filmiku wyżej ? Czytałem na angielskim forum ,że gdyby to był Vanos to obroty spadałyby na zimnym silniku ,który pracowałby jak traktor ,a u mnie tego nie ma . Przypomnę ,że wszystko zaczęło się od wymiany czujnika położenia wałka rozrządu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt nie ma pomysłu jak to rozwiązać ?

 

Domyślam się, że jesteś z okolic W-wy. Jeżeli chcesz naprawdę rozwiązać problem to mogę Ci z czystym sumieniem polecić serwis w Łodzi --> OLECH Service, Olechowska 11b. Mają autoryzację Saab i Opel ale robią najlepsze fury z BMW na czele i jest to najlepszy serwis samochodowy jaki znam. Każdy posiadacz naprawdę dobrej fury z Łodzi i okolic u nich się serwisuje a inne łódzkie serwisy (nawet autoryzowane) jak nie potrafią sobie poradzić z jakimś autem to wysyłają klienta do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma pomysłu jak to rozwiązać ?

 

Domyślam się, że jesteś z okolic W-wy. Jeżeli chcesz naprawdę rozwiązać problem to mogę Ci z czystym sumieniem polecić serwis w Łodzi --> OLECH Service, Olechowska 11b. Mają autoryzację Saab i Opel ale robią najlepsze fury z BMW na czele i jest to najlepszy serwis samochodowy jaki znam. Każdy posiadacz naprawdę dobrej fury z Łodzi i okolic u nich się serwisuje a inne łódzkie serwisy (nawet autoryzowane) jak nie potrafią sobie poradzić z jakimś autem to wysyłają klienta do nich.

 

Jak będę w okolicach Łodzi to spróbuję podjechać . Dzięki .

Może mi ktoś napisać jakie są objawy zepsutego przepływomierza ,bo wg. forum to jak odłączę sprawną przepływkę to silnik zgaśnie ,a jak nie sprawną to silnik nadal będzie pracował ? Czy z zepsutą przepływką samochód rozpędzałby się do prędkości maksymalnej ? Jaka jest różnica między oryginalną przepływką z ASO ,a kupioną w zwykłym sklepie z częściami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej. Jezdze normalnie a czasmi nienormalnie(nawet 260). Aktualnie na kompie mam 9,6l , a dystans przejechany to ponad 600km. Kilometryte nabilem na codzienne dojazdy do pracy bylem 2 razy w trojmiescie i jeden wypad nad morze.Przewaznie w jedna strone jechalem szybko wyprzedzajac gdzie tylko bylo mozna i rozwijajac duze predkosci. Droga powrotna to juz spokojna jazda do 120km bez zbednegowyprzedzania na leb i szyje. Wchodzac glebiej w komputer jest spalanie 10,4l ale to juz na dystansie paru tysiecy km-to jeszcze musial jezdzic poprzedni wlasciciel.Najwieksze spalanie jakie mi pozal srednio to 13l ale to zimny silnik po wyjezdzie z miasta spadalo do 10l. Sprawdzilem tez ile najmniej spali. Na rozgrzanym silniku zresetowalem i przemierzylem dystans 25km(Malbork-wies Pordenowo),nie przekraczalem 90km/h wyszlo 6,2l/100km.Dodam tez, ze to nie byl prosty odcinek,byly skrzyzowania oraz teren zabudowany(60km/h).

Wydaje mi sie,ze mam silnik M54 , moj rocznik to 2004 miesiac 8. Tak jest wybite na pszczegolnych elementach auta. Moze jak podam nr vin to moze ktos stwierdzi jednoznacznie model silnika. Podaje VBANA71030B004068.

 

Twoj silnik to M54B30 - zamontowany w E60 sedan z wrzesnia 2004

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Od napisania tego wątku zrobiłem parę rzeczy w samochodzie :

- wymieniony olej w dyfrze (chyba jest różnica - ciszej ,ale chyba)

- rozwiązany problem ze wspomaganiem w korkach ,wspominałem o tym we innym wątku i przyczyną było źle działające wisko

- wymieniłem cewki z fajkami

- wymieniłem filtr skrzyni korbowej z dwoma przewodami

- po części rozwiązany problem z mułowatością na niskich obrotach (okazało się ,że były zamontowane złe świece ,ale zużyte cewki mogły mieć wpływ )

- wymienione łączniki stabilizatora ,drążki kierownicze (lepsze prowadzenie ,cichsze zawieszenia np. na przejazdach kolejowych)

 

Czego nie zrobiłem :

- niewymienione (sprawne) amortyzatory na komfortowe

- plastyki w reflektorach nadal popękane (światła dobrze świecą ,ustawione ,ale nie poziomują się przy podjeżdżaniu pod górkę , zgórki lub przy obciążeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.