Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zbliza sie lato jest coraz cieplej na dworze a w czarnym aucie jeszcze ze skora bardzo dobitnie odczuwa sie to cieplo. Napiszcie co moglo sie stac z nawiewami ze z jednej strony tylko leci tak jak powinno zimne powietrze z drugiej leci cieple i ustawianie temperatury nic nie daje. Zagladalempod ta kratke na podszybiu i widac jak te klapki obydwie sie zamykaja i otwieraja jak powinny. Co to moze byc?
Opublikowano

Sprawdź na początku elektrozawory czy zamykają się odpowiednio - są pod maską z lewej strony na podszybiu przy skrzynce z bezpiecznikami...

A na samym początku zanim zadasz pytanie użyj opcji SZUKAJ...

Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie wroce do tematy bo sil mi juz brak zalozylem 3 elektrozawor i caly czas jest to samo. Moze zaczac od nabicia od nowa klimatyzacji i zobaczyc co wtedy dziac sie bedzie. Panel sterujacy tez zmienialem i caly czas te same objawy.
Opublikowano
Panowie wroce do tematy bo sil mi juz brak zalozylem 3 elektrozawor i caly czas jest to samo. Moze zaczac od nabicia od nowa klimatyzacji i zobaczyc co wtedy dziac sie bedzie. Panel sterujacy tez zmienialem i caly czas te same objawy.

 

a ja jeszcze się zapytam w którym miejscu rórki i które powinny być zimne przy pracującej klimie? Bo u mnie sprężarka chłodzi... ale na daremno... efektu nie widzę :(

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Rurki doprowadzające czynnik do chłodniczki klimatyzacji znajdują się wszystkie w komorze silnika (od strony DME) i wchodzą do przedziału pasażerskiego przez gródź silnika ale nie zobaczysz ich, ponieważ wchodzą bezpośrednio do chłodniczki klimy... Możesz zobaczyć czy chłodniczka jest zimna demontując plastikową osłonę w pobliżu miecza i filtra przeciwpyłkowego. Natomiast przewody, które doprowadzają płyn do ogrzewania wchodzą do kabiny od strony skrzynki z bezpiecznikami - te przewody możesz "wymacać" odkręcając osłonę tunelu w nogach kierowcy. Jeżeli cały czas są ciepłe to albo elektrozaworki nie zamykają (uszkodzone) albo sterownik znajdujący zię za obudową nagrzewnicy poszedł na wakacje... Najlepiej sprawdzić czy jest napięcie sterujące na wtyczce przy samych elektrozaworach - bez zasilania są cały czas otwarte na maxa, a zasilanie 12 do 14V po prostu je zamyka...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie dalej walcze z cieplym powietrzem lecacym nawet przy wyłaczonym wiatraku co moze byc tego przyczyna. Rozebralem elektrozawor i sprawdzalem czy trzyma - trzyma i to dobrze. Druga sprawa to to za sprawdzajac miernikeim na wtyczce elektrozaworow napiecie jest ale jak podlacze zwykla kontrolke z zarowka to nie swieci czy tak powinno byc. Nabilem klimatyzacje od nowa i przez jeden dzien wlasnie z jednej strony chlodzilo i to dosc ladnie ale juz przestalo.
Opublikowano
Panowie wroce do tematy bo sil mi juz brak zalozylem 3 elektrozawor i caly czas jest to samo. Moze zaczac od nabicia od nowa klimatyzacji i zobaczyc co wtedy dziac sie bedzie. Panel sterujacy tez zmienialem i caly czas te same objawy.

 

a ja jeszcze się zapytam w którym miejscu rórki i które powinny być zimne przy pracującej klimie? Bo u mnie sprężarka chłodzi... ale na daremno... efektu nie widzę :(

 

 

 

Pozdrawiam

 

Rurka pomiędzy sprężarką a skraplaczem powinna być gorąca (około 90c)

Strona wysokiego ciśnienia między chłodnicą, oszuszaczem a zaworem rozprężnym ciepła (około 70c) Strona niskiego ciśnienia, czyli rurka pomiędzy parownikiem a sprężarką powina być chłodna (2c plus przejęte przez czynnik ciepło z powietrza przepływającego przez parownik) Jaki masz gaz u siebie Michael? Uszczelnij i doładuj klimę, wtedy zapewne będą efekty. Zamówiłem już wszystkie graty do klimy, w przyszłym tygodniu się za to zabieram, więc służę radą i postaram się zdać relację.

Opublikowano
Pod konsola jak wyciagniesz radio widac takie silniczki,ktore kieruja klapami.Zobacz czy ktorysz z nich nie jest urawny...to bardzo czesta przypadłosc.Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie które klapy powinny sie otwierac przy włączeniu klimatyzacji bo mam dokładnie ten sam problem? Tylko ze u mnie jak jej sie zachce raz leci zimne raz ciepłe.
Opublikowano
Panowie walcze dalej z lecacym cieplym powietrzem i mam pytanie czy moze byc tego przyczyna ze zalozony jest miecz dmuchawy od bm tyle ze tamta nie miala klimatronika. Zmienialem panele, elektrozawory. nabilem nowym czynnikiem caly uklad, klapki zamykaja sie tak jak powinny. Brak mi pomyslow co moze byc tego przyczyna
Opublikowano
Znalazłem przyczyne. Nie włącza sie sprężarka od klimy nie dochodzi prad na wtyczke ktora jest przy spr. Nie wiem gdzie szukac przyczyny, co moze byc zepsute
Opublikowano

Co może być nie sprawne ? Np. cały układ klimatyzacji. W sprawnym układzie praca kompresora steruje: czujnik ciśnienia, czujnik temperatury w parowniku, sterownik pewnie tez ma coś do powiedzenia. Jeśli ciśnienie gazu w układzie jest zbyt niskie lub wysokie, czujnik wyłącza kompresor aby zapobiec uszkodzeniu jego elementów. Jeśli przez parownik przepływa za zimne "powietrze" czujnik wyłącza kompresor z tego samego powodu. To tak w dużym uproszczeniu.

 

Klima u Ciebie nagle przestała działać? Czy może nie działa odkąd kupiłeś auto i nie wiadomo ile lat jest nie sprawna?

 

Jaki masz silnik? M30 , M60?

Opublikowano
Jak kupowalem to nie dzialala ale jak nabijalem czynnikiem to przez jakies dwa dni chlodzilo tyle tylko ze z lewej strony. Z prawej lecialo cieple powietrze. Zmienialem panele i teraz jest tak ze czasem leci chlodne czasem zimnie. Wem na pewno ze jest chyba uszkodzony ten rezystor przy wiatrkaku klimatyzacji bo jak podlaczylem na krotko to dziala ten drugi bieg. I na wtyczce przy sprezarce nie ma pradu. Cos mi sie wydaje ze samemu nie zdzialam nic bo brak mi pomyslow i bede musial zaprowadzic do kogos kto sie na tym zna.
Opublikowano

Nie włączająca się sprężarka a ciepłe powietrze z jednej strony nie mają ze sobą nic wspólnego. Tzn. nie jest ona (spręzarka) przyczyną tych różnic pomiędzy nawiewami. Ciepłe powietrze oznacz ogrzane przez nagrzewnicę, czy ciepłe z zewnątrz/pola (dworu - jak mylnie nazywają zewnętrze w niektórych rejonach Polski :mrgreen: )

Jak nabiłeś klimę, skoro nie działała sprężarka? (chyba, że to były te 'jakieś dwa dni' podczas których działała? )

 

Podmieniałeś sterownik klimatyzacji, który znajduje się za nagrzewnicą/mieczem/okolicach nóg pasażera po lewej?

 

Postaraj się opisać swój problem precyzyjniej. Jeśli nabijałeś klimę niedawno, i sprężarka się przestała włączać, to najprawdopodobniej masz nieszczelny układ i gaz uciekł. Czy przy nabijaniu, sprawdzana była szczelność? Jeśli tak, to jak (próżnia, azot?) Jaki gaz był nabijany?

Opublikowano
Banol toś teraz wbił chłopa w ziemie. Hehe

 

bo on sie doktoryzuje nad tematem ostatnio, widac ze ma obcyk :clap:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Szczelnosc byla sprawdzana azotem i gaz jest R134 jakos tak. Nie podmienialem sterownika bo nie jest on standardem w wyposazeniu kazdego auta. A sam nie znam sie na tym wiec zdaje sie na ludzi ktorzy sie tym zajmuja choc najwidoczniej troch za malo bo dalej nie dziala.
Opublikowano
To że była sprawdzana szczelność to nie znaczy że układ jest szczelny. Nie raz zdarza sie że po sprawdzeniu wychodzi że układ jest szczelny. Nabiją gazu pojeździsz dwa dni i układ się rozszczelnia w najsłabszym miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.